Egyébként az adóelkerülés épp itt zajlik a szemetek előtt a Telekom részvényeinél. Tudod miért nem megy feljebb? Mert év vége van és épp most adás-vételnek álcázva HIFO-val átkötik a fenti pakkjaikat (van bőven ). Amíg kész nincsenek addig állunk.
Itt vannak az óriási pénzek, amik kikerülnek az adózás alól, jókora veszteségnek álcázva, közben db számot is növelnek. Mi meg megesszük egymást pár forintért.
Nézd, ismerek már infost, pénzügyest, aki ki akar menni, pedig jól keres itthon. Tovább, az a 10% nem teljesen 10%, ahogy a lenti példában láthatod.
Nem, nem a 10% tartaná őket itthon.
A 10% inkább annak a rétegnek fontos, akikinél kisebb az alapbér, de Te pont nem róluk beszélsz, amikor a magas hozzáadott érétkű munkákról van szó.
KKV:
Nyilván. Ez a fő probléma, ezen kell javítani, így érhetünk be egy szlovéniát, ha már ausztriát nem is. Ehhez kell szakmai tudás, szívósság, és perspektivikus gondolkodás - ja hát igen izé, nem mszp, nem fidesz.
az SZJA-val való játék pótcselekvés, szociálisan veszélyes is, és a költségvetést is lehúzza évi pár 100 milliárddal.
dorellik, majd, ha eljutsz oda, hogy tanulni, csak mások véleményeiből lehet, mások gondolataiból. Ez viszont kőkemény realitás (a számodra kedvenc marx-i gondolatok, is mások, nem a tieid)
tizenegynéhány év után amikor lezárták volt aki még az infláción felül hozamhoz is jutott, tehát nem nulla hozammal és főleg nem veszteséggel szállt ki. Akinek vesztesége lett, annak az állam nagyvonalúan benyelte azt.
Már ekkor fejéhez vágták az embereknek, hogy ők voltak a hibásak, mert nem kezelték aktívan és nem váltottak biztosítót.
Nos, én kivétel voltam, mert én egyszer váltottam. Mind a kétszer nagyon nagy céget választottam a biztonság miatt. Nos, az első időben az a biztosító teljesített szarul, ahonnan éppen azért jöttem el, majd az, ahova azért mentem, mert addig jó volt. Mondhatni megszívtam. Megszívtam volna az első tíz évet. Pedig én éppenhogy figyeltem. Egyébként szép hozamot csak a nagyon pici társaságok hoztak nagyon kis ügyfélkörrel. A nagyok többnyire nulla, vagy picit a fölött voltak. (váltásom előtt levelet írtam a biztosítónak, amiben számon kértem, hogy legalább ne bosszantsanak, mert azzal kezdték, hogy gratulálnak, mert az adott évben 5.xx % hozamot értek el. Erre írtam, hogy basszák meg, ha bankba rakom 10-12%-ot kapok, az infláció is bőven magasabb volt. Három oldalas személyre szabott választ kaptam egy aranyos hölgytől, amiben hosszan taglalta, hogy ők mindent megtettek, de tulajdonképpen tényleg megszívtam, de talán majd jövőre. Erre még egy vagy két évig voltam náluk, amikor végleg elfogyott a bizalom)
Például a telekom szektor pont az a terület, ahol a 400 bruttó az nem számít jó bérnek, és az egykulcsos adó bevezetése ceteris paribus nézve pont jót tesz a Magyar Telekomnak is, mert vagy kevesebbet kell fizetnie, vagy ugyanannyit, de könnyebben talál embert / nehezen mennek el tőle. Az ügyfélszolgálatosnak meg esett a nettó bére, de az úgysem megy el, mert találnának helyette mást.
a 8 órások viszik az országot a hátukon,akiknek semmi esélye a "többletteljesítésre" ezt itt nem akarják felfogni egyesek.
Akinek a jóisten pedig olyan tehetséget,erőt,szerencsét adott ,hogy különb képességű ezeknél azok tűnjenek ki a többletadó fizetésű képességükkel is.
Ennyi
Nem úgy dől ez el a dolog, hogy ha többet keres kint, akkor feltétlenül ki is megy, az a 10% ténylegesen és jelképesen is sokat jelenthet.
A hazai KKV szektorral pedig az a baj, hogy a második K itthon hiányzik, az első K pedig nagyrészt kiszolgáló szerepet játszik, ami akkor fejleszthető, ha van rá kereslet.
szerintem irreális ezt várni az SZJA egykulcsossá tételétől.
miheztartásvégett:
400 bruttónál (ami a mai magyarországon elég jó fizetésnek számít)a különbség 14 ezer FT nettó. Ez nem akkora összeg, ami itthon fog tartani egy jólképzett fiatalt.
ellenben arra jó, hogy a minimálbér körülieket több elvonás érintse.
Pedig a fogyasztás igazi motorjai a kiskeresetűek- minden új jövedelmet elköltenek.
Nem azért teljesítenek, mert egykulcsos az adó, hanem azért, mert jól teljesítenek, ezért magas a bruttó bérük. Többkulcsos adóval pedig nagyobb eséllyel mennek el innen, mert nagyon sokat jelent nekik a kétféle adózás közötti különbség.
Másrészt annyira nem törpe kisebbség, és az lenne a célszerű, ha minél több lenne belőlük és minél kevesebb menne el.
A nyugdíj terén is csak azóta lett az, mióta eltörölték a járulékfizetés felsõ határát. így lett teljesen leineáris a munkajövedelem adózása.
Ami amúgy elfogadható lenne, ha valóban lenne valamiféle arányosság a teljesítmnény/ elõállított érték és a fizetés között, valamint nem lehetne a létminimum alatti nettó bért fizetni egy 8 órás munkáért.
Csak ilyeneket ismersz az a baj, én azokra gondolok akik kínkeservesen felépítettek egy vállalkozást a semmiből. Ahogy épül szépül adjon egyre többet, szerintetek, hát persze. Idén egy millából 160 ezret aztán a másodikból 340 ezret a harmadikból 680 ezret aztán a negyedikből 1 millió húszezret a büdös qrva anyját aztán adja oda az egészet, mert neked a szemed előtt egy-két bróker fiú fizetése lebeg, akik szerinted semmit sem csinálnak, csakhogy nem belőlük áll a világ.
Elmegy egy bárba, előadja a Papa Don't Preach című számot és felmarkol érte annyit lét, amennyit egy közepes méretű magyar faluban dolgozó emberek összesen 200-300 év alatt megkeresnek.
Egyetértek veled abban, hogy az egyik legfontosabb szempont a hozzáadott érték nagysága kell hogy legyen, és elszomorít, hogy egyre inkább összeszerelőüzemmé válunk.
Azonban a cél (legyen itt sok, magas hozzáadott értékkel bíró munkahely) eléréséhez szerintem az egykulcsos SZJA egyáltalán nem jó eszköz.
Aki kimegy külföldre, az nem 10% -os többletért megy ki, vásárlóerőparitást is figyelembe véve is legalább dupla a reálbér, de inkább tripla egy mérnöknek, informatikusnak. Magyarán a pluszjövedelem nem sokat nyom a latba, aki ki akar menni, az így is kimegy...
Szlovénia sem az egykulcsos adóval érte el, hogy most sok a magas hozzáadott értékű munka...
Mtelekom