A legalapvetőbb és legelső definíció, ha mániákról vagy buborékokról kérdezünk valakit, az részvény piaci és belső, fundamentális értékének az eltérése. Utóbbi alatt nem kell semmilyen boszorkányságra gondolnunk, egész egyszerűen a cég egy részvényre jutó értékét és nyereségtermelő képességét értjük alatta.A Wall Street híres-hírhedt shortosai, Jim Chanos, Carson Block, Andrew Left, vagy a Nagy Dobás c. filmből ismert Michael Burry épp ezeket a belső értékeket veti össze a cég árazásával, de míg a klasszikus eladási oldali elemző általában vételre, addig a shortosok eladásra érdemes cégeket keresnek, ahol a piaci érték meghaladja a cég belső értékét.Példának lehetne hozni a bevezetőben is említett Teslát, aki a cikk írásakor még mindig a legnagyobb piaci kapitalizációval rendelkező autógyártó, annak ellenére, hogy a kaliforniai vállalat gyártókapacitása a maga ~840.000 autós teljesítményével még mindig csak töredéke a piacvezető Toyota ~9.400.000 kapacitásának, míg értékesítésben a hátrány még nagyobb.Habár többen szeretnek a Teslára inkább mint technológiai cégre tekinteni, de itt is ki kell ábrándítsam őket. Az egyik legprominensebb önvezető és elektromos autómárka 2,3 milliárd dollárt költött kutatás-fejlesztésre az elmúlt évben, ami egy amerikai rivális Fordhoz viszonyítva még mindig csak a hagyományos rivális K+F büdzséjének a harmada. Szintén érdekes megnézni, hogy kinek honnan van pénze ilyen kiadásokra. , Míg a Teslánák folyamatos tőkeinjekciókra van szükség, addig a Ford ennél egyszerűbb módon generál készpénzt fejlesztésekre: autókat ad el.Természetesen a fanatikusokon nehéz kifogni, ők is megpróbálkoznak fundamentális elemzésekkel. , Az egyik ilyen analízis 2030-ra a Tesla értékét az amerikai GDP ~200 százalékára be is árazta. Ilyen eredmény mellett valóban kiváló vétel lehet a papír. Azok a tények, hogy a Tesla 3-as modell csupán negyedik helyzet szerezte meg 2020-ban a világ legnagyobb elektoromos autópiacának számító európai piacon, vagy a limitált modell kínálat csupán részletkérdések. 2030-ra simán összejön a 20 millió eladott autó évente, hiszen addigra minden butus rájön, hogy csak Teslát érdemes venni. .https://alapblog.hu/egy-buborek-anatomiaja/
Tréder Topik :o)
hát mindenkinek jó horgászatot! ))
link