pancserlama
5
3
2
2003. február 23. | 12:07
#1

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
2016. július 15. | 09:19
Törölt hozzászólás!
#79860
2016. július 15. | 08:55
előzmény: #79858  Commodore64
#79859
Hajajjjmegjött Commodore 64 !!!!

Mostantól kezd akkor emelkedni az árfolyam !!! :-)))))
2016. július 15. | 08:27
előzmény: #79856  Bagi
#79858
Add el 1200 körül. Jobban jársz.
2016. július 14. | 19:29
előzmény: #79856  Bagi
#79857
ne add olyan olcson:)
2016. július 14. | 11:57
előzmény: törölt hozzászólás
#79856
Viborg : el szeretném adni a 8000db os pakkom 1350 en ! Megveszed ?
2016. július 14. | 11:55
előzmény: törölt hozzászólás
#79855
vegye már meg valaki legyen szíves 1236 on azt a 2 db eladásom had fusson ki a megbízásom ! Előre is köszi......
2016. július 14. | 09:36
Törölt hozzászólás!
#79854
2016. július 14. | 09:25
előzmény: #79852  JOJO
#79853
MANAGEMENT !!!! Tudjátok, mi IS lenne a feladatotok !!!
Árfolyam...... ás !!!!
2016. július 14. | 07:57
#79852
a kormány létrehozta a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottságot (NABB)
link
2016. július 13. | 19:28
előzmény: #79850  Bagi
#79851
majd holnap:))(
2016. július 13. | 09:05
előzmény: #79849  longolo
#79850
1279 db 1260 ft ig !!!

