Topiknyitó: watson 2006. 11. 30. 09:44

Népszavazzunk!  

Annyira tele van a tököm a politikusok jó részéből mind kormány, mind ellenzéki oldalon, hogy jó lenne a baromságaikat valahogy jobb irányba mozdítani... (tudom naiv gondolatnak tűnik, de mégis... :-)



Ki az aki aláírná, és megszavazná a következő népszavazásra terjesztett kérdéseket:



1.) Magyarországon csak olyan tömegközlekedési járművet (villamos, vonat, busz) lehessen beszerezni amelyben a magyar hozzáadott érték eléri a 40%-ot.



2.) Vonják meg a közalkalmazottak, MÁV dolgozók és fizetett katonák vasúti és kölekedési kedvezményeit.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
watson
watson 2006. 11. 30. 10:48
Előzmény: #2  matgab
#8
matgab,
A közalkalmazotti juttatás részét képező vasúti kedvezménnyel a jellenlegi formájában semmiképpen nem lehet egyetérteni, mert átláthatatlanná és igazságtalanná teszi a közigazgatást.

Az nem a juttatás része, hogy olcsóbban vehet vonatjegyet. Az lenne a juttatás része, ha kapna vonatjegy kuppont, mint ahogy étkezési jegyet is amit a "cége" megvásárolt.

Jelenleg olyan a rendszer, mint a jobbágyrendszer, hogy bizonyos személyeknek (közalkalmazott, MÁVos, fizetett katona) kiváltságaik vannak, azaz olcsóbb jegyet vehetnek.
A veszteség éves szinten 50mrd-ot meghaladóan a MÁVnál kimutatódik, és a "cég" aki a kedvezményt úgymond juttatásként adja büszke még a nullszaldójára is. :-(

De ha itt tartunk, olvastam h a vonat 18-19ft/km, a volánbusz meg 14-15. Ha így van akkor miért nem zárják be az egész MÁVot? Miért nem megy mindenhova Volánbusz? Az kényelmesebb, házhozmegy... :-))
csuloktata 2006. 11. 30. 10:42
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#7
Az a svéd volvo Lengyel vagy Török összeszerelésű, ott azért máy bérek vannak.
watson
watson 2006. 11. 30. 10:39
Előzmény: #4  tokos.
#6
tokos,
a legjobb ajánlattal vannak problémák, merthogy mi a legjobb ajánlat? A legolcsóbb? Az nem lenne helyes.

Először is a Magyarországon előállított termékre kifizetett áfa, munkabér járulékai, ki nem fizetett munkanélküli segélyek, társasági adó... stb mind a kormányzat előnyét jelentheti egy külföldi ajánlattal szemben. Tehát a számszerűleg olcsóbb az többnyire mégsem olcsóbb.

Másodszor pedig legyünk tekintettel a komparatív előnyök logikájára is.
Nagyon leegyszerűsítve 2 termékre: Ha pl. nálunk 10szer drágábban tudunk számítógép processzort gyártani mint külföldön és csak 2szer drágábban buszt, akkor buszt gyártjuk itthon és processzort vesszük külföldrül. Kölönben éhenhalunk és nem lesz miből vásárolnunk. Bocs ha túl egyszerű voltam :-)
Törölt felhasználó 2006. 11. 30. 10:18
Előzmény: #4  tokos.
#5
ami magyar, nem biztos hogy olcsó automatikusan. pl. BKV is anno lényegesen olcsóbban vett VOLVO buszokat, mint a hazai Ikarust vehette volna! Ez hogy lehet? Az 5-6000 eurós svéd fizetésekből gyártott volvók miért olcsóbbak, mint a 80.000 - ft - os magyar fizetésekből gyártott ikarus?

De az elv jó lenne, ha azonos minőség, kb azonos áron, akkor természetesen magyar legyen.

csatlakozom: a közalkalmazottak drasztikus csökkentése lenne a kiút Magyarországnak, megteremtve előtte a munkahelyeket nekik a versenyszférában, hogy ne segélyt kapjanak, hanem munkajövedelmet.
tokos. 2006. 11. 30. 10:09
Előzmény: #1  watson
#4
Az egyesnek én nem vagyok híve, legyen a legjobb ajánlat kiválasztva, viszont, ha azonos nak tűnik kettő, akkor legyen inkább magyar.

Egyébként magamból indulok ki, Suzukit sem veszek csak azért, mert magyar. Ha viszont két autó közül kellene választanom, hasonló kategória, ár, (mondjuk egy Fabia, meg egy Suzuki között) akkor valószínű, hogy a Suzukit választanám.

De abba nem férünk el, úgyhogy ez a feltevés eléggé elméleti volt.

A másikhoz meg esetleg érdemes lenne hozzátenni a nyugdíjasokat is. Legalábbis csökkenteni lehetne a kedvezményüket. Arra egyébként valszeg igennel voksolnék.
Törölt felhasználó 2006. 11. 30. 09:58
#3
Ha már autópálya:
Romániába jan.1-től fog dőlni az EU-s támogatás. Már most törvénybe iktatták, hogy az autópálya építéseket csak hazai (román) cégek kivitelezhetik.

Ha ők meg tudták tenni, mi miért nem?
(Költői kérdés)
matgab 2006. 11. 30. 09:52
Előzmény: #1  watson
#2
1) -essel kapcsolatban egyetértek, nemcsak közlekedési eszköz, de közbeszerzés során (kórházi berendezések, autópályák, stb. stb.) során is egy amolyan buy America jelleggel mindenben elő kellene írni min. 40-50% hazai előállítást...
2) Amikor ezek a dolgozók elmentek közalkalmazottnak, akkor a juttatások részét képezték ezek a szolgáltatások....
Ez szerintem csak marginális kérdés.
Inkább egy nagy stuktúrális reform keretében az országban a vállalkozási lehetőséget kellene elősegíteni, majd a közalkalmazotti létszámot lecsökkenteni, úgy, hogy ők a vállalkozói szférában el tudjanak helyezkedni (nem előnyugdíj, nem segély!)

Topik gazda

watson
watson
3 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek