Valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására, tudta meg az Index. Értesülésünket Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerõsítette. Péntek délutántól csak
A 99%-os és a 99,9%-os biztonság között csak 0,9% eséllyel jön ki a különbség, ez a különbség azonban rengeteg pénzbe kerül. Aki korrupcióval kapja az amúgy titkosított megrendelést, az nyugodtan spórolhat ezen is, hiszen senki nem fogja komolyan számonkérni.
A metrónál meg most derült ki, hogy rossz. Nem azért, mert megállt, és nem nyíltak automatikusan az ajtók, nem azért, mert a másik oldalon nyíltak, hanem azért, mert a vésznyitót felülírta a hibás elektronikus ajtóműködés, ez pedig mindennél veszélyesebb hiba, ami ki sem derült volna, ha nincs más meghibásodás, rossz esetben csak veszély esetén derült volna ki, amikor emberek haltak volna bent, mert nem tudnak kijönni. Innentől kezdve nem lehet bízni a gyártó ígéreteiben, vissza kellene mondani az egész rendelést, és a felelősöknek, beleértve Tarlóst és az összes olyan politikust, akinek köze volt ehhez a korrupcióhoz, lemondaniuk. Mert ezúttal emberek életével játszadoztak, ez már rég nem csak arról szól, hpgy mennyibe kerül és hogy nincs légkondi.
Szerintem az ország legnagyobb gondja jelenleg a korrupció.
Már teljesen "átlagos" dolognak számít, hogy árajánlatot kérnek, megmondják mennyiről és bátran vállalj el bármit, mert úgysem te nyersz. Csak kell pár, a kiszemeltnél drágább ajánlat.
Így máris "igazolva" van, miért az a cég kapta, hiába dolgozik drágán. Természetesen emiatt gyorsan alakul pár cég, aki el sem tudja készíteni a vállalt munkát rendesen, és mégis ők kapják a munkát.
Fideszfan barátom szerint a korrupció még mindig jobb, mintha külföldi multi vinné el az üzletet. Mert a magyar korrupt Lőrinc barát meg a többi haver nagyrészt itthon költi el a pénzét, sőt, a kenőpénzét is. Herr Günther pedig jó németként német terméket vásárol, a tőlünk kapott pénzből is.
"naszóval, még egy gondolat így éjféltájt.
a nyugati, viszonylag jó minőségű gyártás "titka" az a gondolatmenet,
amit az 5-ös hozzászólásban írtam: nem a felelős büntetése a cél, hanem a
hibához vezető okok láncolatának feltárása és a folyamatok kiigazítása.
A mityiscsi metrókocsik állapota azt jelzi, hogy az orosz iparban ez a
gondolkodásmód még csírájában sincs jelen."
És egy más gondolat hajnalban.
Magyarországon, véleményem szerint, a hibák jelentős része a korrupcióból adódik. Egyszerűen nem a megfelelő emberek/cégek kapják a munkát, hanem a jól "tejelők"/haverok.
Amíg ezek az emberek a rendszerben vannak, addig nem igazán várható jelentős javulás.
Addig mindegy milyen minőségben, mekkora plusz költséggel, mennyi csúszással készülnek el a munkák, mert úgyis átveszik és kifizetik.
Ezen nem fog segíteni, a nem büntetni, hanem feltárni a hibát módszer. Az csak normális rendszerben működik.
Aha, értem.
Én tartok tőle, hogy szórakoznak - illetve inkább azt mondom, egyáltalán nem zárható ki, hogy a "3000 yard" mellett ez egy mellékes szempont. Gondolom, van egy szerződéses pont, hogy ha baj van, akkor majd az orosz fél vállalja a felelősséget, és saját költségén a festői Naberezsnije Cselnibe költözteti az életben maradt lakosságot. :-(
Metrón :-)
Visszatérve ehhez. Az egész botrányos. De sokkal kevésbé lenne az, ha nem úúúúgy történt volna, ahogy. Mert időnként vannak elcseszett dolgok, széria hiba, előfordul.
De ez úúúúgy történt. És minden más is úúúúgy történik.
naszóval, még egy gondolat így éjféltájt.
a nyugati, viszonylag jó minőségű gyártás "titka" az a gondolatmenet, amit az 5-ös hozzászólásban írtam: nem a felelős büntetése a cél, hanem a hibához vezető okok láncolatának feltárása és a folyamatok kiigazítása. A mityiscsi metrókocsik állapota azt jelzi, hogy az orosz iparban ez a gondolkodásmód még csírájában sincs jelen.
És EZ AZ amiért aggasztó az orosz atomerőmű. Jaj szoftverhiba. Jaj véletlenül mindkét oldalon kinyílt az ajtó. És ugye a nekünk szánt 1200 MW blokk kisérleti típus, egy darab üzemel belőle (hosszú szünetekkel -- ott is szoftvert javítgatnak).
Akkor valamit nagyon nem értesz. A metróval szórakozhatnak, az utasok dühöngenek és megoldják máshogy. Az atomerőművel pedig ha szórakoznak akkor Közép-Európában nincs tovább. Én nem hiszek ebben, de szerintem te sem. :)
"Az orosz metroszerelvények 40 évig kiválóan működtek"
Kiválóan -- persze, orosz mércével.
És az utóbbi tíz évben egyre gyakoribbak voltak a meghibásodások -- ugye, 2011-ben égett porig egy metrókocsi, és szerencse, hogy nem az alagútban, utasokkal teli: link
"Moszkvában továbbra is működnek."
Nem, Moszkvában már sokkal újabb kocsik járnak, legalábbis azon a pár belvárosi vonalon, amelyiken utaztam. Leningrádban még tényleg ez a mityiscsi kocsi jár (ilyent robbantottak fel az iszlamisták pár hónapja).
"Ma állítólag nálunk nem működik semmi, még azt is elfelejtették, amit eddig gyártani tudtak. Valósznűleg egy jó nagy hazugságról van szó."
Valaki biztosan hazudik, jó nagyot, de az az utasnak, aki tíz percig párolódott az állomáson mert nem nyílt ki az ajtó, nehéz lesz elmagyarázni, hogy ez a metró márpedig jó.
"A Paksi atomerőmű szintén 40 éve kiválóan működik"
Kezdem azt gondolni, hogy просто везение.
"Talán az atomfizikába még nem tud beleszólni a politika."
Nem is az atomfizikától aggódunk. A maxwell törvényekbe se szól bele a politika, ez az új mityiscsi metró mégis egy rakás szerencsétlenség.
Nézd, azt próbáltam leírni, hogy azért a hülyeségnek is van határa. Tehát be lehet adni pár embernek, hogy ami Moszkvában korrektül működik egy kicsit nagyobb léptékben, az egy miniatűr kategóriában már szar, de ez csak politika és legfeljebb idegesság teszi az embereket, hogy hülyének nézik őket.
Az atomenergiában ez a hülyeség már nem alkalmazható, mert úgy ahogy mondod, a fizikát nem érdekli, hogy éppen ki magyaráz a médiának. Tehát nem hiszek benne, hogy Európa közepén ezzel játszadoznának. Tudom, hogy szél és napenergia nagyhatalom vagyunk, de sajnos a fizika itt is beleszól a közpénzfelélési ökörségekbe és nem támogatja azt. A probléma ott jelentkezik, hogy a maradék 50%-ot meg sem próbálják kiváltani vele, mert nincs meg az alapja. Egyszerűen a 3000 yardot szeretnék megszerezni és utána importálni a 100%-ot, abból az olcsó energiából, ami egyre jobban drágul a fejlett országokban az olajtermékekből származó adóbevételek kiesése miatt. Tehát a államok nem mondanak le az adóbevételekről, sőt. :)
Egyrészt, naiv vagy. Bele tud szólni. Csak a fizika az vissza szokott feleselni és rendszerint nincs is helye a fellebbezésnek.Másrészt, hogy valami 40 évig kiválóan működik, távolról sem garantálja, hogy továbbra is fog.Harmadrészt, abból, hogy valami 40 évig kiválóan működik, nem következtethetünk arra, hogy egy más valami is fog.
Pláne, ha nem is azért csinálják, hogy működjön majd, hanem ...
Egyébként különösebb bajom nincs az atomenergiával, de ez a Paks-2 ügy kissé büdös már előre. Remélem, utólag nem az.
Egy érdekességre azért felhívnám a figyelmet. Talán valakit érdekel:
Az orosz metroszerelvények 40 évig kiválóan működtek, elöregedtek, le kellene cserélni őket. Moszkvában továbbra is működnek. Nem egy pici metróhálózatról beszélünk. Ma állítólag nálunk nem működik semmi, még azt is elfelejtették, amit eddig gyártani tudtak. Valósznűleg egy jó nagy hazugságról van szó. Hogy pontosan miről, az nyilván sosem fog kiderülni. :)
A Paksi atomerőmű szintén 40 éve kiválóan működik. Ott valószínűleg az új része is kiválóan fog működni, mert nem a hülyeségek fogják irányítani. Talán az atomfizikába még nem tud beleszólni a politika. Legalább is remélem. :)
Kivonják a forgalomból az összes botrányos metrókocsit
Ugrás a cikkhez