Tekintélyes mennyiséget kaptak kedvezményes áron, és azt közzétételi kötelezettséggel mind beönteni egyszerre, veszélyes dolog lenne. Valahogy csak megegyeznek.
Rekordprofitot ért el a harmadik negyedévben a Wizz
Air, a bevételek továbbra is látványosan növekednek, és a költségeket is
jól tudja menedzselni a vállalat. A menedzsment az éves előrejelzést is
megemelte, ennek ellenére az árfolyam a szokásos jelentés utáni
hektikus mozgást produkálja, és 3 százalékos mínuszban áll.Rekord negyedévet zárt a Wizz Air szeptember
végével, a bevételek majdnem 1 milliárd euróra híztak, a nettó profit
pedig szinte teljesen elérte a 300 millió eurót. Bár a harmadik
negyedév szezonálisan mindig a legerősebb, az előző években csak
200-250 milliós számokat lehetett látni, továbbra is dinamikus tehát a
növekedés.
A legfontosabb tényezők természetesen a növekvő kapacitások és a növekvő utasforgalom voltak. Utóbbi
15,9 százalékos növekedést mutatott tavalyhoz képest, míg az elérhető
utaskilométerek száma (ASK) 17,2 százalékkal nőtt. A terjeszkedés tehát
javában zajlik, ez pedig segíti a mérethatékonyság javulását is, a
gépkihasználtság is 93,6 százalékról 94,6 százalékra javult az első
félévben.
A teljes bevételek végül 979,6 millióra nőttek, ami éves szinten közel 20 százalékos növekedést jelent.
A jegybevételek növekedési üteme továbbra sem olyan magas, ezúttal 9,3
százalékos volt, ami megfelelt az elmúlt negyedévek átlagának. A
kiegészítő bevételek viszont látványosan javulnak, és újabb 35
százalékos éves javulással már 400 millió euró felett volt önmagában is.
A költségekkel közben továbbra is jól bánik a Wizz Air.
Az üzemanyagköltségek továbbra is látványosan növekednek, de ez nem
meglepő a kapacitások javulása után. A 20 százalék feletti bővülés
valamivel meghaladja az ASK növekedését, de az üzemanyag CASK így is
csak 1,17-nál áll, ez fajlagosan csak 2,5 százalékos drágulást jelent
tavalyhoz képest.
A fokozattan figyelt bérköltségek 15 százalékkal nőttek, ami a
bevételek növekedésétől is elmarad, és a kapacitások növekedésének
arányában is kedvező.
A többi költségnél pedig összességében érvényesül a mérethatékonyság javulása, mivel 2,11-re javult az ezekből számított CASK.
Pár mutatószám, amit a Wizz Air használ
ASK – Elérhető utaskilométerek száma
RASK – Bevétel, elérhető utaskilométerre vetítve
PRASK – Jegybevétel, elérhető utaskilométerre vetítve
CASK – Teljes működési költség, elérhető utaskilométerre vetítve
EBITDAR – Üzemi eredmény, az értékcsökkenés és amortizáció, valamint a reptéri költségek nélkül
A teljes kapacitás-arányos költségmutató, a CASK tehát nagyjából stabil volt tavalyhoz képest,
ha pedig a pénzügyi költségeket is figyelembe vesszük, akkor az első
félében is. A mutató 3,37-ről 3,36-ra csökkent, ez pedig kedvező a Wizz
Air számára, mivel a bevételek esetében használt RASK 4,27-ről 4,39-re
javult. A Wizz Air tehát egy utaskilométerre számítva 0,9 eurocentről
1,03 eurocentre javította teljesítményét, ami közel 15 százalékos
fajlagos javulást jelent.
Ezek függvényében nem akkora meglepetés, hogy a nettó profit
végül közel 300 milliós lett az előző negyedévben, holott egy éve csak
230 milliós számot lehetett látni. A nettó profit 371,5 millió
eurós lett így az első félévben, ami jócskán meghaladja a tavalyi első
féléves 200 milliót. Igaz, a bázisban az IFRS 16 szabályok miatt
egyszeri negatív tételek is vannak, 84,2 millió eurós mínuszt jelentett
az átértékelés. Ezt kiszűrve is látható viszont, hogy szép növekedést
tud felmutatni a Wizz Air.
Megemelték az előrejelzéstA menedzsment a rekordot jelentő számok után az előrejelzését megemelte,
és magasabb profitot vár már a 2020-ban záródó pénzügyi évre. Eddig
320-350 közötti sávot kommunikált a menedzsment, most viszont már
335-350 közötti sávot. Ez azt jelenti tehát, hogy a sáv alsó részét
emelte meg a vezetés.
Ezzel együtt az első féléves 375 millió euró azért jelzi, hogy jó eséllyel felülteljesítheti ezt a vezetés.
A múltban bár a második félévek szezonálisan mindig sokkal gyengébbek
voltak, azért a nullszaldós teljesítményt elérték, ez alapján tehát a
350 millió eurós felső sáv is konzervatívnak tűnik, ráadásul az olajárak
sincsenek túl magasan.
Váradi József a Bloombergnek szintén optimistán nyilatkozott,
a Wizz Air vezére szerint ugyanis a Brexit nem változtatja meg érdemben
a repülést. Közben arról is beszélt, hogy a saját várakozásainál is
erősebbnek tűnik a Wizz Air, ezek függvényében is pozitívak tehát a mai
hírek.
Összességében tehát a Wizz Air továbbra is szép növekedésre képes, és korábban megfogalmazott optimizmusunkat
is indokoltnak érezzük. Feltehetően a második félév szezonálisan jóval
gyengébb lesz, de az éves profitcélokat akár felül is teljesítheti majd a
vállalat.
Egyelőre mínuszos az árfolyamA jelentés után egyelőre gyengén teljesít a Wizz Air, és az árfolyam a jó hírek ellenére is 2,5 százalékos mínuszt mutat. Ugyanakkor
látni kell, hogy az előző negyedévekben többször volt már hasonló
reakció, amikor nyitás után a Wizz Air jelentésnél mínuszokat láttunk,
és napon belül tudott fordulni a papír. A legutóbbi öt gyorsjelentés
reakciója:
2018 július: 10 százalékos mínuszban nyitott, de napon belül 3
százalékon belülre is visszajött a papír, aztán végül 8,5 százalékos
mínuszban is zárt.
2018 november: 8 százalék feletti mínuszban nyitott, de végül óriásit ment a Wizz Air, és 8 százalék feletti pluszban zárt.
2019 január: 2 százalékos mínuszban nyitott, 5 százalékra is
visszacsúszott, majd innen jött napon belül 4 százalékos plusz, és végül
2 százalékos pluszban is zárt.
2019 május: 2 százalékos mínuszban nyitott, de majdnem 7 százalékos
is volt napon belül a mínusz, de aztán majdnem visszajött pluszba. A
napot ott zárta a Wizz Air, ahol el is kezdte, durván 2 százalékos
mínuszban.
2019 július: Majdnem 4 százalékos pluszban kezdte meg a
kereskedést, de napon belül 8 százalékos emelkedésben is járt, de 1
százalékra is olvadt a plusz egy időben. Végül közel 4 százalékos
pluszban zárt.
A Wizz Air tehát a jelentés napján nagyon hektikus mozgásokat mutat,
néha nagy mínuszban kezd és szépen magára talál, de zárásig rendkívül
ingadozó az árfolyam. Most a Wizz Air egyelőre mínuszban nyitott, ami
ugyan akkor nem jelent garanciát, hogy végül akkor majd megfordul, de
azért van arra esély, hogy most is rendkívül volatilis legyen az
árfolyam napon belül.
Technikailag egyébként fontos szinteket tesztel ezzel vissza a papír 37-38 font körül,
a korábbi kitörés kerül most teszt alá. Ha tovább gyengülne a Wizz Air,
akkor viszont a 2018 vége óta tartó emelkedő trendvonalat is
tesztelheti a papír, így mindenképpen érdemes lehet figyelni a mai
napot.
Ha sikerrel vizsgáznak a szintek, akkor akár nagyobb
lendülettel is megindulhat a papír, és megint a 40 fontos lélektani
szinteket lehet érdemes majd figyelni. Hosszabb távon mi továbbra is optimisták vagyunk, és változatlanul 50 font körül határozzuk meg a részvény fair értékét
legutóbbi elemzésünk alapján. Van tehát még tér felfelé a Wizz Airnek,
és a jelentés azért jó eséllyel hosszú távon meg is erősítette ezt.
OTP Mol Richter Certifikát,részvény , certifikát terápiás topikja
8097.......száguldunk..