Magyarország EU csatlakozása (2004 május 1) után az új autók árai akár 10-15%-kal is emelkedhetnek, közölte tegnap a Porsche Hungária, a legnagyobb magyarországi gépjármű importőr, reagálva azokra a korábban megjelent cikkekre, melyek szerint az autók ára csatlakozás után 20%-kal is csökkenhet.
A Porsche Hungaria álláspontja szerint az egységes csoportmentességi rendtartás életbe lépésével ugyanis az ár-, illetve árrésharmonizáció Magyarországon is követelmény lesz.
Ennek lényege, hogy az egyes tagországokban a helyi adóktól megtisztított gépjárműárak plusz-mínusz 5 százalékkal térhetnek el a gyártó által meghatározotthoz képest.
Magyarországon az autók nettó értékei alacsonyabbak a nyugat-európai árakhoz viszonyítva, ezért a rendelkezés 10-15 százalékos áremelkedést is előidézhet. Nem egyértelmű a várható rendelkezés a jelenleg az importot terhelő 20 százalékos forrásadóról, hiszen azt több országban regisztrációs díjként jelenleg is beépítik a gépjármű árába. Erre hazánkban is van esély. A nettó gépjárműárak kiegyenlítődése miatt tehát az autók végleges fogyasztói árai a Porsche Hungaria szerint valószínűleg emelkedni fognak.
Találtam egy jó kis Focust ausztriai behozatallal. https://auto-motor.eu/auto/hirdeto/ingyenes-auto-hirdetes-feladas/ Valaki tud arról valamit, hogy jelenleg mennyibe kerül az autó honosítása?
Én csak azt tudom, hogy a Közlekedési Minisztériumban már most erősen törik a fejüket Budapest közlekedésén. Ők úgy kalkuláltak, hogy az autók még olcsóbbak lesznek, és hatalmas dugókra lehet majd számítani. Persze csak azt tekintik feladatuknak, hogy a tömegközlekedésben ne legyen fennakadás.
Import esetén fizetendő vámteher "összetevői" és azok mértéke Kiemelve, mi is a VÁMTEHER: http://www .vam.hu/data/folap/f aq/faq3.html A személygépkocsik belföldi forgalom számára történő vámkezelése során kiszabott vámteher "összetevői": vám, (1) fogyasztási adó, (2) környezetvédelmi termékdíj, (3) általános forgalmi adó. (4) (Összesítő táblázatot lásd az 1. sz. mellékletben!)
Lehet, hogy szét fog esni, de érdemes megnézni, hogy az a jelenlegi 0, pontosan mennyi is! http://www.vam.h u/data/folap/faq/faq 3.html VI. A vámérték meghatározása A nem kereskedelmi jellegű vámáru után fizetendő vám alapja a vámárunak külföldön kifizetett vagy fizetendő ára az értékesítési országban hatályban lévő rendelkezések szerint levonható vagy visszatéríthető adó levonása után, amennyiben az adó mértéke a benyújtott számlán szereplő adatokból megállapítható. Ha a vámfizetésre kötelezett, illetve a közvetlen képviselő a vámkezeléshez számlát nem tud benyújtani, értéknyilatkozatot tehet. Amennyiben a vámfizetésre kötelezett vagy a közvetlen képviselő értéknyilatkozatot sem tud tenni, a fizetendő vámteher alapját a vámáruhoz legjobban hasonló árunak a vámmal és belföldi adókkal csökkentett, a vámhatóság nyilvántartásában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árának alapulvételével a vámhatóság állapítja meg, szükség esetén szakértői vélemény alapján. Természetesen a használt vámáru belföldi árának megállapításánál a használtság mértékét is figyelembe kell venni. A vámhatóság a számlán feltüntetett vagy az értéknyilatkozatban szereplő értéket nem köteles elfogadni a vámkiszabás alapjának meghatározásakor, ha az indokolatlanul jelentős mértékben eltér az adatbázisában szereplő átlagos belföldi ártól vagy kétség merül fel a számla valódiságát illetően. Ebben az esetben a fizetendő vám alapjának meghatározásakor az adatbázisában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árat, vagy ennek hiányában a vámhatóság rendelkezésére álló egyéb értéket kell figyelembe venni. A fenti tájékoztató a jogalkotásról szóló 1987. évi XI. törvény értelmében hatóság vagy bíróság előtt kötelező erővel nem bír. A személygépkocsik behozatala során 2002. árprilis 01-től érvényes vámterhek: Hengerűr tartalom Benzin üzemmódú Dízel üzemmódú 0-1600 ccm 1601-2000 ccm 2000 ccm felett 0-1600 ccm 1601-2000 ccm 2001-2500 ccm 2500 ccm felett új, vagy legfel-jebb 4 éves nem kata-lizá-toros 0 18 0 28 0 48 0 18 0 18 0 28 0 48 22 32 32 22 32 32 32 52,5 75 65 100 65 125 52,5 75 65 87,5 65 100 65 125 kata-lizá-toros 0 13 0 23 0 43* 0 13 0 13 0 23 0 43* 10 20 20 10 20 20 20 37,5 53,7 50 78,7 50 103,7* 37,5 53,7 50 66,2 50 78,7 50 103,7* 4 éves-nél ré-gebbi gyár-tású nem kata-lizá-toros 0 48 0 58 0 78 0 48 0 48 0 58 0 78 22 32 32 22 32 32 32 52,5 112,5 65 137,5 65 162,5 52,5 112,5 65 125 65 137,5 65 162,5 kata-lizá-toros 0 43 0 53 0 73 0 43 0 43 0 53 0 73 10 20 20 10 20 20 20 37,5 91,2 50 116,2 50 141,2 37,5 91,2 50 103,7 50 116,2 50 141,2 a b c d e a): EK hasáb szerinti vámtétel b): II-es hasáb szerinti vámtétel c): Fogyasztási adó tétel d): EK hasáb szerinti összes vámteher (a vámérték százalékában) e): II. hasáb szerinti összes vámteher (a vámérték százalékában)
(Minden adat százalékban kifejezve!) Figyelem : A táblázatban az ÁFA tételek külön nem szerepelnek, mivel az adó mértéke valamennyi esetben 25 %. A d) és e) rovatokban szereplő összesített vámteher a környezetvédelmi termékdíjat és az utána felszámítandó ÁFA összeget nem tartalmazza, mivel a termékdíj mértéke tételes. * A 2000 ccm, illetve 2500 ccm feletti hengerűrtartalmú új, katalizátoros jármű esetén 0 23 20 50 78,7 Újnak az a jármű minősül, amelyet külföldön nem helyeztek még forgalomba, vagy, ha igen akkor ideiglenes jelleggel és rendszámmal abból a célból, hogy azt az eladótól a vámkezelés helyszínére behozzák.
Törölt felhasználó2003. 04. 14. 13:17
#7
Most is vám nélkül hozhatsz be autót az Eu-ból. A csatlakozás után pedig a magyar vámbevételek az Eu kasszában kötnek ki, tehát azok teljesen kikerülnek a magyar ktg-bõl.
Akkor most fussunk neki még egyszer... . 1.) Mi is lesz a gépjárművek vámtételével, illetve miért nem csökken majd a vám összegével a gépjárművek ár? . 2.) Ha az egyes államok minden további nélkül más jogcímen kedvükre beszedhetik a korábbi EU-n kívüliságből fakadó behozatali "terheit", akkor miről is szól ez az EU - mert a verseny szabadságáról nem?! . Ha az állam rosszabbul jár (elesik a vámbevételektől), s a vásárló is többet fizet, akkor egyértelműen a kereskedők keresnek 20-40%-kal többet ugyanazért a munkáért? Biztos, hogy ez így rendben van??? Üdv.: .
Nemcsak avámbevételek, hanem az import áFA is, amit eddig azonnal be kellett fizetni, s most pedig a cégek csak ÁFA bevallásuk gyakoriasságának megfelelően fogják bevallani. Ez likviditási fennakadásokat is okozhat, mivel eddig a promt befolypénzek helyett( IMPORT ÁFA) most a cégek az egyéb számláikkal együtt fogják bevallani.
Törölt felhasználó2003. 04. 11. 15:13
#3
Vám értelemszerûen nem lesz az EU-tagállamokból származó importra. Megjegyzem, minthogy importunk 80 %-a az EU-ból származik már most is, az állam vámbevételei drasztikusan csökkennek jövõre.
Emelkedhetnek az új autó árak az EU csatlakozás után Magyarországon
Ugrás a cikkhezA Porsche Hungaria álláspontja szerint az egységes csoportmentességi rendtartás életbe lépésével ugyanis az ár-, illetve árrésharmonizáció Magyarországon is követelmény lesz.
Ennek lényege, hogy az egyes tagországokban a helyi adóktól megtisztított gépjárműárak plusz-mínusz 5 százalékkal térhetnek el a gyártó által meghatározotthoz képest.
Magyarországon az autók nettó értékei alacsonyabbak a nyugat-európai árakhoz viszonyítva, ezért a rendelkezés 10-15 százalékos áremelkedést is előidézhet. Nem egyértelmű a várható rendelkezés a jelenleg az importot terhelő 20 százalékos forrásadóról, hiszen azt több országban regisztrációs díjként jelenleg is beépítik a gépjármű árába. Erre hazánkban is van esély. A nettó gépjárműárak kiegyenlítődése miatt tehát az autók végleges fogyasztói árai a Porsche Hungaria szerint valószínűleg emelkedni fognak.