A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Szerintem meg inkább a két végleg nem működik, és nem is létezik. Ahol nem szükséges az állami beavatkozás, onnan vonuljon ki, ahol meg szükséges, ott oldja meg az államapparátus a leghatékonyabb módon. A valóban rászorulókról azért illik gondoskodni egy fejlett társadalomban. Inkább az általános juttatásokat lehetne elfelejteni.
Miért kell ehhez nyugati bér? Nyilván annyival kevesebb adót kell beszedni, amennyivel többet fizetünk bármiért, amit eddig az államháztartás finanszírozott kizárólag. Esetleg azoknak meg lehet tartani felmenő rendszerben az ingyenességet, ahol már nem valósítható meg ez a jövedelemtranszfer, pl. a mostani nyugdíjasok. Évente növekednek az ingyenesség korhatára.
pl: Ingyenes buszjáratok egy francia városban A 200.000 lakosú Dunkirk Európában a legnagyobb város, amely 2018 szeptemberében ingyenes tömegközlekedési programot indított. Nincsenek villamosok, trolibuszok vagy városi vonat, de a busz mindenkinek, lakóknak és látogatóknak is ingyenes. Eleinte csak hétvégéken és ünnepnapokon volt díjmentes a buszozás, de két hónapja 2017-tol már hétköznap sem kell fizetni érte a kikötővárosban. vagy: Ingyenes lesz a tömegközlekedés Párizsban? Párizs szocialista polgármestere minden tömegközlekedési formát ingyenessé tenne, hogy ezzel csökkentse a levegő szennyezettségét a francia fővárosban. Anne Hidalgo azután beszélt erről, hogy nyilvánosságra hoztak egy tanulmányt, mely azt vizsgálta, bevezethető-e az ingyenes városi tömegközlekedés Párizsban. Mint Hidalgo elmondta, a világ sok nagyvárosában gondolkoznak azon, hogyan tudnának javítani a levegő minőségén. Ennek egyik módja az autók számának csökkentése, ami akkor valósulhat meg, ha vonzóvá tesszük az alternatívát, vagyis a tömegközlekedést, írja az Independent. vagy Németországban szintén az ingyenes tömegközlekedés bevezetésén gondolkoznak: eleinte öt nagyobb, légszennyezettség szempontjából kritikus nagyvárosban tesztelnék, van-e olyan vonzó az ingyenes tömegközlekedés, hogy autó helyett inkább buszra szállnak az emberek. Bonn és Esszen is az öt nagyváros között van, az észt fővárosban Tallinban pedig már régóta ingyenes a tömegközlekedés. stb....
Az oktatás és az egészségügy is ingyenes, a közvilágítás, a rendvédelem, stb. A tömegközlekedés is egy közszolgáltatás, akár lehetne is ingyenes. Bár én inkább afelé mennék, hogy mindenért kelljen inkább fizetni valamekkora összeget, hogy mindenkiben tudatosuljon, hogy semmi sincs ingyen igazából, ahogy írod.
Nincsen ingyen ! :)))))) . csak olyan amit nem az fizeti aki használja! :))))) . Tudod az úgy elegáns, ha Mari néni meg Pista bácsi Mohonykustádról fizetné azt, hogy A Normafához kimehessenek az emberek pihenni! :)))) Esetleg az ide bejutott szír Ali suliba járhasson, vagy bárki más gyermeke Pesten.....
Igen, van olyan is. Jelesül, ahol én voltam, ott az időpontra jövők ügyeit sem tudták lefolytatni. Ez van. Az, hogy kritikus a munkaerőhiány nem azt jelenti, hogy ne lenne több száz kormányablak, ahol teljes létszámban dolgoznak.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link