marklovassy
3
1
4
2013. március 06. | 17:01
#1

Altera  

"Az ALTERA Nyrt. tájékoztatja a Tisztelt Befektetőket, hogy a Társaság 2012. július 11-i Közgyűlésén elhatározott társasági formaváltást a Cégbíróság a Cg.01-10-047350/18. számú végzéssel 2012 szeptember 3. napjával bejegyezte, így ettől a naptól a Társaság nyilvánosan működő részvénytársaságként folytatja tevékenységét."



"A PSZÁF-engedély decemberi megszerzésével a Budapesti Értéktőzsdére lépés újabb feltételét teljesítette az ALTERA Vagyonkezelő Nyrt. A tervek szerint ez év márciusában kezdd nyilvános forgalomba hozatal során, 2000-2400 Ft közötti áron, legfeljebb 1,25 millió törzsrészvényt bocsát ki a vagyonkezelő társaság."



link



link



"Amely Összevont Tájékoztató tartalmazza az ALTERA Nyrt. újonnan kibocsátásra kerülő, minimum 200.000 darab, maximum 1.250.000,- darab, egyenként 1000 forint névértékű, névre szóló, dematerializált törzsrészvénye nyilvános forgalomba hozataláról és legalább 295.000 darab, legfeljebb 1.345.000,- darab egyenként 1000 Ft névértékű, névre szóló dematerializált törzsrészvényének a Budapesti Értéktőzsde Részvény Szekciójának Részvények „B” kategóriába történő bevezetéséhez"



"A Kibocsátó kevesebb, mint egy éve működik, ezért nem rendelkezik lezárt pénzügyi évvel és auditált éves beszámolóval, ezt meghaladóan a Kibocsátó időlegesen a saját tőkéjét meghaladó mértékben fektethet részvényekbe, összességében a Kibocsátó részvényeibe befektetés kockázata az elérhető magas hozammal arányos, így a Tpt. 38.§ (4) alapján a részvény forgalomba hozatala a befektetők szempontjából a szokásostól eltérő kockázatúnak minősül. A jegyzés sikertelensége esetén a már kibocsátott 95.000,- db törzsrészvény technikai bevezetésére a jelen Tájékoztató alapján nem kerül sor."



link


Rendezés
Hozzászólások oldalanként
péntek, 18:16
#1234
 "Müllner szerint olyan vonzó a befektetési sztori, hogy nehéz lesz majd ellenállni a befektetőknek, hogy kinyissák majd a zsebüket." Vagy inkább NE nyissák ki, az lesz nehéz, de egyelőre q könnyű, mert mindenki ellenáll...és a bukszàt kell kinyitni, nem a zsebet. Ilyen érdektelenség mellett nehéz lesz a bővülés:-((
csütörtök, 13:51
#1233
Hihetetlen, de tök mindegy, hogy milyen hír jelenik meg, teljes az apátia.
csütörtök, 13:33
#1232
Növekedési és osztaléksztorit is kínálnak a Wallis autós cégei az Alterában
 
 Müllner Zsolt, a Wallis Asset Management vezérigazgatója a BÉT50 konferenciáján beszélt a Wallis autós cégeinek nemzetközi terjeszkedéséről és tőzsdei céljairól, amelyet az Alterán keresztül valósítanak meg.
Müllner Zsolt a cégcsoport bemutatásakor kitért arra, hogy a csoporthoz tartozó Alteót már eleve úgy alapították, hogy ott legyen a tőzsdén, mostanra a vállalat a BÉT Prémium kategóriájába került. A csoporthoz tartozik a Wing is, amelyik az egyik legfontosabb kötvénykibocsátó a BÉT-en, de a Praktiker is, amelyet 2015 végén akvirálták. A Wallishoz tartozik a Graboplast is, amelynek a tőzsdéről történő kivezetésben vett részt a Wallis, de ha ismét vonzó lesz a környezet, újra visszavezethetik a tőzsdére a vállalatot.
A cégcsoport egyik legfontosabb része azonban az a négy vállalatból álló autóipari érdekeltség, amely a tavaly már 190 milliárd forintos árbevételt elérő cégcsoportban a bevételek legnagyobb részét adja (tavaly 35%), ráadásul itt a legnagyobb a bevételek növekedése is. Az Alterába beapportálásra kerülő autós cégek további növekedését olyan trendek is segíthetik, mint az önvezetés vagy a carsharing, a magyar és a nemzetközi autópiac növekedése. A vállalat Magyarországon és nemzetközi szinten is további terjeszkedést tervez, elsősorban Közép-Kelet-Európában növekedne, új országokban jelenhet meg a vállalat új márkák értékesítésében vehet részt, de az akvizíciók sem kizártak. Jelenleg 10 országban van jelen a Wallis autós csoportja, idén már több mint 5 ezer autót értékesíthet, a 7. legnagyobb árbevételű vállalat lesz a magyar tőzsdén.
A vállalat bevételei az elmúlt években dinamikusan nőttek, és bár a tavalyi növekedési ütem (2017-ben közel duplájára emelkedett a bevétel, 33,7-ről 66,3 milliárd forintra) valószínűleg nem ismételhető meg, de továbbra is intenzív növekedésre számít a Wallis, ezzel párhuzamosan a vállalat profitabilitása jelentősen emelkedett, a bevételek emelkedésével a profitabilitás fenntartása, növelése a cél.
A növekedést a turizmus bővülése is segíti, miközben a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalma az elmúlt években 10 százalék felett nőtt, a Wallis csoporthoz tartozó Sixt bevételei ennél jóval nagyobb mértékben bővültek, 2018-ra a Sixt lett az elsőszámú autókölcsönző a budapesti reptéren.
A vállalat épít a nyilvános forrásbevonásra, részvény- és kötvénykibocsátás is a tervek között szerepel, a BUX-ban is fontos szerepet kíván betölteni a cég. Müllner szerint olyan vonzó a befektetési sztori, hogy nehéz lesz majd ellenállni a befektetőknek, hogy kinyissák majd a zsebüket. Müllner szerint a tőzsdei jelenlét növekedési és osztaléksztorit is kínál a befektetőknek.
Müllner a tőkepiac fejlesztésének irányát jónak tartja, a kínálati, potenciális kibocsátói oldal láthatóan élénkül, de szükség lenne a keresleti oldal élénkítésére is, például az adórendszer módosításán keresztül.
szeptember 12. | 07:39
előzmény: #1228  asia
#1229
😁👍
szeptember 11. | 21:53
előzmény: #1227  benibubu
#1228
Jó. Eddig. De most majd jön a közkéz növelés itt is. 90% körül lesznek az összehangoltan eljárók. 
szeptember 11. | 21:50
#1227
Ez jó vagy rossz?
szeptember 11. | 20:18
#1226
szeptember 11. | 20:14
#1225
Kevés közkéz maradt érdemes rá figyelni! 
szeptember 11. | 11:09
előzmény: #1222  PImre
#1224
Ha így lesz, akkor a jó árasításnak örülni kell :) 
Ha hosszabb távon gondolkodsz, ez jó lesz. 
szeptember 10. | 15:05
előzmény: #1221  Panerai
#1222
És akkor most mi lesz? Újabb árfolyamesés jön, úgy mint a vételi ajánlat lezárultát két héttel követő kb. 100 Ft-os zuhanás?
szeptember 05. | 12:11
előzmény: #1215  benibubu
#1220
Várhatóan már a 2018-as eredményeket is az Altera fogja jelenteni.
szeptember 05. | 12:10
előzmény: #1218  Panerai
#1219
venni kell ameddig itt van az árfolyam...
augusztus 31. | 12:32
#1217
mennek az átkötések 715-ön ezerrel
augusztus 31. | 11:38
#1216
12k vevő 715-ön!
augusztus 31. | 06:49
#1215
Én is ebben reménykedtem, de ahogy jönnek a hírek elkezdik majd venni. Egy apróság: ahogy kijött a cikk utána gyorsan csináltak is kettő 25.000 db-os kötést. Venni fogják ezt. És egyébként is, ha a 2019-es jelentésben benne lesznek az eredmények, akkor az azt jelenti, hogy 2018-ban befejeződik a folyamat, úgyh nem vagyunk már messze. Jó lesz ez. Az 1300-assal is némileg egyet értek, bár hatalmas a funda és mehet ez jóval magasabbra is.
augusztus 30. | 15:38
#1214
Én abban bíztam, hogy ősszel kész lesznek. Remélem, nem fog ettől itt dekkolni egész évben, amikor alsó hangon is 1300-at ér a papír.
augusztus 30. | 09:08
előzmény: #1212  Metwolf
#1213
egyetértek
augusztus 30. | 08:21
#1212
Ez jó, szépen összefoglalták mit akarnak, mikor, hogyan. Korrekt.
augusztus 30. | 07:34
#1211
https://www.portfolio.hu/vallalatok/meg-mindig-ures-az-altera-de-hamarosan-megtolti-tartalommal-a-wallis.296142.htmlMég mindig üres az Altera, de hamarosan megtölti tartalommal a Wallis
  
 Idén tavasszal jelentették be, hogy apporttal történő tőkeemelés útján az Altera tulajdonába kerül a Wallis Csoport gépjárműkereskedelmi és szolgáltatói tevékenységét ellátó, közel 70 milliárd forint éves árbevételű négytagú vállalatcsoportja. Tegnap közzétette első féléves beszámolóját az Altera, amelyből kiderült, hogy a cégnek bevétele még nem, csak költsége keletkezett, ezért kértük meg az Altera vezérigazgatóját, Prutkay Zoltánt, hogy mondja el, mikor és hogyan kerülnek a bevételt termelő eszközök a vállalatba.
A tegnap megjelent gyorsjelentésből kiderült, hogy az Alteránál most még jellemzően csak költségek jelentkeznek, bevételek pedig nem, vagyis a Wallis autóipari érdekeltségeinek apportja még nem történt meg. Mikor kerül arra sor?
Az Altera 2017 vége óta jelentős átalakuláson megy keresztül. Ennek keretében a korábbi, jellemzően értékpapír befektetések értékesítésre kerültek, és májusra kidolgoztuk a vállalat hosszú távú stratégiáját. Az új irány a dinamikusan növekvő magyar és közép-kelet európai gépjárműkereskedelmi és szolgáltatói szektor, az Altera ebbe fektet be a jövőben.
Az új stratégia megvalósításához szükséges tranzakciósorozat keretében elsőként a Wallis Asset Management (Wallis) és a vele összehangoltan eljáró személyek vételi ajánlatot tettek az Altera részvényeire. A vételi ajánlat július elején járt le, egy befektető sem ajánlotta fel a részvényét, ami mutatja, hogy a részvényesek bíznak a társaság stratégiájában, tulajdonosok szeretnének maradni az Altera legnagyobb részvényese, a Wallis mellett. A következő lépésben apporttal történő tőkeemelés útján az Altera tulajdonába kerül a Wallis Csoport gépjárműkereskedelmi és szolgáltatói tevékenységét ellátó, közel 70 milliárd forint éves árbevételű négytagú vállalatcsoportja, ezzel párhuzamosan kerülnek kibocsátásra az új részvények, melyek az apportért cserébe a Wallis és a vele összehangoltan eljáró személyek tulajdonába kerülnek.
Jelenleg a felvázolt lépésekhez kapcsolódó jogi, pénzügyi és egyéb előkészítő munkákat végezzük, hogy a stratégiában kitűzött célokat minél előbb elérhessük, és így a befektetők számára is mihamarabb láthatóak legyenek az eredmények. Bár ez az időszak kifelé még nem látványos, nem hírgazdag, de a munka terv szerint halad. Természetesen minden lépésről tájékoztatást adunk, hamarosan egyre aktívabbak leszünk a korábban felvázolt tranzakciósorozathoz kapcsolódó bejelentések terén is.
Pontosan milyen vagyonelemek kerülnek az Alterába?
Az apportálandó négy vállalat közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna és a Wallis Autókölcsönző (a Sixt Rent-a-car nemzetközi hálózatának magyarországi tagja), melyek Magyarországon és a közép és délkelet-európai régióban gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel és flottakezeléssel foglalkoznak. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, és a Sixt rent-a-car. A BMW a prémium autópiacon, míg a Sixt az autókölcsönző piacon foglal el vezető pozíciót.
A négy vállalat 2017-ben 97 százalékkal, 66,3 milliárd forintra növelte összesített árbevételét (magyar számviteli törvény alapján, nem konszolidált adat). A bővülés elsősorban a balkáni piacok megszerzésének volt köszönhető: a csoport árbevételének 49 százaléka származott külföldről, elsősorban az újonnan megszerzett régióból. A növekedés jelentős hatékonyságjavulással is együtt járt, a négy cég összevont adózott eredménye az előző évi több, mint négyszeresére, 1,8 milliárd forintra nőtt.
Hogy néz ki az ütemezés, egy "csomagban" kerülnek a Wallis-cégek az Alterába?
Igen, egy 15,8 milliárd forintos tőkeemelés útján egyszerre kerül az Altera 100 százalékos tulajdonába a négy vállalat, és ezzel párhuzamosan kerülnek kibocsátásra az új részvények, melyek az apportért cserébe a Wallis és a vele összehangoltan eljáró személyek tulajdonába kerülnek. Ha a folyamat lezárult, árbevétel alapon az Altera egy csapásra a legnagyobb BÉT-en forgó cégek közé kerülhet, várhatóan a hetedik pozíciót elfoglalva. Célunk, hogy a részvények ennek megfelelően minél hamarabb bekerüljenek a BÉT Prémium kategóriájába valamint a BUX és CECE indexekbe is. Talán ez a méret, a négy cég közel 70 milliárdos árbevétele is érzékelteti, hogy egy nem hétköznapi folyamatról, apportálási és cégjogi eljárásról beszélünk.
Mikor zárulhat le a tranzakció?
Az apportálási folyamat egy bonyolult és hosszadalmas folyamat, melynek része a vállalatok jogi és pénzügyi átvilágítása, értékelése, majd ennek alapján az apportálás pontos részleteinek meghatározása, végrehajtása, amihez több döntés, és hivatalos eljárás, végül közgyűlési döntés is szükséges. Terveink szerint az utolsó negyedévben zárjuk le a tranzakciósorozatot.
Melyik lesz az első olyan Altera-gyorsjelentés, amelyben már a teljes Wallis autós portfólió számai megjelennek?
A fentiek alapján a 2019-es év már teljes egészében az új struktúrában telhet, így a négy cég idei, 2018-as eredményét már a tőzsdei cég kommunikálhatja.
augusztus 29. | 18:12
#1210
Majd az apportok után lesz itt tüzijáték, addig kivárás van sajnos. Az biztos hogy ez a szint jo beszálló lehet..
augusztus 29. | 18:05
#1209
Hát igen... de legalább az eredmény kimutatásban nem mínusz 40 a vége hanem “csak” mínusz 10...
augusztus 29. | 17:24
#1208
Féléves: https://bet.hu/newkibdata/127982601/2018.08.29___ALTERA___2018._I._feleves_beszamolo.pdf
A mérleg alapján itt semmi sem történt, egy kapavágás se.
augusztus 23. | 12:45
#1207
Igen, hatàrozottan. Van több cikk itt is  a Mercedes Kecskemét utáni eladási statisztikákról. Úgy értem a PF -en. Nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy az ALT esetleg üdvözölhette volna a hírt egy kis közleményben. Nincs PR menedzserük :-) Remélem a 29-i jelentés feljebb mozgatja a papírt, ahogy most dobálják nyakló nélkül elég rossz látvány, finoman szólva :-((
bmw
augusztus 22. | 10:21
#1206
A debreceni BMW gyár véleményetek szerint hogyan befolyásolja az ALTERA (Wallis csoport) várható bevételeit? Vajon a gyár "közelsége" befolyásolja az új/használt (de gyári alkatrészeket használó) autók utáni vételi kedvet? Valaki ismer olyan statisztikát, hogy az Audi vagy Mercedes gyárak magyarországi telepítését követően itthon (vagy a környező országokban) vajon népszerűbbek lettek-e ezek a márkák?  
augusztus 10. | 16:38
előzmény: #1203  hiszekenyur
#1205
1 ft-on 200k vevő :-)

Topik gazda

marklovassy
3 1 4

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE