Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 23. 16:20

Kivonják a forgalomból az összes botrányos metrókocsit  

Ugrás a cikkhez
Valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására, tudta meg az Index. Értesülésünket Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerõsítette. Péntek délutántól csak
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 06. 25. 11:30
Előzmény: #93  Törölt felhasználó
#95
Nem azokra a kádáristákra gondolok, akik a nyolcvanas évek elejétől kezdve azon dolgoztak, hogy felépítsenek egy mszmp-kapitalizmust. Hanem azokra, akik ma is nosztalgiával gondolnak Kádár apánkra és Orbán Viktorban az ő reinkarnációját játják (igen pontosan).
elemes
elemes 2017. 06. 25. 11:29
Előzmény: #92  ts3
#94
Medgyessy csak báb volt. Gyurcsány akkor tolta félre, amikor már bábnak is béna lett. A válságot valóban nem Gyurcsány okozta, de az ország miatta vált sebezhetővé.
Törölt felhasználó 2017. 06. 25. 11:24
Előzmény: #89  elemes
#93
Egyébként a kádáristák nagy része utólag 180 fokot fordult, de csak Kádárt és a többi komcsit illetően, az elveik viszont valahol megmaradtak, ez jött elő 2010-től.
ts3 2017. 06. 25. 11:07
Előzmény: #89  elemes
#92
2002-ben jött medgyessy, jó nagy kárt okozott.2004-ben jött gyurcsány, 2006-ig takargatta medgyessy sz@rát.Jött a böszme beszéd, na itt kellett volna gyurcsánynak távozni. És jött a 2008-as válság, amit nem gyurcsány okozott.
ts3 2017. 06. 25. 11:02
Előzmény: #89  elemes
#91
Demoktratikus körülmények közepette, a kádárrajongókkal nem lett volna baj, mert bőven kisebbségben voltak.
elemes
elemes 2017. 06. 25. 10:51
Előzmény: #87  Phylaxa
#90
grrrrrrrrrr ... kavics került a fogaskerekek közé. Javítás: .....Fletó mekkora kárt okozott az országnak?
elemes
elemes 2017. 06. 25. 10:50
Előzmény: #86  ts3
#89
"csak 15 - 20 év múlva látja az sok fidesz szavazó, hogy mekkora kárt okozott " Egy rövid visszatekintés kedvéért, szerinted azok, akik az utolsó percig kádárrajongók voltak, hányan látták be, hogy a kádárrendszer mekkora kárt okozott az országnak -- még a keleti blokkonbelül is? A gyurcsányszavazók mekkora része látta be, hogy a 2002-es kormányváltástól 2009-ig fletó mekkora kárt okozott a kormánynak?
elemes
elemes 2017. 06. 25. 10:48
Előzmény: #87  Phylaxa
#88
Száz éve a mezőgazdaság gépesítése hasonló aggodalmakat vetett fel. De azért mi képezzük csak a szakmunkásokat :)
Phylaxa 2017. 06. 25. 10:46
Előzmény: #84  elemes
#87
Na ettől még lehetséges más utakon is acéltermékeket gyártani, de nyilván drágább lesz. Ezt a robotkérdést tuti, hogy a jog fogja szabályozni adókkal (hadd hívjam ennek az összes fingási díjat, amit majd kitalálnak). :)
ts3 2017. 06. 25. 10:45
Előzmény: #83  Phylaxa
#86
Az a baj, hogy csak 15 - 20 év múlva látja az sok fidesz szavazó, hogy mekkora kárt okozott balog atya és piktor atya az oktatás háttérbe szorításával, a stadionokkal, az atomerőművel, vizes vb uszodájával, Puskás stadionnal, Városliget lebetonozásával, stb-vel szemben.
Phylaxa 2017. 06. 25. 10:42
Előzmény: #77  elemes
#85
A vásárolt reaktortartály ellenőrzése simán megoldható nyugati cégek közreműködésével, magyar szakemberek jelenlétében, így tanulhatunk is. Az a baj, hogy én logikusan állok hozzá mindenhez, tehát ha te erre azt mondod, hogy de a szerződésben kikötik, hogy a konkurrencia nem ellenőrizheti, akkor feladom. A hülyeség ellen nincs orvosság. :)
elemes
elemes 2017. 06. 25. 10:41
Előzmény: #83  Phylaxa
#84
A fejlett technika ez: link "A Voestalpine nehézipari vállalat idén nyitotta meg legújabb hengerművét Donawitzban, ahol a tervek szerint mindössze 14 ember alkalmazásával 500 ezer tonna acélsodronyt fognak előállítani évente. Csak összehasonlításképp: egy 1960-as években a környéken épült, hasonló kapacitású üzemben 1000 ember dolgozik."
Phylaxa 2017. 06. 25. 10:37
Előzmény: #80  ts3
#83
Maximálisan a tanulással értek egyet, de ez mindig is így volt életemben és csak megerősítést kaptam, akárhol jártam. A szakmunkásképzést például az alkalmazott fejlettebb teknika átvételével és használatával segíteném, ez valóban pénz, de minél később kezdjük el használni, annál nagyobb lesz a lemaradás.
elemes
elemes 2017. 06. 25. 10:20
Előzmény: #78  capaeledel
#82
úgy látom a fórummotor nincs a helyzet magaslatán. ez a malacos történet szálllóigévé vált :)
elemes
elemes 2017. 06. 25. 10:18
Előzmény: #77  elemes
#81
mielőtt valaki kacsának akarná nevezni a belorusz reaktortartállyal történt balesetet: link
ts3 2017. 06. 25. 10:18
Előzmény: #74  Phylaxa
#80
"Nyilván a korrupció teszi lehetővé azt, hogy ne tudjunk normálisan fejlődni. Hiszen ha a project-ek valódi árukon valósulnának meg, akkor több is haladhatna párhuzamosan. Jobb lenne, ez nem kérdés." Azért a kiművelt fők is kellenek a normális fejlődéshez, amint látjuk balog atya szakmai hozzáértését az oktatáshoz, komplett országrészekben képezzük tömegével a közmunkás szintű fiatalokat. Ennek az országnak korrupció nélkül is kampeca.
dexter 2017. 06. 25. 10:16
Előzmény: #74  Phylaxa
#79
Sajnos az ilyen nagyméretű, államilag - akár tövényhozással - támogatott korrupció sokkal messzebb vezet.Ez is hozzájárul, hogy Mo.-on alacsonyak a fizetések, alacsony a termelékenység, az ország egyre jobban leszakad. A haveri cégek lefölözik a nagy pénzeket, innovációba, hatékonyságba nem fektetnek be, mert úgyis ők kapják meg a munkát, amit offshore cégeken keresztül kivisznek az országból, így még csak nem is adóznak utánna. Ezek a cégek a haszon közel 100%-t kiveszi a cégből. Az alvállakozók, meg akik elvégzik a munkát - jó esetben - kapnak valami alamizsnát, vagy meg se kapják a pénzüket. A mészáros és hasonszőrű társainak a cégeivel szemben álló konkurencia sem fog befektetni, fejleszteni semmit, hiszen minek, ha feje tetejükre állnak sem nyernek, mert a rendszer nem oszt nekik lapot. Éppen ezért nem is fognak tudni magasabb bért fizetni. És sajnos egyre több szektorba teszik be a lábukat, egyre több szektort tesznek tönkre ezzel, már nemcsak az építőipart.Nem véletlen, hogy az utóbbi 7 évben fokozatosan csökken Mo-on a befektetések volumene, tavaly 12-13% körül volt, ami extrém alacsony. 20% az a szint a nagykönyvben (nem az unortodox világban), amire azt mondják, hogy ez a befektetési szint csak szintentartja a gazdaságot, de az nem fog növekedni. Emiatt a hatékonyságunk egyre lejjebb csúszik (ráadásul egyre gyorsuló ütemben). Orbán nyomja a munkaalapú társadalmat, amikor a XXIsz.-ban a tudásalapú társadalmak fognak csak jól élni. Mi meg ezzel a mentalistással egyre jobban lemaradunk. Gyakorlatilag kimondták, hogy egy nagy összeszerelő üzemet akarnak Mo.