Ma már nincs sok idő. Arra értettem. Tegnap 13-kor indult a shortzáró pánik, ami utána impulzus vételi hulámot adott. A mai short nyitásokat megtámogatta pomperij elemzése a "short setuppal". Lehet ezzel kétszer annyi short nyilt ma, mint tegnap. Az eladók is elkezdtek kiállni a könyvből. Lement fél nap és elmaradt a pánik. Meglátjuk ;)
Persze, csak éppen ez a Tsys-re igaz elsősorban. A közszférában odalett a korabbi dicsősége, a 4iG meg tarolt. Ez a szar bizonyítvány még szarabb magyarázata kb.
Tehát nem csak a közszférából érkező, hanem a picai megrendelések is csökkentek. Az átmeneti kitétel esetében az időtáv kérdéses, én min. 6 évre saccolom.
Telekom jelentéshez egy kis magyarázat a gazdasági vezérhelyettestől, amiből itt egy - 4IG helyzetére is utaló - részlet: "A rendszerintegrációs piacon tavaly visszaesés történt, a Telekom ezen a piacon piacvezető, a vállalatnál így fokozottabban jelentkeztek a visszaesés negatív hatásai. A rendszerintegrációs piac visszaesését egyrészt a visszaeső piaci megrendelések, másrészt átalakulás a közszférában okozta. A közszféra megrendeléseinek csökkenése átmeneti lehet. A Telekom tovább fejlesztette szolgáltatásait, amikkel például az azonnali fizetési piacra beléphet." https://www.portfolio.hu/uzlet/20200219/megvan-miert-vagta-vissza-osztalekat-a-telekom-416379 Ami a hírekre történő változást illeti: ahogy látom a gazdasági folyamatokat, egy-egy hír komplett piaci trendet nagyon ritkán fordít meg, de nem lehetetlen. Ilyen volt a dotcom lufi kipukkanása is, ami néhány hírrel indult, majd olyan cégeket is magával rántott, amelyek mögött valós tartalom is állt. Másrészt viszont ha konkrét cégeket nézünk, nem teljes piacot, akkor éppen ezek befolyásolhatják a befektetőket, akik a jövőt, a híreket vásárolják. Az összes ML részvény a hazai piacon, a már említett dotcom cégek jelentős része, startupok, mind-mind hírekre szárnyalnak és ómlanak. Egyes cégek azzal foglalkoznak, hogy kiszemelnek egy részvényt, shortolják és olyan elemzéseket, híreket jelentetnek meg, amelyektől bezuhan az árfolyam. A Portf* hírek egy része is mintha ilyen célból íródna. Ami pedig a pszichológiáját illeti: https://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2020/02/16/hogyan_lett_sikeres_egy_pszichologus_a_tozsden
Így van,de tartom azt a véleményem,hogy a kicsik többsége kivár. Majd 700 felett fognak vételre állni. Több cégnél a spekik a 4IGről álmodoznak,hogy oda is beszállunk,itt meg sokan szidják a papírt és csökkentenek. számomra kicsit hihetetlen ez. Miért nem jó 1 növekvő,nagy nyereséget termelő és kormányzati hátszéllel rendelkező cég??? Miért jobb 1 épülő és az út elején járó,kicsi,de aránylag drága,mert spekik által túlhúzott cég???ahol még csak ígéretek vannak??? Mikor jön a megvilágosodás,akkor rengetegen fognak onnét is özönleni ide. Szépen minden szintről kiszívják a papírokat. Ha jönnek az akvik,nagyon könnyen lehet majd reptetni a papírt,mert kevés kicsi maradt. Remélem idén lesz 2 rally és akkor új csúcs is :D
Veszélyes mutatvány az erőltetett központosítás. Intő példa volt erre az iskolák államosítása után a központi intézményfenntartó, a Klik, amely kis híján a működésképtelenség szélére sodorta a teljes magyar közoktatást – a kormány akkor relatíve gyorsan kapcsolt, és részben decentralizálta a centralizált rendszert. Ennek fényében akár örvendetesnek is tekinthető, hogy az állami informatikai beszerzések központosítására 2018 végén létrehozott, Rogán Antal kabinetminiszter felügyelete alatt működő Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) nem teszi a dolgát, az alá tartozó intézmények jórészt maguk intézik a beszerzéseiket. Ezt az ügynökség működését szabályozó rendelet bizonyos esetekben lehetővé teszi, egyebek közt egyedi kormánydöntés alapján. 2019-ben a DKÜ alá tartozó intézmények 10 411 beszerzési igényt nyújtottak be, ebből 9 981-et hagyták jóvá, de 9 907 esetben az intézmények saját hatáskörben folytathatták le az eljárást – közölte az ügynökség a HVG-vel. Ez azt jelenti, hogy a központosítás a gyakorlatban csak az esetek 0,7 százalékában valósult meg. Persze már a DKÜ puszta léte okozott fennakadásokat. A határon túli támogatások elosztásáért felelős Bethlen Gábor Alapnak például új szerződést kellett volna kötnie a Nemzetpolitikai Informatikai Rendszer üzemeltetésére, de túl későn kapott engedélyt, hogy az eljárásból kihagyja a DKÜ-t. Végül ideiglenes megoldás gyanánt az élő szerződésüket hosszabbították meg. Mondjuk, már az ügynökség felállítása sem sikerült éppen zökkenőmentesen, nem készült el időre az elektronikus rendszer, amiben az intézményeknek a beszerzéseiket intézni kell(ett volna). A Műszaki Egyetem emiatt függesztette fel a tendereit. Ami a közbeszerzéseket illeti, a DKÜ tavaly összesen három darab eljárást indított el. Egyet a Magyar Közútnak, egyet a kormányhivataloknak (509 ügyfélhívó kijelzőre a kormányablakokba), és egy nagy keretbeszerzést csaknem 30 ezer mobiltelefonra, az egész állami szféra számára. Utóbbit amúgy évek óta rendszeresen kiírják, az előző eljárást 2018 elején zárták le. Korábban azonban az általános központi szerv, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) intézte – merthogy ilyen is van, és eddig prímán elboldogult a nagyobb informatikai megrendelésekkel, a kisebbeket pedig megoldották maguk az állami intézmények. A DKÜ idén, az év elején önmagához képest kicsit belehúzott, öt hét alatt máris négy eljárást indított. A Fidesz láthatóan nemzet- és pártstratégiai ügynek tekinti az informatikát, uralása érdekében mind a megrendelői, mind a beszállítói oldalt jelentős részben irányítása alá vonta. Az állami megrendeléseket – legalábbis elvben – a Rogán-féle DKÜ kontrollálja, a beszállítói oldalon pedig egyre jelentősebb szereplő a szinte a semmiből felépített, eleinte Mészáros Lőrinc-, majd Jászai Gellért-féle 4iG Nyrt. Utóbbi kis híján megszerezte az egyik legfontosabb konkurensét, a T-Systemset is. Máig nem tudni, az üzlet miért nem jött össze. És bár az egyenlet egyik oldalán a DKÜ nem úgy működik, ahogy kellene, a 4iG-re mégis záporoznak a nem ritkán milliárdos állami megrendelések. Hogy mást ne mondjunk, a 4iG üzemelteti a DKÜ honlapját. Már az ügynökség fogantatásakor sem volt világos, a kormányból miért éppen Rogán Antal lett az informatika ura, korábban se érdeklődést, se különösebb kvalitásokat nem mutatott e téren, hacsak nem számítjuk ide találmányát, amely évente százmilliós bevételt hoz számára. Mindenesetre a HVG forrásai szerint a DKÜ nem Rogán és köre szakmai hozzá nem értése miatt leledzik tetszhalott állapotban, hanem mert a propagandaminiszter kormányban és pártban betöltött szerepe bizonytalan.
4IG Nyrt reszvenyesek.
Moderacio alatt lesz.