A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Ma reggel a kereszténységgel nem igazán vádolható és a család fogalmát meglehetősen sajátosan értelmező Deutsch Tamás sopánkodott a királyi rádióban. Borzasztóan zavarta, hogy az európai néppárt tagságának önfelfüggesztésre kényszerítette a fideszt. Zavaros okfejtésében annyira mélyre süllyedt, hogy még a nemzetállam sületlen fogalmát is használta, de nem részletezte, hogy egyáltalán van-e ilyen ország az eu-ban és ha van, akkor melyik az. Egyébként 2015-ben Magyarország négyszázezer illegális migráns átengedésével járult hozzá ahhoz, hogy az EU tagállamai még az eddig megmaradtnál is kevésbé legyenek nemzetiek és keresztények. https://hu.wikipedia.org/wiki/Deutsch_Tam%C3%A1s_(politikus)
A kínaiakban még bízhatsz, bár már ők se a saját látványos fejlődésük elleni világösszeesküvésnek látják a környezetvédelmet. (Már ha a szmogtól látnak egyáltalán valamit.)
Nyilván, hogy ez a csalás egy formája, hatalommal visszaélés, közvagyon elhàrdálása stb, ezért egyszer fizetniűk kell,a bűnlajstrom hatalmasra dagad és fog is, nem kellene a börtönből kiengedni őket soha.
Ez a kötelezettség pedig azzal vált realitássá, hogy decemberben Orbánék már nem vétózták meg az uniós klímaegyezményt. Aminek az első lépése, ha egy kicsit is komolyan vesszük, akkor az, hogy a mátrai erőművet vagy bezárjuk vagy átállítjuk más tüzelőanyagra (a gázon és a biomasszán és a szemétégetésen kívül más nem nagyon jöhet szóba). Nem véletlen, hogy ameddig vétóztunk nem beszéltek az erőmű átvételéről. A bezárás elég veszélyes akció lenne, a térség meghatározó munkáltatója az ipari parkkal pláne, ezért választják a drágább, elodázó megoldást. Meg persze az energiastratégiánk bajai is közrejátszanak.
A bontást és rekultivációt becsülték 100 milliárdra emlékeim szerint, valószínűleg igencsak alá. A németeknél úgy adtak el egy ennél kisebb lignites erőművet, hogy a vevő kapott 1 milliárdot euróban!
Szerintem a 2-300 illiárd nem csak a rekultiváció költsége. Abba a gyár átállítása egy más működésre is benne van. Csak a rekultiváció sokkal kevesebb lenne. De igen erre volt képezve az a több tiz milliárd ami az eredddménytartalékban is volt és amiből kivettek 8 milliárdot Mészárosék. Az jó kérdés hogy azzal együtt is elég lett volna vagy sem. Valószinűleg a németek nem véletlenül adták el pár milliárdért.
A németek a '95-ös privatizáció után gatyába rázták az erőművet - teljesítény és élettartam növelés - füstgáz kéntelenítő beépítés - bányászati fejlesztések, szálló por csökkentés - sűrűzagyos salak-pernye kezelés - 2db előtét gázturbina beépítés stb., ezek nélkül talán pár éve lenne még az erőműnek. És a napelempark, amit ugye jó pénzért már mésziék adtak el az MVM-nek (ebből lett az osztalék).
A Fidesz rendbeteszi az országot
link