Topiknyitó: Törölt felhasználó 2008. 10. 27. 15:29

Gazdasági folyamatok  

A blogon sokan olvastátok, amiket írtam, ezért gondoltam ebben a topikban folytatom.

Akinek nincsen ÉRTELMES mondanivalója, az ne írjon ide.

Köszi.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kissherceg 2008. 12. 04. 18:30
Törölt hozzászólás
#820
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 18:24
Előzmény: #813  Törölt felhasználó
#819
euró övezeten belül a kerekedelmi mérleg hiánynak nincs különösebb jelentősége országonként, csak az egész övezetre nézve van. Németország pozitívuma kiegyenlíti Olaszország és Görögország negatívumát, az egyensúly biztosított.
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 18:18
Előzmény: #811  Törölt felhasználó
#818
akira!
félrértettél. A gagyi szerintem is versenyhátrány, csak a konkrét estben nem látom be, hogy ez az alapvető ok.

A Suzuki pedig nem gagyi, hanem más árkategóriájú minőségi termék.
(A BMW az én szememben kifejezetten gagyi, de ezt lehet, hogy csak a hazai kigyúrt kopasz maffiózók miatt érzem, akik többsége ezt vezeti)
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 16:39
Előzmény: #814  Törölt felhasználó
#817
szillogizmus
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 16:39
#816
Dél-Korea a világ egyik legnagyobb gazdasága.
A novemberi év/év alapú exportjuk 18%-kal esett. Azt várják, hogy -30% lesz egy fél éven belül. Ezek döbbenetes számok.
Az egész világgazdaság megrogyóban van. Nem tudom, mi lesz ennek a vége.

Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 16:35
#815
"We would achieve this [trade] balance by issuing what I will call Import Certificates (ICs) to all U.S. exporters in an amount equal to the dollar value of their exports. Each exporter would, in turn, sell the ICs to parties – either exporters abroad or importers here – wanting to get goods into the U.S. To import $1 million of goods, for example, an importer would need ICs that were the byproduct of $1 million of exports. The inevitable result: trade balance."

link
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 16:14
#814
1980 előtt az S&P 500 pénzügyi cégeinek nyeresége kb. 8%-át adta az összes cég nyereségének. Ugyanezen adat kb. egy éve, a tőzsdecsúcson 40% volt.
Ezeknek a nyereségeknek nagy része biztosan nem tér vissza évtizedekig. Vagy soha.
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 16:01
#813
A múltkori vitánkhoz Olaszországról.

link

A világ egyik legnagyobb külkereskedelmi deficitjével rendelkező országa.
Kiváncsi vagyok, mi történik a nagyon deficites országokkal. Könnyen el tudom képzelni, hogy a válság miatt nagy problémáik adódnak.

Szerintem a válság durva periódusa akkor kezdődik, amikor elapad a deficites országok finanszírozása, egyre szűkül azoknak a köre, akik hajlandóak finanszírozni a hiányt.
Az USA annyiból van jobb helyzetben, mint a többiek, hogy az állampapírpiaca kiválóan működik és vonzza a befektetőket. Nem ők lesznek az elsők a nagyobbak közül, ahol először jelentkeznek majd a problémák. Erre nyilván sokkal nagyobb eséllyel pályázik UK, Spanyolország, Olaszország, Görögország.
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 13:32
Előzmény: #811  Törölt felhasználó
#812
A németeknél 2006 (eladott db):

Volkswagen 689.116
Mercedes 342.768
Opel 334.479
BMW 272.805
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 08:02
Előzmény: #809  Törölt felhasználó
#811
kanyisz, maradjunk annyiban, hogy szerinted csak ez utóbbi, szerintem pedig az is versenyhátrányt jelent, ha valaki elavult, gagyit gyárt, azzal szemben, aki minőségit és új technológiát.

Ez általánosságban is igaz, bár bizonyos iparágakban és piacokon eltérő lehet a versenyképességi szerepe.

Pl mp3 lejátszóban egyértelműen nem a gagyi a nyerő... :), viszont itthon a suzuki swift a piacvezető, míg a németeknél a Mercedes vagy BMW? sokat változik az első hely...
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 07:32
Előzmény: #809  Törölt felhasználó
#810
"The Latvian government is set to increase its stake in Parex Banka, the country’s second largest bank, to 84 per cent in order to reassure depositors, creditors and the International Monetary Fund.

The agreement, reached late on Tuesday, nationalises the last big independent Baltic bank...

...The two founders have now been forced to give up all their shares, forgo a call option on the original 51 per cent and leave the board."

forced? micsoda rabló banda ez lett kormány.:o)
Törölt felhasználó 2008. 12. 04. 07:29
Előzmény: #808  Törölt felhasználó
#809
"az USA-ban a hiányzó közelező szociális hálót a vállalatok maguk állják, vagy nem állják. Ez komoly versenyhátrányt jelentenek a régi nagyvállalatoknak, hiszen ez korábban általánosabb gyakorlat volt, viszont előnyös az újabban indított vállalkozások számára, hiszen nem kötelező..."
Igen. Ez a versenyhátrány és nem a gagyi-nem gagyi a lényegi különbség.
Törölt felhasználó 2008. 12. 03. 21:46
Előzmény: #807  Törölt felhasználó
#808
A téma a keleteurópai autóipar volt, a "gyarmatosítás" ezért került a képbe... :)

De szerinted a Honda, a Toyota, ugyan miért vitte a termelés egy részét az USA-ba? Vagy a BMW, vagy a Daimler?

Ugye, hogy - mások mellett - azért, mert az USA-ban olcsóbban kap munkaerőt, mint otthon? Csakúgy, mint a keleteurópai autóipari befektetések esetén...

Na meg a piacok is közelebb kerültek a gyártáshoz (illetve fordítva...), de ahogy a piac elvész, nyilván először a külföldi (gyarmat) gyárakat zárják be, s csak legvégső esetben a hazait.

Itt a hazai/nemhazai a kérdés, ha a BMW-nek rosszul menne, az amerikai gyárát biztosan hamarabb bezárná, mint a münchenit, mint ahogy a GM is először a Suzukit, a SAAB-ot és az Opelt áldozza be, s csak legvégső esetben nyúlna a hazai gyárakhoz...

Soroljam? Ford kontra Jaguár, Aston Martin, Volvo.....

A szociális juttatások az USA-ban speciális kérdés, hiszen amíg Európában a vállalatok szociális juttatásai között - a kötelező állami, vagy kötelező magánjutattások miatt - nincs túlzott választási lehetőség, ergo nincs a cégek között ezügyben versenyelőny, vagy versenyhátrány, addig az USA-ban a hiányzó közelező szociális hálót a vállalatok maguk állják, vagy nem állják. Ez komoly versenyhátrányt jelentenek a régi nagyvállalatoknak, hiszen ez korábban általánosabb gyakorlat volt, viszont előnyös az újabban indított vállalkozások számára, hiszen nem kötelező...
Törölt felhasználó 2008. 12. 03. 21:27
Előzmény: #800  Törölt felhasználó
#807
"Ráadásul vélhetőleg a hazai szakszervezet erősebb, mint a gazdaságilag "gyarmatosított" és "gyarmatosítható" országokban."
Azért ez Toyota-Honda és GM-Ford vonatkozásban igazán érdekes kérdés. Ki a gyarmat és ki a gyarmatosítható?:)
link

És a Honda is gyárt az USA-ban.

De természetesen mint gyarmatosítók nem mentek bele azokba a szociális juttatásokba, amelyekbe az ami nagyipar az 50-es években bele ment.
Törölt felhasználó 2008. 12. 03. 13:58
Előzmény: #805  exmnbs1
#806
Ugye nem azt akarod mondani, hogy az USA-ban nem is kell személyautó..? :)

Lehet kivételekről vitatkoznunk, de ez nem változtat azon a tényen, hogy talán sehol a világon nincs egy főre annyi személyautó, mint az USA-ban. De az biztos, hogy dobogós...

Biztos csak a garázsban áll egész nap, és közben buszoznak... :)

Azt pedig nem vitattam, hogy a legtöbb amerikai busz kultúráltabb, mint itthon...
exmnbs1 2008. 12. 03. 13:39
Előzmény: #804  Törölt felhasználó
#805
Laktam kisvárosokban normálisabb volt a busz mint itt

Pár tízezresre gondolj
Törölt felhasználó 2008. 12. 03. 12:43
Előzmény: #802  exmnbs1
#804
Na jó, nem egy-két nagyváros a kivétel, hanem a legtöbb...

...kezdve New Yorkkal, Chicago-val, Bostonnal, Can Franciscoval, Washingtonnal, stb, stb.

De azért megnézném, hogy pl. Texas lakosságának hány százaléka jár tömegközlekedéssel akár Hustonban, ahol még gyalogost sem nagyon látni... :)

Nem beszélve a vidékiekről...

Azért autó nélkül elég kevesen élnek az USA-ban - legalábbis a fizetőképesek közül... :)
Törölt felhasználó 2008. 12. 03. 12:41
Előzmény: #801  watson
#803
watson, egyetértek, Európában venni kell.
A short pozíciókat :)
exmnbs1 2008. 12. 03. 10:41
Előzmény: #801  watson
#802
"Autóra - egy-két nagyvárost kivéve - szinte minden amerikainak szüksége van, mint ismeretes"

Ez egy tévhit, van helyi tömegközlekedés az USA-ban
watson
watson 2008. 12. 03. 10:36
Előzmény: #800  Törölt felhasználó
#801
A yenkinek fogalma sincs arról hogy mi van a világban...

hehe...
Ilyeneket írnak hogy extrém aulértékeltség van az USÁban :DD link

"vak aki nem látja hogy venni kell"
Ja, vak aki nem látja hogy venni kell, csak mindenhol máshol, és nem az USAban ahol a csillagokban vannak még most is az árfolyamok...

Topik gazda

drop_
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek