A Financial Times szerint Orbán nem akar olajembargó vitát a jövő heti EiT-n, ez nem azt mutatja, hogy közel a megegyezés, amint azt kétnaponta belengeti valaki.
Azt gondolom ilyenkor pl.hogy vagy 2894 ,vagy az felett.Szvsz.
Törölt felhasználó2022. 05. 24. 13:44
#320276
Erste Market "Kritikus lehet a dízel ellátás a nyári időszakban RESEARCH BLOGPletser TamásEMEA Olaj-, és Gázipar Elemző| 2022. május 23. 09:01A világon egyre több jelentés azt mutatja, hogy szinte minden piacon alacsony szintre estek a finomított termékkészletek. Különösen az ún. közép-disztillátum (dízel, repülő üzemanyag, háztartási tüzelőolaj) termékcsalád esetében van jelentős hiány globálisan.)Forrás: EIA (Amerikai Energiaügynökség) Az USA-ban a készletszint 100 millió hordó körüli szinte csökkent, ami 2005 óta a legalacsonyabb mennyiség és bőven alatta van az 5-éves sávnak. Ráadásul a legerősebb szezonális időszak előtt állunk, a július-augusztus mindig a legnagyobb keresletet képviseli az északi-félgömbön. Idén ez különösen élénk lesz, hiszen két év covid bezárkózása után a nyugati világ utazási és fogyasztási lendülete felfelé ível. Az áprilisi gyengülés után ráadásul Kína nyersolaj és termékkereslete is újra emelkedik, miután a hatóságok fokozatosan feloldják a sanghaji karantént. Ha a covid nem szabadul el az ázsiai országban, akkor nehéz időszak elé nézünk. Az alacsony készletszint nemcsak az Egyesült Államokat, de Európát és Ázsiát is mélyen érinti. Szingapúrban is sokéves mélypontra esett a tartalékok nagysága, míg az ARA háromszög (Amszerdam- Rotterdam-Antwerpen) készletezési díjai gyakorlatilag nullára estek, mivel nincs termék, amit a szereplők készletezni szeretnének. Az április végi adatok szerint az európai disztillátum készletek 378 millió hordót tettek ki, ami 2008 óta a legalacsonyabb szint, míg Szingapúrban mindössze 6 millió hordót raktároznak, ami 2006 óta a legkisebb mérték.Legalább négy okot látok, hogy ez a helyzet kialakult:1) A covid alatti két évben (2020-2021) közel 3 millió hordó/nap finomító kapacitást zártak be a világba. Ez részben a járvány miatti bizonytalanság miatt történt. A bezárás főleg Európát és az Egyesült Államokat érintette, de kisebb ázsiai egységek is kiléptek a piacról.2) A járvány miatt az ázsiai és közel-keleti nagyprojektek nem fejeződtek be. Olyan új óriásegységek, mint a kuvaiti Al-Zour vagy a Lagos Nigériában 2-3 éves késést szenvedtek.3) A kereslet a várakozásokhoz képest sokkal gyorsabban épült vissza. 2020-ban a BP szerint az olajkereslet csúcsát már korábban, 2019-ben elértük közel 100 millió hordó/nap szinten. Ezzel szemben idén várhatóan elérjük 2019-es fogyasztási szintet, a 99,4 millió hordó/nap idei várt fogyasztás alig marad el a 2019-es utolsó békeév adatától. 2023-ban pedig akár ismét rekord lehet, ha csak a FED kamatemelései be nem lassítják a világgazdaságot.4) A kereslet mellett az elégtelen orosz kínálat is szerepet játszik. Az Oroszország elleni szankciók miatt az ország hatalmas, 2,8 millió hordó/nap finomított termék exportja is visszaeshet. Ez főleg dízel, illetve vákuum gázolaj és fűtő olaj, melyekből elsősorban disztillátumok finomíthatók. Az orosz export nagy szerepet játszik Európa 1,5 millió hordó/nap disztillátum hiányának befoltozásában. A nyári néhány hónap tehát kritikus lehet. Nem véletlen, hogy a nyugati sajtóban egyre több olyan ötletet lehet találni, hogy néhány hónapra függesszük fel a piaci elosztási mechanizmust, helyette pedig fejkvóták legyenek. Ez azt jelenti, hogy mondjuk a mezőgazdaság, a szállítmányozás, illetve a közületek (mentők, tömegközlekedés, rendőrség, tűzoltóság) megkapná jóformán a teljes kért üzemanyag mennyiséget, de a magánautósok esetében maximálnák mondjuk a havonta vehető dízel mértékét. Ez nagyon szigorúnak látszik, de ilyen lépések nélkül elképzelhető, hogy jelentős további áremelkedés lesz, és a mostani 180 dolláros nagykereskedelmi európai dízel ár tovább nő. Ez pedig akár pánikvásárlásokat, bespájzolást okozhat, ami tovább súlyosbítaná az ellátási helyzetet. A benzin esetében szerencsére nem ennyire kritikus a helyzet, de mivel most a finomítók maximálják a disztillátum kihozatalt és a nyár mindig erős benzinkereslettel jár, ezért a benzin esetében is a helyzet romlására lehet számítani, legalább is az elkövetkezendő hónapok során.Végezetül néhány részvényt hadd soroljak fel a teljesség igény nélkül, akik nyertesei ennek a folyamatnak:VLO US- A Valero az USA legnagyobb finomítási vállalataPSX US – Phillips 66, szintén amerikai finomítóMPC US – Marathon Petroleum, az Egyesült Államok finomítási cégeTPRS TI – Tupras, Törökország vezető olajfinomítójaMOH GA – Motor Oil, Görögország független finomítói cégeSRS IM – Saras, egy olasz cég, akinek Szardínia szigetén van egy óriás finomítója010950 KS – SK Energy, Dél-Korea vezető finomítója és olajipari vállalata" Én teszem hozzá, hogy a Mol is nyertese a folyamatnak
na. nálam pedig benne van hogy most készül a jobb váll, 2950-3000es tetővel. majd meglátjuk invalidálja-e, főlé kéne mennie és 1 napig felette zárnia. akkor talán.
valakinek elgurult a gyógyszere aki nem emelkedés párti R.2884 forg. közel 2mrd
Törölt felhasználó2022. 05. 24. 13:14
#320264
"Boris Johnson kiemelte az orosz szénhidrogénekre kivetni tervezett szankciók fontosságát, ugyanakkor elismerte, hogy Magyarországnak egyedülálló kihívásokkal kell szembenéznie az ország energiabiztonsága tekintetében. Ehhez felajánlotta az Egyesült Királyság támogatását." Egy hónap alatt eljutottunk oda , hogy érdemben is elfogadják a jogos kritikáinkat. Eleve innen kellett volna indulni. Lényeg végképp nem lehet tovább narratíva, hogy az embargó ügyében!! egyedül lennénk!!!
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.