Topikgazda: Törölt felhasználó 2003. 04. 08. 09:47

Emelkedhetnek az új autó árak az EU csatlakozás után Magyarországon  

Ugrás a cikkhez
Magyarország EU csatlakozása (2004 május 1) után az új autók árai akár 10-15%-kal is emelkedhetnek, közölte tegnap a Porsche Hungária, a legnagyobb magyarországi gépjármű importőr, reagálva azokra a korábban megjelent cikkekre, melyek szerint az autók ára csatlakozás után 20%-kal is csökkenhet.

A Porsche Hungaria álláspontja szerint az egységes csoportmentességi rendtartás életbe lépésével ugyanis az ár-, illetve árrésharmonizáció Magyarországon is követelmény lesz.

Ennek lényege, hogy az egyes tagországokban a helyi adóktól megtisztított gépjárműárak plusz-mínusz 5 százalékkal térhetnek el a gyártó által meghatározotthoz képest.

Magyarországon az autók nettó értékei alacsonyabbak a nyugat-európai árakhoz viszonyítva, ezért a rendelkezés 10-15 százalékos áremelkedést is előidézhet. Nem egyértelmű a várható rendelkezés a jelenleg az importot terhelő 20 százalékos forrásadóról, hiszen azt több országban regisztrációs díjként jelenleg is beépítik a gépjármű árába. Erre hazánkban is van esély. A nettó gépjárműárak kiegyenlítődése miatt tehát az autók végleges fogyasztói árai a Porsche Hungaria szerint valószínűleg emelkedni fognak.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Botond101 2021. 09. 01. 13:25
#12
Találtam egy jó kis Focust ausztriai behozatallal. https://auto-motor.eu/auto/hirdeto/ingyenes-auto-hirdetes-feladas/  Valaki tud arról valamit, hogy jelenleg mennyibe kerül az autó honosítása?
Törölt felhasználó 2020. 10. 12. 00:35
Törölt hozzászólás
#11
Törölt felhasználó 2003. 04. 14. 15:40
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#10
Én csak azt tudom, hogy a Közlekedési Minisztériumban már most erősen törik a fejüket Budapest közlekedésén. Ők úgy kalkuláltak, hogy az autók még olcsóbbak lesznek, és hatalmas dugókra lehet majd számítani. Persze csak azt tekintik feladatuknak, hogy a tömegközlekedésben ne legyen fennakadás.
Törölt felhasználó 2003. 04. 14. 15:34
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
Import esetén fizetendő vámteher "összetevői" és azok mértéke
Kiemelve, mi is a VÁMTEHER:
http://www .vam.hu/data/folap/f aq/faq3.html
A személygépkocsik belföldi forgalom számára történő vámkezelése során kiszabott vámteher "összetevői":
vám, (1)
fogyasztási adó, (2)
környezetvédelmi termékdíj, (3)
általános forgalmi adó. (4)
(Összesítő táblázatot lásd az 1. sz. mellékletben!)
Törölt felhasználó 2003. 04. 14. 15:31
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
Lehet, hogy szét fog esni, de érdemes megnézni, hogy az a jelenlegi 0, pontosan mennyi is!
http://www.vam.h u/data/folap/faq/faq 3.html
VI. A vámérték meghatározása
A nem kereskedelmi jellegű vámáru után fizetendő vám alapja a vámárunak külföldön kifizetett vagy fizetendő ára az értékesítési országban hatályban lévő rendelkezések szerint levonható vagy visszatéríthető adó levonása után, amennyiben az adó mértéke a benyújtott számlán szereplő adatokból megállapítható.
Ha a vámfizetésre kötelezett, illetve a közvetlen képviselő a vámkezeléshez számlát nem tud benyújtani, értéknyilatkozatot tehet.
Amennyiben a vámfizetésre kötelezett vagy a közvetlen képviselő értéknyilatkozatot sem tud tenni, a fizetendő vámteher alapját a vámáruhoz legjobban hasonló árunak a vámmal és belföldi adókkal csökkentett, a vámhatóság nyilvántartásában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árának alapulvételével a vámhatóság állapítja meg, szükség esetén szakértői vélemény alapján.
Természetesen a használt vámáru belföldi árának megállapításánál a használtság mértékét is figyelembe kell venni.
A vámhatóság a számlán feltüntetett vagy az értéknyilatkozatban szereplő értéket nem köteles elfogadni a vámkiszabás alapjának meghatározásakor, ha az indokolatlanul jelentős mértékben eltér az adatbázisában szereplő átlagos belföldi ártól vagy kétség merül fel a számla valódiságát illetően.
Ebben az esetben a fizetendő vám alapjának meghatározásakor az adatbázisában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árat, vagy ennek hiányában a vámhatóság rendelkezésére álló egyéb értéket kell figyelembe venni.
A fenti tájékoztató a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény értelmében hatóság vagy bíróság előtt kötelező erővel nem bír.
A személygépkocsik behozatala során 2002. árprilis 01-től érvényes vámterhek:
Hengerűr
tartalom Benzin üzemmódú Dízel üzemmódú
0-1600 ccm 1601-2000 ccm 2000 ccm felett 0-1600 ccm 1601-2000 ccm 2001-2500 ccm 2500 ccm felett
új, vagy legfel-jebb 4 éves nem kata-lizá-toros 0 18 0 28 0 48 0 18 0 18 0 28 0 48
22 32 32 22 32 32 32
52,5 75 65 100 65 125 52,5 75 65 87,5 65 100 65 125
kata-lizá-toros 0 13 0 23 0 43* 0 13 0 13 0 23 0 43*
10 20 20 10 20 20 20
37,5 53,7 50 78,7 50 103,7* 37,5 53,7 50 66,2 50 78,7 50 103,7*
4 éves-nél ré-gebbi gyár-tású nem kata-lizá-toros 0 48 0 58 0 78 0 48 0 48 0 58 0 78
22 32 32 22 32 32 32
52,5 112,5 65 137,5 65 162,5 52,5 112,5 65 125 65 137,5 65 162,5
kata-lizá-toros 0 43 0 53 0 73 0 43 0 43 0 53 0 73
10 20 20 10 20 20 20
37,5 91,2 50 116,2 50 141,2 37,5 91,2 50 103,7 50 116,2 50 141,2
a b
c
d e
a): EK hasáb szerinti vámtétel
b): II-es hasáb szerinti vámtétel
c): Fogyasztási adó tétel
d): EK hasáb szerinti összes vámteher (a vámérték százalékában)
e): II. hasáb szerinti összes vámteher (a vámérték százalékában)

(Minden adat százalékban kifejezve!)
Figyelem : A táblázatban az ÁFA tételek külön nem szerepelnek, mivel az adó mértéke valamennyi esetben 25 %.
A d) és e) rovatokban szereplő összesített vámteher a környezetvédelmi termékdíjat és az utána felszámítandó ÁFA összeget nem tartalmazza, mivel a termékdíj mértéke tételes.
* A 2000 ccm, illetve 2500 ccm feletti hengerűrtartalmú új, katalizátoros jármű esetén
0 23
20
50 78,7
Újnak az a jármű minősül, amelyet külföldön nem helyeztek még forgalomba, vagy, ha igen akkor ideiglenes jelleggel és rendszámmal abból a célból, hogy azt az eladótól a vámkezelés helyszínére behozzák.
Törölt felhasználó 2003. 04. 14. 13:17
#7
Most is vám nélkül hozhatsz be autót az Eu-ból. A csatlakozás után pedig a magyar vámbevételek az Eu kasszában kötnek ki, tehát azok teljesen kikerülnek a magyar ktg-bõl.
Törölt felhasználó 2003. 04. 14. 12:32
Előzmény: #1  portfolio
#6
Nade vám nélkül hozhatok be új autót is nem? Mondjuk egy Skodát venni Prágában jobban megéri, mint itthon!
Törölt felhasználó 2003. 04. 14. 12:18
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#5
Akkor most fussunk neki még egyszer...
.
1.) Mi is lesz a gépjárművek vámtételével, illetve miért nem csökken majd a vám összegével a gépjárművek ár?
.
2.) Ha az egyes államok minden további nélkül más jogcímen kedvükre beszedhetik a korábbi EU-n kívüliságből fakadó behozatali "terheit", akkor miről is szól ez az EU - mert a verseny szabadságáról nem?!
.
Ha az állam rosszabbul jár (elesik a vámbevételektől), s a vásárló is többet fizet, akkor egyértelműen a kereskedők keresnek 20-40%-kal többet ugyanazért a munkáért? Biztos, hogy ez így rendben van???
Üdv.:
.
jancsika 2003. 04. 11. 17:59
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Nemcsak avámbevételek, hanem az import áFA is, amit eddig azonnal be kellett fizetni, s most pedig a cégek csak ÁFA bevallásuk gyakoriasságának megfelelően fogják bevallani. Ez likviditási fennakadásokat is okozhat, mivel eddig a promt befolypénzek helyett( IMPORT ÁFA) most a cégek az egyéb számláikkal együtt fogják bevallani.
Törölt felhasználó 2003. 04. 11. 15:13
#3
Vám értelemszerûen nem lesz az EU-tagállamokból származó importra. Megjegyzem, minthogy importunk 80 %-a az EU-ból származik már most is, az állam vámbevételei drasztikusan csökkennek jövõre.
Törölt felhasználó 2003. 04. 11. 14:28
Előzmény: #1  portfolio
#2
Az importot nem vám terheli?

Topik gazda

eko
5 4 3

aktív fórumozók