Topiknyitó: Portfolio 2019. 03. 21. 12:16

Két katasztrófa elég lesz ahhoz, hogy padlóra küldjék a Boeinget?  

Ugrás a cikkhez
Néhány hónap leforgása alatt két tragikus baleset is történt a Boeing legfontosabb repülõgép-modelljével, több száz halálos áldozatot követelve. A vizsgálatok még folyamatban vannak, de nagy esély van rá, hogy ezúttal nem
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2019. 08. 29. 22:57
#106
https://airportal.hu/csoportos-keresetet-nyujtott-be-a-boeing-ellen-3000-pilota/
.
egy ausztrál ügyvédi iroda keresete alapján kompenzációt és büntetést akarnak kiperelni a repülőgépgyártóból a 737 MAX tervezési hiányosságai, valamint az ezek miatt okozott szerencsétlenségek, az elmaradt repülések és fizetéscsökkenés miatt.
.
persze ez nem első kézből származó hír.
elemes
elemes 2019. 08. 01. 09:11
#105
jaéshát tegnap esett is 2%-ot a részvény
elemes
elemes 2019. 08. 01. 06:05
#104
"A cég pénzügyileg nagyon súlyosan megszenvedi a helyzetet, a június 30-val zárult második negyedévben a bevételek 35 százalékkal 15,7 milliárd dollárra csökkentek, mert a 737 MAX-okat érintő globális repülési tilalom miatt új gépeket nem tudnak átadni [...]
.
 A társaság az első negyedévben 3,3 milliárd dollár üzemi veszteséget könyvelt el az egy évvel korábbi 2,7 milliárdos nyereség után, az adózott eredmény pedig 2,9 milliárd dollár veszteséget mutatott a tavalyi 2,7 milliárdos nyereség után.
.
A kötbérek, büntetések, kártérítések és az engedélyeztetés, valamint az újratervezés becsült költségei elérik a 4,9 milliárd dollárt, de a teljes összeg csak évek múlva derülhet ki."
elemes
elemes 2019. 07. 27. 13:25
Előzmény: #102  daxlisgyuszi
#103
most érik be a "gyümölcse" a pénzügyi krízis utáni likviditás-élénkítésnek" nincs hova csökkenteni a kamatokat a recesszióban
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 07. 26. 10:26
Előzmény: #100  elemes
#102
A Boeing részvény a jelenlegi állás szerint igen alkalmas lehet a "bányász-kanári" szerepre. Ha és amennyiben valamikor a közelebbi jövőben hirtelen módon és jelentős mértékben levernék a papírt úgy, hogy közben a Dow és az espé viszonylag szilárdan tartani tudná magát, az némi fáziskéséssel komolyabb index-esést vetít(het)ne előre. Legelőször rendszerint a potenciálisan gyenge komponenseket szokták megönteni, majd amikor a pánik elharapózik, önteni kezdik az erősebbeket is... no, az indexek ekkortájt szokták bukófordulót venni.
Az alacsony kamatkörnyezet persze most is bekavarhat, és mire felocsúdnak a kisbüfik, már újra megvették az indexeket.
elemes
elemes 2019. 07. 26. 09:23
#101
a boeing fontolóra veszi a MAX gépek gyártásának leállítását -- a dodonai fogalmazásból nem derül ki, hogy végleg, vagy egyszerűen csak azért, mert a gyártókapacitás fenntartása érdekében szükséges minimális mennyiséget sem tudják hova tenni.
.
nemrég járta be a sajtót hogy az üzem dolgozói parkolójába is kivontattak már MAX gépeket
https://i.redd.it/gg2ryea6qe231.jpg
elemes
elemes 2019. 07. 25. 11:10
#100
5 milliárd dollár bukóban van a Boeing a katasztrófák óta.
pedig a kártérítések kifizetését még épp csak megkezdték.
elemes
elemes 2019. 06. 19. 05:41
#99
na tegnap végül megrendeltek húsz 787 dreamlinert, nagyot rallizott a boeing részvény (5% emelkedés)
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 06. 18. 11:12
Előzmény: #97  elemes
#98
Ahogy korábban írtam, a 292-es szintet kell nézni hetes záróban... ha alázár, akkor nagy a baj és nyeletlen fejszeként süllyedhet tovább 140 dodó irányába (ott kezdődött annó a MAX-ralli). 
 
Persze Trump alatt (főleg ha újraválasztják) akár meg is menthetik titkos állami "részvényár-támogatói" program keretében...;)
elemes
elemes 2019. 06. 18. 11:06
#97

https://www.portfolio.hu/vallalatok/nagyon-rosszul-indul-a-boeingnek-a-parizsi-legi-show.328123.html
.
hagyományos párizsi légiközlekedési kiállításon szokták megkötni a legtöbb megállapodást a légitársaságok (illetve a gépeket bérbe adó flottamenedzselő cégek) és a nagy gyártók. A kiállítás első napján az Airbus már száznál több gépre kapott megrendelést, a Boeing azonban egyet sem -- a 737 MAX érthető, de a többi géptípusuk (a 737NG illetve a 787 dreamliner) iránt sincsen érdeklődés.
.
a boeing árfolyama a márciusi katasztrófát és a MAX flotta repülési tilalmát követően nagyot esett 420 dollárról, az utóbbi egy hónapban 350 dollár körül mocorog.
elemes
elemes 2019. 06. 18. 10:55
#96
egy nagyon megkésett bejelentés:
.
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-boeing-vezere-elismerte-hogy-hibaztak-a-737-max-gepeikkel.327955.html
.
a boeing vezére bizalomvesztésről és a bizalom visszanyerésének szükségességéről beszél. ez egyelőre nincs összhangban azzal, amit az FAA-tól kértek:
- a szoftver módosítása után engedélyezze újra a 737 MAX gépek repülését
- az átképzés (a 737 NG-ről a 737 MAX-ra) továbbra is egyszerű, tableten elvégezhető egy órás tanfolyam legyen, szimulátoros gyakorlatokra nincsen szükség.
.
mindkét kérés kb ellentétes azzal, amit a vezérigazgató a szájával mondott, és az eredmény nem is késik, lásd következő komment
elemes
elemes 2019. 06. 10. 19:14
#95
new yorker magazine összegzése:
.
a boeing azt kéri az FAA-tól, hogy a javított MCAS funkcióval hagyja jóvá a 737MAX forgalomba állását.
az FAA dilemma előtt áll: folytassa a "puha" gyakorlatát a boeinggel szemben? a javított MCAS azt tudja, hogy kikapcsolja az MCAS-t, ha az egyik állásszög érzékelő elromlik.
nade -- akkor a gép "visszaesik" abba a helyzetbe, amelyikben MCAS nélkül volt. és MCAS nélkül nem kaphat típusengedélyt.
.
a boeing még többet szeretne: az FAA hagyja jóvá. hogy a pilóták átképzése továbbra is csak egy iPad tanfolyam legyen, szimulátor nélkül.
elemes
elemes 2019. 06. 03. 12:46
Előzmény: #91  kukker
#93
igazából a modern utasgépeken az ülések alatti mentőmellény is tök fölösleges. úgysem tudják már használni. kivétel csak a tíz évvel ezelőtti "hudson air" de ott egy kb tükörsima folyóra szálltak le.
elemes
elemes 2019. 06. 03. 12:43
Előzmény: #91  kukker
#92
csak utólag tűnt biztonsági felszerelésnek.
.
tíz éve az airbus is belefutott egy hasonló pofonba. nekik nem az állásszög hanem a sebességmérő szenzorokról derült ki, hogy soxor hibás értéket mutatnak. a háttérben azonban kevesebb volt a sumákolás és megkezdték a szenzorok cseréjét az első katasztrófa ELŐTT. csak nem voltak elég gyorsak, és emiatt (meg az air france másodpilótájábak gyalázatos képzetlensége miatt) az AF447 utazómagasságról belepottyant az atlanti óceánba.
kukker 2019. 06. 03. 12:01
Előzmény: #89  elemes
#91

Számomra annyira abszurd ez az egész, kezdve ettől a " rendelhető extraként biztonsági felszerelések " dologtól, hogy nem is lehet erre mit mondani.
elemes
elemes 2019. 06. 03. 12:00
Előzmény: #88  daxlisgyuszi
#90
a lion air katasztrófa után október 29-én 363-ról 335-re esett a részvény.
.
aztán február végére a 440 dollárt karcolgatta, az ethiopian katasztrófa után 422-ről esett be 375-re de azóta szerény ugrásokkal csorog lefelé, pénteken volt 341. most jelentettek be egy kisebb visszahívást az előző generációs gépekre (737NG), bár, ez csupán az eladott darabok 2%-át érinti, de az 1 milliárdos veszteség és a visszavásárlási program leállításával együtt a mai nyitásban jó nagy zakó várható. szerintem.
elemes
elemes 2019. 06. 03. 11:53
#89
a boeingnek komoly pénzügyi veszteségeket jelent a 737MAX történet
.
a légítársaságoknak járó kártérítések, a változtatások költségei és az áldozatok hozzátartozóinak fizetendő kártérítések összege biztosan meghaladja majd az 1 milliárd dollárt, ennél többet a cég nem mondott a veszteségekről. mindenesetre a sajátrészvény vásárlási programjuk leállítását is bejelentették, amivel elvesztette az árfolyam az egyik támaszát.
.
https://abcnews.go.com/Business/boeing-billion-hit-grounding-737-max-jet/story?id=62597627
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 05. 13. 21:50
Előzmény: #70  daxlisgyuszi
#88
A Boeing chartja 337 usd körül megérkezett az első jelentősebb támasz-zónához. Ha a későbbiekben 292 alatt zárna hetesen, az már komoly problémákat jelezne a cég háza táján.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 05. 05. 07:28
#87
elemes
elemes 2019. 05. 02. 22:08
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#86
"Mikor mondon a chip-es képviselőnek, hogy ez nem árt-e a motornak, mondja hogy még javít is rajta, kevesebb károsanyag kibocsájtás, jobb hatásfok, alacsonyabb fogyasztás."
.
hát ezt mondjuk óvatosan hinném csak el.
.
a boeinggel az történt, hogy az Airbus 321 NEO nagy lépéssel megelőzte őket (alacsonyabb fogyasztás stb) és hamar kellett valami, amivel utolérik, ez lett a 737 MAX. Viszont csúsztak a fejlesztéssel, elkezdtek kapkodni  + ragaszkodtak hozzá, hogy az új gép "ugyanolyan" mint a régi 737, tehát nem kell átképzeni a pilótákat.
.
de hát úgy látszik, mégis kellett volna.
.
bukovári.
Törölt felhasználó 2019. 05. 02. 21:33
Előzmény: #83  elemes
#85

A repülőgépeknél nem tudom hogyan működik, de a traktoroknál lehet chippeltetni az erőgépet és ezzel nagyobb teljesítményt elérni. Mikor mondon a chip-es képviselőnek, hogy ez nem árt-e a motornak, mondja hogy még javít is rajta, kevesebb károsanyag kibocsájtás, jobb hatásfok, alacsonyabb fogyasztás.
Vajon ki gyártja és hogyan működik? Ez csak egy szoftver, amit feltöltenek a traktor régebbi szoftvere helyett. A traktor gyártója fejlesztette ki. Valójában opció, plusz pénzért. Ha nem áldozol rá, a régit kapod.
Ezek szerint a repülőnél is csak a költségek csökkentése a fontos, biztonság ide vagy oda.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 05. 02. 20:34
Előzmény: #83  elemes
#84
Milyen információ lehet fontosabb visszacsatolás egy utasszállító rep.gépeket gyártó cég számára, mint hogy a konstrukció potenciálisan életveszélyes és ezt tudják is a hibajelentésekből??
elemes
elemes 2019. 05. 02. 20:28
Előzmény: #82  daxlisgyuszi
#83
abban az értelemben szándékosság, hogy a MAX piaci bevezetését akarták segíteni a rejtett funkcióval és a szimulátoros átképzés mellőzésével.
.
az AoA szenzorok hibája más típusoknál is gondot okoz -- robotpilóta lekapcsol, a gépet kézzel kell tovább vezetni, ami azért elég fárasztó. az AoA szenzor magas hibaaránya mint információ szerintem egyszerűen nem jutott el a kapkodó fejlesztés közben a lezuhanító szoftvert fejlesztő programozókhoz. vagy talán valami csőlátó kereskedő specifikálta a feladatot így, hogy felárral adják az életben maradást...?
.
mert olyan azért nem szokott lenni, hogy egy ördögien gonosz középvezető direkt rosszra csinálja a gépeket.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2019. 05. 02. 11:03
Előzmény: #81  elemes
#82
Meghökkentő fejlemények. Szinte már felmerül a szándékosság gyanúja.
elemes
elemes 2019. 05. 02. 10:05
#81
azt írja az iudex, hogy 
https://index.hu/techtud/2019/05/01/boeing_balesetek_hibas_szenzor_mulasztas/
.
vagyis a MAX katasztrófákat (közvetve) okozó hibás AoA érzékelővel (ez légáramlás hatására könnyen elforduló egy kicsi szárnyacska a gép orránál, kb a pilóták lábának magasságában, mindkét oldalon) régóta sok gond volt. ennek ellenére a boeing
- a MAX gépeket földbe kormányzó szoftvert erre az érzékelőre bízta
- és hiába van két érzékelő, csak az egyiknek az adataira támaszkodott
- azt mondták "jó pilóta meg tudja oldani a helyzetet", ezért nincs szükség külön képzésre vagy figyelmeztetése.
.
hát nemtom csődbe fog-e menni a Boeing, de ezek nagyon súlyos menedzsment hibák.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek