Órás grafikonon ha megnézzük az árfolyammozgás dinamikáját, akkor láthatjuk, hogy nem sikerült újabb lokális csúcs pontot csinálnia pénteken, így ennek értelmében ma megnyílhat az út a 880-as árfolyam felé, mely szint elérését a 900-as támasz nehezítheti. Ellenkező esetben 1015 lehet a cél.
Nem tudta átlépni az 1000ret,ez jezés egy vissza tesztre kb. 840ig ha szar lesz a nemzetközi hangulat. Agörög mentőcsomag jön de ki tudja mi jár a befektetők fejében. Lehet inkáb realizálnak mert nem szeretné elveszteni nem kis nyereségüket. Amcsik is vissza korigáltak a többi piaccal párhuzamosan. Kérdéses az irány. fel,vagy le? Több mint valószínü hogy le. Most legyetek résen. A hitelesek eladhatják hogy vissza tudják venni ha kel. Ezek csak meglátások nem minősülnek ajánlat tételnek.
Hosszú távra irányt mutató hírek jönnek,ami egyben erős támaszul is szolgál 1400 on. Aki félénk ne adja aki bátor ugrálhat. De ez nem lassú jármű lesz.
A következő csúcs 1280 lesz pillanatok alatt, majd vissza 1000 környékére. Ez egy összehangolt buli, itt mindenki nyer aki már bevásárolt, és eltudja engedni időben.
Megemelt Rába célár a Concorde-tól
2010.04.22 16:05 Megosztás
A tervezett Rába-Ikarusz buszgyártás projektnek a Concorde szerint 2010-ben még nem, de 2011-től már nagy valószínűséggel árbevétel növelő hatása lehet. Az elemző, Nagy Viktor ennélfogva a Rába részvényekre vonatkozó év végi fair érték várakozását 904 Ft-ról 1,048-ra emelte. Az alábbiakban az elemzést változatlan formában közöljük.
hirdetés
"Megpróbáltuk kiszámolni, hogy a tervezett Rába-Ikarusz buszgyártás projekt különböző kimenetelei milyen hatással lennének a Rába elméleti árfolyamára. A projekttől 2010-ben még nem várunk árbevételt, de 2011-től már nagy valószínűséget adtunk neki.
Az alap feltételezéseink a következők:
- 215.000 €-s átlagár
- 2011-es értékesített mennyiség: 150 db
- Rába részesedése a projektben: 40%
- EBITDA margin: 10%
- Az ár a BKV számára készítendő csuklós és a Volán számára készítendő szimpla buszok várható átlaga,
- a 150 darabos értékesítés becslésünket konzervatívnak tartjuk az akár 500 darabot is meghaladó gyártási kapacitás fényében,
- a 40%-os részesedést a futóművön kívül az alváz, az ülések és a karosszéria szállításával érné el a Rába,
- és a 10%-os EBITDA margint is konzervatívnak tartjuk.
Végeztünk egy érzékenységi vizsgálatot is, ami a fenti feltételezések változásának hatását mutatja a fair érték becslésünkre. Ennek eredményét mutatják az alábbi táblázatok:
Klikk a képre!
Klikk a képre!
Klikk a képre!
Összességében mintegy 3,5 Mrd Ft-os árbevételt és 340 mFt-os EBITDA-t várunk 2011-ben a projekttől, amivel a teljes éves árbevétel becslésünk 9%-kal, 41,7 Mrd-ra, EBITDA becslésünk pedig 4,3 Mrd-ra emelkedik. Az év végi fair érték várakozásunkat ezért emeljük 904 Ft-ról 1,048-ra."
Én a 900at nem nevezném beragadásnak csupán bevásárlásnam,mivel ennek min.1800nak kel lennie. És akkor még keveset mondtam. Most kel megtömni a puttonyt nem 100 felett.