Topiknyitó: Portfolio 2017. 06. 20. 11:02

Nagy a baj a dízeleknél - Itthon is kinyírják õket a vevõk  

Ugrás a cikkhez
Mélypontra jutott a dízelautók népszerûsége Magyarországon, ami a használtautó-piaci kereslet mellett az árak alakulásában is megmutatkozik. Egyes modelleknél 5 év felett már akár 20 százalékkal is olcsóbb lehet a dízelmotoros
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 13:09
Előzmény: #35  upgrayeddAKS
#37
én Iveco -m 2.3 -as Turbo dízel, egyébként egyszer meghajtottam...130 -at megy..de ugye állandóan meg van pakolva... Az Iveco nagyon erős..de nem szeret gyorsan menni.. mindig elcsodálkozom hogy ilyen MErcedes Sprintereket 150-160 -al hajtanak :D a múltkor a Porschéval mellé értem...és ilyen goyrsan ment..nagyon megy.. de a Fiat Ducato -k is bírják a gyors iramot..140-150 -et bírják amelyik erős...
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 13:02
Előzmény: #19  _Bekre_Pal_
#36
Nem fognak :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 13:01
Előzmény: #30  _Bekre_Pal_
#35
Biztos rak jégakkut is oda :) Jó sok jégakkuval pár órát ki kell bírnia. Ha jól tudom, az emberi szerveket is így szállítják hivatalosan. (De nem zárnám ki, hogy ott már a gépjármű raktere hűtött, és a doboz csak azért kell, hogy a kórházban ellavírozzanak vele anélkül, hogy felolvadna, stb.) Ja, ez már nagyon OFF :)
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 13:01
Előzmény: #33  _Bekre_Pal_
#34
ja értem...Kőszeg egyébként nagyo szép kis város...csöndes...6000 lakos...sok túrista. jó levegő..lehet túrázni fel a hegyekbe..ami 2-3 km a várostól.. Visszatérve a Ford -ra.. mikor vettük, a fickónak volt 4 ilyen hütős autója...de észrevettem hogy a szervízkönyv el volt cserélve..a következő számú autóé volt a szervízkönyv... azt otthagytuk...hogy a fickó majd küldi utánam ha megtalálta a másik szervizkönyvet, mert már azt a kocsiját is eladta... azóta küldi a szervizkönyvet :D nem mintha munkaeszköznél annyira számítana...de nekem eddig minden autóm szervizkönyves volt és úgy is adtam el . Ja, még valamire figylejen mindenki ha autót ad el , Fontos : Az adásvételi szerződést jól őrizzétek meg sokáig, mert mi van ha az autót direkt nem íratja át a vevő ? vagy balesetet okoz vele ? vagy gyorshajtás, parkolási bírságot kap ? esetleg büncselekményt követ el vele ? Amikor eladtam az előző hütő kocsit, még fél év után is kaptuk a csekkeket a gyorshajtásról... a tulaj direkt nem íratta át..a rendörük itt mondták ha valahol ezekután megállítják leveszik róla a rendszámot. te meg a papírral tudod igazolni hogy mikor adtad el.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:48
Előzmény: #32  BudFox
#33
nem, kifejezetten csokival foglalkoznak
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 12:48
Előzmény: #30  _Bekre_Pal_
#32
most kész az Autópálya..lehet tépni hazáig :D egyébként nem az Ibrahim -ék ?
