Erre sincs pénz tizenéve !
Főmterv: nem balesetveszélyes a Margit híd
2007. február 12. 20:59
Nem balesetveszélyes a Margit-híd - hangsúlyozta a Főmterv műszaki igazgatója az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében. Schulek János az egyik kereskedelmi csatorna hírműsorában elhangzott azon állítást cáfolta, miszerint életveszélyes a Margit híd. "Jelenleg a hídon veszélyhelyzet nincs" - fogalmazott az igazgató. Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy az 1947-48-ban újjáépített szerkezet mára erőteljesen elhasználódott, statikai értelemben leggyengébb pontja a "kocsipályát hordó vasbeton pályalemez", amely sok helyen átázott, korrodálódott. Utalt arra, hogy 2003-ban egy mindenre kiterjedő, részletes hídvizsgálat rámutatott a gyenge pontokra.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. - mint a híd fenntartója - a megerősítést elvégezte és jelenleg is folytatja.
Mint írja, a híd felújításának tervezése 2006-ban kezdődött. Mivel a rekonstrukció azonnal nem kivitelezhető - annak hosszabb, több éves előkészítési időigénye miatt -, ezért a hidat rendszeresen felül kell vizsgálni, szükség esetén pedig a mederhídon további mezőket is alá kell támasztani. A közterület-fenntartó a pályalemezek mellett a korlátokat is megerősítette, illetve a lépcsőket is átalakította - fűzte hozzá Schulek János.
Kiemelte: "természetesen kívánatos a felújítás mielőbbi elvégzése, hogy ezzel az ideiglenes beavatkozások elhagyhatók legyenek".
(MTI)
Főmterv: nem balesetveszélyes a Margit híd
2007. február 12. 20:59
Nem balesetveszélyes a Margit-híd - hangsúlyozta a Főmterv műszaki igazgatója az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében. Schulek János az egyik kereskedelmi csatorna hírműsorában elhangzott azon állítást cáfolta, miszerint életveszélyes a Margit híd. "Jelenleg a hídon veszélyhelyzet nincs" - fogalmazott az igazgató. Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy az 1947-48-ban újjáépített szerkezet mára erőteljesen elhasználódott, statikai értelemben leggyengébb pontja a "kocsipályát hordó vasbeton pályalemez", amely sok helyen átázott, korrodálódott. Utalt arra, hogy 2003-ban egy mindenre kiterjedő, részletes hídvizsgálat rámutatott a gyenge pontokra.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. - mint a híd fenntartója - a megerősítést elvégezte és jelenleg is folytatja.
Mint írja, a híd felújításának tervezése 2006-ban kezdődött. Mivel a rekonstrukció azonnal nem kivitelezhető - annak hosszabb, több éves előkészítési időigénye miatt -, ezért a hidat rendszeresen felül kell vizsgálni, szükség esetén pedig a mederhídon további mezőket is alá kell támasztani. A közterület-fenntartó a pályalemezek mellett a korlátokat is megerősítette, illetve a lépcsőket is átalakította - fűzte hozzá Schulek János.
Kiemelte: "természetesen kívánatos a felújítás mielőbbi elvégzése, hogy ezzel az ideiglenes beavatkozások elhagyhatók legyenek".
(MTI)
Új kormányzati negyed létesül
2006. november 8. 12:20
A Déli Pályaudvart és környékét, a Nyugati Pályaudvart és környékét, valamint a Lágymányosi Hídtól délre fekvő pesti Duna-partot javasolja a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) a tervezett új kormányzati negyed helyszínének a pályázatára beérkezett ajánlások közül - mondta Zelles Sándor, a KVI vezérigazgatója szerdán Budapesten. A bíráló bizottság által alkalmasnak talált területekről szóló javaslatot kormányelőterjesztés formájában nyújtja be a pénzügyminiszter, a három közül a végleges helyszínt a kormány jelöli meg - ismertette Zelles Sándor.
A KVI szeptemberben írt ki pályázatot a kormányzati negyed elhelyezésére, a dokumentációt 33-an vásárolták meg, és az október 27-iki határidőig 27 ajánlat érkezett. A pályaművekben 21 területet javasoltak a pályázók.
A pályaművekben 21 területet javasoltak a pályázók. Aczél Gábor, a Magyar Építészkamara elnökségi tagja, a bírálóbizottság szakmai alelnöke elmondta: a terület presztízse és városfejlesztő hatása volt az elbírálás két fő szempontja, bár tisztában voltak azzal, hogy a két szempont némileg ellentmond egymásnak.
A megvalósíthatósági szempont is alapvető volt, ahol ugyanis jelentős infrastrukturális beruházásra lett volna szükség, az időben nagyon elnyújtotta volna a projektet. Közölte: a három területet a zsűri jelentős vitái és többszöri szavazása után jelölték ki, végül azonban teljes volt az konszenzus a grémiumban.
A Dél-pesti Duna-partról elmondta: városfejlesztési hatása vitathatatlan, presztízse azonban csak nagyobb távlatban alakul majd ki várhatóan. A Nyugati Pályaudvart és a Déli Pályaudvart, ahol a vasúti közlekedési területek lefedését is tartalmazták a pályázatok, rokonterületeknek nevezte. Jellemzése szerint mindkettő mélyen beépült a városba, ugyanakkor jelentős törést jelentenek a városszövetben. Az előbbinél a városfejlesztési és területfelértékelő hatást, az utóbbinál a már jelenleg is meglévő presztízst említette előnyként.
Beleznay Éva megbízott fővárosi főépítész kiemelte, hogy mindhárom megfontolásra ajánlott terület összhangban van a főváros városfejlesztési programjával. A vasúti területek beépítése a Podmaniczky-program vasút-város partnerséget ösztönző egységének része - tette hozzá.
(MTI)