Köszönöm a véleményedet, Én kevésbé vagyok chart mágus. Januári eladások elég szépek lettek: XPeng Announces Vehicle Delivery Results for January 2021
02/01/2021
• 6,015 vehicles delivered in January 2021, a 470% increase year-over-year
• Third consecutive month of record-breaking delivery, consisting of 3,710 P7s and 2,305 of G3s Forrás: https://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CIK-0001810997/26fd39b9-425a-4b52-a55e-dce7bfbba873.pdf
Hasonló véleményen vagyok én is, annyival kiegészítve, hogy a két részvény chartját nézve TA szempontból sokkal vonzóbb számomra XPEV. Lehet, hogy csak azért mert XPEV később került parkettre, de NIO-ban 2020. május óta 13!-szorozás volt. Több mint 80mrd usd kapitalizációt elérve. XPEV a harmada ennek, természetesen tudvalevő, hogy a cég is egyelőre kb. fele mint NIO. . NIO teljesen egyedülálló ugyanakkor az akkucserés pontokkal. Nem tudom, hogy ez mennyire van koncepció szintjén. Afelől nincs kétségem, hogy a user örül egy ilyen megoldásnak, de ez nem lesz e túlságosan költséges a cég számára?! Hova raknak ilyen pontokat, hány beállás lesz, milyen gyorsan cserélnek akkut, hogy érinti ez az akku garanciát (mert akkor a csere után más akkuját kapod vissza? és ha ez egy degradáltabb akku?. A csere után tárolni kell, és meg se sérüljön amikor ki be pakolják. Egy telefonban sem az akkut cseréljük hanem feltöltjük, mert ha ki-berakosgatnám akkor az élettartam is más volna (persze tudom, nem vonható egy kalap alá egy telefonnal). Szóval jó sok a kérdés itt még, de a töltőhálózat fejlődésével ha a csere 10 perc, a 20->80%-ra töltés pedig 25 perc volna, akkor ez nem akkora előny már a versenytársakkal szemben. Az Ionity töltőin ez a töltési sebesség (persze ha kocsi fedélzeti töltője fel is veszi azt!!) már most is megvan. Összességében én úgy gondolom mindkettő befutó lehet, és mindkettő előtt nagy jövő állhat. Így a döntő tényező az árazás és a szimpátia lehet. Termékszinten: ízlések és pofonok, a Nio ET7 ugyanúgy fasza és innovatív járműnek tűnik mint az Xpeng P7.
Ha engem kérdezel, most csak egy gyors vázlatos választ tudok adni: Az XPEV-ben nagyobb potenciált látok, talán jobban start up (vázlatosan
összefoglalva)…. . Gyakorlatilag az összes adottsága jó, politika mellette van (és
Kínáról beszélünk ez egy nagyon nagy előny, 3. gyárba nagyon jelentősen az
állam is beszáll, Xpeng rendőrautók már mennek Guangzhou, nyitottak tavaly
Norvégba, idén még vagy 8 másik országban is, pl.: Brazil, Orosz stb.) Szerintem jobb a szoftver mint a Nio-ban (de ez csak vélemény erről nem szeretnék vitatkozni senkivel). Arányban kevés
adóság, gyártás során új technikák, bővülő kapacitás stb….nagyon sokáig tudnám
sorolni. . Meg hát döntenem kell, mert szektorokat nézek és szektorok belül egy-egy nagy potenciállal rendelkező céget keresek (jelenlegi szektorok amiben nagy lehetőséget látok EV és egészség). EV gyártók esetében Én az Xpengre szavaztam, lehet nem jól, de bízok a jövőben. Nio-t is jónak tartom (nem szeretném ha bárki ezt úgy értené, hogy a Nioban nincsenek hatalmas lehetőségek.....)
Lehetséges a 30 USD leszúrás is (szépen jön lefele, bár nem jelentős forgalommal esik). Márc. 8-án jelentés és szinte mindenki jó számokat vár, aki hosszabban bízik benne (Én igen) annak ígéretes lehet a pozi építés.....
Feltörekvő EV gyártók