Emelkedtek az olajárak Powell szavai utánA WTI 98,7, a Brent 107,9 dollár/hordó ár mellett forgott szeptemberi határidőre ma reggel, míg az Ural azonnali leszállítási ára 80,8 dollár/hordó volt ma reggel. Az emelkedés mögött a tegnapi FED döntés és Jerome Powell amerikai jegybank elnök szavai állnak. Powell kifejtette, hogy a szeptemberi ülést követően lassulni fog a kamatemelés mértéke és az USA gazdasága nincs recesszióban. A II. negyedéves amerikai GDP adat ma délután jelenik meg. Az árak növekedéséhez hozzájárult az Amerikai Energiaügynökség jelentése is, mely szerint az USA nyersolaj tartéka 4,52 millió hordóval zsugorodott a múlt héten. Az adat annyiban meglepő, hogy a korábbi hírek a benzinkereslet csökkenéséről szóltak, ami inkább a nyersolaj készletek növekedését okozhatta volna. A benzin-kőolaj árrés, amely júniusban még 40 dollár felett is állt, mára 10 dollárra csökkent hordónként. Erste Market
Ne viccelj! A Fidesz szatellit pártja! Itt szeged környékén a homokhátságban ahol Ásotthalom található a Mórahalmi Fideszes polgármester a császár, és hetente jár be hozzá Toroczkai egyeztetni!
Ezek vannak annyira aljasok, hogy bárkit bárkihez hozzá tudnak kötni. Ugyanis a hívő zemberek plussz még egy jó adag elhisz mindent, amit sokszor mondanak neki. Pedig jobban járnának, ha MOL t vennének és árfolyam nyereségre spekulálnának. 🤣
Igen, lehetett volna közelebb vinni az M6-ost Pécshez. Ha Szlovéniában lehet felvinni a sztrádát Maribor irányába, egy jó nagy kanyarral. itt is lehetett volna egy jóval kisebb hajlítást beletenni. Ez az MSZP alatti projekt volt.
Nyilván határon túlra lett tervezve, de akkor is furcsa. Így erre ilyen formában rá lehet mondani, hogy Pécsre gyorsforgalmi út megy? Végülis, ha azt nézem...A kormány elkötelezése, hogy minden megyeszékhelyre menjen. De a pécsi példa az én olvasatomban olyan, mintha Debrecen felé úgy menne az M35 az M3-ról, hogy Nyíregyháza alatt lenne csak egy kiágazás és az nyílegyenesen dél felé indulna el Debrecenbe. Ami így jó nagy kerülő volna. Tehát logikusabb lett volna egy picit nyugatabbra tolni pár km-rel az M6-ot (de ha nem, még az se baj), viszont nem megkerülni Pécset, hanem ÉK-DNY irányba indítani egy ágat oda és akár valahol Pécsvárad-Pécs között belevezetni a 6-os útba.
Itt azért van kapcsolat azzal amit írtam, amiről cikkeznek is, amit mondasz. A kapcsolat számomra: hogyan és mennyi bevétele fog kiesni a molnak ha nincs mit eladni, vagy ha még korlátozottabnan lehet eladni ami van. Minden amit feszegetek az a "3000-3200 felett biztos van keresnivalója a molnak?" kérdést feszegeti továbbra is, csak ritkábban írok. Nálam Továbbra is 1600 körüli megnyugvási pont látszik, fél éven belül kb.
Ez most kivételesen nem pénzkérdés, a MOL akkor sem tud több üzemanyagot szállítani ha piaci áron adhatja. Ez innentől nem a MOL története, hanem a kormányé.
.
Motiválni kell az importőröket, hogy kezdjék újra a működést, de úgy nem fog menni ha 200Ft veszteséggel lehet értékesíteni az üzemanyagot.
.
Ha nem akar emelni az ársapkán a kormány akkor azt teheti, hogy az állam beáll a külföldi importőrök helyébe és amit kint megvesz piaci áron azt itthon eladja 480-ért (a különbözetet fedezi a rezsivédelmi alapból), vagy elkezdi kiárulni szintén 480-as rögzített nagyker áron a saját stratégiai üzemanyag tartalékát.
Bocs, én is befejeztem az off-ot, bár az ársapka kérdés már nem az. A MOL-nak nyilván baromi jó lenne, ha kivezetnék az üzemanyagár-stopot, de ezért írtam, nem az inflációs megfontolások lesznek a fontosak. A MOL így is brutálisan jól keres, hiszen elintézték neki az olcsó orosz olajat, ráadásul úgy, hogy más nem vásárolhat. (Így még nagyobb az árelőny) Ráadásul korábban kiszorították a többi nagykereskedőt is, (jaj, az nagyon cuki volt, először maximálta a nagyker árakat is, majd miután mindenki kivonult, és a MOL másfél hét alatt leszerződött az érintettekkel, a nagyfogyasztóknak eltörölte az ársapkát, nyilván teljesen “véletlenül”) így a MOL brutális forgalmat realizál. Meggyőződésem, hogy a negyedéves jelentés olyan lesz, hogy hátast dobunk. Cserébe finanszírozzák tovább az ársapkát, van miből. És valamit a népnek is köll adni, úgyhogy ez szerintem addig fennmarad, amíg tényleg el nem fogy az üzemanyag az összes kútról.
Egyet ne felejtsetek, a rezsi és az üzemanyag/csirkefarhát/kamat sapka különbözik. Míg a rezsin a veszteséget az állam szenvedi el, az üzemanyag/csirkefarhát veszteséget lenyeletik a forgalmazókkal. Nem véletlen, hogy a rezsicsökkentést kivezették, míg a többi marad. Nem az inflációs helyzet az oka az egésznek, ne azt keressétek benne, hogy mi mennyi inflációt okoz, egyszerűen nem akartak több pénzt már a rezsi megvédésébe tenni. (Ugye egy nagy klasszikus óta tudjuk, hogy a költségvetésben arra van pénz, amire akarjuk, vagyis erre is lett volna, csak nem akartak már többet költeni rá :)) A többi marad, hiszen ott más …ával verik a csalánt…
Ha nem kizárólag belföldi autópályaként gondolsz rá, hanem úgy, mint az E73 része akkor látszik, hogy miért az lett a nyomvonal. Valamikor a jövőben összekötik a Horvát A5-tel ami Petróctól indul. Az M6 és A5 között most csak autóút van.
Másodjára vagyok több napot a Balatonon. Mondanám, hogy nincs tömeg, de annál lényegesen kevesebben vannak. Itt 8 szobából 2 foglalt, tavaly és mindenkor kilométeres csíkban álltak a vízben az emberek, de talán vasárnap ha voltak 100an a strandon, amúgy szembeötlően nincs nyaraló. Tényleg nincsenek.
Érthetetlen. A Dunát követve lemegy Pécs alát és akkor megy el Pécs irányába. Miért nem volt jó a régi 6-os nyomvonal? Erről eszembe jut a dél-pesti óriási kerülő az M0-sban. Az is hülyeség volt. Részemről vége az offnak és bocsánat.:)
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.