Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 14:32
Előzmény: #60839  pancserlama.
#60840
Szép lassan minden vágyad beteljesül rábával kapcsolatban amiről itt a fórumban írogatsz 1 éve...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 28. 14:25
Előzmény: #60838  pancserlama.
#60839
Hűsítő
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 28. 14:23
Előzmény: #60836  tigus7313
#60838
Kb. egy éve párhónapig beszélgettünk erről a témáról (zászlóshajó.. multinacionális cég…stb)
Akkor pár hősítő kontra vélemény után hajlottam arra, hogy fantáziálok és lilaköd…stb
DE
Újra kezdek hinni az 1 éve felvázolt „giga” léptékben
Fel sem tudom mérni,sem időben sem árbevételben vagy növekedésben a léptéket a nagyságot.
Viszont annyival kiegészítem a cikket, még ha fellelhető benne negatív hangvétel is a cél távlatilag is sikerre van ítélve !
Hallgatólagosan a baloldal elvi támogatását is élvezi, a pletyka szerint az elvi ötlet nem ebből a ciklusból ered!
Szóval, ha lassan is, de a malmok őrölnek?!
Ami foglakoztat honnan lesz a tervekhez a TŐKE?!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 28. 14:02
Előzmény: #60836  tigus7313
#60837
Én ülök és nézek magamelé !
Próbálom a saját információimba illesztve a hírt értelmezni !
tigus7313 2012. 10. 28. 13:50
Előzmény: #60834  Törölt felhasználó
#60836
vegyesek az érzelmeim...
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 13:19
Előzmény: #60833  Törölt felhasználó
#60835
A link:
link
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 13:18
Előzmény: #60833  Törölt felhasználó
#60834
Titokban formálódnak az állami buszgyár tervei
X MOST ÉRKEZETT
IPARI FÜLKEFORRADALOM - MAGYARORSZÁGI AUTÓBUSZGYÁRTÁS
2012. október 28., vasárnap
Szerző: Muck Tibor

--------------------------------------------------------------------------------

Címkék: autóbusz; járműipar; Rába; autóbuszgyártás; buszgyártás; magyar busz; Ikarus; magyar buszgyártó; rába állami felvásárlás; buszgyár;

Miközben az évtizedes múltú gyártók egy két éve tartó vásárlási stop miatt padlón vannak, az iparág megmentésének jelszavával a kormány a Rábából akar buszgyártót faragni.



A magyar állam, kerül, amibe kerül, saját autóbuszgyárat akar magának. Méghozzá majdhogynem titokban. Kormányzati berkekben hónapok óta készülget egy úgynevezett nemzeti autóbuszprogram, amelyről mindmáig nem közöltek részleteket; az eddigi legfontosabb konkrétumot egy szeptember végi vasúti konferencián árulta el a fejlesztési tárca államtitkár-helyettese, Schváb Zoltán. A programnak, mondta, a Rába államosítása volt az első lépése. Azé a Rábáé, amely 1999-ben már megpróbálkozott a saját buszgyártással, majd két év múlva fel is hagyott vele, mert veszteségesnek bizonyult. Idén májusban Pintér István vezérigazgató ki is jelentette, hogy cége csak futóművekkel és alvázakkal tud hozzájárulni a hazai buszgyártáshoz. Ám a Rába részvényeinek 73,7, a szavazati jogoknak pedig a 76,8 százalékát birtokló magyar állam képviselői a jelek szerint máshogy határoztak. Szeptember végén a győriek szűkszavú közleményben adták hírül, hogy „a stratégiai termékkör (...) városi, elővárosi tömegközlekedésre alkalmas közúti járművekkel egészülhet ki”.

Egy dologban igazuk lehet a Rábát szorongató politikusoknak. Az Ikarus a legszebb éveiben 12 ezer embert foglalkoztatott, beszállítóinál pedig további tízezrek dolgoztak. Szakértelmük érték, hiszen a buszgyártásban fontos versenyelőny a begyakorlott munkáskéz. A buszipar ugyanis – az óriási sorozatszámok miatt magasan automatizált személygépkocsi-gyártással ellentétben – világszerte a rutinos szakemberek munkájára épül.


BKV busz felújítása Székesfehérváron. Merre van előre?

Fotó: Muck Tibor

Ez a szakértelem azonban nem hever parlagon. Több egykori Ikarus-gyáregység, mint a móri ülés- és a szegedi ajtógyár, ma is működik (előbbi a Rábáé, utóbbi a Műszertechnikáé). Más gyárak külföldi kézben élnek tovább, a német ZF például az egykori Csepel Autótól vette meg az egri sebességváltógyárat, amelyben előtte két évtizeden át az ő licence alapján termeltek. Tucatnyi kisebb-nagyobb buszgyártó vállalkozás is alakult, részben az egykori Ikarus romjain. Némelyek kisteherautók alvázára építenek kisbusz-karosszériát, néhányan pedig valódi nagybuszokat gyártanak (lásd Gyártók és gyártmányok című összeállításunkat). Utóbbiak kapacitása bőségesen elég, hogy a hazai igényeket lefedje.

A kormány azonban nem elégedett meg ennyivel. A nemzeti autóbuszprogram létéről elsőként nyilvánosan – a szeptember közepi mátyásföldi Ikarus-napon – beszélő Szatmáry Kristóf államtitkár szerint az a cél, hogy „akár állami szerepvállalással” „ismét megindulhasson a hazai buszgyártás, mégpedig lehetőleg az Ikarus autóbusz gyártása”. „A márkanév megszerzésének érdekében már megindultak a tárgyalások” – árulta el a gazdasági tárca államtitkára.

A márkanév ugyanis a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó Műszertechnika-Holding birtokában van, ők pedig aligha könnyen mondanak le róla. Már csak azért sem, mert maguk is készítenek buszokat ezen a néven. Pontosabban készíttetnek: 2010-ben megállapodtak az Auto Rad Controlle Kft.-vel, és a kis szigethalmi cég buszait azóta Ikarus márkanéven árulják. Az ötlet bejött. Előtte a szakmabelieken kívül alig hallott valaki az ARC járműveiről, átcímkézésük után viszont a hazai gyártás újjászületésétől volt hangos a sajtó, pedig nagy változás nem történt: a régi néven 49, Ikarus logóval pedig eddig 50 darab ugyanolyan buszt építettek.

Arról, hogy még e másodvirágzására készülő névvel sem sikerült több kocsit eladni, nem elsősorban a gyártók tehetnek. A kormány, miközben úgymond „meg akarja indítani” a hazai buszgyártást, a pénzhiány miatt amúgy is szűkülő piacot egyszerűen bezárta. A közforgalmú közlekedési vállalatok összesen 8300 buszából 6300-at futtató Volánoknak, átszervezésük szükségességére hivatkozva, két éven át, jövő januárig megtiltotta, hogy új autóbuszt vásároljanak (HVG, 2012. október 19.). A hazai gyártóknak nem maradt más választásuk, mint hogy megpróbálják a lehetetlent: megrendelés nélkül életben maradni.


Fotó: HVG

A legtöbb kockázatot a piac legnagyobb szereplője, a Credo buszokat gyártó győri Kravtex vállalja: takaréklángon, de folyamatosan termel, mivel nem akarja szélnek ereszteni a rutinos dolgozókat. A HVG munkatársának ottjártakor másfél száz autóbusz sorakozott a gyárudvaron. A készletek felduzzasztását a cégcsoportba tartozó Kühne által gyártott mezőgazdasági gépek értékesítéséből és nyugati buszgyáraknak végzett bérmunkából tudják finanszírozni – de nyilván nem a végtelenségig.

Ellentétes stratégiát követ az Ikarus nevet használó csoport, amely az idén egyetlen új buszt sem gyártott. Addig, amíg nem tudják kihasználni a birtokukban lévő márkanév marketingértékét, a BKV öreg buszainak felújításával hasznosítják a hatalmas székesfehérvári gyártelep egy részét.

Nem kockáztatja meg a raktárra termelést a legnagyobb hazai kocsiszekrénygyártó, a NABI sem. A tengerentúli megrendelésekből élő magyar–amerikai vállalat mátyásföldi és kaposvári üzemében csak karosszériákat készítenek a cég alabamai gyárának. Komplett autóbuszt az utóbbi három évben mindössze két darabot építettek Magyarországon, az új típus ugyanis éppen akkorra készült el, amikor beütött a piacstop. Kifejlesztésének fölöslegessége miatt, és mivel a karosszériáknak a Föld másik felére szállítása az üzemanyagok árának emelkedésével egyre drágább, az Alabamában működő NABI-központban mind határozottabban megkérdőjelezik a magyarországi termelés létjogosultságát.

A meglévő gyártók tehát már padlón vannak. Az államosított Rábát viszont, amelynek a buszösszeszerelés csak a 2001-es évben 527 millió forintos üzemi veszteséget okozott, újabb hasonló kalandba hajszolja bele a kormányzat. A győriek „a nemzetközi kapcsolatok erősítése révén”, azaz valószínűleg licencvásárlással indítanák be a gyártást – olvasható ki a Rába közleményéből. A HVG információi szerint a svéd Volvóval tárgyalnak. Ez a recept, amivel az ezredfordulón már felsültek, mindenesetre sokkal gyorsabb eredményt ígér, mint a saját fejlesztés. Akár arra is esélyt kínál, hogy valamelyik politikus még a 2014-es választások előtt bejelenthesse: a nemzeti ügyek kormánya létrehozta a „nemzeti autóbuszt”.

MUCK TIBOR
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 13:16
Előzmény: #60832  Törölt felhasználó
#60833
Én is jósoljak?
Bár igyekeznek negatív felhanggal befejezni a cikket, de erre én brutális emelkedést várok.
...és még a múltheti hír sem épült be igazán:
Törölt felhasználó 2012. 10. 28. 10:57
Előzmény: #60831  cree1
#60832
Jó kérdés, jósoljak? :)
Elég vegyes a kép az üveggömbben, de a kontúrok adottak. Szerintem 80% eséllyel egy fidesz és jobbikmentes nagykoalíció Bajnai mögött. 10-10% jut egy fidesz vagy egy jobbik kormányra. (A koalíciójukkal nem számolnék, csak ha Vona vagy Orbán közül az egyik szó szerint meghal előtte. Két tökegyforma dudás, kicsit más törzsközönséggel.. Lehetetlen.)
Nyilván semmi másban nincs egyetértés, mint a fidesz és az alkotmányos rend megmérgezésére tett kísérletben pozícionáltak eltakarításában, alkotmány és AB hatáskörök visszaállítása és a korábbiakat messze meghaladó bebetonozása, 2/3-os ámokfutás blokkolása örök időkre. Ezért aztán az egyes területek sorsa erősen függ majd a pénzügyi mozgástértől, és hogy kik kapják meg. A tárcaleosztást még nem mondanám meg név szerint. :) De pl. Szanyi kapitányt biztos nem húzzák elő induláskor, mert az kb. Budai Gy. színvonala. Szekeres elképzelhető,ha túléli a grippen sztorit. Bajnai, Oszkó helye fix és meghatározó, és fő vonalakban azt tippelném, hogy a kiugrott fegyveres szakszervezetiek megkapják a belügyet, hogy kipucolják Pintér embereit mind a belügyből, mind a budapesti éjszakai életből is, LMP: oktatás, környezetvédelem, szocik: egészségügy, esetleg HM, de szerintem utóbbi komoly marakodás tárgya lesz. A többi tárca és a pontos billegő hatáskörök az erőviszonyoktól függően osztódnak újra köztük.
Ha jól olvasok a sorok között, akkor a DK-t és Gyurcsányt addigra a szocik kinyírják a Grippen aktával, így velük sem számolok, esetleg onnan pár embert visszafogadnak.

A legnagyobb nyertes az AB (mérséklet tagjai és az elnöke) lesz. Az MNYP elszabotálásával megvásárolták a túlélést, és most majd a mennybe mennek, elpusztíthatatlan garanciákkal körbebástyázva. Handó Tünde, médiakontrollerek azonnali lapát és elszámoltatás. Új MNB elnök személyétől és ténykedésétől függően lesz megfojtva vagy békén hagyva.

Szóval jogrend és társadalmi berendezkedés normalizálása. Szerintem ebben szempont lesz, hogy a 2/3 nélküli fidesz számára is megfeleljen, ezért nem lesz gyors menet. Hasonlóan nem számítok komoly sebességre az egyéb területeken sem. Gazdaságpolitikában számolok egy azonnali erős liberalizálásra, némi privatizációval (MOL, Rába elsők között, de csak részben! MOL-t kb. felezik, Rábát harmadolják.). Eleve ezt várja mindenki, és így van vele a legkevesebb gond. Hagyni kell az embereket dolgozni. Jobban is értenek hozzá, mint a politikusok, és még adót is fizetnek..
Emellett legalább részben fizetős EÜ, alulról felzárkózó, felülről befagyó nyugdíjak, emelkedő korhatár, tovább halódó MNYP, élénkülő banki tevékenység. Simulékonyabb EU-n belüli külpolitika, és ezzel együtt növekvő EU támogatások és mozgástér a felhasználásban (csak, hogy legyen kontraszt). Ennek része lesz EU által diktált dolgok teljesítése is. pl. termőföld, és mindenféle piacnyitások.. És ezek mentén komoly viták, hogy mi a hasznos, és mi az árulás. Nehéz ügyek egytől egyig.
Komoly csendes leszámolások és látványos perek a belügy, a titkosszolgálatok és az EU-s pénzek környékén, és ezzel párhuzamos 1000 MRD nagyságrendű fideszes vagyonkimentés külföldre, de szerintem ez utóbbi már zajlik..

Egy biztos: nem lesz nyugalom.
cree1 2012. 10. 28. 09:52
Előzmény: #60827  Törölt felhasználó
#60831
Nem az a kérdés, hogy megy-e a Fidesz, hanem hogy ki jön? Szanyi, Szekeres? Amíg a szavazókat a pártok hozzák, addíg ne legyen illúziód, hogy ők is fogják megmondani, mi legyen. BG lehet, hogy jót akart, a neki rendelt 20 hónapban, de semmit nem tudott csinálni, mert a frekció fogja volt...
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 27. 19:25
Előzmény: #60829  pancserlama.
#60830
bocs 350
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 27. 19:24
Előzmény: #60827  Törölt felhasználó
#60829
link

Kinek kell az az istenverte hitel?
IMF ?
Béla felmenője a moszkvai nagycirkusz Kolimai kirendeltségén volt kötéltáncos
Ez ahhoz képest már… mit mondjak? Színvonal !
Ha nem akarják felvenni ne vegyék, de hülyét nem kéne csinálni mindenkiből.
Ft valahol előbb utóbb úgy is megnyugodna, lőjük be a pl.250 et és kész, de hogy a (fél?) világ rajtunk röhög belépő nélkül ez már túlzás?!
MKY 2012. 10. 27. 12:46
Előzmény: #60827  Törölt felhasználó
#60828
Nagyon-nagyon igazad van! Csoda az EU még eddig is tűrte Orbán packázását és köpönyegforgató kétszínű színjátékát. Aki hazudik az lop is !
Törölt felhasználó 2012. 10. 27. 12:28
Előzmény: #60825  pancserlama.
#60827
Józan számítás alapján nem maradhatnak. Az EU (a németek) ki fogja végezni Orbánt gazdasági vonalról, mivel Viktor élősködő EU felfogása és folyamatos kétarcú keménykedése veszélyt jelent a rossz példájával (EU-s játszmákban is és bizonyos területeken a nagy cégeiknek is). Így célszerű időben példát statuálni.
Másrészről, ha lezúznak minket, akkor ezzel még olcsóbbá és kiszolgáltatottabbá tudják tenni a magyar munkaerőt a német cégeknek.
Ezek alapján a logikus döntés Viktor ellehetetlenítése. Főleg, ha a többi helye elkezd stabilizálódni a perifériás keringés. Akkor még kockázata sincs egy magyar belpolitikai (és ezzel együtt gazdasági) válságnak.
Egyébként szerintem épp most kapja az "instrukciókat" a német cégek vezetőitől a zárt tárgyaláson. Gondolom este majd lesz egy semmitmondó sajtóközlemény, meg még 3 barázda Viktor homlokán.
Nagyon sokba fog ez kerülni az országnak, és a devizahiteleseknek. De a fidesz meg fog bukni, az exportőr cégek meg örülhetnek a folyamatosan gyenge forintnak.

Amúgy a fidesznek sem érdeke megnyerni a következő választást, mert akkor ugyanúgy fognak járni 8-10 év múlva, mint a szocik az elmúlt 2 évben. Hajszál híján totális megsemmisülés, és elszegényedés. Miért is?
Láthatóan nincs gazdasági élénkülés, és ha Matolcsy ámokfutását valaki nem fékezi meg _most azonnal örökre_, akkor legalább a következő ciklus második feléig reménytelen az érdemi regeneráció. Vagy még tovább. Azaz bárki is lesz a következő kormány annak még ugyanilyen háborús költségvetésekkel kell számolnia annak a politikai hatásaival.
Ha a fidesz nem bukik 2014-ben, akkor majd 2018-ban szenvednek egy totális megsemmisítő vereséget. És akkor fognak jönni a számonkérések, vélhetően a Jobbiktól, vagy még agresszívebb párttól. Börtön, vagyonelkobzás sima ügy, de szerintem nem vagyunk messze az első politikai bérgyilkosságoktól sem. Ennél jobb a soft landing, és 4 évig a valahol 30+-10% körüli aránnyal fikázni Bajnait ellenzékből. A parlamentbe szinte be sem kell járni, hogy fizetést kapjál. Aranyélet a most felhalmozott monopóliumok hasznából.
Törölt felhasználó 2012. 10. 27. 11:53
Előzmény: #60824  Törölt felhasználó
#60826
Szerintem meg egy cég ha házon belül megfelelő hozamú és megtérülési idejű projektet lát, akkor azt meg kell csinálnia, akár beleillik a profilba, akár nem. Főleg, ha az energiaköltség jelentős faktor az alap operációban..
Az esetleg hiányzó szakértelem általában megvásárolható.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 10. 27. 07:00
Előzmény: #60801  Törölt felhasználó
#60825
Jó reggelt !
És ha maradnak még ?
Törölt felhasználó 2012. 10. 26. 23:06
Előzmény: #60822  Törölt felhasználó
#60824
...hmm...!

...talán, hasznos itt, egy közmondás: "a suszter maradjon a kaptafánál"...!
...de a szeme, meg a keze, legyen rajta...!
Bagi 2012. 10. 26. 17:39
Előzmény: #60821  Törölt felhasználó
#60823
859
Törölt felhasználó 2012. 10. 26. 17:26
Előzmény: #60820  cree1
#60822
Én mernék nagyobbat is álmodni, de energiahatékonyságban valóban lehetne sok mindent mozogni akár házon belül is, de a bővebb környéken főleg. A RESZ sem véletlenül volt kiemelt célpont az E-star történetben.
Egyébként nálam a munkahelyteremtő volt a tipp a 9 delikvensre, és nem igazán a forrás volt a problémám, hanem az, hogy a bejelentés tükrében az látszik, hogy szándék nincs a Rába állami támogatására és nem a jogcím/anyagi lehetőség hiányzik. :(
Törölt felhasználó 2012. 10. 26. 17:03
Előzmény: #60820  cree1
#60821
egy zárót majd valaki írjon.
köszönöm.

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek