és? majd itt is elmaradnak a beigért álmok stb a rossz piaci környezetre hivatkozva. Sajna be kell látni nagyon átbasztak itt mindenkit. Még nekem is meg van, de lehet hogy már nem sokáig. Remélem lesz egy speka felhúzás és megy a picsába.
Hajdú-BétA debreceni Barneválból kinövő Hajdú-Bét a Bábolna Rt. mellett Magyarország másik nagy baromfi-feldolgozója volt. Az eladósodott cég az 1998-as orosz pénzügyi válság következtében padlóra került, ekkor vette meg a Wallis. Az átszervezésekkel, tőkepótlásokkal, tulajdonosi hitelekkel pár év alatt szolid nyereséget ért el az időközben a csirke helyett főként a lúdtenyésztésben fantáziát látó társaság. A Wallis viszont nem talált vevőt a vállalatra, amely 2003 végére ismét fizetésképtelenné vált. Ugyanis az állami támogatások segítségével növelt kapacitások túltermeléshez vezettek, nőttek a takarmány- és az energiaárak, míg az eladási árak megfeleződtek. A felszámolás után a milliárdos követelések kielégítésére nem volt elég vagyon (a jelzáloggal terhelt ingatlanokra rátették kezüket a bankok, de ők sem jutottak teljesen a pénzükhöz), így több száz kistermelő is hoppon maradt. Az ügyben feljelentések születtek, demonstrációkat tartottak, és a termelők képviselői szerint volt olyan libatenyésztő, aki e kilátástalan helyzet miatt lett öngyilkos.Az ügyleten a Wallis végül összességében 10 milliárd körüli összeget veszített, tőkéje jelentős részét elbukta, így nem kívánta - a cégjogot tekintve gyakorlatilag ajándékként - kifizetni a beszállítókat. Bajnai Gordont nyilatkozatai szerint "személyesen is nagyon megviselte" az összeomlás, de ha tovább állják a Hajdú-Bét veszteségeit, az már a cégcsoport többi tagjánál dolgozók állását is veszélyeztette volna. A bedőlés okai között megemlítette, hogy a konkurens Bábolna Rt.-t állami vállalatként rendre hitelekkel, garanciákkal segítette a kormányzat, s mindig pótolták az elveszett tőkét is. Ezzel a versenyhátránnyal nem tudtak mit kezdeni: 2001-ben a világ egyik legnagyobb baromfiipari társasága éppen azért lépett vissza a Hajdú-Bét megvásárlásától, mert nem óhajtott a magyar állammal tőkeerőben versenyezni.A versenytorzításban korábban élenjáró kormány viszont az uniós csatlakozás után már joggal mondhatta a tönkrement termelőknek: kedvezményes hiteleken túl az uniós szabályok miatt nem adhat további támogatást a vállalkozásoknak. Időközben a csalás és csődbűntett miatt a Wallis ellen indított nyomozások nem találtak bűncselekményre utaló jeleket.(A Hajdú-Bét fölszámolásáról lásd riportunkat:Egy-egy szárnyat, combot, Magyar Narancs, 2004. június 24.) Ettől függetlenül a publikum széle felé elterjedt az egyszerű árukapcsolásra is alkalmat adó Libás Bajnai, vagy a Libajnai elnevezés. Egyébként csak idő kérdése volt, hogy előkerüljenek - és elő is kerültek - az Est Taxi tönkremenetele után elbocsátott sofőrök, akiket ugyan a jogszabályok szerint kifizettek, de hónapokra munkanélkülivé váltak.
te miben bizol még? Ugyanazt csinálták mint bajnaiék a libákkal. Add el a picsába még plusszban vagy. Egy remény lehet még a veszteség csökkentésére, ha esetleg a jelentés nagyon jó és erre esetleg meghúzzák 200 közelébe. Olyan vagy mint sobadi volt az ott1-ben. majd jövőhéte kitör stb. A TA meg felejsd el ez a papír nem arról szól.
Forgalom semmi minimalis darabszamokkal toljak lefele.Kellene 200k piaci vetel es felelenkulne a kereskedes. Komolyan mondom ilyen amator hozzaallast amit a menedzsment muvel egy ilyen csegcsoportnal hihetetlen. Mert igen kovetni kell a papirt es egyengetni az utjat es igen lehet moderalni. Sokan mondjak,hogy az nem a menedzsment dolga persze de vannak ra eszkozok es nagyon sok papirnal csinaljak is meg az OTP-nel is.
AutoWallis Nyrt.