Topiknyitó: Portfolio 2016. 07. 13. 10:15

Kivonul az Uber Magyarországról!  

Ugrás a cikkhez
A július 24-én hatályba lépő, az Uber blokkolhatóságát lehetővé tevő jogszabállyal egy időben az Uber felfüggeszti szolgáltatását Budapesten, vagyis ezzel kivonulnak a magyar piacról. Erről a cég sofőrjei kaptak tájékoztató levelet, majd később az...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=234675
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Sarpac
Sarpac 2016. 08. 19. 09:17
#306
link
"
A BKK szerint a 82-ből 59 esetben feltárt jogsértések a leggyakrabban a következők voltak:
engedély nélküli személyszállítási tevékenység, érvénytelen engedély
személyszállítási vezetői igazolvány hiánya
taxaméter befolyásolása, rögzített viteldíj, hiányos/hamis nyugta, nyugtaadás elmulasztása
taxiállomás-használati hozzájárulás hiánya (ami azt jelenti, hogy Budapesten nem is szolgáltathatna)"
elemes
elemes 2016. 07. 25. 15:38
Előzmény: #303  Törölt felhasználó
#305
ha a rendeléskor ott volt a szorzó, akkor elfogadtad.
Törölt felhasználó 2016. 07. 25. 15:20
Előzmény: #295  upgrayeddAKS
#304
szerinted a 64 éves nagymama hogy nyomta?
Törölt felhasználó 2016. 07. 25. 15:16
Előzmény: #297  elemes
#303
Nem fizetett tb sem üza.ag, fizetett járulékokat nem.
A reptéren 1.6 -1.8 szerzo ment .
Ha elfogyott egy utána kapcsolta be a következö és igy lett a belvárosi szálloda 7-8 rugo.
De erröl senki sem beszél a szorzokrol.
A legdurvább január 01. hajnali 2 ora 5.5 szorzo kopaszigát (11 ker) békásmegyer Himzö u végig a rakpart 16 430 ft.
Szerinted nincs apelláta elfogadtad az 5.5 szorzot . Gratulálunk.
elemes
elemes 2016. 07. 25. 14:08
Előzmény: #300  upgrayeddAKS
#302
"Gondolom, van olyan, aki nem tudja... meg olyan is, aki igen."

persze, csak az utóbbiak nem álltak be uber sofőrnek.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 25. 13:27
Előzmény: #299  elemes
#301
"a sofőrök közül csak az járt jól, aki a cégautóval állt be uberezni (amíg le nem bukott)."

Forrás? :)

"az utasok valóban jól jártak (többnyire), kivéve, ha észre sem vették és belecsúsztak egy "szorzós" időszakba"

Az utasokkal már meg mi a baj? Nem tudnak megnézni egy appban egy tarifát? Ennyire buták szerinted? Amúgy olyan nincs, hogy még emelt tarifával is megéri valakinek? A taxisok pl. totál rugalmatlanok, szvsz., pedig én már több ízben ajánlottam fel extra pénzt/borravalót azért, hogy pl.
1. várjon rám kb. fél órát, miután odavitt a pontos helyre
2. gyorsabban beérjen velem adott címre
Az 1. esetben semmi konkrétumot nem akart megígérni (nem gond, mert ezt legalább gyorsan lehetett tisztázni), a 2.-nál meg az volt a gond, hogy látszólag megértette a dolgot, mégis elkezdte "tekerni" a taxiórát. Tehát hülyének nézett, és persze a borravalója is ugrott így, pedig csak kb. 1-2 percet késett, amiért adtam volna valamennyit. De a tekerés miatt annyit kapott, amennyit az óra mutatott, én meg gyorsan észrevettem, hogy "pörgeti" az órát, és egyből rászóltam, így elég minimális volt csak a "nyeresége", ami az 1-2 ezres borravalóhoz képest nudli. (Uazt a távot máskor is annyiért tettem meg, szóval annyit kapott, mint a "normál" taxis azzal együtt, hogy csalt :) na ennyit arról, hogy egyes taxisoknál mennyire beidegződés a csalás... persze ez az 1 eset volt csak, a többi taxis meg korrekt volt. De az ubernél meg ez a korrektség az alap, ott van az app...)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 25. 13:03
Előzmény: #297  elemes
#300
"maguk sem tudják, mi a különbség a bruttó árbevétel, a nettó árbevétel meg a kereset között."

Gondolom, van olyan, aki nem tudja... meg olyan is, aki igen. Az, hogy az indexes videóban nem tisztázzák ezt a kérdést, még nem jelenti azt, hogy a sofőrök nem volnának ezzel tisztában. Eleve vezetés közben kérdezték meg az indexesek is... ilyenkor az ember nem kapja elő az előző havi elszámolást, hogy ennyi meg annyi volt...
elemes
elemes 2016. 07. 25. 12:33
Előzmény: #295  upgrayeddAKS
#299
"nem valószínű, hogy minden egyes uberes sofőr jól nyomja az ipart. Akik viszont igen, azok jól jártak vele."

a sofőrök közül csak az járt jól, aki a cégautóval állt be uberezni (amíg le nem bukott).

"az utasok meg dettó."

az utasok valóban jól jártak (többnyire), kivéve, ha észre sem vették és belecsúsztak egy "szorzós" időszakba, vagy ha dugóba került a buszsávból kizárt uberautó, ahol (a sárgataxikkal ellentétben) EGYSZERRE megy a kilométerdíj és a percdíj.
elemes
elemes 2016. 07. 25. 12:31
Előzmény: #295  upgrayeddAKS
#298
"Az uberes sofőr voltaképp egy piaci résben dolgozik, ahol a taxisok nem mozognak eléggé otthonosan."

A sofőr nem, csak az uber. az okostelefont otthonosan használó, újdonságokra fogékony réteget (mint ügyfeleket) tudta hatékonyan megszólítani.
elemes
elemes 2016. 07. 25. 12:29
Előzmény: #296  upgrayeddAKS
#297
"Lehet, hogy 200-at keresett a napi 10 órát uberező, de az is lehet, hogy 500-at."

az ubereseknél ugye nem lehet látni, hogy mit jelent, amikor azt mondja, hogy "keresett" -- ennyit utalt neki az UBER (a 25% sarc levonása után)? vagy már a benzint levonta? vagy a tébét, adót is levonta? maguk sem tudják, mi a különbség a bruttó árbevétel, a nettó árbevétel meg a kereset között.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 25. 09:53
Előzmény: #292  elemes
#296
"ez mondjuk a legteteje lehetett, napi 10 órával, sok éjszakával, minden nap, és persze az autó fenntartás, amortizáció nincs beleszámolva. "

Mármint mibe nincsenek beleszámolva a fent megnevezett költségek? A 300 nettó nem uarra a sofőrre vonatkozik. Lehet, hogy 200-at keresett a napi 10 órát uberező, de az is lehet, hogy 500-at. Nem mondta...
Perspektíva: egy kamionos úgy, hogy szinte állandóan úton van + lényegesen több veszélynek van kitéve (baleset, rablás, stb.), nem nagyon keres annyit, mint egy uberes. Esetleg akkor, ha neki is saját járműve van, de az meg horribilis összegekbe kerül. Most akkor a speditőrök, stb. kihasználják a kamionsofőr-vállalkozókat?
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 25. 09:47
Előzmény: #290  elemes
#295
Az 1.+2. pontok kalkulációit kívülállók tették meg, de abban ennek ellenére is biztos vagyok, hogy sok uberes beleesik. Meg abban is, hogy sokan meg nem...
Az uberes sofőr voltaképp egy piaci résben dolgozik, ahol a taxisok nem mozognak eléggé otthonosan. Ez a piaci rés az on-line megrendelhető és értékelhető szolgáltatások piaca - teljesen más*, mint a taxisoké, akikkel a személyszállítás köti össze az ubereseket. De ott van még alternatívaként a BKV, DKV, stb. a nagyvárosokban ill. a bérelt jármű is. Az, hogy idehaza nem egy nagy biznisz, azt el tudom képzelni. Ritka, hogy ittas embert kell A-ból B-be vinni, vagy fontos a visszajelzés, ill. nálunk eleve ritka, hogy alig lehet taxit fogni. (Kisebb városokban előfordul, de Bp., Debrecen, stb. nem ilyen. Márpedig ezek a fő piacok taxisnak és uberesnek egyaránt.)
(*Más: az utasok igen nagy %-a értékeli, hogy olyan vállalkozók szolgáltatását veszi igénybe, akik nagyon odafigyelnek kényszerből az utasaik igényeire. Ez a taxinál főleg olyan helyeken nem tapasztalható, ahol nem megfelelő a szolgáltatói kultúra (Mo.) vagy ahol nagyon nehéz taxit fogni (NYC, LA, stb.), no meg ahol "érdekesek" a taxik, pl. India.)
De ettől még persze lehet igaz a 3. pont: nem valószínű, hogy minden egyes uberes sofőr jól nyomja az ipart. Akik viszont igen, azok jól jártak vele, az utasok meg dettó.
elemes
elemes 2016. 07. 24. 08:29
Előzmény: #293  xmann
#294
ahogy mondod, lásd #286.
xmann 2016. 07. 23. 21:05
Előzmény: #284  elemes
#293
Innen tudják: MINDEN BESZÁMOLÓ NYILVÁNOS:

link

az összes céget nézegetheted amennyit akarod, ott van fenn a mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet, amit szeretnél
elemes
elemes 2016. 07. 23. 12:06
#292
ez mondjuk a legteteje lehetett, napi 10 órával, sok éjszakával, minden nap, és persze az autó fenntartás, amortizáció nincs beleszámolva.

index videó

link
Törölt felhasználó 2016. 07. 22. 16:39
Előzmény: #287  Törölt felhasználó
#291
Ja a felvonulás az nem tüntetés! Akkor ezután mindenki felvonulhat, hogy ne kelljen tüntetni?

A felvonulási térre vonulnak és nem akadályoznak senkit, mert nem tüntetnek!
elemes
elemes 2016. 07. 22. 16:08
Előzmény: #289  upgrayeddAKS
#290
1. indexes cikk az átlag taxis napi forgalmáról, átszámolva uber tarifára, mínusz uber díj (jelenleg 20% de 25-re emelkedik) mínusz üzemeltetés mínusz fenntartás mínusz amortizáció, mindezt havi 176 órára leosztva, ráadásul ez még TB alap is.

2. az uber new yorkra (uber paradicsom) kommunikált "akár 9000 dollár" havi bevételt, amiből a forbes számításai maximum 3500 az elérhető, a 9000 fizikai lehetetlenség. ja és ott már 25%-ot von le az uber.

3. az uber egyetlen dologban jó: alacsony árat kínál -- és azért tud ennyire alacsony árat kínálni, mert olyan sofőröket paliz be, akik nem számolják ki, hogy max 800 forintos bruttó órabérük lesz. ezt lehet még jobban csinálni...?
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 22. 14:32
Előzmény: #286  elemes
#289
Remek, már csak azt kellene tisztázni, hogy az indexes újságcikkek alapján jött-e ki a 800 Ft-os órabér? Vagy van valami konkrétum is? (Mint említettem, a 110%-os becslés elég durva feltételezés. De én sem végeztem számításokat, hogy mi a break-even...)
A 3x-os árbevétel-túlbecslés pedig, amit az UBER kommunikál, az mely területekre volt érvényes? Tehát mely városokban, negyedekben, stb. írtak ilyen értékeket?
(Különben nagyon is plauzibilis valamennyi túlbecslés, hiszen mindenki, aki alvállalkozókkal dolgoztat, természetéből adódóan túl fogja becsülni a keresetüket. De ha van egy csepp eszük az alvállalkozóknak, akkor rákérdeznek, hogy adott számítás hogy jött ki. Bárhol, ahol üzleti tervet készítenek egy becsülhető üzleti forgalomra, ott MINDENKIVEL levezettetik, hogy ha ennyit akarsz keresni, akkor ennyit kell hozzá dolgozni, azaz jelen esetben ennyi fuvar, stb. Aki ezt nem vezeti le, az nem szimplán zöldfülű, hanem hiányzik belőle a JPÉ. Sőt, ha az UBER ezt nem adja át, akkor az UBER nem érdekelt abban, hogy a sofőrjei jól keressenek. Márpedig az UBER pont a forgalom után kapja a jutalékát, tehát anyagilag érdekelt. Ha az UBER-nek valóban az a hozzáállása, hogy "lesz, ami lesz", akkor kb. 100%, hogy jön majd egy versenytárs, aki sokkal jobban csinálja, mint az UBER, és kenterbe veri. Szóval én jobban hiszek a logikának a cikkeknél. De ha valahol korrekten elvezetik A-tól Z-ig, hogy miket tesz az UBER, akkor ott nincs mit tenni: el kell ismerni, hogy az egy "szakmai cikk", nem egy olyan bulváros sz..r, ami a (sajnos eléggé buta) tömegeknek szól.)
elemes
elemes 2016. 07. 22. 13:36
Előzmény: #287  Törölt felhasználó
#288
nem is fognak "egymás vállán sírni".

érthető, meglehetősen szar órabérük volt.

Törölt felhasználó 2016. 07. 22. 09:55
Előzmény: #286  elemes
#287
Felvonulást rendez az Uber szombaton
2016.07.19. 16:51

De ők nem tüntetnek forgalomlassítással, lesz viszont össznépi Pokémon-vadászat, és a Hősök terére vonulnak a közösségi ételmegosztósok is.
Az Uber július 24-én, vasárnap 12 órától "határozatlan ideig" nem lesz elérhető Magyarországon. Az Uber-sofőrök nem terveznek forgalomlassító demonstrációt, sem tüntetést a döntés miatt, de - ahogy írják - nem is fognak "egymás vállán sírni".
link
elemes
elemes 2016. 07. 18. 17:55
Előzmény: #283  upgrayeddAKS
#286
közben a szomszéd topicban stingy hozzászóló belenyomta az orromat a 2015-ös beszámolókba

uber 164 nettó árbevétel, 2 millió tánya
BPTaxi 282 nettó árbev, 0,7 millió tánya
6x6 taxi 360 nettó árbev 3,2 millió tánya
City taxu 471 nettó árbev 1 millió tánya
elemes
elemes 2016. 07. 18. 17:02
Előzmény: #283  upgrayeddAKS
#285
elolvastam az UBER közleményét, a cég részéről megszokott füllentések halmaza. szóval semmmi meglepetés :-)
elemes
elemes 2016. 07. 18. 15:19
Előzmény: #282  upgrayeddAKS
#284
Akár előfizetésük is lehet, de az alapadatok (pl. a nettó árbevétel) ingyenesen is nyilvánosak -- a részleteket lehet majd (nem drágán) lekérdezni. csakhogy 2015-re még nem lehet. pénzért sem.

Vagyis: "honnan tudják?"

De az előzmények ("eljátszott bizalom") nyomán egyelőre azt gondolom, hogy blöfföltek.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 18. 14:48
Előzmény: #279  elemes
#283
"2015-ben 25 millió forint adót és járulékot fizetett. Ez bevételarányosan messze meghaladja azt, amit a milliárdos árbevételű taxicégek adóban fizetnek."

Ebben a formában ez a cikkben hangzott el. Nem valószínű, hogy az UBER közleménye más volt, de messze nem kizárt. Az viszont tény, hogy ha sumákolni akartak valamilyen formában, akkor ez nagy lebukás...
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 18. 14:44
Előzmény: #281  elemes
#282
egy ilyen közlemény olvastán felvonnám a szemöldököm: "honnan tudják?"

-alternatív magyarázat: 1. van előfizetéses Opten-jük :)
2. AC Nielsen, ill. egyéb szakértői becsléseket vesznek igénybe
3. bejárásuk van a cégbíróságra Mancika révén
4. ezek valamilyen kombója
elemes
elemes 2016. 07. 18. 14:27
Előzmény: #280  bigyula
#281
eszem ágában sincs a kormányt védeni vagy hazugságversenyben összemérni a résztvevőket :-)

csak annyit mondtam, hogy az uber közleménye hazugság.

ha az uber korábbi közleményei a korrektség és a becsületesség minimális szintjét hozták volna, akkor egy ilyen közlemény olvastán felvonnám a szemöldököm: "honnan tudják?" -- de az előzmények nyomán (gyakorlatilag semmiben nem mondtak igazat) csak bólintottam, nem vártam mást.

információtartalma annak lenne, ha valamiben igazat mondanak, akkor elkezdenék figyelni: ez csapda, vajon mire készülnek.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek