hat igen, raadasul kicsit inkonzisztens modon magyarazta a ceg az opcio megjeleneset.
szerin tem azert meglehetosen jol jart az, aki megvette ezt a call-t:))
szerin tem azert meglehetosen jol jart az, aki megvette ezt a call-t:))
Akvizíciós tervek a Grabonál
A Graboplast nem, illetve csupán néhány termék esetében hajtott végre áremelést a terjeszkedési stratégiából adódóan. Mindez az alapanyag drágulással párosulva a közvetlen költségszint emelkedéséhez vezetett.
A termelő kapacitások az alábbiaknak megfelelően voltak kihasználva heti szinten:
PVC padló: 5+1 nap
Tapéta: 7 nap (100%)
Parketta: 5+1 nap
Szőnyeg: 5 nap
Új parketta kapacitásokat állít üzembe szeptember-október folyamán a társaság. Középtávon a társaság a tapéta kapacitások bővülésének különböző formáit fogja keresni. A nem stratégiai termékek közül a finom textilek piacán szembesült a Graboplast egy erőteljesen növekvő kereslettel.
Az első félév beruházásaiból (700 m Ft) a Graboplast az új PVC padló-lakkozó gépet emelte ki Jancsó Péter. A tapéta gyártáshoz új termékek kidolgozása történt meg. Mindemellett új prémium termékekkel lép piacra a Graboplast szőnyegek piacán (itt érdemes kiemelni a Szász Endrével kötött megállapodást), illetve egy új középkategóriás termékcsaládot hozott létre a társaság.
A társaság kormányzati forrásból 100 m Ft-os vissza nem térítendő összeget nyert pályázati úton parketta beruházásai kivitelezéséhez.
2000-es tervek
árbevétel: 18-18.5 mrd Ft
adózás előtti eredmény: 2 mrd Ft
második félévtől már csak üzemi szinten termel eredményt a társaság, ehhez 6%-os harmadik negyedéves és 5%-os negyedik negyedéves üzemi eredményszintet tervez. Ennek elérése érdekében tudatosan növelte készleteit a társaság. A nyugat-európai export dinamikája minden bizonnyal lassul, míg a kelet-európai, orosz piacok dinamikája erőteljesen növekedhet.
A középtávú tervek szerint a Grabo 100-150 m dolláros árbevétel elérését tervezi 2002-ben szemben az 1999-ben elért 60 m USD-vel.
A társaság belső erőforrásait a lakásbelső piacra kívánja koncentrálni. Stratégiai célok között szerepel egy kelet-európai akvizíció végrehajtása is az elkövetkező fél, illetve egy évben (itt magyar cégek is szóba jöhetnek). Ezzel párhuzamosan a társaság el kívánja adni az Uniontext Kft.-ben meglévő üzletrészét, erre már előszerződés is születet, melynek értelmében a Graboplast 25%-os részesedést tart meg és a Grabo opciót kapott ezen fennmaradó részesedés értékesítésére. A Graboplast egy szervezeti egységbe vonja ingatlantulajdonát, létrehozva egy klasszikus vagyonkezelői társaságot.
A mai gyorsjelentésben ismertetett internetes B2B megjelenés részleteiről elhangzott, hogy a Graboplast a Webigen Rt.-t kérte fel a project kivitelezésére és a tanácsadói szerepkör ellátására. 2001 január 1-től indul teljes üzemmel a b2b. A társaság 2001-ben sem ettől a tevékenységtől várja a növekedés döntő többségét, a növekedésnek mindössze az 5%-át adná a B2B.
A Graboplast januárban kötött 300 ezer darabos eladási opciót Rába részvények eladására piaci áron. Az eladási opció május végén június elején (osztalékfizetés előtti időszakban) került lehívásra.