Valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására, tudta meg az Index. Értesülésünket Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerõsítette. Péntek délutántól csak
Nem kell megküzdenem senkivel, csak a véleményemet írom. Nem kenek semmit senkire, nem is értem miért kellene. A metrónak és az atomerőműnek semmilyen közös háttere sincs. Érzelmi kötődésem nekem biztosan nincs, ezért nem is utálok senkit. :)
Paks a diktatúrában épült fel és jól működik azóta is. Most egy szabadabb világban bővítik. Szerintem ugyanolyan jól fog működni. Ez a fizika része.
Amire te gondolsz, hogy mennyit lopnak majd el belőle, pontosan annyival lesz drágább, de ugyanolyan jól fog működni, mintha a valós kiadásokon épülne fel. :)
"Aki metrókocsikat szerel, az nem atomerőműveket szerel. Amit egy metrókocsiba tesznek be, azt nem egy atomerőműbe teszik bele. A metró szoftvere nem egy atomerőmű szoftvere."
Lássuk be, ezek azért korszakos jelentőségű tézisek.
Egyrészt, nem velem kell megküzdened, ha a metrót és az atomerőművet szét akarod választani, hanem a sematikus általánosításokra hajlamos közvéleménnyel. Ugyanolyan könnyű mindent az oroszokra kenni, mint Sorosra.
Másrészt, én nem a metrót mosom össze az atomerőművel, hanem a kettő közös hátteréről beszéltem. Aztán vagy buta vagy és nem érted, vagy okos vagy és érted, de nincs gerinced, hogy elismerd.
Nekem könnyebb dolgom van, mert nincsen érzelmi kötődésem.
Pedig úgy tűnt, hogy te már a bulvárról a világosodás útjára léptél, de még a kognitív disszonancia győzött.Egy diktatúrában sokkal könnyebben gondolhatja a diktátor, hogy csak akarat kérdése, és a seggnyalók és a roszatom is elegendőek egy atomerőmű építéséhez, vagy felújított szovjet metró beszerzése új Siemens metró árából
Még mindig nem tudsz elszakadni a metro-atomerőmű összehasonlítástól. Az atomerőmávek mindenütt működnek, teljesen mindegy, hogy demokrácia, diktatúra vagy milyen ideológia a háttér. Működnek és jól működnek. :)
Aki metrókocsikat szerel, az nem atomerőmáveket szerel. Amit egy metrókocsiba tesznek be, azt nem egy atomerőműbe teszik bele. A metró szoftvere nem egy atomerőmű szoftvere. Folytathatnám, de gondolom neked mindegy, mert továbbra is ezen a vonalon folytatod. :)
Nem tudom jobban leírni. :)
"A valóság ebben a kérdésben semmiféle politikához nem köthető. A legnagyobb demokráciákban ugyanúgy működik, mint a legnagyobb diktatúrákban."
Ez az alapvető tévedés.
Lásd amit alább írtam.
"A szovjet, úgy értem orosz atomszakemberek jók. A berendezések is jók"
Az nem elég. A tapasztalat sem elég. Az a szemlélet kell, amit a #5-ben nagyon röviden összefoglaltam.
Az nekem nem garancia, hogy ha bármi elromlik, akkor Vaszilij Grigorjovicsot elviszik Szibériába. Az ilyen rendszerben a minőséget az teremti meg, hogy "Szergej Ivanovics, figyelj jobbam a hegesztésnél, ha nem akarsz te is Vaszilij Grigorjovics után menni Szibériába."
Az a garancia, ha tudom, hogy minden gebasznak alaposan utánajárnak. Megnézik, miért tört el a hegesztés és ha kell áttervezik az alkatrészt vagy tehermentesítik vagy a műveleti sorrendet alakítják át vagy röntgenes ellenőrzést írnak elő és javítják ha kell vagy akármi.
Ennek a szemléletnek a hiánya vezet oda, hogy az ajtók összevissza nyílnak és még ki tudja milyen gondok vannak a háttérben amit az utasok nem vesznek észre azonnal, túlmelegedések, törések, szivárgások, félhibák akármi.
A paksra igért 1200 MW blokkot egy korábbi 1000 MW blokktípus túlhajtásával fejlesztették ki (kicsivelagasabb dúsítású üzemanyag, kicsivel nagyobb hőmérséklet, kicsivel nagyobb yomás). Egyetlen prototípus működget belőle, sok leállással. A miénk lenne a második és harmadik példány.
Senki sem világosodna meg, hanem elpusztulna. Ez bulvár szint amit írtál. A valóság ebben a kérdésben semmiféle politikához nem köthető. A legnagyobb demokráciákban ugyanúgy működik, mint a legnagyobb diktatúrákban. Ez a tény. Minden más mese. :)
Azért mert ha szórakoznak, akkor nincs mit visszamondani. Egyszerűen nincs tovább. Ezek az összehasonlítások nevetségesek. Egy atomerőmű nem politikai vagy korrupciós hovatartozás kérdése. Persze lehet erről regényeket írni, csak a világban, ahol nyilvánvalóan rengeteg helyen működnek, nagy ívben tojnak a korrupcióra és politikára ebben a kérdésben a biztonság az első. Tehát, ha elindítják, akkor az biztonságos. Na mindegy, leírtam ezzel kapcsolatban a véleményemet.
A metrót azzal kell összehasonlítani, ami metro és máshol sokkal nagyobb kiszerelésben működik. Márpedig az oroszoknál azt teszi. Tehát nyilvánvalóan politika az, ami már megint úgy szar ahogy van. :)
kifejezetten epedarugós üléspárnázású retro mityisinszkij vagonok mennek pl. a körmetrón. gondolom, a párszáz kilométeres hálózat valami olyan darabján utaztál, ahol újabb volt
A szovjet, úgy értem orosz atomszakemberek jók.
A berendezések is jók.
De ... igaz, az nem Közép-Európában volt, hanem Kelet-Közép-Európában ... de emberi beavatkozások sorával _előidéztek_ Csernobilban egy atomkatasztrófát. Nem arról van szó, hogy hibás beavatkozással nem hárítottak el valamit, hanem mesterségesen előállították, kísérleteztek.
Én el tudom képzelni, hogy kifogástalanul megépítik Paksot, de semmiféle garanciát nem nyújt az, hogy "úgy kellene", és hogy az atommal nem lenne szabad szórakozni.
Megjegyzem, az is egy forgatókönyv, hogy mi fizetünk, ők építenek, aztán húsz év múlva nem kapcsoljuk be, mert ... pénz ott, nekünk meg lesz egy csini paintball terepünk vagy lőtér, az most úgy is menő. A nemzetközi bíróság meg további 17 év múlva igazat ad nekünk.
A fidesz simogatók azzal védekeznek, hogy a szóóócik is loptak.De ha kapnának egy felrobbanó Paks 2-t akkor mindjárt megvilágosodnának, hogy a szocik még sem annyira loptak
Kivonják a forgalomból az összes botrányos metrókocsit
Ugrás a cikkhez