-ból építeni. Nekik ez kell - ezért építik le egyre nyíltabban az oktatást - , mert az önállóan gondolkodni képtelen, kiszolgáltatott embereket lehet a legkönnyebben megfélemlíteni, rettegésbe tartani, zsarolni, megvezetni. Ezek nem hőzöngenek, és ezek egy kiló krumpiért a fideszre teszik a szavazatukat. A felmérések szerint jelenleg is ezek alkotják a fidesz szavazóbázisának jelentős részét. Jelenleg orbánék ezzel az urambátyám kommunista rendszerrel a jövőét éli fel az országnak. Nem véletlen, hogy már a románok is lehagynak minket. 2010-ben (de mondjuk leginkább 2008-ig) a régió élmenyőzében volt Mo. Ma a bulgárokkal, albánokkal versenyzünk. Orbánék megmutatták , hogy lehet az első helyről az utolsóra lökni az országot a hozzá nem értésükkel, a dillettantizmussal, ill. azzal, hogy egyetlen cél lebeg a szemük elött: minél többet lopni, minél több területet bekebelezni (ja és persze hatalmon maradni minden áron, akár úgy is, hogy az országot tönkreteszik (gazdaságilag, mentálisan), elveszik az ország jövőjét; őket mindez nem érdekli, mert minél nagyobb a káosz és a szegénység, nekik annál jobb).
capaeledel 2017. 06. 25. 10:13
Előzmény: #77  elemes
#78
elemes
elemes 2017. 06. 25. 09:27
Előzmény: #75  Phylaxa
#77
"ha meg akarják, akkor meg is lehet." Szakirodalom ezt hívja voluntarizmusnak -- az autokratikus rendszerek gyakori tulajdonsága. A főnök nem tűr ellentmondást és nincs visszajelzés a hatalma korlátairól. Ha nehézségekre hívják fel a figyelmét: "oldjátok meg." 'Semmiféle emberélet nem veszhet el egyik projektben sem és nem is feltétele, simán kizárható." Ez is voluntarizmus. NEM kizárható -- olyan módon, ahogyan az oroszok dolgoznak, semmiképpen. A Roszatom épít egy erőművet Belorussziában. Tavaly elterjedt a híre, hogy az egyik reaktortartályt pár méter magasról leejtettéké. A beloruszok, akik még nálunk is barátibb ország, simán közölték, hogy EZT a reaktortartályt hozzájuk nem fogja beépíteni a roszatom, vigyék vissza. A roszatom biccentett, legyártották az új reaktortartályt. A visszaküldöttet pedig bevizsgálták és megállapították, hogy semmi baja. Ebben első blikkre az a feltűnő, hogy a roszatok ezek szerint valakinek el fogja adni a leejtett reaktortartályt. Másodikra az, hogy milyen módon tervezték meg a 300 tonnás tartály szállítását, ha az daruzás közben kicsúszik a hevederekből? Harmadjára: ha az erőmű legfontosabb részével ilyen hanyagul bánnak, mi lehet még ott a kevésbé feltűnő dolgoknál? Sziloplaszttal összefogják, mint a hármasmetrót? (fényképek: link ) Negyedjére: ha a reaktortartály szállítását és leejtését ilyen lazán vették, egyáltalán elhiggyem, hogy VALÓBAN ellenőrizték? Gondosan? Vagy csak odament Vlagyimir Joszifovics, hümmögve körbejárta és megállapította, hogy jó lesz ez? Mert azt egyszerűen nem hiszem el, hogy leejtett reaktortarályok ellenőrzésére van kidolgozott és verifikált procedúra -- ha a szállításukra nincsen. Azt inkább elhiszem, ha a roszatomos fijjug azt mondják: "erős ez, meg se kottyan neki egy ekkora esés", mint azt, hogy "gondosan átvizsgáltuk és az állapota tökéletes." "Szerintem semnki sem hiszi el, hogy nincs hozzáértő ember." Itt van az eb elhantolva: nem a hozzáértő ember létezése a kérdés. A nyugati típusú. szabályalapú társadalmi modellben van egy kialakult szervezet, többlépcsős visszacsatolásokkal, közbenső ellenőrzésekkel. Nem az a lényeg, hogy "hozzáértő emberek" csinálják az ajtó vezérlő szoftvert, hanem az, hogy a gyártási folyamat, amelynek az eredménye (jelen esetben) a biztonságos ajtó szoftver, már jóval azelőtt kialakult, hogy azt a metrót gyártani kezdték volna. Autokratikus rendszerekben a magasabb rangú embernek mindig igaza van, és ha a főnök leszól, hogy "oldjátok meg", akkor nincs apelláta. A minőségbiztosítás pedig annyi, hogy aki valamit elront, mehet szibériába. Ebben a kultúrában semmi változás nem történt az elmúlt évtizedekben.
capaeledel 2017. 06. 25. 09:19
Előzmény: #74  Phylaxa
#76
Teljesen egyetértünk. Még azzal kiegészíteném , hogy szakmailag is a jobbak kerülnének előnyösebb helyzetbe.
Phylaxa 2017. 06. 25. 08:53
Előzmény: #71  kiegyezo
#75
Én ezzel kapcsolatban már leírtam a véleményem, ami a következő: Paks maradjon meg és biztosítsa Országunk áramfogyasztásának 50%-át folyamatosan. Azt, hogy ezt meg lehet-e valósítani, nyilván nem boncolgatom, mert ha meg akarják, akkor meg is lehet. Semmiféle emberélet nem veszhet el egyik projektben sem és nem is feltétele, simán kizárható. A metrónál az a furcsa, hogy évek óta tökölnek vele. Szerintem semnki sem hiszi el, hogy nincs hozzáértő ember.
Phylaxa 2017. 06. 25. 08:46
Előzmény: #68  capaeledel
#74
Nyilván a korrupció teszi lehetővé azt, hogy ne tudjunk normálisan fejlődni. Hiszen ha a project-ek valódi árukon valósulnának meg, akkor több is haladhatna párhuzamosan. Jobb lenne, ez nem kérdés.
Phylaxa 2017. 06. 25. 08:44
Előzmény: törölt hozzászólás
#73
Ez nem csak a vágyam, hanem így megy mindenhol. Ha az ember egyszer elkövetett egy marhaságot, attól még a világban normálisan működnek a nukleáris erőművek és épülnek is tovább. Egyébként abban teljesen igazad van, hogy a metróval sem szabadna megtenni. Az okot nem ismerem, a franciánál sem értettem. Csak arra tudok gondolni, hogy pénz foroghat így körbe körbe.
capaeledel 2017. 06. 25. 08:02
Előzmény: #71  kiegyezo
#72
"Tulajdonképpen annyi csak a bibi az érveléseddel, hogy folyton kimarad a "normális esetben" kifejezés." Phylaxa a dolog szakmai részéről, mi pedig az emberi részéről beszélünk. Sokkal jobban érthető, ha pl. megvizsgáljuk a robbanás utáni eseményeket. Egyszerűen letagadták, és ha jól emlékszem, a Finnek jelezték először.
kiegyezo 2017. 06. 25. 00:59
Előzmény: #67  Phylaxa
#71
Tulajdonképpen annyi csak a bibi az érveléseddel, hogy folyton kimarad a "normális esetben" kifejezés. Egyébként: a metrós hibából simán lehetett volna száz szénné égett hulla, amire nyilván megszületett volna a kommüniké, hogy mindenki sajnálja, a kormány, az fővárosi önkormányzat és Szojuzmasexpo a saját halottjuknak tekinti őket, valamint sürgősséggel törvényt alkotnának, hogy metró egyszerre legfeljebb hatan utazhatnak kocsinként reggel 6 és este 11 között. Ja, és azonnali hatállyal felmondtak volna Kovács Géza kocsiszínvezető-helyettesnek, amiért a reggeli ellenőzéskor elmulaszotta a festékréteg-vastagság ellenőrzést. Én azt mondom: csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. De itt sorozatosan hibák jönnek elő - és maga a felújítás is elhibázott mechanizmuson keresztül született. És épp a hibás mechanizmus az, amit elemes is ír. A jó módszer sem garancia, de sokkal nagyobb esélyed van jó eredményt elérni. HA megvizsgálod, hogy kell-e Paks-2, HA megvizsgálod, hogy mikor kell, HA megvizsgálod, hogy kitől kell,HA megvizsgálod, hogy mennyiért kell, és nem a zsarolásnak vagy a szimpla lefizetésnek engedsz, akkor sokkal valószínűbb, hogy megfelelő időben, megfelelő áron, megfelelő minőségben lesz atomerőműved. Lehet, hogy épp úgy az oroszoktól.
-pny 2017. 06. 25. 00:08
Törölt hozzászólás
#70
elemes
elemes 2017. 06. 25. 00:00
Előzmény: #67  Phylaxa
#69
Az atomerőművel nem lenne szabad. De az orosz (munka)kultúra nem válogat iparágak között.
capaeledel 2017. 06. 24. 23:18
Előzmény: #67  Phylaxa
#68
Viszont ha egy országban a korrupció, az hogy semmiért nem kell felelősséget vállalni természetes lesz, akkor minden területen ez lesz a "normális". Lassan lesz egy korosztály, aki nem is ismer más módszert. Hasonló ez mint az olaszoknál a maffia. Földrengéskor derült ki hogy a betonokból a cement jelentős részét kihagyták. Itt is hasonló van kialakulóban.
Phylaxa 2017. 06. 24. 22:25
Előzmény: #65  elemes
#67
Dehogyis. A metróval meglehet ezt csinálni, az atomerőművel nem. Így értettem a közöset. :)
Phylaxa 2017. 06. 24. 22:23
Előzmény: #64  ts3
#66
Vicceset? OK: Laposak a kerekei? Nem. Ennek speciel más bajai vannak. Megcsinálják ezt is mint a franciák a szögletes kerekűt. Addig pedig ugyanúgy folyik a zsé körbe-körbe. :)
elemes
elemes 2017. 06. 24. 22:15
Előzmény: #59  Phylaxa
#65
"A metrónak és az atomerőműnek semmilyen közös háttere sincs. " Miközben elég pontosan leírtam, hogy mi a közös. Nekem nem baj, ha nem értetted meg. Engem megfizetnek azért, hogy tudom.
ts3 2017. 06. 24. 21:43
Előzmény: #58  Phylaxa
#64
"Paks a diktatúrában épült fel és jól működik azóta is."Már csak metró kocsikra kellene ugyanolyan vicceset mondanod mint az atomerőműre, mondj valami biztatót Ugyanolyan jól fognak működni ezek a szovjet metrókocsik, mint a kádár rendszer alatt? :)) Hát neked is hiába volt rendszerváltás.
-pny 2017. 06. 24. 19:29
Törölt hozzászólás
#63
Törölt felhasználó 2017. 06. 24. 18:47
Előzmény: #54  Phylaxa
#62
A metró is veszélyes üzem, biztonsági rendszerekkel, amiből az egyik a vésznyitás. Ehhez képest megtörtént az életveszélyes helyzet mégis. Az életveszély nyilván más nagyságrend, de a beruházás mérete is.
Törölt felhasználó 2017. 06. 24. 18:44
Előzmény: #47  Phylaxa
#61
Mi az, hogy nincs tovább? Igen, ha súlyos baleset van, akkor nincs. De ez nem egybites kérdés. Mikor egy veszélyes üzemben spórolnak a biztonságon, az nem jelent automatikusan katasztrófát, mert lehet, hogy még úgy is nagyon kicsi a százalékos esélye a katasztrófának. A legtöbb esetben a korrupció és a hanyagság nem okoz katasztrófáty balesetet. De ahol korrupció van, ott sokkal nagyobb az esélye. Ez esetben meg ugye minden érintett fél velejéig korrupt.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek