Több mint kétharmados többségben (68 százalék) vannak azok, akik nem támogatják a rendezést, mert azt gondolják, hogy túl sokba kerülne, és azt a pénzt inkább hasznosabb dolgokra kellene fordítani - olvasható a HVG cikkében. A hetilap...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=243424
Tudod nem az számít, hogy mi pöstiek mit gondolunk róla, hanem hogy a vidéki szavazók mennyire díjazzák majd az iróniáját a választásokon - már ha eljutnak addig.
Az M4 metro jórészt azért nem hozza a várt utasszámot, mert kiherélték a rövidítéssel. Az igazi az lenne, ha Újpalotáig kivinnék.
Összehasonlítani meg nem a csuti kisvasúttal kell (az más nagyságrend), hanem az esztergomi vasútvonal felújításával, csak bővítés és pályarekonstrukció, a villamosítás még meg sincs.
Az M4 metro kb. 450 mrd, napi kb. 150.000 utas
Bp-Esztergom vasút kb 50 mrd, napi kb. 8.000 utas (a villamosításra még + 50 mrd tervezett)
Na ennek fényében lehet költséghatékonysági számításokat végezni, meg saccolni melyikből mennyit loptak...
A 4-es metró is elbaszott projekt volt. Eleve hosszabbra kellett volna építeni, kevesebb megallóval.
A két projekt között annyi a különbség, hogy míg a 4-es metró egy szükséges, de elbaltázott projekt volt, ami még így elbaltazva is hasznos a lakosságnak, addig a felcsúti kisvasút nem hogy nem hozta a számokat, hanem majdnem senki sem használja,btehát egy teljesen felesleges beruházás volt.
Ezt kipótolnám azért annyival, amiért én balközép szimpatizáns vagyok: az oktatás, egészségügy és életvédelem problematikájával. Ez a három mindig veszteséges lesz társadalmi szinten, ha jól működik. Ezért vannak az adók. Minden más a piacra tartozik szerintem.
Kétharmados többségben a budapesti olimpia ellenzői
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=243424