Ezt a sok marhaságot amit összehordott kusza szem! Nem hiszem, hogy csak lassabban megyünk a hegyi szakaszon, a Románok már leelőztek minket az biztos. Reméljük, hogy nincs igazam, de szerintem azért lassulunk, mert a mintagazdaságunk vezérműlánca elszakadhatott! Az ilyen hegyi szakaszokon nem igazán van leállósáv. Ha jön valaki aki még mögöttünk van vagy épp leköröz reméljük nem száll belénk hátulról és taszít minket a szakadékba!
A ROMÁNOK TISZTÁBAN VANNAK A HEGYI KANYARGÓS ÚTON VALÓ ELŐZÉSSEL, LE IS ELŐZTEK MINKET Matolcsy György: Kanyarban előzni (2020.02.04)https://novekedes.hu/mag/matolcsy-gyorgy-kanyarban-elozni A
következő években azonban újból szakadékos hegyi utakon visz az út
felfelé, viharos időkben. Elég egy rossz mozdulat és jön a baj. De a sok
kanyar ellenére is sokat lehet előre lépni a versenyben, ha valaki
tisztában van a kanyartan és az előzés tudományának néhány szabályával.Melyek is ezek?
Jó állapotú gazdasággal lehet csak bevenni a kanyarokat leállás, kizuhanás nélkül: a magyar gazdaság már ilyen.
Időben
fel kell készülni az előzésre, tehát arra, hogy a versenytársaknál
gyorsabban vesszük be a kanyart és elsőként jövünk ki belőle. Ehhez jó
előzési helyzetet kell felvenni, még időben, még messze a hajtűkanyar
előtt. 2020-ban sok versenytárs lassul, egyesek szinte leállnak majd,
így van lehetőség felvenni az előzéshez szükséges jó helyzetet.
A
kanyar előtt tisztázni kell, hol vannak az erős pontok és hol a
gyengék, majd a még hátralévő időben –bármilyen kevés is - mindkettőn
változtatni kell.
A
mai magyar gazdaság erős pontjait – politikai stabilitás, tömeges
munkahelyteremtés és munkavállalás, Budapest és néhány nagyváros
tőkevonzó képessége, adórendszer, logisztika, oktatás egy része,
pragmatikus gazdaságpolitika és monetáris politika - tovább kell
erősíteni.
A magyar
gazdaság gyenge pontjait –versenyképesség, dualitás, egészségügy,
demográfia, felsőfokú oktatás nagy része, lakáspolitika, tőkemérleg -
folyamatosan erősíteni kell, mert előzés közben nem jön jól egy gyenge
láncszem.
Tilos hibát elkövetni vagy aránytalan kockázatot vállalni.
Így
lehet, sőt érdemes kanyarban előzni, ahogy mások már megtették nehezebb
időkben, mert „ami létezik, az lehetséges” - tanultuk meg örökké velünk
élő barátunktól, Horváth Jánostól.NA HÁT KANCSESZ AKKOR MIÉRT TŰNIK ÚGY, MINTHA LASSULNÁNK? VAGY LEROHADTUNK? PRÍMA GAZDASÁGUNKKAL?
A magyar euró!