Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 10:40
Előzmény: #60858  Törölt felhasználó
#60860
Nantal45

Őszintén milyen kockázatott látsz egy többlet profilban ?
Ami akár az árbevételt "duplázhatja" is ?!
A H járművek mellett ez miért is volna kockázatos?
Szinte elhanyagolható fejlesztés …..
Most a lerobbant.. évekkel késésben lévő.. gyártói szemmel istentelenül kedvező busz piac idején?
Szerintem ilyen csillagok állása félévszázadonként ha van egy
A Rába busz beindításra ha van kedvező idő akkor ez a mostani !
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 10:31
Előzmény: #60856  herlas
#60859
Jó reggelt!,
Ezzel kell egyetértsek, különösen a pletykára adott első reakció alapján. (Vagy ez már hír, és mostantól adni fogják? :) Menedzsment mondhatna valamit, mert a TPT alapján erre kötelezettségük lenne. Lásd e-star múlt héten!)
Ha lenne olyan terv, amivel részvényesként jól lehet járni, akkor már hosszú tömött sorokban mennének a nem gyengén bennfentes fideszcsíkok a kötéslistán, és napi limiten ülnénk. Ezek után az a kérdés, hogy szimpla kamu a cikk, vagy valami sötét viharfelhő települ lassan a cég felé.
Ne felejtsük, tavaly az ajánlat kapcsán Hegmanné az NFM-ből szó szerint lenyilatkozta, hogy gondosan előre megtervezték a tranzakciót, az időzítést. Sajnos eddig a bizalomra nincs okunk, csak nyugtató szavak vannak, de a kést továbbra is szigorúan a részvényesek torkához szorítják.
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 10:11
Előzmény: #60842  tigus7313
#60858
...hmm...!

...Veled értek egyet, de kissé sarkosabban...!
...a buszgyártást (összeszerelést, karosszériát, stb.)csinálja más...!
...ahhoz, hogy EGYBEN lehessen "foglalkozni" ilyen gyártmánnyal, nincs meg az irányító, fejlesztő, piaci "ráció" (egyelőre!)...!!!
...a kockázata, - oly óriási, a mai világban -, hogy csak a "hülye" vállalja ezt fel...!!!
...csak az irányítását, egy ilyen "öszletnek", LEHETETLEN "ésszel győzni"...!
...pláne, Magyarországon, a naponta "ömlő" új jogszabályok kiszámíthatatlan világában...!
...szinte kizárt, hogy ilyen menedzsert, szerződtetni tudnának...!
...Pintért, - szerintem -, kicsi korában, az édesanyja, nemigen ejtette a fejére...!
...:-)))...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 10:06
Előzmény: #60856  herlas
#60857
Külföldi megrendelők miatt ez nem valószínű!
Tőzsdei jelenlét a Rábának szinte lételeme!
herlas 2012. 10. 29. 10:03
Előzmény: #60853  pancserlama.
#60856
Érdekes gondolatmenet, egy racionális magyarázat az állam beszállására. De a tőzsdéhez való negatív hozzáállásukat látva az is benne van, hogy előtte kicsit feljebb jön egy második ajánlat névérték környékén. Aztán kiszorítás, kivezetés következik, azaz nem élvezhetünk a felfutásból szinte semmit. Ha ezt tervezik, akkor a menedzsment vásárlása egy ügyes, kockázatmentes húzás.
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 09:59
Előzmény: #60854  Törölt felhasználó
#60855
a magyar cégek mikor jelentenek Q3?
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 09:57
Előzmény: #60853  pancserlama.
#60854
Fejben jó.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 09:23
Előzmény: #60849  pancserlama.
#60853
Csak fejbe számolva
És csak a szokásos nagyságrendekben gondolkodva.
A magyarországi buszpark kb köz 8 +2 magán
Ebből hozzávetőleg 30 % sürgősen cserére szorul, folyamatos szinten tartás pedig 10-12 %
Szóval, ha 3 éven belül akarunk normalizálni akkor az első 3 évben minimum 2 e buszt kell cserélni
Ez nagyon a lájtos verzió, én 2,5-3 e buszcserét tartok valószínűbbnek az első 3 évben !
Maradjunk a 2,5 évi buszpiacnál, ha ennek a 20 % (könnyedén ) biztosítja a Rába akkor az az alvázakkal és egyébbel 40-50 % !!
Szinte elképzelhetetlen ha átlagosan 50 m ra taksálunk egy buszt !
Valamit hibásan számolok?
Nem jó helyre tette a fenekét az állam mikor Rábát vásárolt ?
Hogy van e pénz erre ?!
Van, volánok ülnek a zsén és várják hogy felszálljon a füst.
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 09:16
Előzmény: #60849  pancserlama.
#60852
hajrá Rába!
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 08:50
Előzmény: #60850  Törölt felhasználó
#60851
Jó reggelt Nektek is!
Törölt felhasználó 2012. 10. 29. 08:46
Előzmény: #60849  pancserlama.
#60850
Jó reggelt neked is! :)
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 29. 08:36
Előzmény: #60848  pancserlama.
#60849
Jó reggelt !
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 28. 17:19
Előzmény: #60842  tigus7313
#60848
Még valami
Nincs elég magyar buszgyár és nem is 500 db ről van szó !
A park lecserélése az első pár évben jóval tőbb (meglévő gyártók melett is) addigra belehet keleten vezetni (azer.,... stb)

Szóval ütős profilbővités ez !
2015 re be is érhet a Rábánál
Ma még hihetetlen egy 50-100 közti árbevétel, akár mondjuk a 100 hoz közelebbi érték !?

Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 16:26
Előzmény: #60846  Törölt felhasználó
#60847
...és honnan van pénz?
A múlthéten jelentették be ezt a kis 3.2 milliárdos üzletet. Minden fronton növekednek a volumenek.
A múltkori bejelentés, amikor bejelentették, hogy új alvázak a HAMM-nak és az éves megrendelés helyett 3 éves keretszerződés...
A bányászati vállalat Scania megrendelése...
A Suzukikat a kis fogyasztásuk miatt veszik kint is, felszerszámozták az új ülések gyártásához...
Szóval pénz van. Erre bankhitel is lesz. ...és megrendelés is. Ha valóban beindul. De így nyer értelmet az állami "szerepvállalás".
Pályázati pénzeket még hiányolom, de ami késik...
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 16:17
Előzmény: #60845  Törölt felhasználó
#60846
...és az árfolyam?
Le sem írom.
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 16:16
Előzmény: #60844  pancserlama.
#60845
Tökéletesen egyetértek.
Az Ikarus márkanév megszerzése sokat lendítene...egy kelet felé terjeszkedéssel megfejelve.
...és nincs kétségem afelől, ha beindulna a Rába-Ikarus (de akár csak simán Rába busz), akkor (nem mondom meg, honnan gondolom, így a 2/3 kapcsán), de a BKK, BKV, DKV, SZKV, összes KV, FKF Zrt, MÁV, VÁM, HM!, PM, BM, OTP, Csendőrség, Büntetésvégrehajtás, etc...innen rendelné a buszokat. Az OTP pedig hitelezne.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 28. 15:41
Előzmény: #60842  tigus7313
#60844
Szerintem nem felüről van nyomás
Pár éve Győrben ... de aszem Bajnai vonal is már mozgolodott ebben az ötletben.
Inkább úgy érzem fent jónak érezték, bólintottak és beszálltak (persze jócskán bevásároltak )
Ikarus jelenkeg kevés,esetleg ha Rába tulajdonba kerülne ....
Tigus, ez kormányokon átívelő Rába léptékben iszonyatos nagyléptékű téma
A Rába elmúlt 15 évében ilyen elképzelés, lehetőség még nem volt!
Ha konkrét jelenik meg a Rába ujra nagy cég !
Az árfolyam pedig ...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 28. 15:26
Előzmény: #60841  Törölt felhasználó
#60843
Szerény becslés

+3-5 mrd tőke igény
+300-500 létszám
+20-30% árbevétel

Akár "telek" fedezi is !
De az emelést sem zarnám ki !
Viszont mit tudhatunk energia vonalon ?
tigus7313 2012. 10. 28. 15:21
Előzmény: #60838  pancserlama.
#60842
motort is gyártott a Rába (nem is rosszakat)
aztán abba kellett hagyni. nem véletlenül. (piac eltűnt, drága lett volna fejleszteni, stb.)
úgy, mint a buszgyártást is. ezt sem véletlenül.

igaz egy buszgyártást olcsóbb újraindítani, mint egy motorgyárat, de minek is kellene?

van elég magyar buszgyár, szinte mindegyikbe a Rába szállít futóművet.
ez a cégnek elég is, illetve ott van az S91, ami persze nem kell a magyarnak, így kénytelen Skandináviában próbálkozni.

szóval mire is kellene egy új buszgyár?
a magyar piac biztos nem elég hozzá!!
A Volán buszokra ott a Kravtex, esetleg Ikarus, a BKV meg nem magyarbarát egyelőre (nincs elég tapasztalat, meg bankhiteles maszlaggal, az új Rába busz miért lenne más?)

de ha mégis lenne hirtelen pénz a buszbeszerzésekre...,
még futóművet sem érdemes fejleszteni, gyártani 500 db-os sorozat alatt.

szóval piac nélkül, elképzelés nélkül ez csak egy veszteségforrás, ami ráadásul felülről erőltetett.

lehet-e erre multinacionális viziót alapozni, mert engem inkább óvatosságra int, főleg ha majd tényleg lesz belőle valami, és a Rába nem fogja kommentálni....
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 14:35
Előzmény: #60838  pancserlama.
#60841
Tőke?
Az indulást megoldják, efelől nincs kétségem. ...és aztán folyamatos megrendelések, mo-i buszcserék...időszerű.
Nem a gyárudvarnak tenyésztenék a buszokat, az biztos.

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók