drop,
Szvsz az autóeladások viszonylag egységes visszaesése (bár közel sem szerepelt a felsorolásban minden jelentős márka), első sorban arról tanúskodik, mintha az autóipar korábbi eszeveszett fejlődése is eltúlzott volt. Most, hogy az amerikaiak visszafogják a fogyasztásaikat, nyilván először abból vesznek vissza, amire nincs egetverően szükségük...
Autóra - egy-két nagyvárost kivéve - szinte minden amerikainak szüksége van, mint ismeretes, de háromévente ÚJAUTÓRA aligha.
Az emberek majd rászoknak a racionálisabb választásra. Ha maguktól eddig nem tették, majd megteszik kényszerből...
Nem vagyok benne biztos, hogy az autóiparnak kellene lennie a világgazdaság egyik vezető húzóágazatának...
Kíváncsi is leszek, hogy mennyiben fogja érinteni egy-két környező ország gazdaságát, ha az autóipari termelésvisszafogás időszakos, vagy végleges gyárbezárásokkal fog járni?
Ez persze leginkább azokat a legnagyobb autógyártókat érinti, amelyeknek a legszerteágazóbb helyszíneken (országokban) vannak összeszerelőüzemeik az anyaországon kívül, hiszen nyilván nem az otthoni gyáregységgel kezdik a bezárást... Ráadásul vélhetőeleg a hazai szakszervezet erősebb, mint a gazdaságilag "gyarmatosított" és "gyarmatosítható" országokban.
A gagyi-minőségi termékek kérdésénél erősebben befolyásolja a fogyasztói döntéseket az, hogy feltétlenül és most van-e szükség a vásárlásra, avyga halasztható-e, ill. szükség van-e egyáltalán az adott termékre, vagy felesleges luxus...
Amikor azonban a fogyasztó úgy dönt, hogy mindenképpen vásárol, akkor - a jövőben - előnyben fogja részesíteni a minőségi termékeket, számítva arra, hogy a vártnál hosszabb ideig nem tudja majd újra lecserélni...
Meggyőződésem, hogy amennyiben az amerikai autópiac visszaesése megáll (lehet, hogy az eredeti forgalomnak a 20%-ánál, ezt nem vitatom), az eddigieknél szívesebben választanak majd pl. Toyotát vagy Hondát a GM vagy Ford termékei helyett. Kivéve persze, ha detroiti a vevő, mert ott egész más szempontok is érvényesülhetnek, ill. ha már addigra nem is lesz pl. GM termék...
Szvsz az autóeladások viszonylag egységes visszaesése (bár közel sem szerepelt a felsorolásban minden jelentős márka), első sorban arról tanúskodik, mintha az autóipar korábbi eszeveszett fejlődése is eltúlzott volt. Most, hogy az amerikaiak visszafogják a fogyasztásaikat, nyilván először abból vesznek vissza, amire nincs egetverően szükségük...
Autóra - egy-két nagyvárost kivéve - szinte minden amerikainak szüksége van, mint ismeretes, de háromévente ÚJAUTÓRA aligha.
Az emberek majd rászoknak a racionálisabb választásra. Ha maguktól eddig nem tették, majd megteszik kényszerből...
Nem vagyok benne biztos, hogy az autóiparnak kellene lennie a világgazdaság egyik vezető húzóágazatának...
Kíváncsi is leszek, hogy mennyiben fogja érinteni egy-két környező ország gazdaságát, ha az autóipari termelésvisszafogás időszakos, vagy végleges gyárbezárásokkal fog járni?
Ez persze leginkább azokat a legnagyobb autógyártókat érinti, amelyeknek a legszerteágazóbb helyszíneken (országokban) vannak összeszerelőüzemeik az anyaországon kívül, hiszen nyilván nem az otthoni gyáregységgel kezdik a bezárást... Ráadásul vélhetőeleg a hazai szakszervezet erősebb, mint a gazdaságilag "gyarmatosított" és "gyarmatosítható" országokban.
A gagyi-minőségi termékek kérdésénél erősebben befolyásolja a fogyasztói döntéseket az, hogy feltétlenül és most van-e szükség a vásárlásra, avyga halasztható-e, ill. szükség van-e egyáltalán az adott termékre, vagy felesleges luxus...
Amikor azonban a fogyasztó úgy dönt, hogy mindenképpen vásárol, akkor - a jövőben - előnyben fogja részesíteni a minőségi termékeket, számítva arra, hogy a vártnál hosszabb ideig nem tudja majd újra lecserélni...
Meggyőződésem, hogy amennyiben az amerikai autópiac visszaesése megáll (lehet, hogy az eredeti forgalomnak a 20%-ánál, ezt nem vitatom), az eddigieknél szívesebben választanak majd pl. Toyotát vagy Hondát a GM vagy Ford termékei helyett. Kivéve persze, ha detroiti a vevő, mert ott egész más szempontok is érvényesülhetnek, ill. ha már addigra nem is lesz pl. GM termék...
Gazdasági folyamatok
Akinek nincsen ÉRTELMES mondanivalója, az ne írjon ide.
Köszi.