Egy srác redditen összefoglalta a legfőbb alternatív hajtású kamionok főbb paramétereit. Sajnos nem adta meg a forrásokat, kettőbe beleteszteltem és a hatótáv hiteles volt. Itt szétszedhetjük picit jobban. While HYLN clearly intends to focus on long-haul based on interviews and the presentation, they do lay out their total addressable market as ALL Class 8 trucks, so I include even those focused on shorter routes/urban distribution in a list at the bottom.Those who have a current plan to focus on the long haul market (included 250mi competitors, although most of these are still more likely short-haul and medium-haul for now):
BEV
TSLA Semi: 500mi range, $180,000 base cost, 43k payload per HYLN. Available 2021.
Daimler Freightliner eCascadia: 250mi range. Couldn't find a cost or payload. Available late 2021.
XOS (fka Thor) ET-One: 300mi range, $250,000 base cost, 80k payload (might be gross though). Delayed from 2020 as this project was "put on the backburner". No new date.
E-Force One EF18/EF18 SZM: 279mi range, 36k payload. Couldn't find cost info. Available now (unclear how much production)
E-Force One EF26: 279mi range, 52k payload. Couldn't find cost info. Available now (unclear how much production)
Lion8 Electric: 250mi range, $250,000-$400,000 base cost, 30k payload. Available in 2020.
FCEV
Nikola One: 500mi-750mi raneg, $235,000 base cost, 48k payload. Available 2023
Hyundai XCIENT: Current range 249mi (620mi in development). Pay per use currently (no base case, somewhat similar to NKLA model). 2020 pilot, available 2023 per Nikola, plan to have 1,600 on the road by 2025 per Hyundai. 57k payload.
Hyundai HDC-6 Nepture: 600mi-800mi range. No cost or payload info available yet. Available 2023.
Daimler/Volve FCEV: So far just a JV announced, so no idea on actual range, cost or payload. Plan to be in production in the "late 2020s"
Hybrid
Kenworth T680 HECT: 250mi range. No availability, payload, or cost info as of yet.
HYLN HyperTruck ERX: 1,300mi range, $220,000 base cost, 53k payload. Available 2021.
Also worth noting Meritor, Allison Electric, Eaton, and Dana are all working on electrified parts for trucks.
Meritor is providing the electrified drive train to certain Paccar cars (Kenworth Class 8's included).
Allison Electric is providing the e-axle to Peterbilt (also Paccar) for the 579e.
Eaton has a class 8 transmission for EVs.
Dana has partnerships with Paccar as well (albeit not Class 8 at this time).
Finally, here are the other Class 8 trucks not targeting 250mi or greater:
BYD 8TT (BEV): 125mi, $250,000-$300,000 upfront cost, ~80k payload. Available now
Daimler eAcros (BEV): 125mi, 50k payload. No cost info. Available 2021.
Daimler E-Fuso Vision One (BEV): 217mi, 22k payload. No cost info. Available 2023 (Nikola says 2021).
Paccer/Toyota Kenworth T680 ZECT (FCEV): 150mi. No cost or payload info. Available 2021.
Paccar Peterbilt 579EV (BEV): 200mi. No cost or payload info. Available in 2020.
Paccar Peterbilt 520EV (BEV): 90mi. No cost or payload info. Available in 2020.
Volvo FE (BEV): 125mi. No cost or payload info. Available now.
Volvo FL (BEV): 186mi. No cost or payload info. Available now.
Volvo VNR Electric (BEV): 75mi-175mi, 42.5k payload, will cost "considerably more" than the Diesel equivalent (which is $125,000). Available by late 2020.
Cummin/Hydrogenics (FCEV): 150mi-250mi. No cost, payload, or availability date.
Einride T-pod (BEV): 124mi, 40k payload. No cost info. Available in 2020.
Irizar ie Truck (Hybrid): No range, cost, payload, or availability info.
A tegnapi Olaj eses latvanyos volt, ijedtseget mutatott, de nincs erdemben technikai kar az olaj chartokon . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200731v00s1co7j.jpeg , Tovabbra is a 41.57 es 42.40 szint atuteset gondolom valoszinunek, amig a tegnapi alj 38.72 tart addig nincs baj.
Ami az autógyártás új szelében befutó lehet, mert jó terméket gyárt, vagy fog lesznek: TSLA, NIO, BYD, SHLL, LI. A TSLA, NIO-ban várni kell egy jobb beszállót. Amit kerülni érdemes: KNDI, SOLO, NKLA (ez jó lehet, de jelenleg 5x mértékben túl van árazva, 5-7 USD között lehet venni, ha addig a hype miatt egyáltalán visszajön, szerintem túl nagyok lesznek a fejlesztési költségei), WKHS (most túl drága, 3 hónap alatt 10x lett a részvény ára, később ezt még meg kell vizsgálni).
Szia Igen azt tudom, hogy lesz osztalék. Az 1.4 Usd ugye az éves osztalék összege, tehát most annak a negyede, 0.35 usd kerül kifizetésre? Még gondolkodom mit csináljak. Ha helentés után felszúr 11-12 ig lehet eladom és osztalékfizetés után visszaveszem ha visszamegy.
Szia Robi! Azt ne felejtsd el, hogy FRO nak lesz osztalék fizetése szept 2 an, 1,4 USD rvenként az barátok között is 17% a beker árad alapján :) Ex divident date aug vége Rray
Szia pomperj. Köszönöm szépen a válaszod. Nekem van mindhárom cégből, az FRO-t 7.9 Usd, a TNK-t 14.8 Usd, az STNG-t 15 Usd átlagáron vettem (sajnos elég korán mevettem őket). Azt terveztem , hogy az FRO-t 11-12 usd, a másik kettőt pedig kb. 18 usd elérésekor a jelentés után dobom, majd amikor visszamegy újból visszaveszem. Szerinted van rá esély, hogy egy jó 2. Negyedéves jelentésre emelkednek kb. 30%-ot? Köszi
Nekem van FRO poziciom. Egyelore a lenyeget ott gondolom, hogy az USA szarazfoldi olajtermelese a fracking osszeomlas miatt jelentosen csokkeno iden, Viszont a Covid miatt mar nem tudnak leallni, mert akkor az egesz gazdasaguk osszecsuklik (mar igy is, Q2-ben 30% GDP eses van), szoval tobb olajat kell importalni tengeren. Igy talan mar Q3-tol nem csokken, hanem novekszik a szallitando olaj mennyisege. A FRO 63 sajat VLCC es Suezmax tankerhajoja melle charterben uzemeltet meg 47 hajot, szoval, nagy jatekosok a piacon. Az nevetsegesen alacsony, hogy a Bookvalue 2Mrd, es a kapitalizaciojuk 1.5Mrd most. . Es amikor elindul a vakcina-oltas, akkor meg egyenesen az elhalasztott utazasok, es jet-uzemanyag felfutas miatt olajfogyasztas-begyorsulas akat latvanyos is lehet, szoval Biden beul az elnoki szekbe, es akkortajt a gazdasag magatol elkezd menetelni fel. Nincs az mar olyan messze. Es akkor FRO, ami persze jo volatilis marad meg 2 negyedevet, megindulhat fel. Most a 12 USD arat realisnak latom jovo ev Q1-ben , Tavaly az EPS=0.78 volt, es iden eddig jol kerestek azon hogy a hajokban olajat taroltak, mikozben az olaj ara emelekdett. Es ez meg tart, aztan amikor eladjak, akkor mar ujra lesz olajszallitasra kereslet. Ha valoban EPS felugrik 2020-ben EPS=2.0 szintre ahogy a profi elemzok varjak, akkor nem hinnem hogy a mostani 8.0 arfolyam itt marad. Azt sem latom nagyon tavoli eselynek, hogy 20 USD szintig felmegy 2021 ev alatt az arfolyama. . A Teekay (TNK) ugyanez a helyzet, csak negyed akkora mint FRO. Ott is elkepeszto a PE=4, es elkepeszto a PB=0.45 olcsosaga.
Sziasztok, Valaki közületek követi az FRO, STNG, TNK triót? Hamarosan jelentés lesz, az utóbbi napokban araszolgattak felfelé. Elméletileg a szektornak az utolsó negyedév/félév jól sikerülhetett. Szerintetek a jelentés hatására mennyit emelkedhetnek ezek a cégek? Köszi a választ.
A KNDI nem tetszik, ezt inkább kihagyom, viszont a LI már sokkal jobban tetszik, 15,47-13,45 USD között jó vétel lehet. Egy adagot már vettem, ha jobban lecsorog, akkor veszem tovább.
És a pestis idején visszaesés sem volt? És akkor ha jól értem, szted csak felfelé mehetnek az árak? És akkor a fekete hétfő világvége volt? Tehát mit is akartál mondani?
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.