Néhány hónap leforgása alatt két tragikus baleset is történt a Boeing legfontosabb repülõgép-modelljével, több száz halálos áldozatot követelve. A vizsgálatok még folyamatban vannak, de nagy esély van rá, hogy ezúttal nem
Több dolog történt. Pilóták beszéltek arról, hogy valami nagyon nincs rendben. A korábbi általam linkelt eset a mai napig megmagyarázhatatlan... Komoly károkat okozott. A mostani eset már tragédiához vezetett, kivizsgálása olyan szinten történik, ami eddig nagyon nem volt jellemző. Azt hogy a dolgok között összefüggés van én nem tudom számodra hitelt érdemlően bizonyítani, te pedig nem tudod kizárni. Az arról való vita, amit te jelen esetben kívánsz folytatni ebből kifolyólag parttalan. Az viszont felháborító, hogy zsidózol. Nem vagyok zsidó, de nem vagyok antiszemita sem. Én csak arra utaltam jelen esetben, hogy el tudom képzelni, hogy ez egy eseménysorozat, ami mögött valaki áll... Gondolom az FBI sem nézelődni ment.
Igen. . Ugye nem teszed azt, amit a konteó mániások szoktak, hogy válaszok helyett rébuszok, sejtetések, vagy mindenféle saját vélemény nélküli újabb és újabb linkek nyomatnak egyre zavarosabb összeesküvés-elméletekről...
"Az Egyesült Államokban rendkívül szokatlan, hogy szövetségi ügyészek vizsgálják kereskedelmi repülőgépek műszaki jóváhagyását, e folyamat részleteit, illetve az engedélyek kiadásának rendjét. A szövetségi biztonsági vizsgálatokat ugyanis mindig polgári peres eljárásban végzik." https://airportal.hu/mar-az-fbi-is-vizsgalodik-a-737-max-korul/
Pedig a két sztori teljesen különböző, ez egy érdeklődő laikus számára is világos. (ja és most ne gyere valalami chamtrail szerű borzalom konteóval, ami egybe köti a kettőt, meg mindent + még a zsidókat is)
de ez "hardverhiba", anyagfáradás (a cikkben egy helyütt korróziót írnak, ami a kompresszor lapátoknál legalábbis meglepő lenne -- a Rolls Royce hajtóművek kompresszor fokozataiban titánból vannak a lapátok, a General Electric hajtóművekben karbonszál műgyanta kompozitból. Az anyagfáradást a karbonszálas műgyanta bírja jobban, a hajtómű által beszívott szennyeződéseket (gurulás közben apró kavicsok, repülés közben madarak) a titán.
"új szoftvert dolgozott ki" . szerintem arról lehet szó, hogy tavaly novemberben, amikor a Lion Air baleset előzetes jelentéséből egyértelmű lett, hogy ez a "biztonsági szoftver" volt a ludas, akkor kezdhettek neki a szoftver javításának. . de ezzzel egyidőben szétküldtek egy Emergencty Airworthness Directive-t is, ami egyetlen oldal, és leírja: ha a pilóta észreveszi, hogy valami indokolatlanul "lefelé" trimmeli a gépet, akkor a kormányon levő kapcsolóval húzzák vissza semleges állásba, utána pedig kapcsolják ki az elektromos trimmelő rendszert (így körülményesebb vezetni a gépet, de erre ki vannak képezve). . tényleg, néhány sor. csak ezt nem olvasta el, vagy elfelejtette az Ethiopian személyezete :(
Ja, tényleg elismerésre méltó a felkészültséged a témában. . A sztori folytatása is elég meredek. A mai hírek szerint ugyanis a Boeing "új szoftvert dolgozott ki". Így, múlt időben. Ez két okból bajos. Vagy már megvolt ez a szoftver, mert tudtak a hibáról, csak nem akarták ezt se beismerni, se lecserélni minden eladott gépben. Nagyon gáz ez a verzió. Vagy egyetlen hétre igaz, hogy "új szoftvert dolgozott ki". Ami ugye legalább ennyire gáz, mert hát egyetlen hét alatt hogyan, meg hol és mikor tesztelték szimulátorokkal, hol és mikor tesztelték élesben, stb. stb. Szóval ebben a verzióban ez megint egy elkapkodott dolog. . Tehát vagy hazudtak és sumákoltak korábban, vagy most megint összekapkodtak valami szart. Egyik rosszabb, mint a másik.
na egy érdekesség, az Ethiopian baleset ELKERÜLHETŐ lett volna, ha a személyzet elolvassa az FAA által tavaly novemberben körbeküldött egyoldalas levelet. Talán oda sem adták a kezükbe, csak befűzték a légiüzemeltetési utasítás közepébe. . ez semmiben nem menti fel a boeinget az alól, hogy a MAX-ot trehányul rakták össze -- a Lion Air balesete egyértelműen a Boeing felelőssége. De az Ethiopian katasztrófánál már megoszlik a felelősség.
normális repülési körülmények között nincs gond az MCAS autotrimm funkciója nélkül. a porbléma akkor jelentkezik, ha bizonyos sebesség fölött nagy (de még bőven az átesés alatti) állásszöggel repül a gép. van egy állásszög-tartomány, amikor (az NG-nél előrébb elhelyezett és a korábbinál nagyobb ) hajtóműgondolákon ébredő felhajtóerő nyomatéka miatt a gép aerodinamikája INSTABILLÁ válik.
ha a gép állásszöge a kritikusnál egy picit meredekebbé válik, akkor a hajtóműgondolákon ébredő erő bólintóirányú nyomatéka TOVÁBB NÖVELNI AKARJA az állásszöget.
ettől tovább növekszik az állásszöget növelő bólintóirányú nyomaték.
ettől még tovább növekszik az állásszög.
ettől még tovább növekszik az állásszöget növelő bólintóirányú nyomaték.
szóval az orr emelkedése önmagát erősítő folyamattá válik -- egészen az átesésig.a B38M elég nagy gép, mármint a bólintó irányú tehetetlenségi nyomatéka, dea kritikus állásszögtől az átesésig szó szerint néhány másodperc telik el. kettő-három.kb kizárt, hogy a pilóta észrevegye, az orr "túlemelkedik" és előrenyomja a kormányt. a hajtóművek elhelyezését, a hajtóműgondolákat újratervezni már túl késő voltbeépítettek hát az MCAS-ba egy extra funkciót, hogy ha kézzel vezetik a gépet és a pilóta túlhúzná, tehát megközelítik az instabilitás határát, akkor az MCAS a biztonság kedvéért lenyomja a gép orrát. aztán jöttek a hibák tömegével, amiről már beszéltem, a szoftveripar válsága.
a Boeinget is utolérte a szoftveripar válsága. rajtuk a balesetek miatt fókuszálódik a figyelem -- más cégek másutt koppannak: lefagyás, biztonsági hibák, hálózati üzemzavarok stb. kiváncsi vagyok, hogy a Boeing esetében gyorsan homokot dobnak a felcsapó lángokra, vagy (mint a repülés fellendülése idején) alapos vizsgálat zajlik majd.
Két katasztrófa elég lesz ahhoz, hogy padlóra küldjék a Boeinget?
Ugrás a cikkhez