Management ! Csak szólok, el ne felejtsetek árfolyamot karban tartani !
2016. július 12. | 10:52
előzmény: #79848  JOJO
#79849
Offshore-háttérre hivatkozva vonják ki a főváros legkorszerűbb autóbuszait a forgalomból.
Budapesten az új buszüzemeltetési modell segítségével 2014 végén nyílt meg az út hibrid buszok forgalomba állítása előtt. Végre Budapesten is megjelenhettek a környezetbarát járművek. A 28 darabos tenderen a nyertes ajánlattevő a T & J Busz Projekt Kft. lett, ez a cég üzemeltette eddig ezeket a buszokat kilométerdíj ellenében. A hibrid buszok magas beszerzési ára miatt a kilométerdíj az eddigi legmagasabb a fővárosban, 959 forint kilométerenként. Összehasonlításként a VT-Arriva Mercedes Citaro 2 G csuklós buszai 754 forintos kilométerdíjért dolgoznak, ami óriási különbség.A környezetbarát hajtást használó autóbuszok világában nem új, de mindenképp szokatlan a szabad piac bevonása az üzemeltetésbe. A technológia új, nem elterjedt, érdemes tapasztalatszerzésre belső szolgáltatóval kipróbáltatni, a tapasztalatokat összegyűjteni. A másik ok pénzügyi, amiért a szolgáltatós üzemeltetési modell az elterjedtebb. Ugyanis ezekre a drága járművekre könnyű jelentős összegű támogatást szerezni, ahogy hazánkban is volt már példa erre; nem kell piaci körülmények között, szinte kísérleti járművekre szerződést kötni, a kockázatot pedig fizetni.A BKK-nak így nem volt más választása, alvállalkozót kellett bevonnia ahhoz, hogy a fővárosban is megjelenjenek a környezetbarát járművek. A szakmában sokan összevonták a szemöldöküket, amikor kiderült, hogy a BKK a T&J-vel kötött szerződést, ugyanis a cég nemcsak a BKK-nál üzemeltet vonalakat, hanem a Volánbusznál is. Ez az a cég, amely beszerezte a hírhedt minőségű, kínai King Long buszokat, amiket Gödöllő térségében használnak. Először a Hír TV Célpont című műsora derítette ki a T&J-ről, hogy a vállalkozásnak offshore-háttere van. Jó kérdés, hogy a BKK miért kötött szerződést egy olyan céggel, amivel kapcsolatban már hét évvel ezelőtt is felmerült az offshore-gyanú. Még ha az említett műsort nem is tekinthetjük megingathatatlan bizonyítéknak, talán egy alaposabb vizsgálatot megért volna.A minap pedig a 444.hu írta meg, hogy a hibrid buszokat üzemeltető T &J Busz Projekt Kft.-vel azonnali hatállyal felbontja a szerződését a BKK. A közlekedési központ magyarázata szerint: „[a] rendkívüli felmondás oka az, hogy a BKK Zrt. által a közbeszerzési szerződések a Kbt.-ben előírt feltételeknek való megfelelősége szempontjából időszakosan rendszeren elvégzett felülvizsgálata során fény derült arra, hogy a T&J Busz Projekt Kft. tulajdonosi szerkezetében változás következett be, amit a Társaság a szerződés vonatkozó rendelkezéseit megsértve a BKK Zrt. részére nem jelentett be; és az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében alapos gyanú merült fel, hogy az nem felel meg a Kbt-ben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak. E szempontok megalapozzák a szerződés felmondásának jogát, amely egyben törvényi kötelezettség is.” Tehát ezzel azt mondja a közlekedési központ, hogy a cég korábban nem volt offshore-hátterű, de időközben mégis az lett.A szerződés felmondása hirtelen annyira sürgős lett a BKK-nak, hogy a hibrid buszok pénteken közlekednek utoljára. Így a légkondicionált, alacsonypadlós, alig másfél éves, Rábán keresztül importált Volvo 7900 Hybrid buszokat külvárosi, szintén alacsonypadlós buszokkal váltják majd, amelyek viszont a külterületeken hiányoznak majd, és pótlásukat a BKV ősöreg Ikarus 280-asai és 435-ösei fogják felváltani szombat reggeltől. Végeredményben 28 korszerű autóbusszal kevesebb lesz a városban. Valószínűleg éppen ezért semmilyen ezzel kapcsolatos közlemény nem jelent sem a BKK, sem a főváros részéről.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a buszokkal. A BKV biztosan nem veszi meg a drága, alumíniumvázas, csuklós hibrideket. Mégis nagyon valószínű, hogy valamilyen formában viszontlátjuk ezeket a Volvo 7900-asokat a főváros útjain.Ettől sokkal bizonytalanabb azonban a sofőrök jövője. Ugyanis csütörtök délutánig még nem szóltak nekik, hogy szombat reggel menniük kell-e dolgozni. Értesüléseink szerint csütörtökön a T&J vezetése még azt állította a dolgozóinak, hogy minden a legnagyobb rendben van a cég körül.
Újabb nagy kérdés, hogy a Volánbusz követi-e a BKK példáját, és felbontja-e a T&J Busz Projekt Kft.-vel kötött szerződését. Nagy valószínűség szerint nem lesz más választásuk nekik sem, azonban egyelőre azt nem tudni, honnan szerez be hirtelen a Volánbusz több mint száz autóbuszt. A közlekedési vállalat nemrég megpróbált venni száz új buszt, de a tendert visszavonták, bár hamarosan újra kiírják. Egyébként a T&J-vel kötött szerződés ez év végén mindenképp lejár, amit a Volánbusz egyébként sem szándékozott meghosszabbítani.A T&J kirúgásából a hazai buszgyártók akár még profitálhatnak is. A Kravtex udvarán százasával állnak a kész és félkész autóbuszok, amelyek válthatnák a Volánbusznál közlekedő King Longokat. De az is lehetséges, hogy a 28 korszerű alacsony padlós csuklós hiánya miatt néhány magyar Modulo M168d is forgalomba állhat Budapesten.
2016. július 12. | 10:47
#79848
ha 1306 Ft a 2015-ös saját tőke és beáraznak kb 8-10 mdr Ft telek vagyont 2016 végéig akkor, hogy jön ki a matek 900 Ft-ról felmenetel 1300-ra ?
a Volán tenderen olyan közbeszerzést írtak ki melyen 1cm-rel kisebb buszra lehetett csak pályázni mint a Kravtex buszok. Ezek után a Kravtex lenne az állami támogatott befutó ?
2016. július 12. | 10:36
előzmény: #79845  JOJO
#79847
Múlt hét volt valami index cikk, a Budapestnek eladott Volvo hybrid buszokat is kivonják a forgalomból vagy mi..
2016. július 12. | 10:34
előzmény: #79845  JOJO
#79846
A busztender a színjátékból ítélve már el van döntve. (lásd új csarnok avatása) Nagy valószínűséggel kravtex. Nem véletlenül termelnek az udvarra.
Az osztalékban nem kell bízni. Ha igen, akkor mennyi lesz? 20-50ft?
A telek beárazása lehet jelentősebb, ha addig le nem nyomják az árat 900Ft-re és onnen megemelkedik 1300-ra újból.
Félre ne értsetek, nem bántani akarom a rábát, de valami akkor is nagyon bűzlik.
Az államnak fel kellene verni az árat 2500-ra és a 49% feletti rész eladni, ha annyira befolyásoló tényező akar maradni azzal is megteheti. A bizalom továbbra us 0!
2016. július 12. | 10:18
#79845
hiányoltunk jó kontra indikátor voltál ez idáig
a menedzsment részvény ügyletei teljesen irreleváns váltak mióta az MNV prominens személyei átvették az irányítást
a BKK 150 db csuklós busz közbeszerzési tenderének lezárása /végkifejlete inkább meghatározó, ha ebben némi információd van szívesen olvassuk
2016. július 12. | 10:18
előzmény: #79843  Commodore64
#79844
Miből gondolod, hogy nem jön az osztalék?
2016. július 12. | 10:08
előzmény: #79842  Bagi
#79843
Hát-hát mi történt itt?
Miért vennének 1261-ért, ha 1200-on adták el??
A management elég keményen stoppolta az árat jó időre.
Aki pénzt akar keresni az nem rába részvényt fog venni.
2016. július 12. | 08:51
előzmény: #79841  qqtyin
#79842
1298 db 1261 ft-ig ! :)

Hajrá jahrá Management !!!!
2016. július 12. | 07:07
előzmény: #79840  atikasz
#79841
Ez olyan messze van attól, hogy 1400 fölé menjen mint Makó Jeruzsálemtől.
Szégyen teljes a cég részéről a z árfolyam karbantartás.