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 12:47
Előzmény: #27  _Bekre_Pal_
#31
ne mond : a Fordról is hámlik a kormányról a bevonat :D az ablakemelő kurblija meg eltörött.... az óraálltíó gombok az hulladék..nem lehet kezelni már őket.. kétszer volt már hengerfejezve..mert a hütéscső a motor mellett van 1 cm -re..persze hogy elöregszik idő előtt és a motor meg megfő. most lett bele téve önidító, de az üzemanyag csöveket is cserélni kellett már...kettős tömegü lendkerék már kezd tönkremenni...de azért még hatjom... Egy Pesti útra nem mernék vele elindulni.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:46
Előzmény: #29  BudFox
#30
lehet, hogy a feleségem ismeri - olyan viszonteladónk viszont van aki személyautóban, hungarocell dobozban viszi kőszegre a szajrét és nem szokott baja lenni. nekem kicsit meredek azért
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 12:44
Előzmény: #26  _Bekre_Pal_
#29
Aha értem...szóval úgyse kell olyan hideg... Énnekem is volt egy régi Skoda Felicia hütős még régen...egyszer kipróbáltam, és lement -20 fokra :D de akkor az úton is jegek voltak ...szóval számít igenis hogy milyen vastag szigetelés van benne.. Ismered a Deme Jóskát a Bombasei decor -tól ? neki van ilyen túrajáratos furgonja...és a csokipasztillákat csak ilyen hőszigetelt fakk -ban tartja....aztmondja még nem olvadt meg neki sosem a csokija...
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 12:42
Előzmény: #27  _Bekre_Pal_
#28
Én a személyautó HDI változatát ismerem, és jó tapasztalataim vannak vele.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:39
Előzmény: #25  Törölt felhasználó
#27
amúgy ja különben megbízható, de van pár agyrém tulajdonsága: a zárak szarok, a kormány bevonata tré, hámlik, ilyesmi, kár ezekért a hülyeségekért, mert ettől eltekintve jó kis szerszám
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:38
Előzmény: #23  BudFox
#26
mivel csokihoz elég a tizenpár fokos raktér, a saját kompresszoráról van lekötve, elviszi az utasteret és a rakteret a leghülyébb melegben is, pár perc alatt kész a kívánt hűmérséklet. amúgy néhány fokig tudom max lekergetni, de csak kíváncsiságból csináltam, nekünk nem kell olyan hideg
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 12:24
Előzmény: #18  _Bekre_Pal_
#25
Amúgy Peugeot Partner = Citroën Berlingo
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 12:23
Előzmény: #22  elemes
#24
Igaz, de nem is 1200-1500-ról beszélek, hanem nagy emelkedő és közepes, de benzinesnél nyomaték maximum alatti fordulatszámról.
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 12:22
Előzmény: #20  _Bekre_Pal_
#23
...Oké... mondjuk nekünk is jól jön mindig ha van tartalék autó... egyik elromlik, ott van a másik... Az árát már 20x visszahozta szerencsére...jó kis kocsi ez az Iveco. A Citroen jól bírja a strapát ? Milyen hütőkompresszor van rajta ? Nekem Carrier , ez az egyik legjobb..az előző autón is Carrier volt..10 évig hozzá se kellett nyúlni..
elemes
elemes 2017. 06. 20. 12:09
Előzmény: #16  Törölt felhasználó
#22
off igaz, hogy a dízelautóknak alacsonyabb fordulaton is van nyomatékuk, de mondjuk 1500 pláne 1200 alatt nem érdemes ezt kihasználni, mert nagyon koptatja motor csapágyait (csapszeg, dugattyú, főtengely).
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 12:07
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#21
Mi anno Skodával abszolváltuk ezt :) Amúgy a többiben (is) egyetértek. A lényeg, hogy ma már elég széles a kínálat, így jobb kompromisszumokat kötnek az autókat vevők.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:05
Előzmény: #10  BudFox
#20
köszi vettem az adást, egyelőre maradunk a seggünkön :) az idei évvel hagytuk abba a vásári stb kitelepülést, cégekhez megyünk még kóstoltatásra
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:04
Előzmény: #8  upgrayeddAKS
#19
ja ez megvan csak az maradt ki nekem hogy benzinesnél nincs visszaigénylés, de szerintem ezen magunk közt ideje lenne változtatni
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 12:02
Előzmény: #12  BudFox
#18
Citroën berlingo.
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 12:02
Előzmény: #11  upgrayeddAKS
#17
Nyilván a felsoroltak közül valamelyikről le kell mondani, tökéletes és egyszerre olcsó autó nem létezik. Apósomék anno egy Trabanttal mentek le a bolgár tengerpartra nyaralni 4 fős (és mellesleg átlagnál magasabb emberekből álló) családdal. Tudom, ezt felhozni demagógia, mert más világ volt, de kétlem, hogy manapság ugyanez mondjuk egy Dacia Logan MCV-vel akkora hatalmas szívás lenne. Persze nyilván egy drágább és erősebb kocsival minden kényelmesebb, csak annak az árát is meg kell fizetni.
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 11:55
Előzmény: #13  elemes
#16
Én meg azért szeretem a dízelt, mert egy komolyabb emelkedőn (20% feletti) nem kell 2-esbe visszaváltani, hogy egyáltalán felmenjen. De erről az igényemről lemondok, ha az én használati szokasaim mellett még mindig a benzines jön ki gazdaságosabban, hiába fogyaszt többet.
elemes
elemes 2017. 06. 20. 11:49
Előzmény: #5  _Bekre_Pal_
#15
"kapaszkodj meg, nincs benne részecskeszűrő, én se akartam elhinni" a franciák egyenlőbbek a többinél.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 11:48
Előzmény: #10  BudFox
#14
Kalasnyikovod nincs véletlenül? :) De még egy "skorpió" is jól jönne :)
elemes
elemes 2017. 06. 20. 11:48
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#13
én sem a teljesítményért szeretem a dízelt, hanem azért, hogy 1100 km-t megteszek egy tankkal (nyáron a klíma miatt 1000). a modern benzinesek meglepően sokkal csendesebbek, mint akárcsak 8-10 éve. a dízeleknél csak a kurva drága kategóriában sikerült eldogadható szintre csökkenteni a dízel motorhangját (== kb a tíz évvel ezelőtti benzinesek szintjére), a népi dízel (ford focus, opel astra stb) ugyanolyan kerepelő mint 10-15 éve. szomszédom új totojája meg annyira olyan csendben van, hogy amikor pár hete meghozta a szalonból és leparkolt, épp pletykáltunk a ház előtt, először azt hittem, valami hibrid, mert a madárcsicsergés és a fák lombját enyhén rezgető szellő is elfedte a motorhangot, csak a kerék surrogása hallatszott az út szélén a murván.
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 11:46
Előzmény: #5  _Bekre_Pal_
#12
Lefogadom hogy Peugeot Partner, vagy Peugeot Expert :D
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 11:46
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#11
"ami jelent némileg nagyobb teljesítmény igényt" - igen, többek közt erre gondoltam. Ritkán kapsz jó verdát 1.3-as motorral, kis teljesítménnyel és tűrhető gyorsulással, miközben hely is bőven van benne. Illetve olyat is lehet venni, csak annyival nagyobb is rá a kereslet...
BudFox
BudFox 2017. 06. 20. 11:45
Előzmény: #5  _Bekre_Pal_
#10
Nekem is van egy dízel Ford Connect hütőautóm...turbó dízel..és nemtudom hány kilométer van benne...mert szerintem kétszer több mint az órájában.. már sokmindent ki kellett cserélni benne..de amíg szét nem esik addig hajtom...órában 212.000 van, de szerintem bőven 400.000 km felett van már... és ha odalépek neki füstöl is már kicsit....:D Meg van egy Dízel Iveco Turbo Daily -m az meg ki van alakítva elárúsító autónak....lehet el is adnám ha kéne neked :_)) lehetne belőle csokikat árúlni piacokon, rendezvéyeken:-)) van benne háttérhütő és süteményes pult is :-) nagyon jól megy...Azért Iveco az nagyon ott van motor szempontjából kiváló a motor..nagyon szépen jár...és van benne erő is...
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 11:40
Előzmény: #6  upgrayeddAKS
#9
Nyaralásra sem kell feltétlenül nagy teljesítmémyű autó, sehogy nem térül meg az idő, amennyivel lassabban haladsz autópályán, vagy a nagyobb fogyasztás, ha mégsem haladsz lassabban, illetve az esetleges nagyobb szervíz költség a nagyobb megterhelés miatt. Nagyobb igen, az kellhet (ami jelent némileg nagyobb teljesítmény igényt, de nem sokkal, ha nem vagy maximalista).
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 11:32
Előzmény: #5  _Bekre_Pal_
#8
ÁFÁ-t, és (bizonyos feltételekkel) jövedéki adót lehet utána visszaigényelni. beszéld meg a könyvelőddel, hogy ezeket el ne felejtse (nagyjából a könyvelő díja jön ki belőle, így persze nem nagyon érdemes valakit csak ezzel megbízni - leginkább akkor eri meg, ha már amúgy is outsourcingolod, és ez nem kerül érdemben plusz pénzbe) ...amúgy elég jó pénzt vissza lehet kapni a gázolaj árából, ha van mondjuk 1000 l / év fogyasztás.
Törölt felhasználó 2017. 06. 20. 11:30
Előzmény: #2  elemes
#7
A hangosabb üzem korábban is fennált, tehát az nem lehet része a változásnak. A dízelbotrány és a turbo benzinesek csökkenő fogyasztása mellett még szerepe lehet az alacsony energiaáraknak és a növekvő munkaerőhiánynak is, utóbbi emeli a szervizelési költséget, ami jellemzően dízelnél magasabb.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 11:27
Előzmény: #2  elemes
#6
Ha csak bevásárlásra, stb. kell, de nem azzal megy a család nyaralni meg ilyenek, akkor bőven elég egy kisebb teljesítményű verda (akár gázolajos, akár benzines), amivel a gépjármű-adót is csökkented, nem csak a többit. Persze az már csak a hab a tortán... a lényeg, hogy a TCO-ban nagy a szórás, és nem elsősorban a gázolaj/benya klaszterek mentén dől el a lényeg.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 11:27
Előzmény: #4  upgrayeddAKS
#5
van egy dobozos hűtő áruszállítónk, az dízel, de nem gondoltam utána, hogy ezzel mennyit nyerünk. 2012-ben franciaországban csinálták és kapaszkodj meg, nincs benne részecskeszűrő, én se akartam elhinni
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 06. 20. 11:23
Előzmény: #3  _Bekre_Pal_
#4
A technikai részéhez nem szólnék most hozzá, de adózási szempontból haszongépjárművet megéri tartani dízelesből. (Ha nincs szükségetek haszongépjárműre vagy csak ritkán használjátok, akkor az más káposzta.) A személyautók esetében nyilván megint más a helyzet, de ott sincs kizárva teljesen az optimalizálás.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 06. 20. 11:14
Előzmény: #2  elemes
#3
én azért vettem tavaly benzinest, mert a tököm tele volt a dízel állandó üzemzavaraival. ez most nem 6 literrel megy, mint a korábbi 148 lóerős 380 newtonméteres dízelem, hanem 7-tel, na bumm, de ez is megvan 195 lóerő és 310 newtonméter, cserébe nincs részecskeszűrő meg gere kopár árban mért motorolaj, óriási előny. a dízelt lenyomták a mai benzinesek, egyrészt a benzinesek fejlődése miatt, másrészt mert a dízel se az ami volt (fritőzolajjal kerregő 1-es golf), hanem egy elbonyolított műszer
elemes
elemes 2017. 06. 20. 11:02
Előzmény: #1  portfolio
#2
vannak azért még egyéb tényezők is: - a modern benzinmotoros autók sokkal csendesebbek - fogyasztásban kezdik "utolérni" a dízeleseket - igaz, hogy most már bonyolultságban is (turbómotorok) Tehát az újautó-piacon nem egyértelmű, hogy egy 1.6-os turbódízelt veszek az 5 literes átlagfogyaszásért, mert már kapható közel ilyen jó szívó benzines, esetleg 1.0 (háromhengeres!!!) turbó benzines szintén 5 literes átlagfogyasztással.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók