Sziasztok, Olyan kérdésem lenne a nem hazai részvények vásárlása/kereskedésére vonatkozólag, hogy ha vasárolnék pl BASF, vagy más nem hazai, európai részvényt, az forintért tenném és az esetleges osztalékot is forintba kapnám az aktuális euro/huf árfolyam alapján? Mert a kereskedés pénznemére HUF van megadva. Elnézest a tudatlanságomért es köszönöm ha válaszolsz.
Enr.de - aka siemens energy Ha kitor ukrajnaban a beke (amit en szemely szerint nem hiszek) az ujjaepitesben (hiszen azert sok segitseget adtak) biztosan szep szeletet ki fog hasitani. Nagy hatszele lesz
Kis kiegészítés: Bayer - amerikaiak is számon tartják, és tax-loss selling megütheti, ezért nem várok idén felépülést. Volkswagen - szerintem csak az osztalék elvesztése vinné jelentősen a korábbi mélypont alá. De ahogy korábban írtam, kb. minden autóipari osztalékos, és még egyik se törölte el.
Akinek nincs kedve ilyen sokat olvasni: A héten a Douglast figyelném, ami jelent csütörtökön és a Stellantist, ami szerintem megállhat lefelé 12.5 körül. Bár állítólag idén nem jelentenek be új CEO-t, így a bizonytalanság még kitarthat.
Három részvény, ami tetszik, de még talán nem érte el a mélypontot: Voestalpine: Pozitív hogy van bennfentes vásárlás, igaz nem sok, hetes charton rsi divergens, macd talán keresztez, ha letöri a májusi aljat és felpattan, onnen jó lehet. Ha valóban lesz európai fegyverkezés, sem a nyersacél ár, sem az acélgyártók nem maradhatnak ezeken az alacsony árszinteken. Két hónap múlva jelent, elvárások alacsonyak, így fel is pattanhat, viszont osztalékfizető, tehát az osztalék csökkentése-eltörlése kapitulációt válthat ki. Az esés mellett szól, hogy erős autóipari függősége van, de a covid mélypontokat nem látogatta még meg (A VW pl. igen) és a heti gyertya is pesszimista. P911: csináljon egy dupla aljat 54-nél és tetszeni fog Vodafone: 3 éve esésben, Korábban leírtam, van egy szint ahol mintha Chuck Norris venné, ott érdemes lehet felpattanásra venni. Hét részvény, ami szépet ment: Raiffeisen, de beverte a fejét a havi bollinger tetejébe és az R1 pivot szintbe. Talán még mehet feljebb 22-ig, de a lefelé mutató kockázatok rövidtávon nagyobbak. Aki (legalább részlegesen) profitot realizált a héten, az nem döntött rosszul. Fundamentális kockázat, hogy az orosz-ukrán háború egy napos befejezése választási ígéret, és aki választási ígéretekre teszi fel a pénzét, az szerintem túl naív ahhoz hogy tőzsdézzen. Viszont hosszabb távon kitörési kísérletben van, tehát az eséseket megvenném, ha jönnének (16.7, 14.75). TUI: +72% 18 hét alatt, talán most H&S korrekció 6.8ig, ha letöri a 7,7-et, ami korántsem biztos, de a 6.8nál érdekes lehet. Continental, ez is ellenállásnál van, alatta meg kitöltetlen rés, de kevésbé aggasztó, mint a Raiffeisen, mert hatalmas verésből áll most fel. Hosszabb távon csak felfelé várom, mert a 10 heti mozgóátlagról növekvő forgalommal lőtte ki magát, viszont növekvő elvárások vannak a következő jelentésben, ha nem teljesíti, a drámát megvenném. Thyssenkrupp, +56% 3 hónap alatt! 50 heti mozgóátlagnál van, lehet még 5.4-5.5, de a 3.4-3.6 közé esés valószínűbb, ami megint belépési pont lehet. Aki a héten profitot realizált, nem tette rosszul. Wizz Air, 33% 39 kereskedési nap alatt. Szerintem bull flag és kitör, nem vettem sajnos csak nézegettem. Megnézem, visszamegy-e 1340-70 környékére és ott mit csinál. Renault: naposon már túlvett, szerintem ha korrigál, ez is vehető 40 körül. Hugo Boss, november végén szerintem mindenkit kiráztak belőle, aki stop-lossal tartotta, most már - szerintem - csak azok vannak benne, akik látták ezt a mélypontot és nem ijednek meg ha megint lemegy eddig vagy kicsivel ez alá. Útána nagyott ment, természetesen előtte gyalázták az elemzők, utána meg dicsérték, szokásos. Bennfentes vásárlásokat párszor említettem, igaz ez nem jelent mélypontot, mert nem volt olyan árfolyam az elmúlt években ami mellett nem vették volna. Nem mindenkit érdekel a technikai elemzés! A 200 és az 50 napos hamarosan golden crosst formálhat, és az árfolyam ellőheti magát innen felfelé.Van kínai kitettség, de jóval kisebb arányaiban mint az LVMHnál. Öt részvény, ami szerintem elérte már a mélypontot, de még nem ment nagyot: Stellantis hasonló mint a Renault, csak nincs vezetője így nem ment akkorát. 12.5-nél jó lehet ez is. Douglas csütörtökön jelent. Itt is volt vásárlás, Lobelia, beírtam korábban. Volkswagen: Havi RSI túladott volt, ilyen nem volt még 2020ban sem, csak 2015ben. Most korrigál, talán dupla alj, szerintem nem veszti el a 79.x-et, talán 83nál megáll az esés. Lufthansa: Készül a Golden Cross? Ha a 200 napos mozgó megtartja, ami most 6.3, az 50-as átszúrhatja alulról. Különben fülescsésze-kitörésben van, 7.8-ig. Ha nem, akkor szimbolikusan letöri a 6-ot, vagy akár 5.7, és dupla alj, ez alá nem várnám. X-Fab: 4.4 alá nem várom, Volkswagenhez hasonlóan. S2 pivot szinten ül. Öt részvény, ami nem néz ki jól: OMV, de a 200 havi mozgóátlag megfogta 2022-ben, ez jelenleg 35.42. Mintha a kémiai kitettség miatt olyan ipari cégként kezelné a piac, mint a BASF, és kevésbé energiacégként. A Gazprom-szállításoknak vége, de piaci kereskedésben vásárolnak közvetítőktől olyan gázt, ami orosz, mivel Magyarország és Szlovákia Gazprom ügyfél, és Szlovákia ad el Csehországnak is. Tehát semmi nem történt. SMA Solar, talán a korábbi alj vagy a 10.3 megtartja, de még annyira se pattant fel, mint a Volkswagen és az se igazán szép. PKTM, ismert okokból. Beállítottam egy eladást 19-re, de reálisabb menekülési pont a 13.7 (50 napos mozgó, érdemben nem volt felette másfél éve, illetve ha áttörte, visszateszkor elvesztette, ezért lett 19, hátha felszúr addig). Január végén jelentés, ha lesz még aki jelentsen. Bayer, legjobb esetben is csinál egy dupla aljat RSI divergenciával, de lehet hogy bear flag-et rajzol. Polytec, talán a kettőt szimbolikusan letöri és talpraáll, de nagyon ijesztő ez a vég nélküli lefelé menetelés. Az egész európai autóipar pattant egyet, ez nem. Van valami baj, amiről valakik már tudnak, de mi még nem. Új módszert találtam, William J. O'Neil: How to make money in Stocks alapján - Olyan kitörések keresése, ahol a 10 heti mozgóátlagról elrúgja magát valami kitörő forgalommal. Continental és Renault, Hugo Boss, Wizz Air, TUI AG ilyen, értelemszerűen mivel hetes charton nézi, több éves tartásra ajánlott, és nem zárható ki előtte több napos, pár hetes korrekció. Volkswagennek, X-Fabnek a mostani vagy a következő 2-3 hétben lenne erre lehetősége, a mozgóátlagnál van, de még nem lőtt ki.
Ez egy jó megközelítés, bár meglep, hogy technikai érveid vannak és nem fundamentálisak. Többieknek mi a véleménye? Esni fognak az agyonvert szemetek ha a DAX esik?
Most nem vagyok gép előtt de visszalehet nézni a DAX chartot és arra rávetítve az adott cégek chartját kiderül, hogy a múltban tudták-e magukat függetleníteni a DAX esésétől.
Igen, el tudom képzelni, rotációnak hívják. Egyik szektorból ki, a másikba be, én ezt várom. Létezik crash is, amikor minden esik, indexek, kriptó, arany, nyersanyagok, gyakorlatilag csak a vix és a short etf-ek mennek fel, Te ezt várod. Ilyenkor a piac először lő, és utána kérdez. Tudom, hogy azt írtad hogy a Volkswagennél az autóeladási számok emelkedését várod, talán hó elején írtad, amikor letörte a 80at is? Nem kerestem vissza. Ha az eladások emelkedni fognak, 40-60%kal lesz magasabban az árfolyam, mint hó elején volt. Ha a DAX korrigál 18 ezerre, a kérdés az, hogy letöri-e a korábbi aljat a Thyssen és a VW, és ha nem, az nagyon jó jel. Persze az is kérdés, mitől korrigál majd a DAX. Extrém mértékű vámok, horrorisztikus gáz/olaj ár, háború kiterjedése, fed kamatemelés, kínai export drámai visszaesése, globális piaci összeomlás, stb? Szerintem mindketten értjük, hogy miben nem értünk egyet.
Én pont azért nem hiszem, hogy bármi is aljat fogott volna a németeknél mert a DAX csúcson van. Te el tudod képzelni, hogy a DAX korrigál mondjuk 18 ezerre és ez nem viszi magával a WV-t vagy a Thyssenkruppot?
Siemensnek és SAP-nak van amerikai bevétele, ott meg magasak a számok. Persze ez önmagában nem magyarázza, miért van ATH-n a DAX. Trumpot nehéz bekategorizálni, a vámok negatívak európára nézve (bár BMW, VW rendelkezik ottani gyárakkal), a háború befejezése pozitív, de ebben én nem hiszek annyira, mármint hogy hamar vége lesz.
Nem jöttem rá, hogy lehet 3 egyforma méricskélőt elhelyezni Tradingview-n sajnos. A hozzászólást meg kétszer küldte el. Értelemszerűen 2025/2026 és nem 2125 :)
Értem a rajzoló szándékát, kicsit arányosítok: 2016 rally 426 nap +34% 2020 rally 421 nap +41% 2024 rally meg a rajzon 25 tavaszáig tart és nem novembertől indul, hanem augusztustól, és 20.800nál fullad ki? Észrevételek: idén novemberben nem volt esés az első két rallyt novembertől indítja, a mostanit augusztustól? első két rally 420-430 nap, a mostani meg 100-120? ha novemberi aljtól hozzáadok 30%-ot, ami kisebb mint a korábbi két menet, akkor 24.400 a cél ha az ő augusztusi aljához adok 34%-ot, az is 22.900 időben meg 2125 vége/ 2026 elején lenne a csúcs
Sokminden aljat foghatott, Volkswagen, Thyssenkrupp, stb. Ugyanakkor a DAX ATH-n van, így feltételezem hogy az agyonvert ipari cégek árfolyamára gondolsz, mert az indexek magasan vannak, ha nem is mentek akkorát, mint az USA. Szerintem mindig vannak nálunk jobban értesültek. Jelenleg az ipari cégek árfolyamait nyomasztja: -orosz-ukrán háború -magas energiaárak -vámháborús félelmek -Kína földbe állása -német adósságfék -német kormányválság -francia kormányválság -belső fogyasztás visszaesése Biztos kihagytam dolgokat, mert nem vagyok egy nagy fundamentális/makro elemző. Ha a fenti problémák negyede-fele megoldódni látszana, arról mások előbb értesülnének, mint mi. Például az új német kormány valamelyest fellazítaná az adósságféket és infrastrukturális beruházásokra, pl. vasút és hadiipari megbízásokra szórna el közpénzt. Thyssenkrupp kétszámjegyű lenne hamar. Vagy másik példa: körvonalazódna terv a háttérben a háború lezárására, és jól értesültek tudnák pontosan , mire és mekkora vámot készül kivetni az új amerikai kormányzat. Lehet, hogy feleolyan rossz se lesz, mint ahogy most képzeljük. Az ilyen események csak számunkra történnek váratlanul, és elképzelhető hogy már valakik valami nem nyilvános okból vásárolnak. Persze erre semmi bizonyíték nincs, és lehet technikai jellegű felpattanás további esés előtt. A jövőt se esés, se emelkedés közben nem ismerjük.
Eurós részvények vitasarok