Topiknyitó: Portfolio 2017. 05. 22. 22:08

A Mercedes hatalmas akkumulátorgyárat épít Németországban  

Ugrás a cikkhez
Angela Merkel német kancellár is részt vett a Daimler legújabb akkumulátorgyárának alapkõletételén hétfõn. Az 500 millió euróból megvalósuló beruházás a tervek szerint fontos szerepet játszik majd abban, hogy a német
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
gambadoro 2017. 05. 24. 14:46
Előzmény: #44  Törölt felhasználó
#47
na majd megnézem sose vagyok trágár kikérem magamnak
szivacs
szivacs 2017. 05. 24. 14:20
Előzmény: #45  kukutyinbenko
#46
"Meddig húzza egy elektromos autó? Akkumulátor-élettartam egy Nissan Leaf példájával" link szerint átlagban az akkuk kevesebbet vesztettek a kapacitásukból a gyártó várakozásánál.Minél újabb szériáról van szó, annál tartósabbnak bizonyulnak. Ez a trend valószínűleg folytatódni fog.
kukutyinbenko 2017. 05. 24. 10:35
#45
Újabb cikk a témában, csak hogy egy helyen legyen, ne fusson párhuzamosan x topic. " link Két lényeges állítás a cikkben "Persze minket főként az érdekel, hogy mennyit is romlottak az évek során a Teslák akkumulátorai. Nos, a kigyűjtött adatok alapján nem sokat. Az autók nagy része 4 év, és 360 ezer kilométer megtétele után még mindig a hatótáv 93 százalékát képes megtenni." Ez nagyjából egybevág a Prius hybrid akkujának eddigi tapasztalataival. " Az új, 2170 elnevezésű akkumulátorcellákról sokat beszélt Elon Musk, a Tesla vezére az utóbbi hónapokban, amely nem volt véletlen, ugyanis a korábbi 18 650-es akkucellák - az elnevezés onnan ered, hogy ezek az akkucellák 18 milliméter átmérőjű és 65 milliméter hosszúak - méretét megnövelték durván 10 százalékkal. Ennek a lépésnek köszönhetően a 2170-es akkucelláknak már nagyobb a térfogata és nőtt az energiatároló-kapacitása is. Mindez pedig durván 25 százalékos csökkenést okozhat majd az akkumulátorok gyártási költségében." Ezért is fog csökkenni az áruk a verseny fokozódása mellett.
Törölt felhasználó 2017. 05. 24. 10:32
Előzmény: #26  gambadoro
#44
a modi, benne van a moderációs topikban. Téged valami trágárságért, engem már csak azért mert lekövérztem Simicskát, látod így működik a sajtószabadság és demokráció orbánisztánban, akarom mondani portfolioisztánban...
kukutyinbenko 2017. 05. 24. 10:28
Előzmény: #40  _Bekre_Pal_
#43
Ez megérne egy valós elemzést, de akkor a benzin esetében is számoljuk bele a kitermelés, finomítás, szállítás, + a végtermék légkörbe pöfögését is. Ne csak ez utóbbival hasonlítsuk a konkurenciát. De hangsúlyozom ismét, én is csak akkor látom értelmét az e-autózásnak, ha a feltöltés nagy részben nap, szél, vízenergiára épül. Annak nem sok értelme van, ha a kínai user konnektora másik végén egy szénerőmű fossa a szennyezést.
kukutyinbenko 2017. 05. 24. 10:21
Előzmény: #38  _Bekre_Pal_
#42
" de közben ott van a világnak az a 90 százaléka, ahol ezek nem életképes modellek, ugyanis nem életszerű, hogy a szavannán, a mongol pusztán vagy az andokban villanyt vételezgessenek tömeges méretekben az autósok," Azért az nem mindegy hogy a terület 90%-ról beszélünk, vagy a népesség 90%-ról. Mert a szavanna, mongol puszta, illetve az Andok , egyik kitételnek sem felel meg, de az ott élők a globális népességnek biztos hogy 0.X %-t sem adják. Továbbá már párszor kiveséztük hogy a mostani technológiai szint pont a nagy népességű, sűrűn lakott területek napi igényeit képesek kiszolgálni. Viszont a közlekedési eredetű légszennyezés aránytalanul nagy része pont ezeken a területeken képződik, nem a pampákon. Végül pedig, gondolod az autózás hajnalán Montana farmajai, vagy az ausztál outback (területe 85%-a) rögtön be tudott kapcsolódni és azonnal kiépített töltőhálózat állt rendelkezésükre az ottaniaknak. Az outback farmajai mai napig önálló nagy kapacitású tartállyal rendelkeznek és évente párszor töltetik fel a 3-4 tartálykocsiból álló road train szerelvényekből, mert kút még ma sincs a környékükön értelmezhető távolságban. Szilárd burkolatú fő közlekedési útvonalak mentén van ahol 2-3-500 km-re jut egy kút. 100 év alatt sem jutottak el oda amit ma számonkérsz az elektromos töltőhálózattól. Nem túl fair szerintem.
kukutyinbenko 2017. 05. 24. 10:05
Előzmény: #35  elemes
#41
Az a több tucat cég 2.5 tucat, ezek jó része manufaktúra szinten nyomja. Jellemző, hogy termelési volumen nincs megadva 2 kivétellel, amiből a kisebbik 200 MW (2016) /év és ez szolgálta ki a KIA/Hyundai-t és a Daimler-t, tehát valószínűleg a nagyobbak közül való... Azt meg gondolom nem kell magyarázni, ha egy termék gyártókapacitása többszörösére nő rövid idő alatt, ott valós lehetőség a termékeik árcsökkenése. Kivéve persze ha a kereslet még nagyobb arányban nő.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 05. 23. 14:11
Előzmény: #39  gambadoro
#40
egyetértek - sőt, én a magam részéről még egyáltalán nem vagyok meggyőzve, hogy az egész akku és töltőhálózat mögötti infrastruktúra ökolábnyoma kisebb, mint a döglött ősállatok lepárolt rohadványainak elégetése. viszont lassan kezd ez is olyan megkérdőjelezhetetlen dogma lenni, mint a globális felmelegedés
gambadoro 2017. 05. 23. 14:02
Előzmény: #38  _Bekre_Pal_
#39
azért egy technológiai váltás még most is, ha nagyon felgyorsul, évtizedekbe mérhető de legyen 10 év, mert robotika stb. a másik dolog, hogy ha beletesznek csillió dollárt valamibe, azt szeretnék profitábilissá tenni ha most tényleg ráfekszenek az akkus villanyautókra, akkaor 10-20 évig nem lesz más ha rossz ha nem a dízelt kinyírják jogi eszközökkel, esetleg a benzines hibridek maradhatnak nekem az akkuval két bajom van: megoldatlan az újrafelhasználásuk, az alapanyaguk ugye véges és kínára van utalva tudtommal
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 05. 23. 13:54
Előzmény: #37  elemes
#38
megvan, középiskolai végzettségem szerint elektronikai műszerész vagyok, tudom, mi mivel jár - én arra gondolok, hogy történik egy szemléletváltással járó felfedezés, ahol ezek a problémák lényegtelenné válnak. lásd a szélerőművek esetét, ahol korábban a termelt villanyt megpróbálták akkuval tárolni, manapság meg arrafelé fejlesztenek, hogy dolgokat megemeljenek/felfűtsenek/felgyorsítsanak stb. és így gravitációs, hő, mozgási stb. energiát tároljanak, már senki nem akar villanyt tárolni. nem tudom, hogy mi lesz az áttörés iránya, de tutira lesz valami. a villany tárolgatása hosszú távon nem lesz szerintem vonzó megoldás, lelépi a fejlődés. erre a fajta szemléletváltásra szükség is van, mert marhajó dolog ám a full kiépült európában vagy észak-amerikában villanyt tankolgatni, de közben ott van a világnak az a 90 százaléka, ahol ezek nem életképes modellek, ugyanis nem életszerű, hogy a szavannán, a mongol pusztán vagy az andokban villanyt vételezgessenek tömeges méretekben az autósok, legalábbis a következő 50-150 évben. ott egyelőre versenyképesebb az út szélén hopadt marmonkannából vagy uborkásüvegből kapható benzin. szóval lehet, hogy nem bozonokat fognak romlott kecsketejbe áztatni, de nem kétlem, hogy a mostani technológia le lesz cserélve, kérdés, hogy ki fog-e bírni több, mint 100 évet mint a benzin, vagy úgy tűnik el, mint a blue ray lemez, ami úgy ment el, hogy meg se jött.
elemes
elemes 2017. 05. 23. 13:38
Előzmény: #31  _Bekre_Pal_
#37
Kis kémia és fizika (elektrokémia) kéne már csak ehhez :+)
szivacs
szivacs 2017. 05. 23. 13:38
Előzmény: #28  gambadoro
#36
Semmit nem szeretnék, csak ez a "hehe" nem illett bele a Magyarországnak drukkoló aranylábú képébe...
elemes
elemes 2017. 05. 23. 13:37
Előzmény: #29  kukutyinbenko
#35
"csak emiatt eshet rövidtávon sokat az akkuk ára" Vagyis azt feltételezed, hogy a pár tucat cég, akik lítium cellákat gyártanak, árkartellbe tömörültek? link
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 05. 23. 13:33
Előzmény: #33  _Bekre_Pal_
#34
fórummotor vagy buzievagy
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 05. 23. 13:32
Előzmény: #30  gambadoro
#33
a hidrogénben eléggé nem hiszek, és ez eufemizmus a részemről pontosabban hasznos lehet a tömegközlekedésben és áruszállításban, ahol tankolsz és uzsgyi, mész amíg ki nem ürül. az nem buli, hogy mari néni megtankol, aztán ha nem megy a kocsi, akkor két hét alatt kénytelen elengedni az egész mennyiséget a garázsban, különben szétszállna az egész
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 05. 23. 13:32
Előzmény: #30  gambadoro
#32
a hidrogénben eléggé nem hiszek, és ez eufemizmus a részemről pontosabban hasznos lehet a tömegközlekedésben és áruszállításban, ahol tankolsz és uzsgyi, mész amíg ki nem ürül. az nem buli, hogy mari néni megtankol, aztán ha nem megy a kocsi, akkor két hét alatt kénytelen elengedni az egész mennyiséget a garázsban, különben szétszállna az egész
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 05. 23. 13:30
Előzmény: #29  kukutyinbenko
#31
igaz amúgy aki manapság komoly akkuépítési kapacitásba fektet, az nem kicsit kockáztat. előbb-utóbb olyan hitetlenkedő visszaemlékezéssel fogjuk emlegetni ezt a technológiát, mint a floppyt vagy az offline világot, ami a net előtt volt. lehet, hogy jövőre valahol rájön egy kutatócsoport, hogy ha három egyforma bozont romlott kecsketejbe áztatnak és az egészet megtámasztják egy fogpiszkálóval, akkor az 99% hatásfokkal képes évekig tárolni annyi energiát, amivel egy lerozsdagátlózott és felújított öreg prius elmegy makótól jeruzsálemig és vissza. akkor aztán mehet a kukába az akkugyár
gambadoro 2017. 05. 23. 13:27
Előzmény: #29  kukutyinbenko
#30
azért az elektromos autó nem biztos, hogy a technológia csúcsa ott van az üzemanyagcella a hidrogén persze ezeket lehet keverni az akkuipar felfutása pedig felveti a hasznosítás kérdését
kukutyinbenko 2017. 05. 23. 13:14
Előzmény: #25  elemes
#29
Két-három év múlva már több gyár fog nagyüzemben termelni, csak emiatt eshet rövidtávon sokat az akkuk ára. A technológiai fejlesztések egy másik téma. " kicsi a margin, nagy a tőkeigény," A nagy tőkeigény igaz, de a kicsi margin már erősen vitatható " Ahol ilyeneket találnak ki a fajlagos hatásfok javítására, ott azért lehet sejteni hogy már csak a gyártás kínába helyezése jelent költségcsökkentést -- ott le lehet szarni a környezetvédelmi normákat, vagyis szabad bátran szennyezni." Ehhez képest az összes komolyabb szereplő szeretné saját kézben tartani az akku fejlesztést/gyártást. Ezért épülnek gyárak az USA-ban és Európa szerte. Ezt a technológiát pont nem Kínába viszik, sőt rivális német gyártók inkább összefognak csak nehogy ki legyenek szolgáltatva, mivel az elektromos autóknál ebben van a pénz egyelőre.
gambadoro 2017. 05. 23. 12:49
Előzmény: #27  szivacs
#28
azt szeretnéd, ha azt mondanám, örülök neki, hogy a szovjet orbánt szépen lassan eliminálják? annak tényleg
szivacs
szivacs 2017. 05. 23. 12:45
Előzmény: #2  gambadoro
#27
"hehe" - ezt hogy érted?
gambadoro 2017. 05. 23. 12:41
Előzmény: #21  Törölt felhasználó
#26
honnan tiltottak ki baboska? és főleg kik? az elvtársaid?
elemes
elemes 2017. 05. 23. 12:27
Előzmény: #20  kukutyinbenko
#25
"Térjünk rá vissza 2-3 év múlva, pedig még akkor is nagyon az elején leszünk a versenynek." A mérnökember sajnos sokkal több részletet lát, ezért van elképzelése arról, hogy hol lehet még lefaragni a költségeken, illetve hogy egy technológia átfutása milyen iparágban milyen gyorsan zajlik le. Az autóiparban tíz években mérik, egyszerű okokból: kicsi a margin, nagy a tőkeigény, lassan térülnek meg a fejlesztések. A lítium akkuk fejlesztésében már vért izzadnak a koreaiak (a samsung pl. fél centivel vastagabb akkukat tervez gyártani az autóipar számára, mert akkor fajlagosan kisebb a burkolat aránya az akkuban). Ahol ilyeneket találnak ki a fajlagos hatásfok javítására, ott azért lehet sejteni hogy már csak a gyártás kínába helyezése jelent költségcsökkentést -- ott le lehet szarni a környezetvédelmi normákat, vagyis szabad bátran szennyezni.
elemes
elemes 2017. 05. 23. 12:22
Előzmény: #23  szivacs
#24
rá van az terhelve, most olvastam, hogy a mol kb 100 forintért adja a gázolaj literjét a cseheknek, csak nekem kell 350-et fizetnem érte a kútnál. az ár egyébként közvetve valamelyest a károsanyag-emisszióval is korrelál vagyis ami drágább, az összességében általában szennyezőbb is, bár itt olyan sok körülmény befolyásolja a skálát, hogy ezt még nem merem tételként megfogalmazni.
szivacs
szivacs 2017. 05. 23. 12:18
Előzmény: #10  elemes
#23
Dupla hatótáv fele áron - onnantól versenyképes lesz. Ha meg ráterhelik a dízelpözsókra az általuk okozott egészségügyi és környezeti károkozás egy részét, akkor még hamarabb lesz versenyképes az elektromos és a hibrid. (nekem is dízelem van, most cserélném le, de most mire???)
Törölt felhasználó 2017. 05. 23. 12:06
Előzmény: #19  kukutyinbenko
#22
tehetek én arról hogy különleges helyzetük van úgy fest, és te a leírtak alapján egyből rájuk gondoltál? egyenlőbbnél is egyenlőbbek, én egyébként nem írtam semmilyen zs-betűs szót, pont le...m őket..
Törölt felhasználó 2017. 05. 23. 12:04
Előzmény: #18  gambadoro
#21
látom a másik topikban már kitiltottak, fejezd be a bablevesezést, én sem becézgetlek... Az megvan hogy az előző kurmányok is akartak paksi bővítést méghozzá a szovjet elvtársaktól? Mi változott?

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek