A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Elso ranezesre a WABE 2019Q2 jelentes sokkal rosszabb, mint varhato volt. 1)Netto veszteseg 9.1M EUR. Es reszvenyenkent 52 cent. A reszveny arfolyama 3.7 EUR, szoval a veszteseg a reszveny aranak 0.52/3.7= -14%. Elvileg holnap -14% eses van benne a piacban. . 2)EBITDA 11%--->6.9% esett vissza. Vigyazat, ez 40% csokkenes. . 3)AZ arbevetel 6%-al esett, a kamionok szama 5%-al csokkent. . 4)A keszpenz allomany kb. 5m EUR-al csokkent. No a likviditasi problema. . 5)Az adossag 50m EUR-al novekedett. A netto adossag 278m EUR---->328m EUR szintre nott. Az adossag az EBITDA 4.3--->5.7-szeresere nott. A toke-attetel nagyon magas. Mibol fogjak ezt kifizetni? . Ideje felre allni.
Weboldalukról az osztalékpolitika: 2019-től kezdődően az Igazgatóság meg kívánja vizsgálni annak lehetőségét, hogy olyan osztalékpolitikát alkalmazzon a Waberer’s, amelynek célzott kifizetési aránya 30-50%-ig terjed, így maximalizálva a részvényesi értéket, valamint igazolva a Waberer’s erős jövedelmezőségi potenciálját és cash flow jellemzőit. Ugyanakkor az ilyen osztalékpolitikának lehetővé kell tennie a Waberer’s számára, hogy elegendő tőkét tartson fenn ahhoz, hogy hosszú távú növekedésbe fektessen be, figyelembe véve a további inorganikus növekedési lehetőségeket, illetve a működési feltételek folyamatos biztosítását.
A szállítmányozással, logisztikával és pénzügyi szolgáltatásokkal
foglalkozó cégcsoport évek óta az európai élvonalba tartozik. A futott
kilométerek alapján a magyar piac tevékenységük alig 10 százalékát adja,
a bevétel döntő része tehát a külföldi munkákból jön. A cég
folyamatosan bővül, idén 200 darab új kamionnal - és 600 újra
cserélésével - terveztek.
A tőzsdei bevezetés nagyon jól jön a
létéért küzdő budapesti tőzsdének, ahol a legutóbbi bevezetés Schobert
Norbi Update nevű termékéhez kötődött. A Waberer's a legnagyobb
budapesti tőzsdei cégek kapitalizációja (tőzsdei mérete) alatt lehet
jóval, valahol az erős középkategóriában, de ezzel is a sok kisebb
cégből álló tőzsdei kínálatot mindenképpen színesíti.
Ha a becsult szamokat kisse alaposabban megnezzuk, mit kell figyelni a holnapi jeletesben? 1) A veszteseg a varhato 4-5m EUR, mekkora less. Az durvan 50 db kamion ara. Es ez a veszteseg-tempo megy mar 3. negyedev ota. Ez lehet a 4. negyedev ami vesztesegbe zar. Gyorsul-e az arbevetel csokkenes tempoja Q1-hez kepest? . 2)A Ceg net vagyona rendesen csokken. Ha evente 20M EUR tempoban csokken, ahogy kinez, akkor kerdeses meddig birja. Kulonosen figyelendo a cash allomany. Van-e likviditas problema? Az elzo negyedevben a cash allomany 58--->48m EUR-ra csokkent. Nem lenne jo, ha tovabb csokkenne. . 3)Kiemelten figyelendo az adossag alakulas. A legutolso negyedevben a brutto adossag 378m EUR volt. A ceg kb. 450m EUR vagyonaval szemben ez mar nagyon magas, Nem lenne jo, ha mint Q1-ben ujra kb. 50m EUR-al none az adossag allomanya.
HA ez a 2018- 2019 osszehasonlitas es eves becsles stimmel? Akkor ujabb areses van a palacsintaban. Amugy a Q1 jelentes utan, ami hasonlo szamokat hozott mint a mostani Q2 becsles, akkor ujra 3-400 pontot fog esni? Pocsekul fog kinezni.
a tegnapi nap jó volt a pozició zárásra, már aki nem nagyon akar bennragadni ha az 1100 vagy akár 1300 vételek egyáltalán beragadásnak minősülnek. ha eldől az irány akkor 900 körüli zsákolás megint jó lesz. Nekem jó a long is mert vannak még jó vételeim is. most kivárás van. ha tényleg veszteség lesz megint az nem túl jó ómen, de a kamion per az igen.
WABE 17 honap, 2018 januar ota az eso csatornaban volt, de mostanra kioldalazott belole. Azt gondolom, ez a wave(4) fel korrekcio, aminek a-b szakasza van kesz (zold szin), es most (c) hullamban van . http://keptarhely.eu/view.php?file=20190806v00q55575.jpeg Erdekes, hogy olyan sokat esett, hogy a fibo 38% szokasos (4) hullam akar 2500 kornyekere is emelkedhetne.
Faszom már az erstébe bakker. 5100-nál jegyezni kellett. Mert szuper stb. Nem régen is írták , hogy minyimum 2600 az eszköz érték. MOst meg fikáz 1200-on. Venni akar vagy mi? Nem értem, bár lehet csak ideológiailag nem vagyok elég képzett.
ERSTE: Egyelőre nem látszik javulás A Waberer’s augusztus 7-én, szerdán piaczárás után teszi közzé második negyedéves eredményét. A veszteség az első negyedévivel nagyjából megegyező, 4,7 millió euró lehet.A nemzetközi szegmensben a cég 300-zal csökkentette a kamionok számát, hogy növelje a kihasználtságot. Ugyanakkor az első negyedévi felhalmozás miatt a második negyedév során csökkent a szállítmányozás iránti a kereslet az Egyesült Királyságból. A kereslet tehát csökkent, miközben a szállítmányozói kínálat növekedett a kontinensen. Ennek hatásaként a megrendelések száma tovább csökkent és az árverseny is fokozódott, így a szállítmányozási árak kissé csökkentek. Mindezek eredőjeként a nemzetközi szegmensben tovább csökkenhetett az árbevétel és az üzemi eredmény. A regionális szegmensben és az egyéb (biztosító) üzletágban pedig stagnálhattak az eredmények év/év összehasonlításban.Mindent összevetve a konszolidált üzemi eredmény megint a negatív tartományba csúszhatott, annak ellenére is, hogy az amortizáció a kevesebb kamion miatt csökkenhetett. Mivel az iparűzési adó árbevétel alapú, így az adófizetés a gyenge eredmény (veszteség) ellenére relatíve magas lehetett.
bizony, bizony! olyan nagy bajba, hogy 3500 Ft-on fel is vásárolják majd a céget! :) Mondjuk. :) De lehet 5000 is. Miért ne! Ha nagy baj lehet, akkor lehet nagy jó is. :) :(
"A Waberer's és annak jogelődje is az érintettek között volt, ugyanis 1997 januárjától kezdődően több ezer kamiont lízingeltek és vásároltak különböző kartell részvevőktől, amelyből eredően jelentős összegű káruk merülhetett fel az Európai Unió versenyjogának megsértése eredményeként. Az ügy viszont évekig elhúzódhat a bíróságon, rövid lezárásra csak akkor számítanak a Waberer'snél, ha peren kívül egyeznek meg az érintett kamiongyártókkal."
Masfel honap alatt az osszes EU konjuktura mutato jot esett. Egesz mas helyzet van ma, mint juniusban volt. Sokkal rosszaabbak a kilatasok. . HA most, amint alapos a gyanu, elindult egy hosszabb lejtmenet a gazdasagokban es a tozsden,akkor...hacsak csodat nem produkal WABE... akkor hamar elfogyhat a bankok hitelezesi es prolongalasi hajlandosaga. WABE nagy bajba keveredhet.
A kamionkartell ügyben a magyar cégekre nézve kedvező, precedens
értékű döntést hozott az Európai Bíróság. Az Európai Bíróság ítélete
megerősítette a magyar bíróságok előtti igényérvényesítést az
európai-szintű kartellek esetén, továbbá kimondta, hogy nincs
jelentősége annak, hogy melyik kartelltagtól vették a kamiont, bármelyik
kartelltag perelhető.
A kamionkartell ügyben a magyar cégekre nézve kedvező, precedens értékű döntést hozott az Európai Bíróság. Az Európai Bíróság ítélete megerősítette a magyar bíróságok előtti igényérvényesítést az európai-szintű kartellek esetén, továbbá kimondta, hogy nincs jelentősége annak, hogy melyik kartelltagtól vették a kamiont, bármelyik kartelltag perelhető. https://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/egyre-nagyobb-bajban-a-kamionkartell.333401.html Jó hír ez a Waberer's-nek is A Waberer's is hasonló cipőben jár, mint a Tibor Trans, összesen 47,8 millió eurós kártérítési összeget követelnek azoktól a kamiongyártóktól, akiknek korábbi kartellezési tevékenysége kárt okozott a magyar vállalatnak. A Waberer's és annak jogelődje is az érintettek között volt, ugyanis 1997 januárjától kezdődően több ezer kamiont lízingeltek és vásároltak különböző kartell részvevőktől, amelyből eredően jelentős összegű káruk merülhetett fel az Európai Unió versenyjogának megsértése eredményeként. Az ügy viszont évekig elhúzódhat a bíróságon, rövid lezárásra csak akkor számítanak a Waberer'snél, ha peren kívül egyeznek meg az érintett kamiongyártókkal.
ABszolut. Akinek penze van, bolond volna WABE-t venni. Akinek van, azok mar akkorat buktak, hogy mindegy neki...de ha nem adja, legalabb remenykedhet egy ideig. Prima kis allapot. Mi a deadlock megoldasa? . Ekozben a Szallitasi szektornak egyre kevesebb a munkaja, a nemet GDP esik es vele a tobbi is, kevesebb arut vesznek, kevesebbet szallitanak, ugyhogy az meglatszik majd a jelentesen rendesen. A Rajna majdnem kiszaradt, nem mennek rajta at a hajok, alig van mit szallitani azoknak se. Na, majd azutan ha kijottek a szamok, akkor adjak...amennyi, annyiert.
egy kamion ha a fel és lerakó hely közötti részre megkapja az 1 eur/km-t az reális sajnos. utána a következő rakodó helyig a saját költségén megy el. az üzemanyagból valóban lejönnek kedvezmények, jövedéki adó áfa stb. de akkor is sovány.
Én nem írtam, hogy Wabi mit-mennyiért visz, ahogy véleményt sem írtam. Az a díj kb egy EU-n belüli fuvardíj átlag, amivel lehet kalkulálni, ha valaki a "parasztmatekkal" számol. Nekem teljesen mindegy, hogy mit gondolsz, mi a véleményed és tőlem arra költöd a pénzed, amire akarod. Legyen igazad és keress sokat Waberersel.
Persze 30 ezer ft ert Szolnokra leviszi a Wabi a dugig rakott kamiont. Elgurult a gyogyszeretek ? A 400 ft az meg 300 inkabb. Ugyanis 20 ft al olcsobban tankol es az afat is levonja.
nagy hülyeségeket írtál. ki szállít kamionnal 300 ft ért 1 km ert ? olyan hülye nincs. kettő: a wabinak nem 400 a gázolaj hanem sokkal olcsóbb, ugyanis kedvezményt kap és az áfáját is visszaigényelheti
Várjál, ugye nem kell azzal kezdeni, hogy a wabi nem taxis vállalkozás? A fuvardíjak 1 eur/km körül vannak, az általad említett 10 km a wabinak mai árfolyamon 3270 ft bevétel. A fogyasztás 30 l/100 km, a gázolaj 400 ft/l, vagyis 10 km-re 1200 Ft, ami a fentinek 36,7%-a. Papír, ceruza és iskolapad. Meg némi logika....:)
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link