Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 17:30
Előzmény: #39179  watson
#39180
worf? :D
watson
watson 2010. 10. 20. 17:22
Előzmény: #39176  watson
#39179
Látom idekavarodott valamelyik huzatos telekomos gyerek aki még a kérdésemre is nyomta a minuszát :)))
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 17:11
Előzmény: #39177  Törölt felhasználó
#39178
jól belevettek a végén zárás után.
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 16:38
Előzmény: #39176  watson
#39177
záró 965
watson
watson 2010. 10. 20. 15:50
Előzmény: #39175  tigus7313
#39176
"Az alacsonypadlós buszfutóműveket a Rába kifejlesztette, így mindkét beszállítóhoz ő szállítja a futóműveket, ezenfelül az Ikaruszhoz az alvázat és az üléseket is (emiatt jobb az Ikarusz győzelem)."

Ez jó hír de tutti hogy elkészült a futómű-fejlesztés? Miért nem cikkeznek, hogy Rábán fut a két modell (Credo, Ikarus)?

A BKVs Alstrom visszamondás, és 108mEUR visszakapása is jó hír, lehet belőle buszokat venni ;)
tigus7313 2010. 10. 20. 15:19
Előzmény: #39173  sanka
#39175
szerintem igen.

itt egy lehetséges forgatókönyv:

a BKV évi 500 buszt cserélne, melyet fele-fele arányban nyerne el az Ikarusz és a Crdeo (Kravtex).
Az Ikarusznál is azt nyilatkozták nemrégen, hogy a BKV-től évi 200-250 db-os megrendelést várnak.

Az alacsonypadlós buszfutóműveket a Rába kifejlesztette, így mindkét beszállítóhoz ő szállítja a futóműveket, ezenfelül az Ikaruszhoz az alvázat és az üléseket is (emiatt jobb az Ikarusz győzelem).

Most ugrott be, hogy nem hivatalos statisztikák szerint a Volánok vásároltak már 8 db új Ikaruszt 2010 Q3-ban, míg Credo Citadellt egyelőre senki.

Ezenkívül, csak hogy teljes legyen az öröm, az S91-ek nyerik a "várbusz tendert" és minden egyéb kisbusz csereprogramot, melyekhez szintén a Rába szállít alvázat és futóműveket. A másik versenyző a Plasma, akinek az anyája Angliában csődbe ment, így az itteni gyártók átvették a terméket. (nem fejlesztették tovább, szerintem) Egyébként a Rába fejlesztette ki ehhez is a futóművet (szöghajtásos).

szóval van piaci potenciál (megfelelő darabszám) a buszbeszállításban...
pancserlama.
pancserlama. 2010. 10. 20. 15:17
Előzmény: #39173  sanka
#39174



Árfolyamok
World Markets
BUX (23512.49) +35.29 | MOL (20750) -50 | OTP (5925) +26 | MKOM (595) +10
EUR275,80|USD199,34|CHF206,61

Magyarország lesz az új autóipari eldorádó?
2010. 10. 20. 13:10:00
Szlovákia és Csehország után Magyarországon az autóipar új eldorádót fedezett fel magának - írta szerdán a Die Presse című osztrák lap.

Autógyártó konszernek és beszállító cégek euró milliárdokat fektetnek be az országban - mutatott rá a napilap. Felidézte: az Opel szeptember végén bejelentette, hogy félmilliárd eurós beruházással bővíti szentgotthárdi gyárát, majd három nappal később az Audi közölte, hogy 900 millió euróért fejleszti győri telephelyét.

A győri ezernyolcszáz, a szentgotthárdi fejlesztés ezer munkahelyet teremt, Budapest emiatt mélyen a zsebébe nyúl támogatásokért, a gazdasági sajtóban a befektetési összeg akár öt százalékáig terjedő támogatásról jelentek meg találgatások - állt a cikkben. De a kormány azt reméli, hogy az állami szubvenció néhány év alatt megtérül nagyobb adóbevételek és a vásárlóerő javulása révén. Magyarország tudatosan választotta ki az egyik leginkább támogatásra érdemes ágazatként az autógyártást. A cél az országot "a régió legjövedelmezőbb és legversenyképesebb befektetési helyévé tenni" - idézte az osztrák lap Orbán Viktor miniszterelnököt.

Tavaly Magyarország az összeszerelt gépjárművek számát (180 500) tekintve még messze elmaradt például Csehország (967 760) vagy Szlovákia (461 340) mögött, ez azonban hamarosan megváltozhat - mutatott rá a lap a Mercedes, az Audi és a Suzuki termelési terveit említve.

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kommunikációs vezetője Dirk Wölfer szerint minden bizonnyal szerepet játszik a költségtényező is a befektetéseknél. Magyarországon alacsonyabbak a bérek, mint például Belgiumban, emellett magasan szakképzett a munkaerő, minden szükséges szolgáltatót és befektetőt megtalál az autógyártó, "tökéletes a környezet".

A válság végének körvonalazódásával a beszállítók is növelik befektetéseiket - írta a szerző, példaként említve többek között a Hankook rácalmási és a Bosch miskolci üzemének bővítését. Az alkatrészgyártók erősödő jelenléte "önjáró hatást" vált ki, az autókonszernek szempontjából elérte a "kritikus tömeget", amitől egyszerűen érdekessé válik a befektetési helyszín - vélekedett Wölfer.

A havi 712 euró bruttó átlagkereset és több mint tíz százalékos munkanélküliség miatt Magyarország munkaadói szemszögből is érdekes a befektetőknek. Egyes ipari vonzáskörzetekben viszont, mint Budapest vagy Győr már nagyon keresett a szakképzett munkaerő, egyes cégek ezért tudatosan vidéken terjeszkednek, ahol nem olyan nagy az elvándorlás "szívóhatása".

A nagy konszernek, mint az Audi vagy a Mercedes emellett tudatosan keresik az együttműködést a helyi főiskolákkal, hogy kiképezzék és időben magukhoz kössék a szükséges szakembereket - írta a Die Presse
sanka 2010. 10. 20. 14:57
Előzmény: #39172  Törölt felhasználó
#39173
Egyáltalán tudnánk valami frankó buszt csinálni, valami fejlesztés, vagy mi?
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 14:21
Előzmény: #39171  tigus7313
#39172
arra gondoltam, hogy a most lehívott bankgaranciából 500 buszt szó nélkül megrendelhetnének, akár holnap is. :)
tigus7313 2010. 10. 20. 14:12
Előzmény: #39170  Törölt felhasználó
#39171
már alakul:

a BKV szerint 1000 buszt kellene azonnal lecserélni, ennek költsége 50-70 milliárd.

a 100 milliárdos tőkeemelést már bedobták.....

a többi busz cseréje 5-6 év alatt történhetne meg.
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 13:47
#39170
link

Jöhetne a bejelentés az új buszokról is..
tigus7313 2010. 10. 20. 13:06
Előzmény: #39168  pancserlama.
#39169
link

ez jó hírnek is felfogható.
a kapacitás kihasználtságot, és az eredményt is emelné.
pancserlama.
pancserlama. 2010. 10. 20. 11:22
Előzmény: #39167  Törölt felhasználó
#39168
))))
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 11:21
Előzmény: #39166  pancserlama.
#39167
A "kell" határozott volt mint egy kocsmai asztalracsapás
Hát ..gondoltam..jobb a békesség :-))
pancserlama.
pancserlama. 2010. 10. 20. 11:11
Előzmény: #39165  Törölt felhasználó
#39166
Köszönöm időközben megjavult az ebroki.
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 11:07
Előzmény: #39164  pancserlama.
#39165
135 962 968 45
1 070 961 970 1 000
5 294 960 975 1 505
500 958 976 500
275 957 979 544
Ez?
pancserlama.
pancserlama. 2010. 10. 20. 11:02
Előzmény: #39163  Törölt felhasználó
#39164
"kell"
Törölt felhasználó 2010. 10. 20. 10:59
Előzmény: #39162  pancserlama.
#39163
Igen..én is így.. köszönöm
pancserlama.
pancserlama. 2010. 10. 20. 10:54
Előzmény: #39160  Törölt felhasználó
#39162
Milyen adó?

Úgy értettem közeledik az évvége „aktualizálni” kell a nyereséget a könyvekben.
Ennek egyik eszköze az önkötés.
pancserlama.
pancserlama. 2010. 10. 20. 10:53
Előzmény: #39159  pancserlama.
#39161
Elöző témához

link

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek