Topiknyitó: Törölt felhasználó 2009. 12. 13. 23:26

2010 májusától Magyarország miniszterelenöke Orbán Viktor  

ez van
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2009. 12. 15. 01:35
Előzmény: #157  jumbo2
#240
Út a munkába nem jó, Start kártyák nem jó. Kíváncsian várom au ÚJ megoldásokat. :)
Törölt felhasználó 2009. 12. 15. 01:32
Előzmény: #139  jumbo2
#239
Alakul ez. Kérdések és interpellációk kiritkítása (majd sok kormámypárti is bead valamit, tehát ritkán dumálhat majd az ellenzék), az ellenzéki média szétzavarása.
Utána már mindenki azt lát, hall, olvas, amit hagynak.
Ez tetszene neked?
Törölt felhasználó 2009. 12. 15. 01:29
Előzmény: #122  Törölt felhasználó
#238
Út a munkához program van.
De, bizony, a gereblyézésre is érdemes befogni azt, aki életében nem dolgozott. Akkor nincs értelme, ha az adott önkormányzat háttal áll hozzá és kifogásokat keres. Vannak olyanok is, akik ezt értelmesen kihasználják, és nem kidobott pénz. Csak ha kertészkedni megtanulnak, már tudnak valamit.

Tegnapi/mai hír: Nem találnak gombaszedőket egy cégnél már hosszú ideje. Ehhez pedig nem kéne bizonyítvány sem. Akit kiküld a m.ügyi központ, az vagy el sem megy, vagy szerez orvosi papírt; hogy árt a pára, árt a magasság, árt a minden.

Van még teendő.
Törölt felhasználó 2009. 12. 15. 01:24
Előzmény: #104  Törölt felhasználó
#237
A START kártyacsalád ezekre van, nem kell feltalálni. Igaz, erről az ellenzéki politikusok nem szoktak beszélni, a médiáik sem, tehát honnan is tudhatnának róla az ellenzéki fanatikusok.
pályakezdők
link

idősebbek foglakoztatásának támogatása
link

start plusz visszatérés a m.erőpiacra, GYES? GYED, tartós m.nélküli
link
Törölt felhasználó 2009. 12. 15. 01:18
Előzmény: #18  Törölt felhasználó
#236
Azt nem tudom, hogy elégedettség lesz-e, de egy kis nyugalom talán. Nem kell naponta meghallgatni a hírműsorokban, hogy mi volt ma baromira rossz (finoman) Szíjjártó szerint, vagy ha nem ér rá, akkor az a fideszes, akire kiosztották az aznapi sajtótájékoztatót. Az előző 4 évben meg Rogán Antal vitte ezt a szerepet.
Hogy én ezt már mennyire utálom, el sem tudod mondani!
Sajnos még ősszel is lesznek választások, tehát még sem lesz nyugalom. :((
Törölt felhasználó 2009. 12. 15. 00:57
Előzmény: #114  kispangit
#235
Vissza a jövőbe.
(Egy kis ízelítő a fidesz tehetségéből)
2009. november 1. 20:47 · 373
Mindenfajta bizonyíték nélkül megvádoljuk az előző Kormányt, hogy időszaka alatt törvénytelenül, titkosszolgálati eszközök felhasználásával, közpénzen megfigyeltették az akkori ellenzék egyes politikusait.
2. Meghirdetjük a "Működik a parlament ellenzék nélkül is!" programot. Ennek jegyében úgy alakítjuk az Országgyűlés működését, hogy az a legkevésbé se zavarja az a Kormány kényelmét, ne lehessen ellenőrizni a Kormány működését, s felesleges kérdésekkel zavarni a minisztereket.
3. Egyoldalúan felrúgjuk a Magyar Országgyűlésben 1990-ben elfogadott és 1998 őszéig töretlenül alkalmazott hetenkénti ülésezési rendet.
4. Megszüntetjük a munkavállalók, a munkáltatók és a Kormány képviselőinek részt vételével működtetett háromoldalú érdekegyeztetést.
5. Kedvenc gazdasági szakemberünket kinevezzük az Adó és Pénzügyi Ellenőrző Hivatal élére, aki az APEH számítástechnikai rendszerének ellenőrzése címén gondoskodik a számunkra kínos adatok megsemmisítéséről. Egyébként soron kívül elrendeltetjük mindazok adóellenőrzését, akik kekeckednek a Fidesszel, s ezt addig tesszük, amíg nem találunk valami szabálytalanságot.
6. Ha 1998-ban a Fidesz elveszíti az önkormányzati választásokat a fővárosban, akkor semmisnek fogja tekinti a négyes metro építésére vonatkozó kormányzati megállapodást.
7. Elvonjuk a nyugdíjasoktól a törvényben garantált ötvenkét milliárd forintos nyugdíjemelést, majd bebizonyítjuk, hogy így többet kaptak, mintha már 1999-ben megkapták volna a törvény szerinti járandóságukat.
8. Képviselőinket szenátornak kinevezve kezdeményezzük az Egyesült Államok budapesti nagykövetének lecserélését.
9. Eltűrjük, hogy nagyobbik koalíciós partnerünk szabad rablás terepévé tegye a magyar mezőgazdaságot, politikai zsákmánynak tekintse az ágazat fejlesztésére a parlamentben megszavazott forrásokat.
10. Szó nélkül hagyjuk, hogy a környezetvédelmi tárcánál egy Pepó nevű úr szakembereket üldözzön el, munkatársai úri-muri keretében festményekre lövöldözzenek, s számolatlanul szórja az adófizetők forintjait.
11. Milliárdokat fordítunk nekünk tetsző gondolatok és történelmi események megfilmesítésére, miközben a magyar filmgyártás támogatására nagy kegyesen megalázó mértékű pénzt fordítunk. Állami pénzből megrendeljük a Bánk bán című operafilmet, majd amikor kiderül, hogy százötven milliót el akarnak síbolni, akkor úgy teszünk, mint aki nem tudja, miről van szó. A film teljes bevételét biztos, ami biztos alapon a gyártónak adjuk.
12. Elvetjük a Nemzeti Színház felépítésére kiírt érvényes pályázat eredményét. Elutasítva a hazai építész szakma álláspontját, házi építészünkkel saját ízlésünknek megfelelő színházat építtetünk, hitelből.
13. Több milliárd forint állami költségvetési pénz felhasználásával Országimázs Központot hozunk létre a Fidesz és Kormánya hazai népszerűsítésére.
14. Kisajátítjuk a Millennium ünnepségeit, azokat a nemzet egységének összekovácsolása helyett a velünk egyet nem értők kirekesztésére használjuk.
15. Házi történészeinkkel új legendákat gyártatunk: fátyolos szemmel idézzük fel, hogy Szent István királyunk Magyarországot Alcsútdoboz mellett ajánlotta fel Szűz Máriának.
16. Milliárdokat fogunk fordítani tüzijátékokra, ünnepségekre, kiadványokra, saját történelmi nagyságunk megörökítésére. Az ellenzék és a sajtó pimasz kérdéseire, hogy "mibe kerül ez a haccáré"? egyszerűen nem válaszolunk.
17. Egy méter új autópályát sem fogunk átadni a kormányzati ciklus ideje alatt. Ugyanakkor egy vegyipari építő cégnek nyilvános pályáztatás nélkül megbízást adunk autópályák építésére úgy, hogy a közpénzek felhasználását ne lehessen ellenőrizni.
18. Gondoskodunk arról, hogy a rendőrség és az ügyészség még véletlenül se találjon bizonyítékot azon harcostársaink ellen, akik elővigyázatlanul ugyanazon a napon adtak el tizennégy, sokmilliós adóssággal terhelt céget ismeretlen horvát és török állampolgároknak.
19. Intézményessé tesszük a közpénzek lenyúlását: állami megrendeléseket előszeretettel biztosítunk rokonoknak, iskolatársaknak, barátoknak és üzletfeleknek.
20. Jót mulatunk, amikor az ellenzék nem tud megállapodni média-felügyelet ügyében barátunkkal, a MIÉP-pel, s sajnálkozva fogjuk a felelősséget az MSZP-re és az SZDSZ-re hárítani.
21. Tűrni fogjuk, hogy a Magyar Televízió elnöke röpke két év alatt többmilliárdos adósságot halmozzon fel, majd szolgálatainak elismeréseként külszolgálattal bízzuk meg.
22. Listát fogunk összeállítani azokról az újságírókról, akik szerintünk Magyarország rossz hírét keltik azzal, hogy a nyilvánosság előtt bírálják a Kormányt.
23. Ki fogjuk sajátítani a közszolgálati rádió és televízió hírműsorait, házi mozit csinálunk "A hét" című tv-műsorból, kedvenc műsoraink között tartjuk számon a rádió "Vasárnapi Újságát".
24. Vállvetve fogunk harcolni a MIÉP-pel a szociál-liberalizmus ellen. Amikor Csurkáék kissé messzebb mennek "a galiciai gyütt-mentek" emlegetésében, akkor csendben hallgatunk és kuncogunk.
25. Megszerezzük a Dunaferrt, mert üzletfeleinknek szüksége van rá. Egyébként is ez a Zarándok nevű vállalkozó nem viseltet kellő alázattal Viktor édesapja iránt, nem hajlandó önként elismerni, hogy a Dunaferrel kötött szerződése zavarja Orbán Győző érdekeit.
26. A hatályos törvényeket figyelmen kívül hagyva úgy döntünk, hogy nem nyújtunk be évente költségvetést az Országgyűléshez, mert számunkra teljesen felesleges a költségvetés feletti nyilvános parlamenti vita.
27. Hátba szúrjuk a koalíciós partnerünket miután elfogadta a kétéves költségvetést, s felháborodva leplezzük le a kisgazdák azon törvénytelenségeit, amelyeket éveken keresztül ismertünk és elfogadtunk.
28. Példát fogunk statuálni: a tv kamerák előtt rabszíjon fogjuk elvitetni, azokat törvénysértő közszereplőket, akik már nem kellő alázattal gazsulálnak a Fidesz-hatalomnak. Azok a törvénysértők, akik betartják a Fidesz-regulát, azok továbbra is menlevelet kapnak.
29. Az inflációt minden évben alul fogjuk tervezni, mert így több százmilliárd forintnyi olyan közpénzzel fog rendelkezni a Kormány, amely elköltésébe nem tudja beleütni az orrát az Országgyűlés.
30. Erőteljesen lecsökkentjük az önkormányzatok gazdálkodási szabadságát. Az ellenzéki vezetésű önkormányzatokat hátrányosan megkülönböztetjük az állami támogatások és pályázatok elbírálásakor.
31. Magán titkosszolgálatot hozunk létre Defend néven. A céget állami megrendelésekkel, a konkurencia ellehetetlenítésével, kölcsönnel és milliárdos tőkeemeléssel mesterségesen életben tartjuk. Minden olyan feladat elvégeztethető vele, amelyet a hivatalos titkosszolgálatokra nem akarunk bízni.
32. Előszeretettel fogunk hivatkozni üzletfeleink személyiségi jogaira, üzleti és más, törvény által védett adataira, amikor ellenzéki képviselők és a sajtó munkatársai a nyilvánosságot kívánják tájékoztatni a közpénzek felhasználásáról és az állami megrendelések sorsáról.
33. Közpénzből folyamatos Fidesz-kampányt tartunk fenn. Ennek haszna kettős. Mivel a kampányt az állami költségvetésből finanszírozzuk, ezért a Fidesznek egy fillérjébe sem kerül. Mivel a Happy End és az Ezüsthajó a kedvezményezett, ezért biztosítani tudjuk barátaink cégeinek az állandó bevételt.
34. Természetesnek tartjuk, hogy az egészségügyi miniszter saját testvérét tüntesse ki, s amikor a sajtóban ezt szóvá teszik, akkor vele együtt nem értjük, hogy mi a kifogás oka. Eközben asszisztálunk a magyar egészségügy teljes ellehetetlenüléséhez.
35. Egyetlen ellenzéki kezdeményezésű parlamenti vizsgálóbizottság létrehozását sem engedélyezzük. Ha az ellenzék holmi Házszabályra hivatkozna, akkor megbízzuk az Ügyrendi bizottság elnökét, hogy készítsen olyan értelmezést, amely mindenkor a Fidesz igazát bizonyítja.
36. A Házelnök meg fogja vonni a szót, azoktól az ellenzéki képviselőktől, akik csúnyát mondanak a Fideszről. Hiszen meg kell értetni azokkal a képviselőkkel, akik az hiszik, hogy az ország házában véleményüket szabadon kifejtetik, hogy súlyosan tévednek.
37. Megszervezzük, hogy az ellenzék vezető politikusait nemzeti ünnepünkön kifütyüljék, majd farizeus módon sajnálkozunk, hogy ők tehetnek az egészről.
38. Megadóan vesszük tudomásul, amikor az MDF elnöke elhelyezi a hála virágait a második magyar hadsereg doni katasztrófájának évfordulóján annak a tábornoknak emléktáblájánál, aki a túlerőtől meghátráló magyar honvédek felkoncolását parancsba adta.
39. Kioktató és nyegle módon tárgyalunk Európa kormányfőivel, s megsértődünk, amikor Európa nem érti meg középhatalmi ábrándjainkat. Elvesztegetjük a csatlakozási tárgyalásokon Magyarország előnyét.
40. Paktumot kötünk a román miniszterelnökkel, amelyben a Parlament által jóváhagyott kedvezmény törvény egyes pontjait átírjuk a hazai munkavállalók érdekeit semmibe véve.

************************************

Én meg azt mondom, akkor végre emlékezzünk.

A Fidesz-Magyar Polgári Párt választási negyven pontja - eredeti -
1998

1. A Kormány gazdaságpolitikai stratégiájának összehangolására önálló gazdasági minisztériumot hozunk létre.
2. A gazdasági növekedés és munkahelyteremtés érdekében határozati javaslatot terjesztünk elo az adók és társadalombiztosítási járulékok csökkentésérol.
3. A adóreform kidolgozása során a vállalkozói érdekképviseletekkel adóalkotmányozási tárgyalásokat kezdeményezünk.
4. Kis- és középvállalkozásoknak való hitelnyújtásra szakosodott pénzintézetet hozunk létre - kormányzati garanciával.
5. Törvényjavaslatot nyújtunk be a családi vállalkozásra vonatkozó egyszerubb, ösztönzoszabályozás kialakítása érdekében - különösen tekintettel az agrárágazat családi vállalkozásaira.

Megvalósulás:

1. az önálló gazdasági minisztériumnak nincsenek valódi önálló döntései. A gazdasági ügyekben a miniszterelnök és szűk csoportja dönt, többnyire a kliensek javára.
2. 7%-os növekedést ígértek, helyette a gazdasági növekedés ugyanúgy 4,5-5%, mint ahogy 97-től az előző kormány intézkedései következtében megindult. Az adók és járulékok érdemben nem csökkentek.
3. a kormány érdemben senkivel nem egyeztet, adóreform nem volt.
4. külön pénzintézet nincs a kis- és középvállalkozások közül leginkább csak a kormányközeliek jutnak támogatáshoz. A nagy hangon meghirdetett Széchenyi-terv keretében a támogatás nagyobb része a nagyvállalkozásoknak jut.
5. csak 5 ezer családi agrárvállalkozásnak akarnak támogatást adni, a mezőgazdasági vállalkozásokból élő 800 ezer ember nagyobb része hoppon maradt.

6. Leállítjuk az energiaszektor privatizációját annak érdekében, hogy a stratégiai energetikai cégek nemzeti tulajdonban maradjanak és létrehozzuk a Nemzeti Villamossági Társaságot.
7. Az ÁPV Rt. iratait állami levéltári kezelésbe helyezzük. Biztosítjuk annak szabályait, hogy a nagyobb magánosítási ügyletek esetén, annak leglényegesebb adatai tekintetében soha ne lehessen államtitokra hivatkozni.
8. A magánosítás tíz évének következményeit összegzendő leltárt készítünk a korábbi állami tulajdon sorsának nyomon követése érdekében.
9. Az autópályákat üzemelteto cégekkel tárgyalásokat kezdeményezünk a koncessziós szerzodések módosításáról, a matricás rendszer bevezethetosége érdekében.
10. Visszavonjuk a hatalomból most távozó kormány által beterjesztett földtörvény-javaslatot, amely szerint lehetoség nyílna a jogi személyek, így külföldiek termoföld-vásárlására.

Megvalósulás:

6. nem hoztak létre semmit
7. nemhogy nagyobb nyilvánosságot biztosítottak volna, de még a kormányülésekről sem vezetnek jegyzőkönyvet. Ügyészségi eljárást kellett indítani, hogy állami intézmények hozzák nyilvánosságra közérdekű adataikat. Egyetlen vizsgálóbizottságot nem engedtek megalapítani, ami a kormány számára kényes ügyleteket tárhatott volna fel.
8. leltár nincs, csak alkalmi számadásokat indítanak egy-egy privatizációs ügyben olyankor, ha takargatni akarják saját korrupciójukat.
9. az autópálya-használat ma drágább mint volt. A kapuk megmaradtak. Új pálya nem épült.
10. 3 év után kezdtek foglalkozni a külföldiek földvásárlásával, nem tudtak megoldást találni a problémára. A kormány nem engedélyezi a magyar gazdák társas vállalkozásainak, a szövetkezeteknek a földvásárlást, így az uniós csatlakozás után hazai vásárló hiányában valóban külföldiek vásárolhatják fel a földeket.

Ismerős nem?
Minta mindig ugyanazokat hallgatnánk, csak a szereposztás más.

Meg ezt is!

Szinte valamennyiről írtak már az újságok, beszámoltak róluk a rádiók, televíziók, s java részük megjárta a nyomozóhatóságokat. Hiába. Vádemelés nem történt. Sem hűtlen, sem hanyag kezelés gyanújával. Így hát meg kell szoknunk, hogy ma Magyarországon a közpénzeket pazarlóan kezelni, az államnak hátrányos üzleteket kötni - szabad. Meg kell tanulnunk hinni Simicska Lajos elhíresült véleményében, amit arra a kérdésre fejtett ki, hogy miért vesz valaki egyetlen napon tucatnál több milliós veszteségű céget: a hülyeség állampolgári jog.

Az ügyek más csoportjában még csak nyomozás sem indult, meg sem kérdezték, miért költöttek ennyit. Csak az Országimázs Központ vezetője adott választ, mikor arról faggatták, hogy közpénzekből mennyit költött az augusztus 20-ai tűzijátékra: a nagymamát sem kérdezzük, mennyibe került a mák a karácsonyi bejglibe.
Hát igen. Megálmodták, megették...
Millenáris
1. Szabad ma Magyarországon 500 ezer darab karórát venni 70 millió forintért, majd egy vanuatui off-shore céget is közbeiktatva eladni 350 millió forintért.
2. Szabad ugyanezekre az órákra közbeszerzési pályázatot kiírni, a pályázatra alvállalkozóként Globe Trotters Kft. néven céget alapítani, az órákat pedig 402 millió forintért eladni a Millenáris Kht.-nek. Szabad végül ezeket az órákat ingyen szétosztani.
3. Szabad az órákra kiírt pályázatból származó pénzt továbbadni más vállalkozásoknak, majd e vállalkozásokat színlelt szerződésekkel fantomizálni.
4. Szabad a Millenáris Kht. vezetőjeként a két évre szóló 3,4 milliárd forintos költségvetést egy év alatt elkölteni, majd kormánygaranciával 1,5 milliárd forint hitelt felvenni.
5. Szabad fél év alatt a Millenáris Park őrzés-védelmére egy vidéki rendőrkapitányság éves költségvetésének megfelelő összeget, mintegy 100 millió forintot elkölteni.
6. Szabad a Millenáris Park medencéiben úszkáló halak etetésével megbízott dolgozónak havonta 120 ezer forintot fizetni.
7. Szabad a park vendégkönyvét, a Millenniumi Kódexet 7,5 millió forintért őriztetni a Köztársasági Őrezreddel.

Magyar Televízió
8. Szabad ma Magyarországon a közszolgálati televízió elnökként bármekkora summát bármire elkölteni.
9. Szabad 1998 és 2002 között elképesztően pazarlóan, 190 milliárd forintból működtetni az Magyar Televíziót (MTV).
10. Szabad az MTV-nek négy év alatt 35 milliárd forintos veszteséget produkálni.
11. Szabad az MTV-nek felélnie 18,5 milliárd forintos alaptőkéjét.
12. Szabad az MTV vezetőinek arra játszani, hogy a parlament nem hagyja tönkremenni a köztévét.
13. Szabad eladni ingatlanjainak 95 százalékát, majd szabad az ebből származó bevételt - szemben az eredeti tervekkel - nem az új MTV székház felépítésére, hanem az intézmény működésének finanszírozására fordítani
14 Szabad a kiadások folyamatos növekedéséhez hozzájárulni, hogy a kormánypártok szívének kedves cégek (például Ezüsthajó Kft.) több száz millió forintos megrendelésekhez jussanak.
15. Szabad a Szabó László Zsolt által irányított MTV-nek, a költségvetési intézmények közül egyedüliként a már levont adókat, és járulékokat nem befizetni az államkasszába, hanem - többek között - a külső gyártók kielégítésére fordítani.
16. Szabad a fideszes többségű parlamentnek 2001-ben az MTV 10 milliárd forintnyi adó- és járulékfizetését elengedni.
17. Szabad az amúgy is meglehetősen nagyvonalúan összeállított terven felül 3 milliárd forintot fizetni külsős műsorkészítőknek.
18. Szabad az MTV költségvetését a veszteséges gyártói szerződésekkel évente 6,5 milliárd forinttal megterhelni.
19. Szabad az - Orbán Viktorhoz közel álló - Vitézy László cége által készített műsorok minden percéért 76-220 ezer forintot fizetni, miközben az MTV belső gyártásában készülő anyag egyetlen perce 7-20 ezer forintba került.
20. Szabad a Vitézy-féle vállalkozásoknak és az Ezüsthajó Kft.-nek összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi értékű megbízást juttatni, becslések szerint mintegy 1,5-2 milliárd forinttal túlfizetve e társaságokat.
21. Szabad azt a gyakorlatot folytatni, hogy az MTV gyártási szerződései ne legyenek egységesek, hanem egyes kontraktusokat a társaság jogi osztálya helyett a szerződő külsős partner készíti.
22. Szabad eltekinteni attól, hogy egy több évig futó műsor előzetes jóváhagyásánál megvizsgálják a szerződéskötés indokait, illetve az MTV-re vonatkozó előnyös vagy hátrányos gazdasági hatásokat.
23. Szabad az MTV Közalapítvány 1998 és 2002 között csonka, csak kormánypárti delegáltakból álló kuratórium elnökségének az előzetes szakértői vélemény ellenére szerződést jóváhagyatni olyan céggel, amely még a hatályos cégnyilvántartásban sem szerepel.
24. Szabad az egykori tévéelnököknek azt a pénzt, mely 111 munkatárs elbocsátásának több mint 100 millió forintos költségeit fedezte, visszatartani, annak ellenére, hogy később ezek az emberek ismét visszakerültek a köztévéhez.
25. Szabad az MTV-t olyan pénzügyi helyzetbe hozni, hogy az intézmény mára havi egy milliárd forint veszteséget termeljen.
26. Szabad a csődközeli helyzetben lévő MTV-nek 120 órányi anyagot szinte ingyen átengedni a Millenáris Kht.-nek (alkotásonként száz (!) forintért).
27. Szabad a Millenáris Kht. saját archívumából darabonként 2 millió forintért átengedni az Ezüsthajó Kft. által készített anyagokat az MTV-nek.
27. Szabad 42 tanácsadónak összesen 801 millió forintot keresnie az MTV-nél.
28. Szabad Lovas Istvánt 13,6 millió forinttal honorálnia az MTV-nek.
29. Szabad 6,5 milliót fizetnie a köztévének Orbán Viktor nem hivatalos tanácsadója, Wermer András számára.
30. Szabad a kormányváltás után busás végkielégítéseket fizetnie az MTV-ből távozóknak. 31. Szabad Mendreczky Károlynak 30,5 milliót megszavazni.
32. Szabad Csermely Péter hírigazgatónak és Gulyás Istvánnak, a Híradó volt főszerkesztőjének 17,5 milliót fizetni.
33. Szabad Jen Sándor funkcionális főigazgatónak 17 milliót, Papp Endre műsorvezetőnek 16,7 milliót fizetni.
34. Szabad az MTV-nek frissen bejegyezett, gyakran referenciákkal sem rendelkező cégektől, a piaci ár három-négyszereséért filmeket beszerezni, s ezáltal 13 cégtől majdnem 900 millió forintért "mozikat" vásárolnia.

Magyar Fejlesztési Bank
35. Szabad a Magyar Fejlesztési Banknak (MFB) egy informális kormánydöntés alapján 450 milliós euró-kötvényt kibocsátani a Mol Rt. gázüzletágának megvásárlására.
36. Szabad ezt a pénzt nem erre költeni, hanem az eredetileg fix, 5,25 százalékos kamatozású hitelt a bankközi piacon 4,5 százalékos kamatszinten elhelyezni.
37. Szabad ezáltal - a rendőrség becslése szerint - több mint egymilliárd forint kárt okozni.
38. Szabad az MFB-nek 1999-ben keretszerződést kötni a Defend Security Kft.-vel a bank ügyfeleiről való információgyűjtés céljából.
39. Szabad a Defendnek 55 nem banki alkalmazott magánszemélyt és 13 céget megfigyelni, amiért az MFB 2001-ben összesen 16 millió forintot fizetett.
40. Szabad az MFB-nek fedezet nélkül 428 millió forintos hitelt adni az alcsútdobozi székhelyű Szekér Csárda-Fogadó Kft.-nek.
41. Szabad mindezért az MFB elnök-vezérigazgatójának, Baranyay Lászlónak több mint száz millió forint végkielégítést ajánlani, majd "megelégedni" a szerződés lejártáig szóló 46 millió forinttal.

Országimázs Központ
42. Szabad az Országimázs Központnak (OK) több milliárdos szerződéseket kötni a Happy End és az Ezüsthajó Kft.-vel.
43. Szabad az Ezüsthajónak 469,5 millió forintot kifizetni Orbán Viktor miniszterelnök és a kormánytagok politikai tevékenységének dokumentálására.
44. Szabad ezért 296 filmet, valamint fotókat készíteni. (A szerződésekről a KEHI megállapította: a felvételekre kötött eseti szerződések, valamint az ezek költségvetését tartalmazó mellékletek elnagyoltak, a vállalkozó számára egyoldalúan kedvezőek.)
45. Szabad az OK-nak még 30 millió készenléti díjat is fizetni az Ezüsthajónak, azt követően is, hogy az Állami Számvevőszék indokolatlannak találta a kifizetést.
46. Szabad a Happy Endnek Mádl Ferenc államfői beiktatási ceremóniájára 120 millió forintot kifizetni közbeszerzési pályázaton.
47. Szabad az OK-nak 2000 augusztus 20-án a millenniumi ünnepségekre országszerte összesen 975 milliót elkölteni, majd a költségeket üzleti titokra hivatkozva elhallgatni.
48. Szabad a sidney-i olimpiai győztesekről óriásposztereket készítenie a Happy Endnek, a költségvetést pedig ugyancsak eltitkolni.
49. Szabad Sidney-ben az olimpián magyar kulturális és gasztronómiai napokat szervezni a Happy Endnek 143 millió forintért.
50. Szabad az OK-nak reklámozni a filmszemlét, arculattervezőként pedig a Happy Endet megbízni 20 millió forintért.
51. Szabad az OK-nak 51 millió forintot elkölteni az Orbán Viktor washingtoni kitüntetésére utazó magyar művészekre.
52. Szabad az OK-nak 38 millióért Országgyűlési Beszámoló címen a kormány hároméves tevékenységét dicsőítő hirdetéseket megjelentetni az országos napilapokban.
53. Szabad mindezt Wermer András D. K. Waltson Kft.-jével elvégeztetni.
54. Szabad az OK-nak 2000-ben 4,3 milliárd forintos összköltségvetést adni 2001-ben.
55. Szabad az OK-nak 2001-ben 4,625 milliárd forintos összköltségvetés adni.
56. Szabad emellett a Miniszterelnöki Hivatal által elkülönített pénzekből kulturális ismeretterjesztésre, programajánlókra 740 milliót, költségvetési kiadványokra 390 milliót, gazdaságfejlesztési eszközcsomagra 1,47 milliárdot szintén az OK-nak adni.
57. Szabad a Happy End Kft.-nek a mobilvécéket forgalmazó Toi Toi Kft.-től 260 ezer forintos listaáron a 2000. augusztus 20-i ünnepségekhez illemhelyeket bérelni, majd 6 és fél millió forintért - 25-szörös áron - az Országimázs Központnak leszámlázni.
58. Szabad az OK-nak országkép-építő kampányokra belföldön és külföldön 730 millió forintot elköltenie.
59. Szabad az OK-nak gazdaságfejlesztő eszközprogram alá sorolt kommunikációra 460 miliió forintot elköltenie.
60. Szabad az OK-nak saját kiadványokra és kormányzati kommunikációra több mint 1,7 milliárd forintot elköltenie.
61. Szabad egy amerikai gyorsétterem-hálózat visszamaradt készletéből hamburgert és egy ismert sörmárkát formázó rakétákat is fellőni a 2000-es millenniumi tűzijátékon.
62. Szabad mindezért a Happy Enden és az Ezüsthajón keresztül két cégnek több mint 230 millió forintot kifizetni.
63. Szabad Wermer András anyósának amerikai cégén keresztül lebonyolítani az egész üzletet.
64. Szabad a tűzijátékért felelős Tóth István Zoltánnak, az Országimázs Központ akkori vezetőjnek azzal hárítani el az árat firtató érdeklődését, hogy az ünnepi bejgli árát sem kérdezzük meg a nagymamától a karácsonyi vacsorán, így a polgároknak szóló ajándék ára sem publikus.
65. Szabad később úgy érvelni, hogy az Országimázs Központ az Állami Számvevőszéknek tartozik elszámolni a közpénzekkel, nem pedig a sajtónak.
66. Szabad "A Hídember" című film készítőinek - egy feljelentés szerint - 187 millió forinttal nem elszámolni.
67. Szabad a költségvetésnek a filmet csaknem kizárólagosan finanszírozni - közbeszerzési pályázat nélkül.

Martinsalakos házak
68. Szabad a Pénzügyminisztérium által meghatározott árhoz képest indokolatlanul 600 millió forinttal többet költeni az északi térségben megrongálódott martinsalakos házak felújítására.
69. Szabad a martinsalakos házak felújításának felügyeletével megbízott kormánymegbizottnak (Horváth László, Fidesz) jótékonysági akciót gyakorolnia az állam pénzéből.
70. Szabad Horváth Lászlónak az esetek többségében "méltányosságot" gyakorolni, hiszen a felújításról szóló kormányhatározat szerint a károknak csupán 80 százalékát téríti meg az állam, a fennmaradó 20 százalék esetében a kormánymegbízott dönthetett.
71. Szabad 54 millió forintot fordítani egyetlen martinsalakos ház újjáépítésére Istenmezején, amikor elvben egy helyreállított épület költsége nem haladhatta meg a 24 millió forintot.
72. Szabad pályáztatás nélkül kiválasztani a Baumag Holding Rt. nevű céget a martinsalakos házak felújítására.
73. Szabad a martinsalakos házak újjáépítéséből fővállalkozóként meggazdagodni.
74. Szabad bekapcsolni a helyreállítás folyamatában olyan közhasznú társaságot - Gyors Újrakezdés Kht. -, amelynek közreműködése nem szolgálta a helyreállítás optimális költségen történő megvalósítását, s szerepe a Kehi vizsgálata szerint értelmetlen volt.
75. Szabad olyan házak lebontására is jelentős összeget kifizetni, amelyeket a tulajdonosuk korábban már lebontott.
76. Szabad olyan számlát produkálni a martinsalakos házakkal kapcsolatban, amelyen konkrét munkavégzés feltüntetése helyett "kivitelezési díj" áll.
77. Szabad a martisalakos házak felújítása kapcsán olyan jogi nonszenszet előidézni, mely szerint az önkormányzatoknak kell végrehajtani azt a kormányhatározatot, amibe nem volt beleszólásuk.
78. Szabad a BM-nek a felújítás költségeit az önkormányzatokhoz "leosztani", azon számlák alapján, amelyeket előzőleg aláírt a Gyors Újrakezdés Kht. képviselője és a kormánymegbizott ellenjegyzett.

12 volt állami gazdaság
79. Szabad ma Magyarországon 12 állami gazdaság 12 milliárd 690 millió forint értékű részvényeit az Orbán-kormány "felkérésére"az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.) által a szintén 100 százalékos állami tulajdonban lévő Magyar Fejlesztési Banknak (MFB) térítésmentesen átadni.
80. Szabad mindebből egy-egy 10 ezer forintos névértékű törzsrészvényt megtartani.
81. Szabad a 12 érintett állami gazdaságot kivonni a privatizációs, valamint a termőföldről, illetve a nemzeti földalapról szóló törvény hatálya alól.
82. Szabad továbbá a dolgozói tulajdonszerzésre hivatkozva úgy privatizálni atársaságokat, hogy a tucatnyi állami gazdaság dolgozói egyetlen esetben sem szerezhetnek 10 százaléknál nagyobb részesedést.
83. Szabad ellenben a Fideszhez közelinek mondott érdekcsoportokat többségi tulajdonhoz juttatni.
84. Szabad a 12 állami gazdaság kivásárlására az állami tulajdonú MFB-től rendkívül kedvező, a családi gazdaságok számára kialakított kamatokkal, 20 éves futamidejű hiteleket fölvenni.
85. Szabad ma Magyarországon a hatályos törvényeket kijátszva, a 12 egykori állami gazdasággal a jogszabályban szereplő 10 év helyett 50 éves földhaszonbérleti, gyakorlatilag örökbérleti szerződést kötni.
86. Szabad a Nemzeti Földalap (NFA) kezelő szervezet hivatalos felszólítását figyelmen kívül hagynia, arra még csak nem is válaszolnia, a legalább féltucatnyi privatizált agrárcégnek.
87. Szabad az ügyészségnek a 12 furcsa körülmények közepette privatizált egykori állami gazdaság ügyében megszüntetni a nyomozást.

Autópályák
88. Szabad 1998-tól 2000-ig igérgetni az autópályaépítés elindítását, miközben a sztrádák nyomvonalán egyetlen kapvágás sem történik, de időközben milliárdokkal növekedenek az építési költségek.
89. Szabad 2000-től 2002-ig közbeszerzési pályázat nélkül több mint 300 milliárd forint értékű út, híd és autópályaépítési megrendelést adni annak a Vegyépszernek Rt.-nek, amely korábban egyetlen centiméter autópályát sem épített.
90. Szabad a Vegyépszernek a sztrádaépítések közben olyan alvállakozói láncolatot kialakítani, amely követhetelenné teszi a közpénzek útját.
91. Szabad egyúttal a Vegyépszernek az alvállalkozói láncolat legalján álló, valódi munkát végző alvállakozókat kéthónapos késéssel kifizetni.
92. Szabad a korábbi egymilliárdos körüli építési költség helyett kilomérenként átlagosan több mint 1,4 milliárdért építettni a Vegyépszerrel.
93. Szabad a választások előtt kilométerenként több mint két milliárd forint munkadíjjal szerződést kötni az M30-as út megépítésre ugyancsak a Vegyépszerrel.
94. Szabad csaknem két milliárdért lebontatni a korábban az M1-esen és az M3-ason több mint öt milliárdért felépített autópályakapukat.
96. Szabad az EU döntése alapján az egykori kapuk helyén új ellenőrző pontokat telepíteni, amelyek kialakítása szakértők szerint 6-10 milliárd forintba kerülhet.
97. Szabad a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. előző vezetőinek 1,2 milliárdot átutalnia a Defend Kft.-nek egyes a nyomvonalak lőszermentesítéséért.
98. Szabad eközben a Defend alvállakozójának ugyanezt a munkát 180 millióért elvégezni.
99. Szabad az NA Rt. korábbi vezetőinek 288 millió forintért szerződést kötni egy ügyvédi irodával, miközben az gyakorlatilag nem végzett munkát.
100. Szabad ugyancsak az NA Rt. előző vezetőinek területszerzési feladatok elvégzéséért 1,5 milliárd forintot átutalni egy ZIB Consulting nevű vállalkozásnak, miközben a gyanú szerint ez a társaság sem végzett érdemi munkát.

Más lehetőségek
101. Szabad 2000-től 2002-ig mesterségesen alacsonyan tartani a gázárakat, s ezzel több mint 200 milliárd forint veszteséget okozni a Mol Rt.-nek, amely így nem tudta fejleszteni a gáztároló és szállító kapcitásokat, ami az ország biztonságos gázellátását sodorta veszélybe.
102. Szabad két éven át leszorítani az áram árát, s ezzel több mint százmilliárdos veszteséget okozni a Magyar Villamos Műveknek, amelyet most kell megfizetniük az áramfelhasználóknak.
103. Szabad 2000 és 2002 között több milliárd forint értékben követ szállítani az Orbán-bányákból az állami tulajdonban lévő Dunafferrhez.
104. Szabad az előző kormánynak az úgynevezett atomtörvény módosítása révén 2000-től 2002-ig úgy használnia a Nukleáris Pénzügyi Alapban lévő több mint tízmilliárd forintot, hogy nem fizetett kamatot a felhasznált pénz után, s ezáltal több mint öt milliárd forintot vesztett értékéből a Paksi Atomerőmű leszerelésére feltöltendő alap.
105. Szabad Széchenyi-tervet alkotni, mely a kormánypropaganda szerint elsősorban a hazai vállalkozókat segíti.
106. Szabad eközben valójában a Széchenyi-terv igazi haszonélvezőivé a multinacionális vállalatokat megtenni.
107. Szabad autóipari cégnek a terv keretén belül több százmillió forintot juttatni.
108. Szabad a magyar kis-, és középvállalkozókat kevésszer a Széchenyi-terv közelébe engedni.
109. Szabad a Széchenyi-terv kedvezményezetteit nem ösztönözni arra, hogy a megjelölt célokra költsék a pénzt.
110. Szabad azt sem szankcionálni, ha valaki esetleg csődbe vitte az adófizetők pénzét.
111. Szabad a korábbi döntésnek ellentmondani azzal, hogy nem három, hanem egy Ítélőtábla alakuljon, valamint munkájuk megkezdését évekre elhalasztani.
112. Szabad a pécsi, valamint szegedi Ítélőtábla megalakulását nem támogatni.
113. Szabad ezáltal a rendszerváltozás előtt indult bírósági reformot megakasztani.
114. Szabad a négyes metró építését - ahogy az akkori szakminiszter később fogalmazott - "dafke" megakadályozni és helyette azt mondani, inkább a felszíni közlekedést támogatjuk.
115. Szabad inkább vállalni a pert, s annak esélyét, hogy az állam azt elveszti, ezáltal esetleg milliárdokat kényszerülhet a fővárosnak fizetni.
116. Szabad a Medgyessy kormány idején - mikor az új kabinet eldöntötte, megépíti a metrót - azt mondani, hogy a főpolgármester valójában nem akar metrót építeni.
117. Szabad a Nemzeti Színház Erzsébet téri - Horn-kormány idején megkezdett - munkálatait leállítani.
118. Szabad az építkezés gödrét elhagyva új helyet keresni. Városligetben nézelődni, majd a tiltakozás miatt a központtól távol eső expótelket kijelölni.
119. Szabad az építkezés magas költségeivel indokolva felbontani a szerződést.
120. Szabad az Orbán Viktor által bejelentett, 10,7 milliárdos új Nemzeti Színház beruházást a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal szerint több mint 18,5 milliárdért, Schwajda György, a Nemzeti Színház egykori kormánybiztosa szerint 15,4 milliárdért, a Fidesz szerint 12,1 milliárdért felépíteni.
121. Szabad a színház felépítésére és az előadások elindítására együtt, mindösszesen több mint 20 milliárdot fordítani.
122. Szabad a szakma tiltakozása ellenére a színház tervezését a kormánymegbízott házának tervezőjére bízni.
123. Szabad nem igénybe venni azt a 7,8 milliárd forintnyi japán segélyt, amellyel a japán kormány audiovizuális felszereléssel látta volna el a teátrumot.

Még másabbak
124. Szabad felsőbb utasítást adni a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának arra, hogy két külön kirendelt vámtiszt felügyelje a Fidesz választási kampányleveleinek "zökkenőmentes vámkezelését" a soproni határátkelőn az országgyűlési választások kampányhajrájában.
125. Szabad egy jobboldali pártnak magyar választópolgárok személyes adatait külföldre vinnie és Németországban azokat felhasználva - az adatvédelmi aggályoktól mentesen - választási leveleket nyomtatnia.
126. Szabad továbbá ezen levelek mintegy 120 millió forintos postaköltségét végül nem kifizetni, úgy, hogy arra a Fideszt első fokú ítéletében a Fővárosi Bíróság is kötelezte.
127. Szabad, sőt kifejezetten ajánlatos kirekesztésre és uszításra felszólítani polgári köröknek nevezett civil szerveződéseket, mondván bojkottálják azokat az üzleteket, amelyek tulajdonosai baloldali érzelműek.
128. Szabad továbbá Farkas Flórián fideszes országgyűlési képviselőnek mint az Országos Cigány Önkormányzat korábbi elnökének a kisebbségi intézmény kasszájából átlagban évi hárommillió forintnyi túlórapénzt úgy felvennie, hogy arra szerződése nem jogosítja fel.
129. Szabad ezáltal, TB-járulékokkal együtt az elmúlt négy évben mintegy 16 millió forintot elszámolni az előírásoknak nem megfelelően.
130. Szabad továbbá 11.000 forint + ÁFA évi díjért úgy bérbeadni egy értékes önkormányzati ingatlant a fideszes városvezetésű Tatán, hogy a szerződésen a bérlő aláírás hamis.
131. Szabad ezt az ingatlant később a helyi Fidesz egyik választási központjaként is használni.
132. Szabad legálisan olyan EU-ellenes jelvényeket árusítani a politikai jobboldalhoz szorosan kapcsolódó üzletekben, amelyeken az Unió jelképeinek számító csillagok nem ötágúak, hanem hatágú Dávid-csillagok.
133. Szabad Vál-völgyi települések önkormányzati kasszájából, majd félmillió forintért ajándék festményt vásárolni Orbán Viktor volt miniszterelnöknek, majd annak árát működési költségként elszámolni.

Sportügyek
134. Szabad ifjúsági és sportminiszterként a hódmezővásárhelyi uszodaberuházáshoz 400 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatást adni.
135. Szabad később ugyanerre a létesítményre további 400 milliós kezességet vállalni.
136. Szabad 1,7 milliárd forintot szánni stadion-beléptető-rendszerre.
137. Szabad ezt a sportminisztérium vezetése által előbb 3,2 milliárdra emelni.
138. Szabad végül a Sportfolió Kht.-nek a rendszert 5 milliárdért megvásárolni, aminek következtében mintegy 4 milliárdos hiány keletkezett az egész program költségvetésében.
139. Szabad a közbeszerzési eljáráson elnyert 4,8 milliárdos megbízást a T-Systems Dataware Kft-vel végül 5 milliárdról megkötni.
140. Szabad a közbeszerzési pályázaton a második helyezett Siemens 1,8 milliárd forinttal alacsonyabb ajánlatát nem elfogadni.
141. Szabad a tervezett 38 stadion közül csak kettőben felszerelni a beléptető-rendszert.
142. Szabad a mintegy 400 jegynyomtatót, 500 számítógépet és monitort, 100 kamerát, 500 beléptetőkaput, sok-sok kábelt egy 600 négyzetméteres raktárhelyiségben tartani.
143. Szabad a raktározási költségért havi 1 millió forintot fizetni.
144. Szabad a kaposvári stadion beruházására 60 milliós állami kezességet vállalni.
145. Szabad Deutsch Tamás sportminiszternek a Sportlétesítményeket Ellátó Intézmény (SEI) vagyonkezelésében levő négy ingatlan értékesítését kérni.
146. Szabad a nyilvános pályázattal történő lebonyolítással a SEI nevében és képviseletében a Sportfolió Kht.-t megbízni.
147. Szabad az ingatlanok értékelésével az Urbanráció Kft. nevű céget megbízni, amely minden ingatlan esetében más és más módon számította ki az ingatlan értékét.
148. Szabad ezek alapján minden ingatlant a legalacsonyabb értéken eladni, s ezáltal a jogi vélemény szerint körülbelül 200 milliós vagyoni hátrányt okozni a kincstári vagyonban.
149. Szabad a Budapest Aréna parkolóját a Sportfolió Kht.-nek bérbe adnia a Rendezvénycsarnok Rt.-nek a választások két fordulója között évi egymillió forintért.
150. Szabad gyakorlatilag felbonthatatlan szerződést kötni úgy, hogy a bérbe adó Sportfolió Kht. nem jogosult a parkolót saját céljaira használni a bérlő Rendezvénycsarnok Rt. kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül.
151. Szabad az Aréna építkezését felügyelő kormánybiztosnak, Fürjes Balázsnak igazgatósági tagságot vállalni a bérlő Rendezvénycsarnok Rt.-ben.
152. Szabad a Sportfolió kht.-nek bérbe adnia a Császár-Komjádi sportuszodát, miközben a vagyonkezelési jogokat a KVI-nek kellett volna gyakorolnia.

ÁPV-KVI
153. Szabad az ÁPV Rt.-nek a tulajdonában álló ingatlanokat és üzletrészeket - köztük a Bábolna Nemzeti Ménesbirtok Kft. üzletrészét és a Herceghalmi Kísérleti Gazdaság Rt. földterületeit - a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak (KVI) átadni.
154. Szabad ezért cserében a KVI-nek átadni a magyar állam nevében vásárolt bécsi, korábban a CW Bank (a Magyar Nemzeti Bank egykori leánybankja) székházaként működő épületet az ÁPV Rt.-nek, úgy, hogy az Állami Számvevőszék törvénytelennek minősítette az ügyletet.
155. Szabad az ÁPV Rt.-nek CD Hungary Rt. (CDH) osztalékból kifizetnie a KVI-vel szembeni maradék tartozását, amely ügylet következtében a magánkézbe került CDH és a KVI között nagyszabású ingatlan cseresorozat indult be.
156. Szabad a cserékből a KVI-nek rosszul "kijönnie"; mintegy 1,232 milliárd forinttal adósa maradni a diplomáciai ingatlanokat kezelő és forgalmazó cégnek.
157. Szabad az ÁPV Rt.-nek a a CDH-t 18,2 milliárd forintért eladni az OTP-csoport egyik érdekeltségének, a Magyar Ingatlan Befektető Kft.-nek, miközben a kiválasztott tanácsadó cég, az AT Kearney 20 és 30 milliárd forint közötti összegre értékelte a CDH-t.
158. Szabad a KVI-nek a CDH-tól vásárolt/cserélt ingatlanokat bérbe adni, illetve vagyonkezelői szerződést kötni többek között a Schmidt Mária jegyezte Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvánnyal.
159. Szabad a közalapítványnak ugyanazt az ingatlant határozatlan időre bérbe adni, amelyet már a CD Hungary tulajdonlása idején is bérelt.

Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 22:17
Előzmény: #231  Törölt felhasználó
#234
"...nem baj ha pazarolsz, fizetjük a gázod egy részét, nem baj, ha nem dolgozol, kapsz segélyt, nem baj, ha nincs semmi bajod, járj be a dokihoz beszélgetni, meg megvizsgálunk az állam pénzén, nem baj hogy nem adsz számlát, más is így csinálja, nem baj hogy nem akarsz tanulni, ingyen van az iskola, melegedj még néhány évet addig se kell dolgozzál, stb. stb.)..."

...és a legmegengedőbb demokrácia is? Nem baj, ha semmit sem csinálsz, csak az állami csöcsöt szívod, a szavazatod épp annyi, mint annak, aki a szekeret tolja... helyetted...
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:58
Előzmény: #231  Törölt felhasználó
#233
persze nem kell mindent másoktól várni mi is ellapátolhatjuk a havat pl:)
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:52
Előzmény: #230  Törölt felhasználó
#232
szerintem döntsön minden közösség maga az ügyeiről (pl akár egy lépcsőház is dönthet közös képviselő és lakógyűlés által, de akár egy utca lakói is, ha közösen megfogalmazzák elképzelésüket és egy általuk kijelölt személy útján azt képviselik, lehet akár az önkormányzati képviselő is)
a kivitelezést meg bízzuk a szakemberekre melyekből és hivatalikból tényleg kevesebb kell

amúgy ez egy bonyolult és szép kihívás, de vannak hagyományai az önkormányzatiságnak nem a nulláról kell indulnunk csak használni a már meglévő eszközöket és azokat tovább fejleszteni
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:49
Előzmény: #230  Törölt felhasználó
#231
Nálunk volt a legmegengedőbb kommunizmus, most nálunk van a legmegengedőbb kapitalizmus.

(a kapitalizmusban a legmegengedőbb = "ne az emberekkel fizettessék meg", nem baj ha pazarolsz, fizetjük a gázod egy részét, nem baj, ha nem dolgozol, kapsz segélyt, nem baj, ha nincs semmi bajod, járj be a dokihoz beszélgetni, meg megvizsgálunk az állam pénzén, nem baj hogy nem adsz számlát, más is így csinálja, nem baj hogy nem akarsz tanulni, ingyen van az iskola, melegedj még néhány évet addig se kell dolgozzál, stb. stb.)
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:44
Előzmény: #229  Törölt felhasználó
#230
De mégegyszer mondom: amíg egy városban nem döntenek lakótelepek szerint, meg háztömbök, meg utcasorok, de még településrészek, kerületrészek szerint sem, akkor miért kell ragaszkodni ahhoz, hogy egy egy utcányi falucskának külön önkormányzat legyen csak azért mert azt az 50 házat sárszentágotának hívják, a vele akár egy úton épült és 200 méterre lévő másik 50 háznyi és 500 főnyi falut meg kiskunmatyibötykének. Nem az a lényeg, hogy valaminek külön neve van, hanem az, hogy az mennyi ember adminisztratív ügyeit intézi, ill. mennyi helyi problémát kezel.

Egyébként abból a szempontból sem lenne hülyeség a közös önkori ilyen kis települések esetében, mert talán közösen pályázni is jobban tudnának, érdekeiket is jobban tudnák megyei szinten képviselni és maguk között a rendelkezésre álló eszközöket is jobban el tudnák osztani. Most minden kis tanya (szándékosan sarkos a megfogalmazás) mindenből sajátot akar. Na ez az emi nem megy. Be kéne már látni.

A versenyszektorban a piac kikényszeríti a hatékonyságot és a méretgazdaságosságot, az állami szektorban meg nincs ilyen kényszer. A baloldali populista pártjaink meg semmilyen áldozattal járó reformba nem akarnak belevágni a szavazatvesztés miatt. Pedig összességében mindenki jobban járna, csak az kis idő. Ezért inkább dagonyászunk a posztkádári szarban 20 éve... Ezért mondom én, Magyarországot most bosszúlta meg a legvidámabb barakk. A puha kommunizmusból egy puha kapitalizmusba váltottunk.
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:11
Előzmény: #227  Törölt felhasználó
#229
fizetett tisztviselő kevesebb is elég lenne, de önkormányzata szerintem legyen minden településnek, döntsön a helybeli az őt érintő helybéli ügyekről ( a megvalósításhoz meg tényleg kisebb hivatali (akár összevont) aparát is elég lenne)
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:06
Előzmény: #219  tokos.
#228
Tokos:

"Egy kicsit részletesebb adatod van esetleg erről?

Olyanra gondolok, hogy az egyes területeken hol mennyien dolgoznak, pl oktatás, rendőrség, határőrség, önkormányzatok, stb. Érdekes lenne látni, hogy mit csinálunk rosszul. Gyanús, hogy nem mindenhol egyformán, egy leépítésnél meg a fűnyíró elv jönne, vagy a legkisebb ellenállás."

Szeretem benned, hogy téged tényleg érdekelnek a konkrétumok, részletek, és valóban a racionális megoldásra törekszel. Nem véletlenül szavaztunk 2006-ban ugyanoda:)

A fentire én is kíváncsi vagyok, keresek is adatokat ha lesz időm és beírom. A két számot én sem a fűnyíróüelv sugallására írtam be, csak szemléltetésképpen. Mert nagyon szemléletes a különbség. Nyilván van olyan terület, ahol közel egyformák vagyunk és van, ahol szembetűnő a különbség (szerintem az egyik nagy különbség éppen a most tárgyalt téma, a közigazgatás, a másik meg tippem szerint pl. oktatás, de ez csak tipp).
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 21:00
Előzmény: #225  Törölt felhasználó
#227
De még mielőtt félreértesz, én még véletlenül sem a Bp-i kerületenkénti önkoriság mellett érvelek, hanem a minden településen legyen ellen. Csak a saját példáddal mutatok rá érveid hibáira.

Egyébként ha valamikor tényleg radikálisan átalakítanák, lefaragnák az önkorikat, akkor tőlem Bp-en is lehet kevesebb (ha nem is 1, mert az nyilván kevés, de 1-2 kerületet összevonni simán lehetne). De ezzel megszüntetsz mondjuk 5-8 önkormányzatot, amiről én besélek drop-al, azzal megszüntetsz mondjuk 1000-1500-at. Micsoda különbség, ugye...

Szerintem 5e, vagy 10e lenne az a határ, ami alatt nem kéne önálló önkori, az összevonásoknál meg 20e lenne az elérendő létszám. Mondjuk. Ezek persze hasraütésszerű számok. A konkrét számokhoz egy részletes, országos közigazgatási terv lenne szükséges. És egy pontos hatástanulmány, ami megvizsgálná az átalakítás költségeit és az átalakulással elérhető költségelőnyt. Valamint megvizsgálná a lakosság oldaláról jelentkező esetleges többletterheket. (bár önkorihoz pl. ritkán kell személyesen elmenni és messze nem annyira létkérdés az elmenetel, mint mondjuk orvos esetében, magyarul e tekintetben a lakosságtól nagyobb tűréshatár joggal elvárható).
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 20:58
#226
"önkormányzatiság elve: az önkormányzatiság nem az országos politikai oligarchia decentralizálása, hanem valódi és teljes önkormányzatiság annak minden törvényi és anyagi feltételeivel, hűen a magyar hagyományokhoz. Az önkormányzatiság nemcsak területi, hanem érdek képviseleti is, amelynek testületei részt vesznek az országos és a helyi döntéshozatalban és végrehajtásban. "
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 20:54
Előzmény: #205  pampa
#225
Pampa, az önkormányzatok munkája részben terület, részben lakosságarányos. A terlület is valamennyire lakosságarányos, persze a lakótelepek, meg a városi részek sűrűbben lakottak, de pl. Budapest budai vagy pedti külvárosi kerületei abszolút olyanok, mint egy kistelepülés. És ott szerinted sok 85.000 emberre és adott területre 1 önkormányzat, falu esetében meg 500 főként is szükség van egyre, csak azért mert az egyik falut Sárszentágotának a másikat meg Kiskunmatyibötykének hívják és simán lehet, hogy össze is vannak nőve, vagy 200 m választja el a két szélső házat...

"Pesten összefüggő egységként terül el a lakó övezet.
Amiról az előbb vitáztunk ott települések között 5-10 km távolság van. Lehet,hogy egy sima ügyintézéshez 2 órát kellene buszozni a terület szerkezeti viszonyok miatt."

Ez az érv megint hülyeség, ma már a sokadik ebben a témában. Budapesten is utazhatsz 5-10km-t kerületen belül is és tarthat 1-2 óráig kerületen belül is a tömegközlekedés (próbálj meg mondjuk Csillebércről eljutni Virányos szélső részére, vagy a Margit krt-ról eljutni Máriaremetére). És ezeket 1 önkormányzat kezeli. Te itt sokallod. De 2 db 1 utcás települést nehogy már össze lehessen vonni, mert hogy a fenébe kezelné az egy központ a két 500 fős néhány utcás települést...

Azért tart ott az ország ahol, mert úgy gondolkodnak az emberek ahogy te, vagy még úgy se.

És nem csoda, hogy csak baloldali dumával lehet választást nyerni. Kádár forever.
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 20:44
Előzmény: #223  tokos.
#224
:)))
tokos. 2009. 12. 14. 20:33
Előzmény: #222  Törölt felhasználó
#223
Ez szociknál nem újdonság, tudod szavaztak a lakóhelyükön, aztánmeg átjelentkeztek a nyaralóba, hogy szavazhassanak ott is.
Törölt felhasználó 2009. 12. 14. 20:30
Előzmény: #221  tokos.
#222
hát vót
1 Fityisz
1 Mszp
1 Jobbik

ennyi:)

összesen 3 ember szavazott
volt aki kétszer is UTE:)
tokos. 2009. 12. 14. 20:26
Előzmény: #220  Törölt felhasználó
#221
MDF nem vót?

Topik gazda

vulkan01
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek