Sziasztok, Újonnan regisztrált IBKR felhasználó vagyok, most tanulgatom. Utaltam be próbából 500 ezret HUF-ban - ez az alap devizanemem is -, ma reggel megkaptam az értesítést. Látom a settled cash-ben és buying powerben is az összeget. De kereskedni nem tudtam vele. Próbáltam venni S&P 500 ETF-et 5db-ot, kb. 500 euro értékben,. de nem engedi. Azt írja, hogy nincs elég cash (-500 EUR). My a trade fülön is azt látom, hogy a buying powerben ugyan ott van az 500k HUF, de az availabla to trade-ben - amit EUR-ban mutat - már nincs semmi. MI lehet a gond? Nem váltja a HUF-ot ilyenkor automatikusan? Próbáltam egyébként EUR-t váltani, de nem engedte, mondván, hogy nem az az alap devizám. Ezt olvastam, ezt érteném is, de akkor miért nem enged forintból venni? Ja, és (most már) cash accountom van. Alapból margin accountot regisztráltam, de átállítottam cash-re amikor nem ment a trade, mert azt hittem az a baj, hogy hitelezni akar nekem. (Igazából nincs is szükségem margin accountra, főként ETF-eket akarok venni hosszabb távra, szóval ez nem gond.) Közben elindítottam egy kérelmet HUF => EUR alapdevizára váltásra, még nincs kész, azt írja 1 nap amíg megcsinálják. Döntően EUR-ban fogok vásárolni, gondolom akkor praktikusabb így (és tudok is rá utalni direktben EUR-t, csak nem gondolkodtam előre ... tudta a fene ezt a devizaváltás mizériát). Szóval a fő kérdés: miért nem tudok vásárolni? Olvastam a topicot, itt többen is írták, hogy cash számla esetén HUF alap devizával automatikusan kellene váltania. Nekem miért nem teszi akkor?
Ja, és a tranzakció előzményekben azt látom, hogy befizetési értesítés 08-án, available for trading 10-én. Azaz az én értelmezésemben tradelni tudnom kellene már. (Alul látok egy olyant, hogy you may withdraw your funds starting on 13th, de gondolom ez a kiutalásra vonatkozna. De én nem kiutalni akarok, hanem részvényt venni....)
Mai IB szösszenet én feladtam, engem legyőztek A
TBSZ bevezetésével kapcsolatosan az élesbe állítás során felmerült egy
kisebb hiba, melynek elhárításán dolgoznak a kollégák. A javítás
időpontjával kapcsolatban nem rendelkezünk pontos információval, így a
TBSZ bevezetésének következő tervezett dátumáról sem tudunk információt
adni.A félretájékoztatással kapcsolatosan fontos
megjegyeznünk, hogy Ügyfélszolgálatunk a felelős társosztályoktól kapott
információkra alapozva igyekszik minél pontosabb információval
szolgálni az Ügyfelek részére.Az ETF-ek
kereskedésével kapcsolatosan szükséges kiemelnünk, hogy a nemrégiben
bevezetett új SZOCHO és annak szabályozása felülírja az elérhető
termékek listáját, ameddig a szabályozásban érintett és nem érintett
termékek elkülönítése megtörténik. Mivel az Interactive Brokers mint
pénzügyi szervezet törekszik a vonatkozó szabályozásokhoz történő
megfelelésre, így üzleti döntésként ideiglenesen ezen termékeket
korlátozza a kínálatában. Az elérhető és kínált termékekkel
kapcsolatosan az Interactive Brokers, mint pénzügyi szolgáltató továbbá
saját hatáskörrel rendelkezik. Ahogyan korábbi válaszunkban
említettük, dolgozunk a helyzet mielőbbi rendezésén és a termékek
ismételt elérhetővé tételében. Pontos dátummal ezzel kapcsolatban nem
rendelkezünk jelenleg.Üdvözlettel Balázs IBKR Client Services Ahogy
kollegám is említette. amint a szociális hozzájárulási adót érintő
kormányrendelet adózási vonzatait alkalmazni tudjuk, az ETF-kereskedésre
vonatkozó korlátozásokat fel fogjuk oldani, hogy a tranzackiónyitást
minél hamarabb elérhetővé tegyük.Sajnos jelenleg nem áll rendelkezésünkre pontos céldátum arról, hogy ez mikor fog megtörténni.A
TBSZ-számla nyitásával kapcsolatban valóban több bevezetési dátumot is
ígértünk, de sajnos technikai probléma lépett fel a számla élesbe
álllítása során, így kollégáink jelenleg is dolgoznak ennek a hibának a
helyreállításán. Remélhetőleg pár napon belül elérhető lesz a számlaAddig is szíves türelmét és megértését szeretnénk kérni és elnézést a kellemetlenségekért!További
kérdések esetén kérem tekintse meg angol nyelven is elérhető Gyakran
Ismételt Kérdések (GYIK) oldalunkat a lenti linkre kattintva, illetve
amennyiben nem találja a keresett információt, lépjen kapcsolatba
velünk:https://www.interactivebrokers.com/en/index.php?f=46352 Üdvözlettel, Zsolt IBKR Ügyfélszolgálat
Szerintem nem érdemes rástresszelni pár nap/hét/hónap csúszásra. Ez többször előfordult náluk más új funkciók esetében is, lehetett rá számítani. Ha lesz náluk TBSZ, az évtizedekre meghatározó lehet a magyar befektetőknek. Én kivárom.
Igen, egyetértek, csak nem kellett volna a mézesmadzag Meg azért most kiderült, hogy addig nincs gond, amíg nincs gond, de ha valami gebasz van, kb senkire nem számíthatsz, átnéznek rajtad és bullshittel etetnek Bele sem merek gondolni, hogyha ne adj' Isten valami komoly gondot kellene orvosolni, mit tudna ez a jelenlegi magyar ügyfélszolgálat
Ez náluk egy új termék, nem vagy megfosztva semmitől a bevezetés halasztásával. Persze kellemetlen, mert számítasz rá és nagyon várod, de ennyi, nem több.
Így van, a TBSZ engem annyira nem zavar, ha van akkor örülök, de eddig is elvoltam nélküle De normál számlán sem tudok kereskedni Ráadásul ott eladtam az ETF-jeimet, mondván akkor majd a TBSZ-re átteszem a pénzt Most se TBSZ se ETF nincs :D áll a pénz a számlán Ráadásul még fizethetek is majd be egy rahedli adót emiatt, amikor eladtam a papírokat 387 volt az EUR, ha ma visszaveszem csak 380 körül lesz majd a beker ár
Máris van 2% nyereséged forintban, nevezzük virtuális nyereségnek akkor. Valóban így már elég bosszantó. Én megvárom a bevezetési időpont T + pár napot, és csak utána készítek tbszt.
Interactive Brokers
Megköszönném, ha olyasvalaki(k) aki itt kereskedik, megosztaná tapasztalatait. (költség, felület, helpdesk, utalások- pénztranszfer, ilyesmi..)
köszi,
eF