Ez csak egy cím, a lényeg a jelentésben van, csak az nem két bekezdésből áll ;o)) "A belföldi forgalom hanyatlás nagyrészt a magas infláció okozta jelentős fogyasztásvisszaesés következménye, mely a Társaság eredményességét is érzékelhetően befolyásolja. Bár az árbevétel 7% felett emelkedett, a volumen 1%-kal esett vissza. A korábbi beszámolóban közzétett 2,5%-os volumen visszaesés mérséklődése annak köszönhető, hogy az üzleti év utolsó negyedévében az értékesített mennyiség 9%-ot meghaladó mértékben nőtt. A növekményt leginkább az magyarázza, hogy ebben az üzleti évben a teljes húsvéti szezon márciusra esett. Az év egészét tekintve a visszaesés nagyobb részt továbbra is a nagykereskedelmi csatornában jelentkezik. A kiskereskedelmi csatorna kicsivel haladta meg a bázis szintet. Ebben jelentős szerepe van annak, hogy 2023 második félévétől a kiskereskedelem egyre agresszívebb ár- háborút folytatott a fogyasztók megnyeréséért vívott küzdelemben, mely több erős márkánk forgalmát pozitívan befolyásolta. Az április-márciusi bolti kiskereskedelemre vonatkozó piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesital piac volumenben 3,6%-kal csökkent, míg értékben 6,5%-kal növekedett. Ugyanebben az időszakban a Zwack kiskereskedelmi értékesítése volumenben 0,7%-kal, bruttó értékben pedig 5,5%-kal haladta meg a bázist.Az exportra értékesített termékek árbevétele 2.196 millió Ft, mely 6,1%-os (141 millió Ft) csökkenést jelent a bázis időszakhoz képest. A nagyobb export piacaink közül Olaszországban (4%-kal) bázis felett értékesítettünk, Romániában közel elértük az előző üzleti éves árbevételt, ugyanakkor számottevően csökkent a forgalmunk Németországban (17%-kal) illetve Szlovákiában (12%-kal). A Duty free-ben értékesített termékek árbevétele az utolsó negyedévben is meghaladta a bázist, éves szinten 11%-kal nőtt. Az említett öt legnagyobb export piacunkon összességében bázis szintű árbevételt realizáltunk ebben az üzleti évben. A legfontosabb export márkánk, az Unicum árbevétele alig maradt el a bázistól. A csökkenést többnyire az egyéb, nem fókusz termékek magyarázzák. Németországban év közben megszűnt a Borco barack értékesítés, Kanadában és USA-ban számottevően csökkent a Kosher volumen, és a belföldi tendenciához hasonlóan az export piacokon is jelentősen visszaesett a Fütyülős eladás. A szolgáltatások árbevétele 1.204 millió Ft, mely 11,0%-kal (119 millió Ft-tal) magasabb a bázis időszakinál. Ezen belül elsősorban a forgalmazott termékek márkatulajdonosainak költségtérítése emelkedett. Emellett a rekord látogatólétszámnak köszönhetően a Zwack múzeum és látogatóközpont (az Unicum Ház) jegyértékesítésének árbevétele is jelentősen nőtt. Az anyagjellegű ráfordítások 438 millió Ft-tal emelkedtek (5,1%), míg a nettó árbevétel 6,0%- nőtt, így a bruttó fedezeti hányad 0,3 százalékponttal magasabb az előző évinél (59,9% helyett 60,2%). A fajlagos anyagköltség csökkenés mögött többnyire a kedvező termékösszetétel változás áll (jobban nőtt a magasabb fedezetű saját termelésű termékek forgalma, mint a forgalmazott termékeké).A személyi jellegű ráfordítások 461 millió Ft-tal (12,5%-kal) emelkedtek. Az üzleti év elején a Társaság átlagosan 15,4%-os bérfejlesztést hajtott végre. .... " https://bet.hu/newkibdata/129071273/zwk20240524qr01h.PDF
Akkor elég régen néztél rá az árfolyamra :) Előfordulhat, hogy itt a fordulat, aki spekizet, annak itt már érdemes adnia, a héten látszódott is, nemsokára jön az osztalék bejelentés is, kereslet fennmarad, osztivadászok ráharapnak, oszti utána stagnálás, vagy lecsorgás...
Zwack részvény