A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Folyamatos munkaerőhiánnyal kell számolni Európában, ezért a "forgalomképes" munkavállalókat a jobb körülmények (nem csak pénz!) el fogják vinni, ez a folyamat erősödni fog, a mobilitás pedig nőni. Ez a felnövő, nyelveket beszélő, mobil generációnak óriási lehetőség, a politikának meg óriási veszély. Az EU életszínvonal fenntartásához elengedhetetlen a munkaerő pótlása, a befogadó országok megtartják, növelhetik ezt a szintet, a kibocsátók pedig lesüllyednek.A migráció kérdéskörét érzelemmentesen újra kellene gondolni, mert óriási lehetőség és egyben óriási veszélyforrás is lehet, a populizmus pedig hátráltatja az értelmes kommunikációt.
Egymillió új, alacsony bérű dolgozót akar a román pénzügyminiszter és nem érdekli, hogy honnan jönnek... A
román hatóságok az idén 4395 munkavállalói engedélyt bocsátottak ki a
nem EU-tagállamból érkező külföldiek számára, ebből többek között
vietnámi több mint 1500, török 560, nepáli 350. Jelenleg több mint 17
ezer EU-n kívüli külföldi munkavállaló dolgozik Romániában, közülük a
legtöbb török (több mint 3600), kínai (2120), moldovai (1780). Legtöbben
a vendéglátóiparban, hajóépítésben, ruha nagybani kereskedelemben és
építőiparban dolgoznak. http://makronom.mandiner.hu/cikk/20180807_roman_miniszter_egymillio_dolgozo_hianyzik_romaniaban_a_munkaeropiacrol
A Fidesz rendbeteszi az országot
link