Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Topfly szerda, 09:56
Előzmény: #2602  Sapi72
#2603
Így van és ez rövid távon pozitív extra nyereséget is jelenthet, amelyre a piac nem számít.
Sapi72 szerda, 08:58
Előzmény: #2592  Flyer
#2602
A hajtóműhibás gépek hiányoznak, de fokozatosan jönnek vissza. Plusz rövidtávon sok gép jön, mert azok átvételét nem lehet csökkenteni az Airbusnál. Ezért történt a 3 gép eladása. És mivel nincs elég gép a világban, szép nyereséggel adhatta el.
Garajc kedd, 23:35
Előzmény: #2599  OSZLOPOS
#2601

Ugorgyunk szerintem is!!
.
Záródnak a vonalak, valaminek lassan történnie köll!! Már csak azt nem tudom, hogy bírjuk ki a vonalak közt a decemberi utasszámadatok közzétételéig???.
https://www.tradingview.com/x/Lwjw0B71/
.
U.i.: Fölfelé azért én még találok ellenállásokat mielőtt elérnénk a rés betöltését...
FTL85
FTL85 kedd, 17:28
Előzmény: #2599  OSZLOPOS
#2600
Emelkedő háromszög 1280 körüli ellenállással.
OSZLOPOS kedd, 15:22
#2599
a rajzolat gyönyörű, mint egy tájkép. 70% eséllyel jön egy kitörés, és ha a rajznak hinni lehet, 15-15.4-ig, gap betöltésig. De ennek viszonylag hamar kéne jönnie. Nem én mondom, a chart. de ha mégsem így történik, akkor lesz egy alakzatból kihullás, korrekció, 12.4, 12,1. Akkor is a technikai alapok jól alakulnak egy tartósabb emelkedéshez.
Flyer kedd, 09:11
Előzmény: #2597  Flyer
#2598
Gépet= járatot
Flyer kedd, 09:08
Előzmény: #2595  Topfly
#2597
Oké, nem értünk egyet. Szerintem nem tudják így se hova pakolni a beérkező gépeket. Nekem ez az izraeli kaland is kényszermegoldásnak tűnik, de hogy közelebbit is mondjak Debrecen is totál szívás volt, most mégis tesznek oda is gépet.
FeherTibi hétfő, 23:58
Előzmény: #2594  Topfly
#2596
Az izraeli-arab háború előtt hány repülő repült Magyarország és Izrael között ?
Nem úgy volt, hogy Debrecenből is fog Izraelbe repülni járat ? A cikkben ez nincs megemlitve.
Topfly hétfő, 23:55
Előzmény: #2592  Flyer
#2595
Rossz következtetést vonsz le! A Wizz air szándékosan csökkenti a növekedését, mert ezzel akarja javítani nyereségességét! Ha lassabban növekszik, akkor kevesebb lesz az új, kevésbé bejáratott és még nem nyereséges járat. A nagyobb nyereség meg segíti ellensúlyozni a földön lévő gépek vesztességét és ez által könnyebb lesz visszaszerezni az elemzők és a befektetők bizalmát. Rövid távon nem a nagy növekedés a cél, hanem a stabil és nyereséges működés, amely eloszlat minden kétséget, hogy esetleg kifuthatnak a likviditásból és csődbe mehet a cég!
Topfly hétfő, 23:43
#2594
EILAT ÚJRA ELÉRHETŐ LEHET BUDAPESTRŐL KÖZVETLEN JÁRATTALA Wizz Air és az izraeli hatóságok megállapodásra jutottak a Ben Gurion repülőtéren és az Eilat melletti Ramon repülőtéren létesítendő Wizz Air bázisokról. Ezzel együtt pedig már az is ismerté vált, hogy márciustól az első járatot Eilatból Budapestre tervezi elindítani a Wizz Air - írja az izraeli Globes online híroldal.A lap konkrétumokat említ a Wizz Air izraeli műkődésével kapcsolatban is, amely szerint kezdetben egy repülőgépet fognak az országban állomásoztatni. A gépet egy kint állomásozó, de külföldi pilótákból álló személyzet fogja repülni. A személyzet többi tagját kinti toborzás során tervezik felvenni. Továbbá a Wizz Air és az izraeli Közlekedési Minisztérium megállapodott abban is, hogy a Wizz Air belföldi járatokat is üzemeltethet a Ben Gurion repülőtér és Ramon között. 2026 nyarára pedig további +2 gépet terveznek Tel Aviv repterén állomásoztatni.
Marina5
Marina5 hétfő, 09:43
#2593
Vételi DbV. Ár     Eladási ÁrE. Db
1,0005,5305,5751,000
705,4105,69550
225,4005,700262
225,3905,71020
225,3805,72020
225,3705,73020
225,3605,74020
4875,3505,75045
225,3405,76020
225,3305,77020
Piaci információk
Napi min5,600 HUFElőző záró5,600 HUF
Napi max5,700 HUFForgalom (db)2,272
Nyitó ár5,700 HUFForgalom (HUF)12,796,420
Utolsó kötés5,630 HUFUtolsó kötés ideje2025.12.22. 09:42
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)+30.00000Napi változás (%)+0.54%
Flyer vasárnap, 16:23
Előzmény: #2585  FeherTibi
#2592
"In a tactical maneuver to manage near-term capacity, Wizz Air took delivery of three brand-new A321neo aircraft in November 2025 and immediately sold them to a lessor for onward lease to another airline."
Ebből azért látszik, hogy nem igazán hiányoznak a hajtőműhibás gépek.
bandimester69 vasárnap, 16:17
#2591
Ami még a ryanair előnye, hogy nagyobb vásárlóerejű nyugat európai piacon erősebb, ami talán kevésbé árérzékenyebb.Míg a wizz elsősorban Kelet-Európa a fő piaca, munkás és nyaralójáratok a fő profil. Mindezek ellenére azért tartom a wizz részvényt,mert van helye au európai piacon és ha jó döntéseket hoznak és kedvező a csillagállás, jelentős növekedés lehet még az árfolyamban, de azért a spekulativ jelzőt se felejtsük el. Lehet hülyeség, de azért döntöttem a tartás mellett,mert ha egy cég gondokkal küzd,nem vállal be szponzorációt(MLSZ, de az AS ROMA se lehetett kevés pénz ahol még a mezen is rajta van a wizz logó.
Flyer vasárnap, 16:13
Előzmény: #2588  Topfly
#2590
A nagyobb gép több díjat is fizet, illetve oda +1 utaskísérő is kell.
Garajc vasárnap, 16:05
Előzmény: #2588  Topfly
#2589
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy mire gondolhattál!! :))
.
Csak mivel bevételi számokról írtál, ezért kiegészítettem ezekkel az észrevételekkel...
.
Sajnos a Wizz és a Ryan között a fő különbség a költség oldalon keletkezik és emiatt végső soron a nettó profit látja kárát. S mivel a költség oldal többlete nem pusztán a növekedésből és terjeszkedésből adódik, hanem egyéb managementi tévedésekből és további a cégtől független problémákból is, ezért a részvényárfolyam sajnos most ott van, ahol...
.
Reméljük ezek a problémák megoldódnak (újak meg nem keletkeznek) és a korábbi tévedéseikből tanultak, s akkor az azt jelenti - amire gondolom ki is akartál a korábbi bejegyzésedben lyukadni - , hogy most potya pénzért be lehet szállni, hiszen ha csak hatékonyságban megközelítjük a Ryan-t, már akkor is többszöröződni fog a jelenlegi árfolyam...
.
Vita nincs, egyetértek Veled!!
Topfly vasárnap, 15:31
Előzmény: #2586  Garajc
#2588
Ebben igazad van, de egy nagyobb repülő elméletileg nagyobb hatékonyságot hoz, mert 239 ülésre is két pilóta bérét kell kitermelni és 189 ülésre is. Egy ilyen gépnek elméletileg az ülésre eső üzemanyag-fogyasztása is kevesebb.
Topfly vasárnap, 15:27
Előzmény: #2583  Flyer
#2587
A saját tőke sincs ingyen, sőt az a legdrágább egy cég számára. 
Garajc vasárnap, 15:10
Előzmény: #2582  Topfly
#2586
Annyit azért hozzáfűznék még, hogy egyrészt a Wizz hosszabb útvonalakat repül, mint a Ryan, másrészt pedig a Ryan elsősorban Boeing 737-800 (189 ülőhely) és Boeing 737 Max8-200 (196 ülőhely) használ, míg a Wizz Airbus A321NEO-t (239 ülőhely). Ezért célravezetőbb ASK-ban (ASK = available seat kilometers; azaz a bevételeket ülőhelyre és megtett kilométerre (RASK)) számolni, mint röpülőgépekben. A fenti két ok miatt értelemszerűen röpcsinként már eleve bele van kódolva egy nagyobb bevétel a Wizz-nél és ez így megtéveszthető lehet. 
Dehogy még bonyolultabb legyen, a Ryan nem közöl RASK (bevétel/ülőhelykilométer) és CASK (költség/ülőhelykilométer) adatokat, ahogy a légiközlekedésiparban használni illik, hanem utasonként adja meg a költségeket és bevételeket...
bandimester69 2025. 12. 20. 16:22
Előzmény: #2582  Topfly
#2584
Ezért számít a Ryanair inkább értékalapú, a wizz pedig növekedési részvénynek. Ha megfigyelitek gyakorlatilag minden növekedésinek minősülő USA részvény hiába hozza a várt számokat, ha a jövőre nézve nem számít a menedzsment annyira agressziv növekedéssel ( ügyfélszám,felhasználószám stb.) mint a piac,egyből bezuhan az árfolyam. Na itt a bibi a wizz részvényekkel. Hiába kedvező a háború kivételével a piaci környezet. Ennek ellenére optimistább vagyok a wizz részvényekkel mint fél éve és tartom.
Flyer 2025. 12. 20. 16:08
Előzmény: #2582  Topfly
#2583
Apró különbség, hogy a Ryanairnek saját tulajdonú gépei vannak, a Wizz meg lízingeli őket.
Topfly 2025. 12. 20. 14:20
#2582

A Ryanair csoport jelenleg 640 repülővel rendelkezik és ezekkel a gépekkel a március végével végződő pénzügyi évre az elemzők 15,5-15-8 milliárd eurós árbevételt és 2,54 milliárd eurós profitot várnak. A cég piaci kapitalizációja meg ehhez képest kb. 30 milliárd euró, a részvény árfolyama meg közel 50%-ot ment fel idén.
Ehhez képest a Wizz airnek jelenleg 250 gépe van, amelyből 38 a földön van, de év közben ez a szám még magasabb is volt. A várható árbevétel a 2026-os évre 5,3 milliárd euró, amelyet ha elosztunk a levegőben lévő gépek számával nagyobb számot kapunk, mint a Ryanair-nél. Magyarul a levegőben lévő gépeivel a Wizz air nagyobb árbevételt csinál, mint a Ryanair .Költség szinten nehezebb összehasonlítani a két céget, mert a gépek földön tartásának is vannak költségei, amelyet nem feltétlenül térit meg a hajtómű gyártó.
A Ryanair kapitalizációja 30 milliárd euró, a Wizz air kapitalizációja pedig 1,5 milliárd euró, azaz hússzoros különbség van, pedig közben a Wizz airnek csak 61%-al kevesebb gépe van, mint a Ryanair-nek. Ha a Wizz airnek most nem lennének gépei a földön és hasonló hatékonysággal működne, mint a Ryanair, akkor kb. 12 milliárd eurós kapitalizációval kellene forognia, azaz a jelenlegi árfolyam nyolcszorosán, ami kb. 102 font vagy 45 000 forint.
Marina5
Marina5 2025. 12. 19. 19:13
#2581
Napi min5,580 HUFElőző záró5,625 HUF
Napi max5,700 HUFForgalom (db)12,567
Nyitó ár5,640 HUFForgalom (HUF)70,337,280
Utolsó kötés5,600 HUFUtolsó kötés ideje2025.12.19. 17:07
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)-25.00000Napi változás (%)-0.44%

Topik gazda

Lorne_Malvo
Lorne_Malvo
4 1 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek