Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
buythedip 2025. 04. 03. 22:54
Előzmény: #6217  buythedip
#6220
Még az jutott eszembe, hogy pánikhelyzetben inkább fogadja el a maradék részvényes a felvásárlási ajánlatot mint nyugodt helyzetben. A következő negyedéves jelentések tartalmát ők ismerik előre, mi nem.
buythedip 2025. 04. 03. 22:20
Előzmény: #6177  Peti84
#6219
Kérdés, hogy pláne zuhanó USD mellett ez hogy fog megvalósulni.
Persze bereccsentheti a gazdaságot is, akkor mindenki menekülne kötvényekbe, és a leeső hozamok miatt az államadósság finanszírozhatóbb lenne. 1 Trillion évente a kamat, magasabb mint a védelmi költségvetés, és majdnem kétszerannyi mint amennyi adót a cégek befizetnek.
buythedip 2025. 04. 03. 21:08
Előzmény: #6217  buythedip
#6218
2001, nem 2011
buythedip 2025. 04. 03. 21:08
#6217
Douglas
Tények:
Százvalahányéves magáncég volt, és 2011 végén tőzsdére vitték.
14 hónap alatt esett 57%-ot, majd megindult felfelé. Utána felment 300%-ot. (Áprilisban kezdett emelkedni, ha valaki babonás).
2013-ban kivezették, talán a Müller is meg akarta venni, de eladták private equitynek, €39 az utolsó ár, amit a charton látok, de akkor voltak benne könyvesboltok meg ki tudja még mi, ami ma már nem része.
2015-ben a CVC-hez került.
2024 március végén újra bevezették, 2.8Mrd € piaci kapitalizációval, 34.2M db részvény @26€ (volt 3MRd adósság is), a piac egy -12%-kal jelezte az első napon, hogy nem felejtették el a 2001-es bevezetést.
A kibocsátók az adósság csökkentését hozták fel okként, a fórumok, amiket én olvasok, már akkor a korábbi események megismétlődését feltételezték, tehát hogy ki lesz vezetve.
A bevezetés óta 15.7M db részvényt vettek meg jelentésre kötelezettek, nagyrészt bennfentesek, de előtte is volt nekik. Hetven százalék feletti az insider arány már. Ez alátámasztja a kivásárlási elméletet.
Viszont a kivásárlási árnak az utolsó 6 hónap átlagárából kell kiindulnia, és mivel a chart úgy néz ki, mint egy szánkópálya, ez napról napra kisebb lesz. Kb 250 kereskedési napot feltételezve évente a 6 havi átlag ma 18.15.
Jelenleg 1.15Mrd a piaci kapitalizáció és nem bocsátottak ki új részvényeket.
A bennfentesek úgy vásárolták 26-tól 11-ig, mintha kötelező lenne.
Kérdés, mihez kezdenek most, de nem tudom, mi más jöhetne a kivásárláson túl.
Lehet hogy a piac nem talál magára pár hónapig, és hónapról hónapra alacsonyabb áron vehetik meg a maradékot. Viszont a nagyja náluk van már. Kérdés, mivel lennének elégedettek ha 26-ért öntötték rá az emberekre, megvárják hogy az átlag 13 legyen és azt fogják ajánlani?
buythedip 2025. 04. 03. 19:52
#6216
Most megnéztem, Magyarországon is 30+ márkától lehet kb 200 féle modellt venni, ha a motorváltozatokat, kombit, elektromos verziót is egynek veszem.
buythedip 2025. 04. 03. 19:45
Előzmény: #6213  todi
#6215
Mármint az amerikaiaknak a Stellantisról a Jeep jut eszébe.Az eltérő Jeep modelleket eltérő helyeken szerelik össze, Kínában, Olaszországban, Brazíliában, Mexikóban, Indiában és 5 amerikai gyárban.Aki nálam jobban ért hozzá, az megírhatja, mik a fő pénzkereső modellek, és azok honnan jönnek és hová mennek.
Valószínűleg az elmúlt heteket azzal töltötték a menedzserek, hogy megpróbálták maguk is megérteni, honnan jönnek az autók és hová mennek.
Én azért feltételezem hogy Amerikában az ott leginkább keresett modelleket szerelik össze.De a vámháború nem nekik való, weboldaluk szerint 24 országban tartanak fent 52 üzemet 93 különféle modell gyártására.
https://fiatgroupworld.com/stellantis-facilities/
Kérdés persze, hogy szükséges-a a világnak hogy 13 cég 50+ autómárkát gyártson egyszerre. És márkánként hány modell lehet? A Stellantis 13 márkából 93 modellt csinál, akkor kb 400-500 autómodell lehet egyszerre kapható.
https://i.redd.it/xgc0sjz8a9wb1.jpg
oldrider 2025. 04. 03. 19:33
Előzmény: #6211  todi
#6214
Valószínűleg értelmetlen is erre továbbiakban szót fecsérelni. Volt 29,xx€ átlagod, most pedig vettél 25€ körül. Hibáztam, hogy ezt hígításnak véltem!
todi 2025. 04. 03. 19:31
Előzmény: #6210  buythedip
#6213
Az amerikai gyártás itt inkább előny mint hátrány. Mexikóban pedig a a VW és a Mercedes is gyárt.
buythedip 2025. 04. 03. 19:31
Előzmény: #6206  thinkpositive
#6212
Nekem UBM Development-em van ingatlanos, és az esett, igaz kevesebb mint egy százalékot.
todi 2025. 04. 03. 19:28
Előzmény: #6209  oldrider
#6211
Nem sértődtem meg mert nincs miért.
buythedip 2025. 04. 03. 19:25
Előzmény: #6187  todi
#6210
Stellantist Amerikában Jeep gyártóként tartják számon (Chrysler, Dodge, RAM Truck is oda tartozik, de Chrysler már csak egyféle minivant gyárt). Kanadában (Windsor, Ontario), és Mexikóban is gyárt (Saltillo), így ideális céltábla a Trump adminisztrációnak.
Nagyobbik baj, hogy 2024-ben a bevételek legnagyobb része jött Amerikából, 63.45B, ami 41.63%, utána Európa 58.84. Lehetséges hogy jobban célkeresztben is van a Jeep márka miatt amerikaiak szemében, illetve ezek a márkák ott sem a győztesei az autóipar változásainak, illetve a várható áremelkedés és a gyengülő fogyasztás is vészjósló kombináció.
BMW-nél harmadik, Mercedesnél második a listában USA mint bevételi forrás. Volkswagennél a 324B bevételből 67B volt North America, amiben talán Kanada is benne lehet.
oldrider 2025. 04. 03. 19:08
Előzmény: #6208  todi
#6209
Egymásközt szoktuk mi kisbüfik a hígítás kifejezést használni. Buffeti magasságokra is rá lehetne húzni, de amely mennyiségek adásvételénél az ilyen fundoknál szó van, ott mint befektetési szándék szokták kommunikálni. Ha sértő volt számodra a hígítás kifejezés, akkor visszavonom. Te is befektettél ismét Vonoviába - maradjunk ennyiben, ha így elfogadod!
todi 2025. 04. 03. 18:51
Előzmény: #6207  oldrider
#6208
Azt szokták használni de akkor ha a cél az átlagárad csökkentése. Ha pl Buffett vásárol még egy részvényből, hogy növelje a részesedését egy általa jónak tartott cégben akkor senki nem mondja, hogy az öreg higított.
oldrider 2025. 04. 03. 18:42
Előzmény: #6205  todi
#6207
Ezt nem tudom, de a hígítás kifejezés forgott eddig közszájon a fórumon arra a tevékenységre, ha valaki teleszedte magát bármely részvénnyel, utána pedig olcsóbban vásárolt hozzá. Ezek szerint ez a kifejezés, szóhasználat nem helytálló.
thinkpositive
thinkpositive 2025. 04. 03. 18:21
#6206
Az ingatlan szektor ma mindent vitt. Közvetlen mögöttük a Nordex. :D
todi 2025. 04. 03. 18:05
Előzmény: #6204  oldrider
#6205
És ha magasabb áron veszek még részvényt akkor sűritem a részvényemet?😂😂😂
oldrider 2025. 04. 03. 18:02
Előzmény: #6200  todi
#6204
Alap végzettségem vegyész. Ha bármely töménységű oldathoz bármilyen kismennyiségű hígabb oldatot öntök, azt hígítottam, koncentrációja csökken. Közgadasági szemlélettel nézve (gazd főiskolát is végeztem), ha több bankjegyet nyomtatnak  mint azt a gazdasági mutatók indokolnák, akkor hígítják a pénzt. Ez vezet többek között az inflációhoz. 
Ha olcsóbban veszek részvényt, az
addigi átlag áramnál, akkor ezek szerint nem állja meg a helyét az a kifejezés, hogy hígítottam. 
todi 2025. 04. 03. 17:38
#6203
Puma erlebt einen Chefwechsel, da Arne Freundt wegen strategischer Differenzen zurücktritt und Arthur Hoeld ab 1. Juli übernimmt. Das Unternehmen rechnet 2025 mit sinkenden Ergebnissen aufgrund von Handelsspannungen, vorsichtigen Verbrauchern und Wechselkursschwankungen
Puma főnit cserél és csökkenő 2025-ös eredményeket vár.
tibcsi5
tibcsi5 2025. 04. 03. 17:32
Előzmény: #6201  tibcsi5
#6202
Az oké, hogy autóipar, de tudtommal a fegyverkezéshez és a védelmi kiadásokhoz is van köze. 
Ezért is vettem bele. 
Kíváncsi leszek a folytatásra. 
tibcsi5
tibcsi5 2025. 04. 03. 17:29
#6201
Infineon másfél hónap alatt majd 30%-ot esett! 🙁
32 körül belevettem. 
Egyelőre cumi!

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek