Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója
"Mit ért hisztéria alatt?
A probléma méretéhez képest egyrészt túl nagynak érzem a médiaérdeklődést. Másrészt azt is látjuk, hogy minden ország meghozza a saját különböző döntéseit ugyanarra a problémára, de nem sikerült európai szinten összehangolni őket, nem koordinált a döntéshozatal. A kaotikus döntéshozatal pedig pánikot kelt, elbizonytalanítja a fogyasztókat. Azt látjuk, hogy az utazási kedvben jelentős a visszaesés, 20-25 százalékkal beesett a piac márciusban, és talán még erősebb lesz ez áprilisban. De nagyjából azt várjuk, hogy májustól már visszafordul és júniusra a kereslet el fogja érni a normál szintet. Az egész iparágra nézve a vérveszteség globálisan 40-60 milliárd dollárra (12,3-14,4 ezer milliárd forintos – a szerk.) tehető. Ehhez tudni kell, hogy a légiközlekedési szektor nagyjából 40 milliárd dollár profitra képes, tehát lehet, hogy veszteségbe fordul az iparág egésze."
"Mit ért hisztéria alatt?
A probléma méretéhez képest egyrészt túl nagynak érzem a médiaérdeklődést. Másrészt azt is látjuk, hogy minden ország meghozza a saját különböző döntéseit ugyanarra a problémára, de nem sikerült európai szinten összehangolni őket, nem koordinált a döntéshozatal. A kaotikus döntéshozatal pedig pánikot kelt, elbizonytalanítja a fogyasztókat. Azt látjuk, hogy az utazási kedvben jelentős a visszaesés, 20-25 százalékkal beesett a piac márciusban, és talán még erősebb lesz ez áprilisban. De nagyjából azt várjuk, hogy májustól már visszafordul és júniusra a kereslet el fogja érni a normál szintet. Az egész iparágra nézve a vérveszteség globálisan 40-60 milliárd dollárra (12,3-14,4 ezer milliárd forintos – a szerk.) tehető. Ehhez tudni kell, hogy a légiközlekedési szektor nagyjából 40 milliárd dollár profitra képes, tehát lehet, hogy veszteségbe fordul az iparág egésze."
NEW OPUS GLOBAL