A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Sajnos az elkövetkező időszak megint bizonytalannak tűnik. Ez biztosan kihatással lesz a Waberers működésére is, és aligha pozitívan. Ha nem is a márciusi mélypontig, de sajnos benne, hogy visszamegy az árfolyam 7-800 környékére.
Szerintem nem volt meglepő, én számítottam rá. Egy-két nap minimál forgalommal esett. Az eladók megjelentek nagyobb pakokkal 1300 alatt. Ki is szedték. Még párszor szerintem eljátszák ezt 1200 és 1340 között. Tudatosan. Utána 1500ig elmegy szerintem szeptember végéig simán.
Folyamatos a gyűjtögetés, de figyelnek, hogy mindig legyen feljebb nagyobb eladó mennyiség, de csak pár 10 ft-on belül. Szetintem még pár nap és még jobban felpörög. Bejelentést várok. Akár a régi cigesekről.
Igen, sokszor a kívülállók jobban megérzik a dolgokat, de hát kibicelni mindig könnyebb, és a felelősség sem az övék, hanem a tied. Na, most már 1200 ft. felett van a részvény.
Persze, utólag bánja az ember, de a jelenben mindig nehėz a döntės, valószínűsiteni tudunk maximum. Bármi lehet mėg, de ha kitudod várni, meglesz a cėlárad is.
Ėrdekes, amíóta kiderült, hogy az egyik nagytulajdonos ki akar szállni, viszonylag nagy forgalommal, folyamatosan emelkedik. Na, nem mintha bánnám, de elėg relytėjes.
Ha kötelező nyilvános vételi ajánlatra kerül sor, akkor ez esetben az egy részvényre jutó saját tőke lesz az irányadó, mert a jelenlegi szabályozás szerint a különböző variánsok közül azt kell nézni ami a legmagasabb árat adja (Tpt. 72. § a). Ez pedig most valóban valahol 1,700 Ft körül van. Ez a jelenlegi árszinthez képest egy 50%-os felár, ami igen vonzó. Már "csak" az a kérdés, hogy lesz-e kötelező vételi ajánlat..........
Azért ilyen nagyságrendű napi forgalmat (e héten átlag kb. 18-19 millió, előző héten napi kb. 52 millió, azt megelőzően napi 17 millió) nem olyan nehéz összehozni akkor, ha valaki a radikális árfelhajtásra törekszik. A részvényár emelkedéséhez mérten ez szerintem kifejezetten alacsony forgalom. Tény, hogy pang a piac, de éppen ezért ülnének fel szerintem sokan a vonatra, ha lenne valami konkrétum is azon kívül, hogy egy nagytulajdonos ki akar szállni.
Nekem is az lett gyanús h megemelkedett a forgalom csak nem voltam elég bátor kívárni az 1100 Ft-ot az eladással...sebaj megéreztem, vettem, eladtam, nyertem...most meg itt okoskodok, mert nem értem h ilyen fos eredmények láttán hogyan mehet még tovább...gyanús az biztos, és ha tényleg 2000-2500 a cég értéke akkor még olcsó is, csak a tőzsdén főleg a BÉT-en az pont szart sem ér...lásd szinte összes cég melynek értéke bőven az árfolyam felett van...
Egyetértek amit írsz. De akkor ki veszi júliusban és augusztusban is amikor amúgy is pangás a tőzsdén és nyár van? Wabi kb régen hetekig meg sem mozdult kb 1 millás forgalom. Kijön egy katasztrófa jelentés és full eladósodva de veszik. Konzumot és az Opust sem értette senki sem miért veszik mikor totál üres volt.
Van aki csak azt látja h 1700-ért hogyan lehet eladni...annó Est is ilyen volt mégis mi lett belőle...lehet itt is kihoznak valami kreatív megoldást...ha lesz aki belenyúl az árfolyamba már pedig nem kell sok pénz hozzá könnyen lehet 2000 is...ja hogy mennyit ér az másik dolog...USA is többszörösen el van adósodva mégis mindenki oda nyal és őket figyeli...mindenesetre szép összegzés és figyelem felhívás, gratulálok!
Aha. Es ki fizeti ki a legutolso jelentesben szereplo, allitolag mindossze 176m netto adossagaot? Hogy johetett ez ki 228m Hosszulejaratu es 225m Rovidlejaratu kotelezettsegbol (?), ha kozben van 81m vevoi kinntlevosege meg 42m cash? Plusz van egy csomo zuros banki szarmaztatott hataridos penzugyi termek a merleg mindket oldalan. Szerinted azokon vajon a Bank vagy WABE keres? Vagy ez segiti a kreativ konyvelest? . Es az hogyan van, hogy mindekozben a targyi eszkozok csak 191m -ernek? A ceg merlege elkepeszto zuros. Ebben a cegben meg a CEO golyostollat is mas finanszirozza. Azt persze ertem, hogy szivesen eladnaak 1700Ft/rv aron.
Évek óta veszteséget termel és fénykorában is csak lopták ki belőle a pénzt, ügyfeleket, olajat meg amit csak lehetett...belépett Wabi bácsi, feltuningolták, kisminkelték, tőzsdére vitték, jó drágán eladták, azóta meg mindenki látja az árfolyamot meg az eseményeket...kezdődött a lengyel Link vagy mi a bánat nevű átvágással, és azóta is csak záporoznak a vacak hírek...valaki meg fogja venni kilóra az egészet mert olcsó 5000-hez képest, de azóta elment sok minden, név, biztosító 1 része...és 1000 db autó áll!!! Valószínűleg valamelyik hitelező újra tulaj lesz, mint annó DBB volt Hungarocamionos időkben...Concord meg mit írjon, h szár, eladás, stb. miközben el akarja adni...
Már annyira alacsony volt az ára, hogy felfigyeltek rá, és ahogy sokan spekulálnak közülünk így a nagyok is belenyúltak és máris megvan egy kis napi forgalom, főleg úgy hogy szép %-al indult meg az emelkedés, ki nem akar pár nap alatt fogni 5-10%-ot. Én is vettem 908-on keveset majd sajnos ki is szórtam 946-on bízva a visszavételben...de 1000 körül már nem mentem utána...
Szerintem ne sokat gondolkodjatok, akinek van tegyen bele 1-2 M-t! Nem pletyka, párszor már nekifutott az egyébként pénzügyi és nem szakmai befektető a cégcsoport értékesítésének. A matek szerintem így áll : van 17M db részvény , és van 82M EUR saját tőke . Ezt, nyilvános ajánlattétel esetén ki kell hogy fizesse a vevő ami részvényenként 1700Huf .... ennyi. A cégadatok nyilvánosak, a vonatkozó jogszabály is...egy osztás ...
Egyetértek, hogy a befektetőknek elegük lett. De azt mivel magyarázod, hogy ez az illikvid papír kb július közepe óta mocorog. Kb napi 20-30 millás forgalmak, a BÉT hír előtti napon 63 millás forgalom. Az okosok mindig a pletykára veszik hírre adják. Lásd anno, 4ig, Opus, Konzum, Plotinus stb.
Persze mert el kell adni a nagy pakkot valakinek...hátha valaki benyalja, nem néz utána és beszáll, jegyzéskor is hova ajánlották...név is megy, az is 1 csomó ktg lesz átfesteni a sok kamiont, melyek jelenleg parkolnak, bukó is hatalmas, hajrá vegyétek...mondjuk egy napi pár 10m forgalommal fel lehet rántani aztán lehet visszaönteni
ERSTE: Ismét veszteséges a Waberer's negyedéve A Waberer’s tegnap piaczárás után tette közzé második negyedéves eredményét. A nemzetközi szegmens gyenge eredményének és 5,8 millió eurós devizaveszteségének köszönhetően a nettó ismétlődő veszteség 14,6 millió euró lett. Az EBIT szintű veszteség 5,9 millió euró volt, akárcsak egy évvel ezelőtt, a kihívásokkal teli környezet ellenére. (i) Az ITS-szegmensben 1000 teherautót leállítottak, és az EBITDA majdnem nullára esett vissza a tavalyi 5,1 millió euróról. (ii) A regionális szegmensben növekedett az árbevétel, és az EBITDA 14,2% -kal 5,8 millió euróra nőtt az FMCG-ben tapasztalható intenzív keresletnek köszönhetően. (iii) A biztosítási üzletág 2,5% -kal növekedett, de az EBITDA 58,9% -kal 2,7 millió euróra ugrott a kevesebb baleset miatt. A tehergépjárművek számának csökkentése (visszaadva a gyártóknak) a nettó adósságot 176,3 millió euróra csökkentette, a nettó adósság / EBITDA arány pedig 3,2 maradt. A társaság ITS-üzletét szerződéses üzemre állítja át, és minimalizálja az úgynevezett taxi műveleteket. Mellesleg az új EU szabályok csökkentik a taxi lehetőségeket, mivel csökkentik a kabotázs lehetőségeket egy adott országban.
nem tudom, a nagypályásoknál hogy megy ez, de ezután a jelentés után jó áron nem könnyű kiszállni. Itt ugye a nagytulajdonosra gondolok. Ha mégis ebben a negyedévben szállna ki, azt gondolnám, hogy menekül. Az üzenet így nem lenne túl jó. Tehát van idő vásárolni, és talán lesz olcsóbb.
hát, értem én, hogy 1900 Ft a célár. Engem inkább az zavart a jelentésben, hogy semmi pozitiv kicsengése nem volt a jövőre nézve.És hogy a fő tevékenységgel van a legnagyobb baj. Ezzel együtt nem hiszem, még mindig, hogy földbe állnak, csak a Q1 pozitiv kicsengése után itt is vártam volna hasonlót, hogy pl. túl vagyunk a nehezén. De én nem láttam benne ilyen üzenetet.
Nem könnyű a szépet látni a Waberer's-be. Felére zuhanó fuvarozási bevétel, nullás fuvarozási EBITDA, kilencedik
negyedéve veszteséges működés, ráadásul rekordveszteség a negyedévben,
pesszimista kilátások. Ez most a Waberer's. A globális járvány nélkül is
nehéz helyzetben volt a cég, azzal együtt pedig még csúnyább az
összkép. https://www.portfolio.hu/uzlet/20200806/nem-konnyu-a-szepet-latni-a-waberers-ben-443958
Nem gondoltam volna, hogy a forgalom így eltűnik egyik napról a másikra. Ez talán azt mutatja, hogy valójában kevés piaci szereplő csinálta a vihart a biliben. Mind eladói mind vevői oldalon egy vagy két nagyobb szereplő lehetett. Kivárás , vagy elmenték hétvégézni.
"252m EUR Hosszulejaratu, es 268m EUR rovidtavu, osszesen 520m koruli hitelt." Ekkora adósságot görget? az részvényenként több mint 1000 Ft ... pedig már nézegettem, hogy érdemes talán 1000 alatt kis pakkal beszállni most örülök, hogy lemaradtam
Nem lesz konnyu dolga az elado MidEuropanak. , 1)Recesszio, GDP csokkenes, szallitasi kereslet csokkenesi idoszakban vagyunk. Ilyenkor a szakmabeli a sajat tulelesre gondol, azzal van elfoglalva. Orul hogy el, es tulel. Akviziciora, plane ekkorara, mint WABE, a hatalmas adossaggal megterhelve? Erre igen kevesen gondolhatnak, es meg kevesebben vannak, akik mosolyogva kepesek es kifizetik a 2019.07 idejen publikalt 252m EUR Hosszulejaratu, es 268m EUR rovidtavu, osszesen 520m koruli hitelt. . Vagy a finanszirozo bank hajlando lenyelni egy 30-50-70% bukast? . 2)A reszveny arfolyama 3 eve esik. Aki a feltamadasban remenykedve tartotta, az most mind valaszthat: benyeli a vaskos veszteseget odadaja amennyioert viszik, es kimenekul? vagy remenykedik az uj nagytulaj, ha lesz egyaltalan, majd jobban csinalja? .
nem a legjobb időszakot választják a tulajdonosok a menekülésre. Mindenesetre ilyenkor bevett az árfolyam felpumpálása, gondolom nem 1000 Ft-os eladáson gondolkodnak. Illetve ilyenkor az eredmények jellemzően megszépülnek. A nagytulajdonos és szűk likviditás pedig árfolyam korlátozó, tehát ha nem egy valaki venné meg, és nőne a likviditás, az megint pozitív lenne (ConCorde a célárat -10%-ban számolja a szűk likviditás miatt).
Igen a forgalom nagy a részvényhez képest. Jó már újra 1K felett látni. Bírja-e hosszabb távon már kérdés. Más: Tegnap a budaörsi reptér felé mászkáltam és saccra vagy 200 Waberers kamiont láttam ott parkolni. (Mármint pótkocsit).
Vagy ML megveszi a biztosítós részt a Cig helyett? Vagy a Cigbe? Vagy a volt Cigesek látnak majd benne fantáziát? Minden esetre szép lassan de emelkedő forgalom van, de vigyáznak rá, hogy még ne szúrjon szemet senkinek.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link