Valószínű ez lesz, 2 éve sírok mindenkinek miatta, ez van ezt beismerem tévedtem benne, még egy jobb köröm sem volt benne, pár kisebb, a hígítás okán. Fudásan pedig remek, és boldog-boldogtalannak ajánlottam. De feladtam, lelkileg.
Na, kedvenc fundás befektetésem megnézzük holnap hogy szuperál. Legalább megtanultam, nem szabad kitartani egy papírban pár hétnél tovább.Tiszta mint az ingatlanszakmám:)Mondjuk most az is pang......fasza
Ezen nem fogunk összeveszni. remélem egyet akarunk, hogy a Rába kerüljön a helyére és aki bizalmat szavazott neki és ide tette a pénzét tudjon örülni a sikereknek. Hajrá Rába.:)
Igazából én sem értek hozzá csak próbálom a reményeimet belelátni és reménykedni. Persze van egy-két dolog, ami utalhat a jövőre, de sajnos mindig utólag leszünk okosak.:)
Remélem, hogy az érdeklődő részvényeseknek lesz idejük, türelmük végig olvasni az előzőekben belinkelt anyagot, mert nekem már nincs idegem hozzá, ennyi is elég volt, hogy felmenjen a vérnyomásom. Na erre kellene válaszolni a tisztelt vezetőségnek, hogy mi folyik ott Győrben???
Azért az elég érdekes, hogy az értékesítendő 42.829 m2 területet az ingatlan értékbecslő cég 520 millióra értékelte, melyet aztán 6,6 euro induló árról (több mint 2 milliárd) kívánnak árvereztetni. Egyébként ez a terület 11%.-a a teljes területnek. Ebből adódik, hogy a teljes terület induló árverési értéke 18-20 milliárd lenne, mely részvényenként durván 1500 Ft-ot jelentene.
A héten közölt Pintér interjúból valamit nem értek a városréti telekkel kapcsolatban: Tehát: "Pintér István beszélt arról is, hogy a Rába értékesíti Városrét elnevezésű ingatlanának 43 ezer négyzetméternyi területét Győr belvárosában." A Városréti telek nagysága összesen: 405.551 m2 (40,5 ha)Pintér 43 ezer m2-ről beszélt ami. 4,3 haA "barkácsos" áruház 2 ha-ra pályázik.Akkor mi lesz 4,3-2 = 2,3 ha sorsa??? (Egyébként Győrben van egy másik eladó Rába ingatlan is: HRSZ 7445
• Cím: Győr, Apor Vilmos püspök tere 3.
• Ingatlan területe: 2.105 m2)
És akkor ne maradjon ki a Rába magazin idei első száma sem: http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2020/RABA_magazin_2020-01.pdf A Rába nem zárt rossz évet, de sajnos ez a részvények árfolyamában nem tükröződik. Van valami, amit még nem tudunk, nem tudhatunk amiért "víz alá" nyomják a céget, hogy miért az remélem nemsokára kiderül. Rászántam az időt és átolvastam a magazinokat és meggyőződtem róla, hogy jó helyen van a pénzem. Én most már egyre jobban hiszek, bízok a Rábában és ha tehetem bővítem a befektetésemet a cégbe. Persze tévedhetek is, mert a háttérben lévő esetleges "manipulációval" szemben nem tudok mit tenni, de egy biztos, hogy a Rába nem "fantom" cég.
Köszi szépen a segítséget. Sajnos ez távol áll tőlem, mert én csak az építőiparhoz értek egy kicsit, a gépipar ismeretlen terület. De úgy látom, olvastam a magazinból, hogy a Rába jól prosperáló cég és a technológiai újításokra odafigyelnek. Nem "gagyi" dolgokat csinálnak komoly partnereknek beszállítói. Lehet, hogy a hatékonysággal van gond és az aktuális piaci nehézségekkel meg kell küzdeniük, de élnek termelnek.
A kovácsolt alkatrészek gyártása történik itt, szabadalakító és süllyesztékes kovácsolással. A gépgyártás fontos technológiája, mert anyagtakarékosan lehet nagy szilárdságú alkatrészeket gyártani. Képlékeny alakítással, ezért forgács nem keletkezik.
