Új parkolási zóna lép életbe mától a X. kerületben. Budapest Fõváros X. kerület Kõbányai Önkormányzat az Üllõi út - Ceglédi út - Bihari utca - Balkán utca - Somfa köz - Zágrábi utca - Gém utca - Fogadó utca - Száva utca
az agglomeráció lakossága 1970 óta jó 700 ezerrel nőtt, míg a központi város lakossága több mint 50%-al zuhant...
link
PS.: a metro értékből tessék kivonni a city értéket az adatok összevetésekor:)
Mondasz valamit! Nem semmi teljesítmény, amikor hülyébbnél hülyébb döntéseket hoznak. Ez nem olyan, mint pl. Olimpián lassabban futni, mert azt könnyű. Ráadásul úgy kell csinálniuk, hogy a híveik becumizzák. Ez nem semmi teljesítmény - nem is csoda, hogy Ibizán kell koxolnia pihenésképp takonyárpinak. :) De elkanyarodtam a témától... a lényeg, hogy lenne elég parkoló, ha akarná(n)k. Persze az csak akkor jó ötlet, ha a kevesebb stressz és feszkó a cél. Ha a több, akkor kevesebb parkoló kell, aztán hadd menjenek ölre egymással a "plebszek" a megmaradt parkolóhelyekért. Addig sem a lopásokat fogják firtatni, amíg ezzel a témával vannak elfoglalva...
Az 1. rész a Pitcairn-szigeteki konteó(k egyikének) hangoztatésa volt, az érdemi hsz. az ON után jött. Talán sikerült az ominózus 1. részben megragadnom a konteók érzésvilágát, talán nem :) De ezt én magam is "elkanyarodásnak szántam". A lényeg: az nem volt komoly. A kúrmány fikázása persze az volt, azt alapból tudom hozni :) tekintettel arra, hogy igen ritkán hoznak bölcs döntést, és igen gyakran rosszat. :)
ez költőien hangzott (mármint az első fele), de ahol lószar van, ott veréb is van :)
na hogy ne menjünk vissza az ősrobbanásig, valóban a pénzügyi rendszer válsága nyírta ki a menet közben versenyképtelenné vált amerikai autóipar jelentős hányadát, mint annyi mindent a világon. viszont detroitban ez ugyebár erősebben bebaszott, mint az autóiparra addig kevésbé támaszkodó kb. összes többi amerikai városban
kicsit elkanyarodtunk a budapesti fizetős parkolástól, nem? ;)
Detroit nem az autóipar eltűnéséről szól, hanem a kollektivista jegybankárok által összegründolt obszcén buborék felfújásának kipukkanásáról, melyet a wall street-i marxista-kollektivista bagázs irányított - akárcsak leninéket a svájci bázelen keresztül. :)
ON: a plázastop helyett kötelezővé kellett volna tennie a kúrmánynak bizonyos paraméterekkel a teremgarázs építését a plázákba. (Értsd: ha plázát akar építeni a befektető, akkor teremg.-t is kell alá, felé, stb. Lehetett volna különböző nm-arányokat is szabályozni, persze azt a CBA-s cimbik nem nézték volna jó szemmel...)
az amerikai nagyvárosokban ez eléggé általános: bent laknak az alsó osztályok, kint a felsők, és amikor nappal a külvárosiak benn vannak az irodáikban, a belvárosiak kint takarítják a házukat a kertvárosban meg nyírják a füvet. detroitban ami atipikus, az a gépjárműipar összeomlása a 2008-as válsággal összefüggésben. ez gondolom, közismert
"In the five days and nights of violence 33 blacks and 10 whites were
killed, 1,189 were injured and over 7,200 people were arrested.
Approximately 2,500 stores were looted and the total property damage was
estimated at about $32 million. "
link
A vízfej jelenség eltűntetéséhez kellenének a nem Budapest közontú gyorsforgalmi utak (pl. M8, M9), vagy akár vasútvonalak is, ehhez képest ma is mindig a Budapest központú útfejlesztések kapnak priorítást.
A poén, hogy még ott sincs akkora, mint itt. Pl. Stuttgart 600 ezres, Baden-Wüttemberg pedig 10 milliós, ez sehol nincs a Budapest-Magyarország aranyhoz, ráadásul a tartományon belül nem csak a székhelyen van erős gazdasági aktivitás, egy átlag 30-40 ezres kisvárosban több a munkahely, mint Debrcenben.
De a nem föderális országokhoz képest is sokkal súlyosabb az egyközpontúságunk, igazából konkrétan a szomszédainkhoz képest is.
lazán, pl. az USÁ-ban vannak olyan városok ahol az un. "központi város" üszkös rommezővé vált:)
detroit decline
link
a módos lakosság egyszerűen elmenekült a szuburbiába...
persze ez extrém példa...
Ha Budapest monocentrikus jellegét felszámolnánk, akkor az agglomeráció jelentősége is visszaszorulna. Az emberek Agárdról simán Fehérvár felé is járnának dolgozni, akkor meg már miért ne költözhetnének Csórra, Várpalotára, akkor meg miért ne járhatnának be Veszprémbe és így tovább. Gyakorlatilag felszámolnánk vele a vízfej jelenséget is, így az agglomeráció is ugyanolyan övezet lenne, mint bármi más, a mostaninál jóval alacsonyabb ingatlanárakkal, rekultiválásra váró hátrahagyott lakóövezetekkel.
Nálunk kisebb országokban sincs ilyen szintű egyközpontúság. Az erőltetetten Budapest központú infrastruktúta meg a vízfej további növekedésének kedvez.
Nemrég volt cikk itt a Portfólión néhány közepes méretű kelet-európai városról, elég sok helyen nőnek ki a földből az irodaházak a milliós nagyvárosokon kívül is. Egyébként idővel meg fog oldódni a túlzott centralizáltság problémája, csak nem úgy, ahogy az ország jól járna, Kelet-Magyarország gazdasági központjai Kassa, Nagyvárad, Arad lesznek, Dél-Dunántúlé Zágráb, Eszék, Észak-Nyugat-Dunántúlé már régen Bécs. Pedig Bécset leszámítva lehetne fordítva is.
félreértettél:
én először arról írtam, hogy a monocentrikus budapesti agglomeráció törvényszerűen policentrikussá alakulna, ha felszámolnák az agglomeráció területén kialakított egységes tervezési rendszert
ez teljesen független a "Budapest-vízfej" problematikától
a budapesti vízfej az unitárius politikai berendezkedés eredménye
a felszámolása csak a politikai és fiskális decentralizációra épülő adó- és szabályozási versenytől várható
Egy ekkora ország nagyjából ennyi nagyvárost tud kitermelni. Mára persze a közlekedési és informatikai infrastruktúra kedvez a szétszóródásnak, másrészt az irodista munkahelyek, ahonnan öltönyben mászkálnak át a szépreményű managgerek egymás hátát simogatni, tipikusan Budapesten tudnak koncentrálódni. Úgyhogy szerintem marad az egyközpontúság.
De nem arról van szó. Hanem arról, hogy mindez egyközpontúan zajlott. Sokan mondják, hogy Trianon, csakhogy már akkor is erős volt a túlsúly az elcsatolt városokhoz képest is. Ha nincs Trianon, de minden úgy folytatódik tovább, akkor ma Budapest 4-5 milliós lenne egy 20 milliós országban.
Mától újabb fõvárosi utcákon fizetõs a parkolás
Ugrás a cikkhez