Értem én a szerző tesla-rajongását, Musk sok mindenre jól ráérzett (pl. nem népautót kell gyártani, mert ahhoz túl drága a villanyautó, hanem igazi prémium autót, abban a kategóriában simán kifizetik a presztízsfelárat), de néhány megjegyzést azért tennék.
.
"A Tesla sokat tett azért, hogy egy évszázados üzleti modell kezdett el recsegni-ropogni"
.
a (fél) évszázados üzleti modell nagyjából akkor dőlt össze, amikor a nagy konglomerátumokból egymással versengő, illetve versenytárs gyártóknak is dolgozó beszállítók hálózatává alakult át az iparág.
.
másik, csendes forradalom volt, amikor a SAP és hasonló irányítási rendszerek elterjedésével, a just-in-time technológiáva a gyártásközi készletek csaknem nullára olvadtak.
.
az elektromos autózás sok szempontból új (hatékonyabb) folyamatokat tesz lehetővé, másutt új folyamatokat igényel -- amihez a régi gyárak nehezen tudnak alkalmazkodni.
.
mindezeken túl az a benyomásom, hogy a tesla szervezeti kultúrája is modernebb, mint a nagy autógyáraké, és bár itt a legnehezebb fejlődni, a tesla előnye nem marad meg örökké (az apple lendülete és előnye is fogyóban van).
.
és ne ejtsük el fel, a jelenlegi technológiával az elektromos autózás plafonja a mai gépjárműállomány tizede körül van. új technológia pedig még a látóhatáron sincsen.
.
"A Tesla sokat tett azért, hogy egy évszázados üzleti modell kezdett el recsegni-ropogni"
.
a (fél) évszázados üzleti modell nagyjából akkor dőlt össze, amikor a nagy konglomerátumokból egymással versengő, illetve versenytárs gyártóknak is dolgozó beszállítók hálózatává alakult át az iparág.
.
másik, csendes forradalom volt, amikor a SAP és hasonló irányítási rendszerek elterjedésével, a just-in-time technológiáva a gyártásközi készletek csaknem nullára olvadtak.
.
az elektromos autózás sok szempontból új (hatékonyabb) folyamatokat tesz lehetővé, másutt új folyamatokat igényel -- amihez a régi gyárak nehezen tudnak alkalmazkodni.
.
mindezeken túl az a benyomásom, hogy a tesla szervezeti kultúrája is modernebb, mint a nagy autógyáraké, és bár itt a legnehezebb fejlődni, a tesla előnye nem marad meg örökké (az apple lendülete és előnye is fogyóban van).
.
és ne ejtsük el fel, a jelenlegi technológiával az elektromos autózás plafonja a mai gépjárműállomány tizede körül van. új technológia pedig még a látóhatáron sincsen.
A Tesla hamarosan csõdbe mehet és kivonulhat az autópiacról
Ugrás a cikkhez