Helyesbítek, tényleg számolnak úgy projektekkel, de korántsem olyan súllyal, hogy ne kelljen már akár egy elnyert romániai projekt esetén újrakalkulálni.
Az EBITDA-margin csökkenése természetes a projektek ezen fázisában. Úgy látszik a jövőre is igaz, hogy a magyarországi projektek kisebbek (4-500 milliós árbevétel), mint az erdélyiek. A harmadik ország is nagyon izgalmas kérdés, nagyot dobna a cég tőzsdei megítélésében és vonzerejében, a további regionális terjeszkedés.
Számok tekintetében lényegében z októberi előrejelzés részletezését kaptuk. Már tudjuk az árbevételt is. Azon a soron a növekedés még mindig robusztus, persze a kötvények már ketyegnek közben, ami pár évig apasztja a hasznot.
35%-os várható nettó eredmény növekedés éves szinten igen irigylésre méltó...
Egyre erősebb lesz a bázis, ezért egy nagyobb új projekt már nem hoz akkora növekedést, mint amit megszokhattunk. Éppen ezért a 35%-os növekedés (nagy árbevétel növekedéssel, bár csökkenő hatékonysággal) bizony több projekt elnyerését vetíti előre.
Ha a jelenlegi árfolyammal és a 2010 –es éves tervszámmal számolok P/E-t (ami szerintem tartható lesz) akkor kb. 14-es értéket kapok.
Az ezekből előre számolt növekedési ütem nálam 2,5, ami bármelyik tankönyv szerint is a nagyon jó kategóriába tartozik. Ez alapján 18-as P/E- sem lenne sok (mert akkor is még 2 közelében lennénk). Ez pedig a 2011-es éves adózott tervezett eredménnyel számolva is legalább 14.000 Ft-os árfolyamot feltételez.
Persze ez csak matek, abból is a konzervatív fajta… Ha az árfolyam is követi a pozitív eseményeket, akkor rendben leszünk.
Többször megemlítik az üzemeltetéshez kacsolódó kockázatot, amit eddig nem kellett komolyan vennünk, de ha beleolvasunk néhány erdélyi lapba is, akkor látható pár apróbb nehézség. Keményen kell tehát dolgozni odaát a fiúknak, de nálam még maximális a bizalom. (Nem mintha ez sokat számítana…)
Konzervatív előrejelzés, ami lényegében új projektekkel nem számol. Majd májusban, egy-két új projekttel a zsebben módosítják. De nem kell ennyire előre szaladni, a már meglévő városokban álljon lábra a történet. Örömteli, hogy a saját tőke is robosztusan nő.
Állítólag az egyik legjobb reklámozási módszer, ha az embernek gondolkodnia kell, hogy a reklám miről is szól. Azt nem tudom, hogy ez a termékre is igaz-e. :-) (Bár lehet, hogy csak én nem látom, hogy ez a cikk az RFV-ről szól.)
RFV 2009
Az alját nem látom egyenlőre, de én vettem az elmúlt napokban.
2010 előtt és 10000 alatt nem áll szándékomban megvállni tőle.
Ha csak.....