Kicsit utána néztem és a Rába magazin tavalyi decemberi számában van cikk a kalapácsüzemről és tevékenységéről. http://www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2019/raba_magazin_2019.4.pdf Bevallom nekem ez "kínai", de elolvasva úgy gondolom nem "gagyi" dologa költötték el a kb. 10,5 milliárdot.A magazinban külön cikk foglalkozik a Városréti telek dolgával, ahol megemlítik, hogy az ez év áprilisi közgyűlés fogja véglegesíteni a telekhasznosítást.Tudtommal ez így is volt, most már csak az időpont ismeretlen. Akit egy kicsit is komolyabban érdekel a Rába, kérem olvassa el, mert akkor láthatja, hogy ez a cég él, működik, termel és nem annyira rossz, mint amennyire egyesek állítják. Kicsit "szocialaista" íze van a cégnek, de dolgozik, fejlődik és termel. Szóval én azt mondom érdemes ide befektetni, mert itt nem "nyomtatott" papírokkal manipulálják a befektetőket és tényleg ez nem spekulánsoknak való. Jó lesz ez, hajrá RÁBA!!!
Kalapácsüzem 10 milliárd. Tudna valaki segíteni, hogy mire jó ez a kalapácsüzem, mit lehet ott csinálni??? Mire lehet használni? Bevallom nekem gőzöm sincs róla, miért ruháztak be ennyi pénzt és nem tudom , nem értek hozzá, hogy mire lehet használni.
Ez annyira igaz, hogy itt is szerepelnie kell. Az anyatopikban 1702 kolléga jegyezte be: "Nem. Valójában az ingatlan tehet erről. Az mnv szinte lopta a korábbi részvényesektől az 5% körüli árral, amit hajlandó volt kifizetni érte. Kb. mint egy orgazda árszintje. Azóta pedig mindenki fél. Az mnv és a menedzsment attól, hogy ha véletlenül jogszerűen vették így a céget, akkor az azóta is követett számviteli politikával kimerítik a BTK-ból a saját tőke csorbítását, ami elég súlyos konzekvenciákkal jár rájuk nézve egy kormányváltásnál. Több év letöltendő börtön jópár embernek. A befektetők pedig attól, hogy ha ide bevásárolnak, akkor tőlük is lopni fognak előbb-utóbb valami hasonló módszerrel. Az eredmény pedig az, hogy az mnv tisztességtelensége miatti kényszerű és folyamatos ködösítés mögött a menedzsment tulajdonosi kontroll nélkül herdálja el vidáman a profitot. A kalapács csak egy kellemetlen jelenség, hogy hogyan tud egy akár cégérték felét kitevő projekt is eltűnni a zavarosban. Befejezték? Elismertették az ügyfelekkel? Folyamatban levő szerződéseket tudják azzal teljesíteni? Tudtak egyetlen új üzlete is hozni idáig? Rengeteg kérdés és lehetőség, amivel csökkenthetnék a részvény kockázatát, ha hihető lenne bármi, amit mondanak. De nem semmit az üres lózungokon kívül. Vagy egyenesen hazudnak. Hogy lehetett a tavalyi Q4 nullás eredményű a futóműnél, miközben idén mégis termelt valamennyi profitot a Q1-ben elvileg nehezebb helyzetben. Melyik a releváns negyedév a jövőre nézve? Lehet, hogy egyik sem, és tényleg kozmetikázzák a számokat? Mi van a HM szerződéssel, mennyit fognak még leírni? Kirúgják az embereket a járműből(mennyi lesz a végkielégítés?), vagy át veszik máshová(lesz munkájuk?)? Átképzés lesz, amit velünk akarnak majd kifizettetni? Mi lesz, ha újra jön a HM, hogy mégis megrendeljen bármit? Elküldik őket gondolkodás nélkül az édesanyjukba, vagy kifizettetik a tavalyi és az idei kárt, aztán szóba állunk? Vagy az igazgatóság majd (megint?) utasítja a leányt, hogy újabb kártékony és üzletileg hátrányos szerződést kössön? Miért nincs felmondva és miért nincs kártérítési per elindítva a HM ellen? Mi lesz a telekkel? Önként kilopják, esetleg oda nem nézve hagyják kizsarolni negyedáron, vagy meggyőznek valakit, hogy fizesse ki normális áron, hiszen visszakapják osztalékba a jelentős részét? Sok a probléma, és úgy tűnik hogy a tornádó szemében békésen üldögélő Pintér István minden hidat felégetett, bezárkózott az elefántcsonttoronyba, és készül az utolsó ostromra, ahelyett, hogy építkezne, és korrigálná a korábbi hibákat. Sok mindent lehet gondolni a kisrészvényesek óbégatásáról, de amikor már a generali-s jóember (akinél hűségesebb fegyverhordozójuk kizárt, hogy volt az életben) kezdi ekézni a közgyűlésen a történéseket, akkor legalább a menedzsmentnek el kellene gondolkodnia és változtatni valamit jó irányba. Vagy végső soron felmondani, ha nincs más eszközük. Mégis mi történik? Telekérték 5 milliárd a 20 helyett. Célárat az egyetlen elemző levágja 25%-al. Polgármester bejelenti a változtatási tilalmat. És a rába vezetés kitartóan kussol mint egy jó párttitkár. Biztos sokáig tart összeszámolni a tavalyi bónuszt, és az idei béremelést. Ilyenkor már nincs olyan hogy jó cég, és nincs több hitel, és "majd legközelebb..". Mindenki feszülten várakozik, és amikor valakinek elborul az agya akár egy félreérthető hír vagy pletyka miatt, akkor kitör a pusztítás. Teljesen kiszámíthatatlan, amit itt összehoztak. Ha sokáig húzzák a döntést rájuk fog omlani az egész szarkupac, és belefulladnak. Persze lehet, hogy már arra optimalizálnak, hogy jól fog jönni egy remek szívdoki haver, amikor sorban kapják majd az infarktust a tárgyalóteremben. Kár, hogy egyszerre csak egyet tud majd műteni."
Egy Rába fun-nal kevesebben, de újra a csatornában mondjuk komolytalan 5 darabos felkötéssel. Z 950!! https://invst.ly/qwg2z Ettől rosszabb ne legyen, de félek ez csak egy kívánság marad.
Ez így van, de azért még van mit a tejbe aprítani. Félek ezek már tényleg hosszútávú befektetések lesznek. Lehet az lenne a legjobb ha mindent eladnék és csak Rábát vennék.
Én venném, de nincs miből. Most már 5-ös könyvem sincs és nem látom hogyan áll a könyv. Valami oknál fogva nagyon lefelé akarja valaki és úgy néz ki nem lesz megálló. Bárcsak tévednék.
Hát mit mondjak?? Sajnos bekövetkezett, kiléptünk a csatornából. https://invst.ly/qw08g Remélem most mindenki örül, aki a Rába vesztét akarja, de negatív video-t nem kérek. IÁ,IÁ!!!
jól írtam tegnap,semmit nem tesz a kisbüfi saját érdekében ,970-ig záróban kis tétellel fel lehetett volna húzni,mindig másokra várni ,ez a magyar módi,bal....sz banda
a gyáriak akkor a melósok nyilván,nekik sem mindegy hogy lesz e munkahelyük,a vezetők pedig leszarják mit írogatunk szvsz,az ő székük stabil mert teszik a megmondott dolgukat,ami a mi legnagyobb problémánk szvsz,persze csak találgatás de esélyes verzió
ha a tömeg érzi a súlyát akkor elad esetleg megjelennek fórumozni,de árfolyamtól függetlenül kell lépni,mert sok kérdés még nyitott hogy mi miért van így és törvényes vagy ,le kell ,topikozni,szakmai hozzáértéssel,
túlságosan is azok,rablás ami itt megy,teljesen tiszta,persze tőkéjük akad hogy bizonygasság vélt igazukat,csak a konszolidált jelentés nem hazudik,mindenkinek ajánlom olvasgatni hogy tisztán lásson és ne ezeknek a humbuk-otp- jancsiknak -pináknak higgyen
A 13+1 kérdést tartalmazó levelet elküldtem a Rába képviselőjének. Remélem lesz válasz és eredményes lesz az érdeklődésem. Mindenkinek köszönöm a kérdéseket, segítséget.
Na ez az. Ha van még írjátok meg és továbbítom a megadott email címre. Én pl. javasoltam egy gyárlátogatás lehetőségének biztosítását is, tekintettel az elmaradt kgy-re.
Pár kérdés már többször felmerült... -alig van a vezetőségnek részvénye, mi az oka -miért nem vásárol ilyen árfolyamon saját részvényt maga a cég -miért fizet osztalékot,ha ennyire rossz a helyzet -miért van egy nevetséges un. beszerzési áron nyilvántartva a városréti telek -a 13 mrd-os beruházás , az üzembeállás óta csak vitte a pénzt, mi áll a dolog mögött -a honvédségi beszállításiok csak tolódnak, vagy végképp lszükségtelenek a Rába járművek
Beszéltem a Rába egyik emberével, aki a kommunikációval foglalkozik. Kérdéseimre nem tudott egyből válaszolni, de pozitívan állt a dolgokhoz. Kérte, hogy írásban küldjem kérdéseimet és javaslataimat. Nem éreztem "lerázásszagúnak" a dolgot de még gondolkodom, hogy írjak e. Ha valakinek van javaslata, kérdése kérem írja meg.
Chartok topikja