Topiknyitó: Portfolio 2015. 11. 19. 05:50

Olyan háború közeleg, amivel csak nyerhet az emberiség  

Ugrás a cikkhez
A szigorodó szabályozás miatt egy olyan háború közeleg, amivel csak nyerhet az emberiség. Az elektromos hajtás hívei csapnak majd össze azokkal az autógyártókkal, amelyek a hidrogénhajtásban látják a jövőt. Az egyik oldal árammal, míg a másik oldal...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=222729
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
bokenyb 2019. 09. 05. 11:23
#8
Új fórumozó vagyok, érdekes a cikk, de nem láttam benne néhány dolgot. 
Paul Pantone gázosítójáról nem láttam hivatkozásokat. Én 2009-ben elkészítettem az üzemanyag gázosítót, fűnyírón üzemeltettem, 32 percet működött. 50% víz és 50% benzin keverékével ment a fűnyíróm, a kipufogógáz egy részét be kellett vezetni a bublernek nevezett tartályba. Kicsit balesetveszélyesnek tartom, ezért nem építem meg újra. De működött!
Hasonló szerkezetet talált ki Spanyol Zoltán is, 1 példány van belőle Németországban, ami 100%-ban vízzel működött. Jó lenne ezt is megépíteni, bár a bemérésekhez műszerek szükségesek...
SeldonKuper 2019. 08. 23. 09:51
#7
50 év múlva meg "kiderül" hogy az elektromos autók rákot okoznak!
Már most is mondja néhány ezoterikus! 
badsector1
badsector1 2019. 08. 23. 08:25
Előzmény: törölt hozzászólás
#6
Elég lett volna csak a számlaszámot beírnod, a többi mellébeszélés.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2019. 08. 23. 08:05
Előzmény: törölt hozzászólás
#5
Ez baszomhosszú, de a lényeg kivonatolva az, hogy a hidrogén lobbi igen erős és le fogja tolni a torkunkon magát.
myachuda 2019. 08. 22. 23:02
Törölt hozzászólás
#4
plumoza 2015. 11. 19. 09:52
Előzmény: #2  qwertz77
#3
Teljesen eggyet értek veled ,valami hasonló dolgokat akartam írni.
Arról ne is beszélve hogy a 2017-es emisszió szigorítás nekem nem tűnik olyan nagy szigorításnak mint az ki van kiáltva,sőtt. Az meg hogy a trükközésnek vége lenne az autó iparba üdvözölendő tény lenne,ha nem ismerném elégé az embert,ugyan is az ember ösztönösen találékony főleg akkor ha a profit ösztönzi is erre.
qwertz77 2015. 11. 19. 09:39
Előzmény: #1  portfolio
#2
Nézzül a tárgyi tévedéseket:

\"Az egyik oldal árammal, míg a másik oldal hidrogénnel hajtaná meg az elektromotort\"

Szerintem mindenki árammal hajt elektromotort, kivéve, ha magyar feltaláló zseni, akit elnyom a nemzetközi autós-olaj-bank maffia.

Tehát az áramot aksiban tárolva, vagy üzemanyag cellából nyerjük ez a két megoldás.

\"...Ehhez nagy nyomású (700 bar/350 bar) és rendkívül hideg (-260/-230 fok) hidrogént visznek magukkal\"

Itt ÉS helyett VAGY kéne hoyg szerepeljen, de a hideg és cseppfolyós hidrogén (BMW belsőégésű motorral használta emlékezetesen) nem jellemző, mert folyamatosan párolog és egyébként is drágább.

Egyébként kizárólagos felhasználásra mindkettő zöld álom.

Lítium aksiból iszonyat mennyiség kéne, hogy kizárólag li-ion aksis 3-400 km hatótávolságú autokat gyártsunmk, mint a TESLA tervezi. A Gigagyár az semmi, Terra gyárak tömege kéne. Kérdéses a (gazdaságosan kitermelhető) lítium készletek mennyisége, bár lehet, hogy ha lenne kereslet, akkor ha drágábban is, de találnának még bőven készletet, amint az a kőolajjal is történik.

Nem éppen apró probléma még, hogy a li-ion aksik újrafeldolgozása egyelőre csak elméleti síkon létezik.

Ez is még rendesen megdobja majd az árát ennek, a végén iszonyatosan magas költség jönne ki.

Tehát előbb új aksi technológia kell, akkor bármi lehet, de ez egyelőre csak vágy.

Jöhet a másik oldal, a hidrogén+cella.

Apró probléma, hogy maga a hidrogén is drága, még úgy is, hogy fosszilis (fölgáz) alapon állítják elő. Megújulóként előállítva még annál is drágább.

Ne felejtsük el, hogy adókedvezmlény csak addig van, amíg kevés autó van. Mindenkinek nem lehet adókedvezmény adni. A költségek összehasonlításánál a benzin árából a jövedéki adót (a rá jutó ÁFAval) le kell vonni, és úgy hasonlítani a H2 vagy áram árához.

A probléma a tüzelőanyag cellával van, ebben jelneleg platinát használnak, ez nem véletlen drága: egyszerűen nincs elég belőle, hogy minden autóba jusson egy combos tüzelőanyag cella.

Talán lesz majd alternatív megoldás, de ez is csak vágy egyelőre (aminek a mérete hatásfoka és az ára is megfelelő lenne).

Nagy technológiai áttöréssel bármi lehet persze, akár teleportálás is.

Annak hiányában még jódarabig a belső égésű motorok dominálnak,

a fentiekből pedig különböző mixet várok befutónak:

Kisebb aksi (csak 80-100km hatótáv) + kisebb tüzelőanyag cella. Hosszabb utazáshoz már induláskor indul a cellában az áram termelés, így kisebb teljesítményű cella is elegendő.

Nem kell majd mindenkinek saját autó:

az önvezető autok esetén a car sharing sokkal praktikusabb és életszerűbb lesz.

Jelenleg a taxizás túl drága, de ez változhat, ha nem kell sofőrt fizetni, viszont maguk az autók drágábbak lesznek.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 4 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek