euró övezeten belül a kerekedelmi mérleg hiánynak nincs különösebb jelentősége országonként, csak az egész övezetre nézve van. Németország pozitívuma kiegyenlíti Olaszország és Görögország negatívumát, az egyensúly biztosított.
akira!
félrértettél. A gagyi szerintem is versenyhátrány, csak a konkrét estben nem látom be, hogy ez az alapvető ok.
A Suzuki pedig nem gagyi, hanem más árkategóriájú minőségi termék.
(A BMW az én szememben kifejezetten gagyi, de ezt lehet, hogy csak a hazai kigyúrt kopasz maffiózók miatt érzem, akik többsége ezt vezeti)
Dél-Korea a világ egyik legnagyobb gazdasága.
A novemberi év/év alapú exportjuk 18%-kal esett. Azt várják, hogy -30% lesz egy fél éven belül. Ezek döbbenetes számok.
Az egész világgazdaság megrogyóban van. Nem tudom, mi lesz ennek a vége.
Törölt felhasználó2008. 12. 04. 16:35
#815
"We would achieve this [trade] balance by issuing what I will call Import Certificates (ICs) to all U.S. exporters in an amount equal to the dollar value of their exports. Each exporter would, in turn, sell the ICs to parties – either exporters abroad or importers here – wanting to get goods into the U.S. To import $1 million of goods, for example, an importer would need ICs that were the byproduct of $1 million of exports. The inevitable result: trade balance."
1980 előtt az S&P 500 pénzügyi cégeinek nyeresége kb. 8%-át adta az összes cég nyereségének. Ugyanezen adat kb. egy éve, a tőzsdecsúcson 40% volt.
Ezeknek a nyereségeknek nagy része biztosan nem tér vissza évtizedekig. Vagy soha.
A világ egyik legnagyobb külkereskedelmi deficitjével rendelkező országa.
Kiváncsi vagyok, mi történik a nagyon deficites országokkal. Könnyen el tudom képzelni, hogy a válság miatt nagy problémáik adódnak.
Szerintem a válság durva periódusa akkor kezdődik, amikor elapad a deficites országok finanszírozása, egyre szűkül azoknak a köre, akik hajlandóak finanszírozni a hiányt.
Az USA annyiból van jobb helyzetben, mint a többiek, hogy az állampapírpiaca kiválóan működik és vonzza a befektetőket. Nem ők lesznek az elsők a nagyobbak közül, ahol először jelentkeznek majd a problémák. Erre nyilván sokkal nagyobb eséllyel pályázik UK, Spanyolország, Olaszország, Görögország.
kanyisz, maradjunk annyiban, hogy szerinted csak ez utóbbi, szerintem pedig az is versenyhátrányt jelent, ha valaki elavult, gagyit gyárt, azzal szemben, aki minőségit és új technológiát.
Ez általánosságban is igaz, bár bizonyos iparágakban és piacokon eltérő lehet a versenyképességi szerepe.
Pl mp3 lejátszóban egyértelműen nem a gagyi a nyerő... :), viszont itthon a suzuki swift a piacvezető, míg a németeknél a Mercedes vagy BMW? sokat változik az első hely...
"The Latvian government is set to increase its stake in Parex Banka, the country’s second largest bank, to 84 per cent in order to reassure depositors, creditors and the International Monetary Fund.
The agreement, reached late on Tuesday, nationalises the last big independent Baltic bank...
...The two founders have now been forced to give up all their shares, forgo a call option on the original 51 per cent and leave the board."
"az USA-ban a hiányzó közelező szociális hálót a vállalatok maguk állják, vagy nem állják. Ez komoly versenyhátrányt jelentenek a régi nagyvállalatoknak, hiszen ez korábban általánosabb gyakorlat volt, viszont előnyös az újabban indított vállalkozások számára, hiszen nem kötelező..."
Igen. Ez a versenyhátrány és nem a gagyi-nem gagyi a lényegi különbség.
A téma a keleteurópai autóipar volt, a "gyarmatosítás" ezért került a képbe... :)
De szerinted a Honda, a Toyota, ugyan miért vitte a termelés egy részét az USA-ba? Vagy a BMW, vagy a Daimler?
Ugye, hogy - mások mellett - azért, mert az USA-ban olcsóbban kap munkaerőt, mint otthon? Csakúgy, mint a keleteurópai autóipari befektetések esetén...
Na meg a piacok is közelebb kerültek a gyártáshoz (illetve fordítva...), de ahogy a piac elvész, nyilván először a külföldi (gyarmat) gyárakat zárják be, s csak legvégső esetben a hazait.
Itt a hazai/nemhazai a kérdés, ha a BMW-nek rosszul menne, az amerikai gyárát biztosan hamarabb bezárná, mint a münchenit, mint ahogy a GM is először a Suzukit, a SAAB-ot és az Opelt áldozza be, s csak legvégső esetben nyúlna a hazai gyárakhoz...
Soroljam? Ford kontra Jaguár, Aston Martin, Volvo.....
A szociális juttatások az USA-ban speciális kérdés, hiszen amíg Európában a vállalatok szociális juttatásai között - a kötelező állami, vagy kötelező magánjutattások miatt - nincs túlzott választási lehetőség, ergo nincs a cégek között ezügyben versenyelőny, vagy versenyhátrány, addig az USA-ban a hiányzó közelező szociális hálót a vállalatok maguk állják, vagy nem állják. Ez komoly versenyhátrányt jelentenek a régi nagyvállalatoknak, hiszen ez korábban általánosabb gyakorlat volt, viszont előnyös az újabban indított vállalkozások számára, hiszen nem kötelező...
"Ráadásul vélhetőleg a hazai szakszervezet erősebb, mint a gazdaságilag "gyarmatosított" és "gyarmatosítható" országokban."
Azért ez Toyota-Honda és GM-Ford vonatkozásban igazán érdekes kérdés. Ki a gyarmat és ki a gyarmatosítható?:) link
És a Honda is gyárt az USA-ban.
De természetesen mint gyarmatosítók nem mentek bele azokba a szociális juttatásokba, amelyekbe az ami nagyipar az 50-es években bele ment.
Ugye nem azt akarod mondani, hogy az USA-ban nem is kell személyautó..? :)
Lehet kivételekről vitatkoznunk, de ez nem változtat azon a tényen, hogy talán sehol a világon nincs egy főre annyi személyautó, mint az USA-ban. De az biztos, hogy dobogós...
Biztos csak a garázsban áll egész nap, és közben buszoznak... :)
Azt pedig nem vitattam, hogy a legtöbb amerikai busz kultúráltabb, mint itthon...
A yenkinek fogalma sincs arról hogy mi van a világban...
hehe...
Ilyeneket írnak hogy extrém aulértékeltség van az USÁban :DD link
"vak aki nem látja hogy venni kell"
Ja, vak aki nem látja hogy venni kell, csak mindenhol máshol, és nem az USAban ahol a csillagokban vannak még most is az árfolyamok...
Gazdasági folyamatok
Akinek nincsen ÉRTELMES mondanivalója, az ne írjon ide.
Köszi.