Topiknyitó: pampa 2007. 02. 25. 09:19

Gépjármű adó  

Gondolom az átlag ember számára végre egy kedvezőbb módosítás.

link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tokos. 2007. 02. 26. 08:46
Előzmény: #1  pampa
#10
Na ez az, amivel eddig nem nagyon foglalkoztam.

Havonta több, mint 30 rugó elköltésének terhét veszi le rólam Gyurcsány elvtárs, amellett ez az évi párezer nem az a tétel, amivel sokat érdemes foglalkozni.

Egyébként olyan dolog ez, amivel nagyjából egyetértek.

Mondjuk a verdámnál nem lesz nagy a különbség nem erős gép, csak 86 lovas.
Törölt felhasználó 2007. 02. 25. 23:10
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
Kis adalék ehhez a szép új és igazságos adóreformhoz (súlyadó vs. teljesítményadó). Egy utcabéli ismerős srác története jön:
Mindenki ott spórol ahol tud, és mivel senki se ellensége a saját pénzének így ha ugyanazt olcsóbban megkapod akkor miért ne, főleg ha rá is vagy szorulva. Sokan csinálják (én is), hogy az autó más nevében van, így olcsóbb a biztosítás (vagy tulaj, vagy üzembentartó valamelyik szülő, nagyszülő és ő a kötelező szerződője, így egy kisebb autónál is minimum 20-30%-ot meg lehet spórolni, de egy 2000 cm3 autónál már akár megfeleződik a díj.)
Ismerősömnek is hasonlóképpen van a biztosítása pár ezrest spórolt vele, de ő talán rá is van szorulva. Nem mondhatni hogy felverte őket a pénz, de a szülei amint lehetett vettek neki egy olcsó autót, hogy azzal tudjon iskolába járni (ma már dolgozik), úgyhogy biztosan minden pénz jól jött nekik. Ja és most jön a story lényege: ez az ismerősöm kerekesszékkel él, úgyhogy neki az autó (így hogy akar is magával kezdeni valamit) létszükséglet. Eddig az volt a rendszer, hogy a súlyadót a mozgáskorlátozottaknak elengedték, ha vagy tulaja, vagy üzembentartója volt egy autónak. Az új adónemhez (súlyadó helyett teljesítményadó) új szabályozás is dukál, mostantól csak akkor mentes az adó alól a mozgáskorlátozott ha az üzembentartó és a tulajdonos is ugyanaz a személy. Na most jön a matekpélda: hány év alatt térül meg az autó átírásából adódó költségek és a kötelező felelősségbiztosítás díjtöbblete a teljesítményadó elengedésével? (egy ötéves Suzukinál ez a 3. év....) Elgondolkodtató.... azért kíváncsi lennék hogy ennek az új humánus módosításnak a következtében mennyivel is nő az adóbevétel...
Törölt felhasználó 2007. 02. 25. 21:13
Előzmény: #7  Tycoon
#8
elso gondolat volt a jo, mx5, es mar felvilagosult vagyok, hogy abban 4en is elferunk, hiaba, a megszoritasok ezt is elertek :)
de nem is ez a lenyeg, hanem az, hogy gyakorlatilag szinte barmit be lehet mondani, kis szerencsevel elfogadjak
(en nem magyaraztam, azota is igy van, minden mas adat ok, ez meg.. nem tul lenyeges)
Tycoon 2007. 02. 25. 18:31
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#7
smarbol lehetne 2nél több személyes. inkább valami kis kupéra tippelnék, mx5? s2k?

koistvan: a gépjármű nyilvántartók adatai olyanok amilyenek. Az "A" kategóriás jogosítvány (motor) több teljesítmény kategóriás változatban létezik. Sztory: egy ismerősömtől megkérdezték annó, hogy hány LE-s a motorja, mivel behozott gépről volt szó. Mondta a kislánynak, hogy 25kW, aki szemrebbenés nélkül ráírta ezt egy közel 3x erősebb motor forgalmijára.
Egy másik esetben pedig szintén motorkerékpárnál komoly vitát generált az ügyintéző kislánnyal, hogy az adott gép nem dízel üzemű :)

Ilyen esetek után kíváncsi lennék, hogy az autóknál vajon mennyire stimmelnek a beírt adatok...
Törölt felhasználó 2007. 02. 25. 18:12
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#6
nem kerdes, kijelentes: ez nem egy smart
Törölt felhasználó 2007. 02. 25. 18:02
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
Sziasztok.ez nem egy smart?
Törölt felhasználó 2007. 02. 25. 17:39
Előzmény: #3  Tycoon
#4
mindenki mindent kritizal, igy rajtam a sor:
bizony nem art az adategyeztetes. van egy autom, amire kikuldtek szepen a lapot, teljesen korrekt az evjarat, tipus, teljesitmeny, meg minden, ami kell.
majd beirtak, hogy 4 szemelyes.
vicces, mert 2 szemelynek van hely, a 3. max a motorhazteton ulhet, mivel a csomagtarto jo esetben is egy kitermetu macska szamara lenne elegendo.
ezek utan elgondolkodtato, hogy a megadott, adatokat mivel egyeztetik, mivel a gyarto ilyen tipusu kocsit soha, semmilyen formaban nem adott ki 4 szemelyes kivitelben. (es azt sem ertem, hogy miert 4-et irnak, mert akkor mar lazan lehetne 5 is..)
Tycoon 2007. 02. 25. 16:08
#3
Tycoon 2007. 02. 25. 16:07
Előzmény: #1  pampa
#2
pampa: sajnos nem jó az átlagember számára sem. Statisztikailag nézve a többség rosszabbul fog járni az új adónemmel, mint az eddigi súlyadóval. Persze, akinek kis teljesítményű, öregebb autója van, mint édesanyámnak (kevesebb mint 60LE, és több mint 20 év), akinek a felébe lesz így az adó jól fognak járni, de a nagy átlag rosszabbul.

pl egy 2 éves 1.3-as suzuki swiftre eddig fizettél 13 ezret, ezentúl fogsz fizetni több mint 20-at. Egy 1.0 max 3 éves Corsa esetén marad minden a régiben, míg egy 1.6-os pár éves VW Golf-on is több mint 50%-al nő a teher.
Persze ugyanezen autók 12 évesen már kevesebbet fognak fizetni, mint amit jelenleg súlyadóként fizetnek.

Ennél fogva a környezetvédelmi szempontok ugye erősen sérülnek, hiszen egy 12 éves 3 literes benzin(temető)motoros 530i BMW kb ugyanannyit fog fizetni, mint egy új 1.6os VW Golf.

A motorkerékpárok esetében még durvább a növekedés, bár itt lehet mondani, hogy az úgyis csak "úri játékszer". Az más kérdés, hogy egy 200 kilós motor mennyit rongál az utakon egy átlagos kocsi minimum 1 tonnájához, vagy egy teherautóhoz képest...

Pont itt a portfolión irták egyszer, hogy ez a súlyadóról átállunk teljesítmény adóra a magyar gazdasági csoda része, hiszen a hivatalok szerint úgy járunk jól, hogy az adóbevételek mégis alaposan megnövekednek. Persze, akinek van autója az már hozzászokott ahhoz, hogy az autósok (motorosok) minden kormány számára a kimeríthetetlen fejőstehén kategóriát képviselik.

Topik gazda

pampa
4 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek