Nekem 20600-800 már az elsődleges cél, szóval itt már gázos lenne venni, de ha 20100-re visszajönne bevállalnék még belőle, főleg, hogy a pozim csak 2/3-ig van feltöltve. Perzse ez függ a piaci hangulattól is, ami ha változik, én is átértékelek.
Amiről mi beszélünk ma Brent-ként az egy keverék, többféle Északi-tengeri olaj keveréke. Ez a mérce, amihez képest a legtöbb helyen viszonyítanak (a fizikai kereskedésben is!) és amivel (és határidejével) kereskednek. Az USA-ban WTI (West Texas Intermediete) a viszonyitási alap.
Van Brent olajmező is, Skócia és Norvégia között a tengeren (Skociához tartozik), innen ered a Brent, mint mérce, fel is dolgozzák, gondolom főleg a Brittek.
Úgy tudom az Ural se egy konkrét olaj, hanem minőség. Az árkülönbözetnél meg nem árt figyelembe venni, hogy az sokkal inkább arány, mint abszolút érték difiként működik középtávon (ez egyébként a termékekre is igaz).
Még egy megjegyzés:
Alábecsülitek a MOL bányászati jellegét. Igaz, hogy gáz és olaj, de a gázár is igazodik hosszabb távon az olajhoz (sőt talán még jobban is nő). Ha megnézitek a 2005 jelentést akkor 35% az üzleti eredménynek bányászat. 2006 1. félévében 40%, és az arány növekedés oka jelentős részben az eladott gázkereskedelem és tárolás kieső eredménye, tehát tartós.
Aha, szóval a hajó konstrukciója igen lényeges a hurrikánok miatt. :o)
Márcsak azért is, mert az "arab sejk" és az "amerikai törpe" folyamatosan fúj egymásra és ha sokáig fújtatnak :o), akkor ebből előbb utóbb hurrikán kerekedik a hosszútávú versenyeken.
És itt jön képbe a hajó nehéz tőkesúlya, mely megvédi a borlástól viharosabb időkben.
Nyugalmasabb időkben pedig el kell fogadni, hogy van némi lassító hatása. :o) :o)
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.